Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Стягане на Фероза

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • До: Стягане на Фероза

    Колко вида аванс има този двигател? Само на вакуум ли е? Има ли центробежен или ище някакъв?

    Направи ми впечатление следното:
    Докато работи на ниски обороти, примерно под 800 аванса е голям (белега е в ляво от колонката на капака на ангренажа). Започвам да давал леко газ до 900-950, връща се до статичното положение, в което трябва да е (белега се връща между двете колонки на капака). От там нагоре започва отново да дава аванс (белега постепенно ходи в ляво).

    Нормално ли е или да търся нещо счупено?
    Аз не вярвам в чудеса!
    Разчитам на тях!

    Коментар


    • До: Стягане на Фероза

      Има двоен вакуумен регулатор (с 2 мембрани и 2 вакуума), и центробежен регулатор.

      При центровка вакуумните се откачат, доколкото помня от книжката. Или поне единия със сигурност.

      Втория си взима вакуум точно на границата на входящата клапа (поне при инжекциона, но и при карбуратора ще да е нещо такова.

      Тоест, при леко отворена клапа, вакуума там е най-голям, съответно си нанася корекциите точно в тоя интервал.

      Поне както си го представям, системата ти работи както трябва.

      А оборотите на празен ход трябва да са ти 850 +/-50.

      Мойта не съм я гледал със стробоскоп, но съм на 99.9% сигурен, че това е правилното поведение.
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • До: Стягане на Фероза

        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
        Има двоен вакуумен регулатор (с 2 мембрани и 2 вакуума), и центробежен регулатор.

        При центровка вакуумните се откачат, доколкото помня от книжката. Или поне единия със сигурност.

        Втория си взима вакуум точно на границата на входящата клапа (поне при инжекциона, но и при карбуратора ще да е нещо такова.

        Тоест, при леко отворена клапа, вакуума там е най-голям, съответно си нанася корекциите точно в тоя интервал.

        Поне както си го представям, системата ти работи както трябва.

        А оборотите на празен ход трябва да са ти 850 +/-50.

        Мойта не съм я гледал със стробоскоп, но съм на 99.9% сигурен, че това е правилното поведение.
        Като свалях мотора видях 4 пластмасови тръбички от карбуратора до делкото. Предполагам, че това са вакуумите. Утре ще я разтъпча на по-дълго. Определно ми се струва, че работи по-добре.
        Аз не вярвам в чудеса!
        Разчитам на тях!

        Коментар


        • До: Стягане на Фероза

          Първоначално публикуван от Иван Горчев Преглед на мнение
          Като свалях мотора видях 4 пластмасови тръбички от карбуратора до делкото. Предполагам, че това са вакуумите. Утре ще я разтъпча на по-дълго. Определно ми се струва, че работи по-добре.
          За вакуумите са 2 от тях. Другите бяха нещо за EGR-а, или от сорта. Понеже аз съм с варианта без EGR, имам само 2 тръбички нататък, за двата вакуума.

          EGR=Exhaust Gas Recirculation (Рециркулация на изгорели газове).

          При различни режими, най-вече празен ход, се подава част от изгорелите газове обратно в смукателния колектор за доизгаране. Сваля малко емисиите при градско каране из задръстванията и по светофарите.

          Ама, ако питаш мен, ненужна история. И сложна. Един куп тръбички и клапанчета в повече.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • До: Стягане на Фероза

            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
            Ама, ако питаш мен, ненужна история. И сложна. Един куп тръбички и клапанчета в повече.
            Аз за това се и отказах да свалям карбуратора
            Аз не вярвам в чудеса!
            Разчитам на тях!

            Коментар


            • До: Стягане на Фероза

              Първоначално публикуван от Иван Горчев Преглед на мнение
              Аз за това се и отказах да свалям карбуратора
              Абе, не е толкоз страшно. Нали има налично ръководство. Аз колко пъти съм разглабял неща, дето после се чудя, това въобще подлежи ли на сглабяне, пък досега не съм се излагал. Най-много от 3-тия опит ги сглабям.

              А твойта, бидейки карбураторна, едвали има EGR, но може и да бъркам. Мързи ме да погледна.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • До: Стягане на Фероза

                Ще се поровя да видя какви са тези тръбички. Тънки са, пластмасови, като за вакуум. Влизат до делкото.
                Аз не вярвам в чудеса!
                Разчитам на тях!

                Коментар


                • До: Стягане на Фероза

                  Днес се разходих до Драгичево. Тръгнах в 7:30. Грее само в града, подминава вертикалата с 1мм. След като излязох от София смъкна до вертикалата и така си катах до вилата. Не гъква. На връщане тръгнах в 13:30. Извън София - вертилакно. В София пак загря на 1мм след. По Цариградско я настъпих до към 100, качи още 1мм. Като се прибрах още беше на 2мм след вертикалата. Вдигнах капака, виското върти здраво, още малко ще хвръкне

                  Остава единственият логичен извод - не понася Софийски въздух
                  Аз не вярвам в чудеса!
                  Разчитам на тях!

                  Коментар


                  • До: Стягане на Фероза

                    Първоначално публикуван от Иван Горчев Преглед на мнение
                    Остава единственият логичен извод - не понася Софийски въздух
                    Че то,кой го понася ...Не напразно всеки се чуди,как да хване гората.
                    Онзи,който не слуша съвети е обречен да слуша упреци.

                    Коментар


                    • До: Стягане на Фероза

                      Седнах и четох. Като никога Да видим сега дали съм разбрал. Прилагам извадка от ръководството относно центровката на аванса и запалването.

                      На първата картинка се вижда двигателя, гледан от към ремъчната шайба на коляновият вал. Белегът е горе. Шайбата се върти по посока на часовниковата срелка. Значи, за да има по-голям аванс белегът трябва да е ходи в ляво. Нали така?

                      Втората картинка показва дистрибутора. Пише дословно, че ако въртим дистрибутора по часовникова стрелка даваме аванс. Иначе - закъснение. Обаче как гледаме дистрибутора? От към двигателя или от към скоростите? Защото в зависимост от гледната точка посоката на часовника се обръща.

                      Какво направих аз:
                      Гледам от към радиатора всичко. Белегът е на място. Въртя делкото обратно на часовника от моята гледна точка. Белегът ходи в ляво. Оборотите се вдигат. Въртя дистрибутора по часовника - оборотите падат, белегът ходи в дясно, започва да глъхне. Пак въртя в ляво докато достигне мах обороти, фиксирам делкото. Като давам газ ясно се вижда, как белегът ходи още по в ляво. Върви добре, обаче пак грее.

                      Та въпросът е аз ли бъркам нещо или аз бъркам нещо

                      Сетих се още нещо - може ли някой с газова да погледне как му е делкото, чисто механически. Интересува ме положението на ексцентричните уши за закрепване. При мен е избутано почти до единият край. Утре ще снимам. Питам за положението на показаното със жълта стрелка и червено кръгче ухо, спрямо фиксиращият болт.
                      Прикачени файлове
                      Последно редактирано от Иван Горчев; 16-08-08, 22:52.
                      Аз не вярвам в чудеса!
                      Разчитам на тях!

                      Коментар


                      • До: Стягане на Фероза

                        Това с ориентацията по най-високи обороти не работи. Поне при мен.
                        Оптималната ми центровка не съвпада с мястото, където оборотите на празен ход са максимални.

                        Трабват си проби, дали при натоварване тропа аванса. Иначе нищо не правиш.

                        Аз съм на бензин. На газ предполагам е същото, само дето аванса трябва да е повече.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • До: Стягане на Фероза

                          А иначе останалите разсъждения вярни ли са? В каква посока въртиш дистрибутора за да дадеш повече аванс? Ако гледаме от към радиатора аз го въртя обратно на часовника.
                          Аз не вярвам в чудеса!
                          Разчитам на тях!

                          Коментар


                          • До: Стягане на Фероза

                            Махаш дистрибуторната капачка, чукваш леко на стартер и гледаш на къде се върти делкото (палеца). Ако въртиш по посоката намалява аванса , срещу посоката се увеличава
                            0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                            Коментар


                            • До: Стягане на Фероза

                              Понеже първо ми показа последни мнения отговорих на последното за посоката на аванса, после се зачетох и споделям мнение по другите въпроси. Ако си взел "Фероцата" 06м. когато си пуснал темата и от тогава е стягаш, всъщност не си я карал в голяма жега и не знаеш как се държи указателя за температурата. Жегите в Сф. са си големи, вече и земята е много нагрята, т.е. нормално е да и е топло на машината, но щом не повишава температурата със скок или по-лошото не изхвърля вода, карай и я наблюдавай или е измери с външен термометър когато стрелката е "на 2мм след вертикалата" да видиш всъщност колко градуса е и да си спокоен.
                              За газта - регулировка се прави след като спреш да пипаш по мотора (да работи безпроблемно на бензин) като при стара кола преди това си сменил въздушен филтър и си се подготвил ( душевно и финансово) за евентуална смяна на свеши, палец с капачка и кабели заедно или по отделно в описаният ред. Относно системата за рециркулация на бензиновите пари - при работа на газ тя като правило се "шегува" със системата. Включва се при някакво разреждане (обороти) от застарели вакуми и всеки път е различно, взема въздух от преди карбуратора с което "клати" работата на изпарителя, после го издухва в нагорещения ауспух да доизгори каквото има и ако при високи обороти (набиране на скорост и пускане после по инерция) рязко отнемеш газ това доизгаряне става с един звучен гръм и пламък от ауспуха. При стария ми "трупър" един ден гръмна и в огледалото за обратно виждане си видях целият ауспух на земята. От тогава ако си правя кола на газ и тя е с тази система винаги я махам! Ако след всички опити и настройки в града с изключено предно и хъбове караш с обувки №42 и разхода на газ е 13-14 л./100км не пипай повече.
                              Иначе пиши или звънкай, където мога помагам.
                              0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                              Коментар


                              • До: Стягане на Фероза

                                Абе много ми се види 13-14 за парт тайм, моята гори 12-13 градско, но е фул тайм, предният мост си е винаги зацепен. Системата за рециркулация на изгорелите газове не ми е давала ядове никога, а колата работи на газ по-добре отколкото на бензин - факт! На бензин имам колебания в малките обороти ма газ - не; при студен мотор на бензин първите 30сек. при подаване на газ двигателя трудно поема, а на газ - поема горивото и пее. Въобще интересна работа.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X