Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Какво направих по Кията днес?

Свий
Това е залепена тема.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Какво направих по Кията днес?

    Благодаря Стрелката започва да се събужда около 1200-1300 оборота. На около 1700 е на 0.5 бар, пика е 1.1 бар и го стига на около 2500 оборота. Реално е като на повечето тди-та от тези години положението. Подозирам, че ще издържи пик на 1.5 мотора, но едва ли си струва риска. Принципно го направих защото обичам да знам какво се случва с колата и имам лош опит с пробити или изплюти маркучи на други тди-та. Скоро ще сложа и волтмер, а по-нататък евентуално и налягане на маслото.
    Opel Frontera A 2.5tds ' 98 (Тера)
    Renault RX4 '02 2.0 (Архи)

    Коментар


    • От: Какво направих по Кията днес?

      Според мен пика си е добре. Но трябва да се събужда малко по-рано турбото. На около 1900-2000, а не на 2300-2500.
      Щото реално от 2200 нагоре започва да се усеща.
      И на мен ситроена ми е плюл маркуч и то на път за Италия. Изпи 1,5 литра масло, докато се прибера да го оправя.

      Последна надежда ми е като махна катализатора, защото ако се окаже че не се тормози от него, се предавам.
      Интересно ми е компрекса как "помпа", щото е маханичен и не се влияе от инерцията на турбото.
      Това сякаш много му падат оборотите.
      Какво казва уреда за скоростта на падане на оборотите, респективно пада на налягането?

      Наясно съм, че турбото не може да е като fly wheel, но все пак трябва да има някаква инерция. Оттам ме навежда на мислълта, че е малко за тоя мотор.
      Your conscience is all you can take to your grave.

      Коментар


      • От: Какво направих по Кията днес?

        Инерцията на турбината мисля е пренебрежимо малка в нашия случай. Няма достатъчно маса, макар да има голяма скорост. То и не е хубаво да има инерция, че тогава идва нуждата от други екстри по системата. Реално при мен се усеща драстична разлика след 1900 оборота горе-долу, когато мине над 0.5 - 0.6 бар.

        На компрекса компресорната част, която се задвижва от двигателя с директна връзка служи само за преодоляване на паразитите съпротивление в системата, а реалната работа я вършат пак изгорелите газове. Това поне по спомен, че такова нещо на живо веднъж съм виждал. Т.е. подозирам, че има по-нисък пик, но започва да се усеща по-рано, точно защото се движи постоянно, друг е въпроса дали енергията на изгорелите газове в ниските обороти е достатъчна за да има ефект цялата работа. Отделно и рециркулацията на изгорели газове и по-високата температура... Знам ли, само на теория разсъждавам, но едва ли има смисъл човек да обмисля преминаване на такъв тип компресор.
        Opel Frontera A 2.5tds ' 98 (Тера)
        Renault RX4 '02 2.0 (Архи)

        Коментар


        • От: Какво направих по Кията днес?

          Значи при мен има нещо,дето не е наред
          Аз дори от 2000 оборота да усетя ритника, ще съм доволен.
          Мен точно това ме интересува, ефекта от турбото да започне по-рано. В идеалния вариант от около 1700-1800 оборота.
          Ще ми се да можех да направя едно кръгче на Мазда с компрекс.
          Нашите трябва да имат и waste gate. Не знам доколко може да се играе с него. Да кажем, ако отваря прекалено рано, да се натегне една идейка.Разбира се, без да се прекалява, за да не се вдигне много пика. Вероятно тогава хурката ще опре до ъгловата порция и че е определена електронно.
          Не го знам къде е дори и как е устроен в случая. Не съм разглобявал около турбото.
          Аз механичния компресор си го представям ремъчен и не знам да има изгорели газове там, но може и да се бъркам...
          Ако махна катализатора и не започна да усещам ускорението от поне 2000 оборота, ще търся да правя бели.
          Колата върви добре, но тоя мързел в ниските ми идва в повече.

          ПП: Започват да ми се въртят еретични идеи за компрекс барабар с колектора и каквото е различно + механична помпа.
          Не мога да си обясня, след като от тоя мотор спокойно могат да се изцедят поне 90 коня и го правят при леките коли, защо на джип тон и половина, са го скопили на 82...
          Последно редактирано от TigerHunter; 26-03-16, 23:46.
          Your conscience is all you can take to your grave.

          Коментар


          • От: Какво направих по Кията днес?

            Адаш на сина на аудито като смени интеркулера с нов и по голям каза че турбото надува по добре . А на стария кулер намерихме пукнатина. Провери за пукнатини и лоши връзки в системата да не би да изпуска от някъде .
            На нас клиренс ни трябва , не скорост

            Коментар


            • От: Какво направих по Кията днес?

              По-голям интеркулер няма къде да се сложи, но ще проверя връзките около този.
              Your conscience is all you can take to your grave.

              Коментар


              • От: Какво направих по Кията днес?

                Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
                По-голям интеркулер няма къде да се сложи, но ще проверя връзките около този.
                Замислих се и аз за нещо такова, но освен да се реже капака за по-голяма заборник и да се сложи по-голяма кулер върху мотора не виждам друг начин.

                Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
                Значи при мен има нещо,дето не е наред
                Аз дори от 2000 оборота да усетя ритника, ще съм доволен.
                Мен точно това ме интересува, ефекта от турбото да започне по-рано. В идеалния вариант от около 1700-1800 оборота.
                Ще ми се да можех да направя едно кръгче на Мазда с компрекс.
                Нашите трябва да имат и waste gate. Не знам доколко може да се играе с него. Да кажем, ако отваря прекалено рано, да се натегне една идейка.Разбира се, без да се прекалява, за да не се вдигне много пика. Вероятно тогава хурката ще опре до ъгловата порция и че е определена електронно.
                Не го знам къде е дори и как е устроен в случая. Не съм разглобявал около турбото.
                Аз механичния компресор си го представям ремъчен и не знам да има изгорели газове там, но може и да се бъркам...
                Ако махна катализатора и не започна да усещам ускорението от поне 2000 оборота, ще търся да правя бели.
                Колата върви добре, но тоя мързел в ниските ми идва в повече.

                ПП: Започват да ми се въртят еретични идеи за компрекс барабар с колектора и каквото е различно + механична помпа.
                Не мога да си обясня, след като от тоя мотор спокойно могат да се изцедят поне 90 коня и го правят при леките коли, защо на джип тон и половина, са го скопили на 82...
                Компрекса не е точно компресор, то там е малко ни риба, ни рак. Идеята е да не дърпа мощност, като нормален компресор, но пак да се развърта по-бързо и да работи от по-нисък обороти.

                За да се развърта турбината по-бързо в общи линии е нужна по-малки такава, а не по-голяма. Всяка игра с гейта мисля, че ще доведе до по-високо налягане в ПИК. Не съм гледал как стоят нещата с другите автомобили оборудвани с нашия мотор, знам само, че при витарата е още по-скопен.
                Opel Frontera A 2.5tds ' 98 (Тера)
                Renault RX4 '02 2.0 (Архи)

                Коментар


                • От: Какво направих по Кията днес?

                  Сутринта четох за тези компресори. Наистина са хибридни. На практика, G-компресора използва пулсациите на изгорелите газове, за да компенсира загубите от инерцията на турбото, при минимални загуби на механична енергия за задвижването му от двигателя.
                  По-голям интеркулер би довел до по-добро охлаждане на въздуха, оттам по-ниски стойности от температурния датчик след кулера, оттам сигнал към ЕКУ за повече гориво. Ако го тълкувам правилно...
                  Апропо, не съм се сетил да почистя куплунга на този датчик.
                  Цялата тази дандания със зададените гранични стойности в софтуерните карти на ЕКУ-то и невъзможността за корекции поради липса на апаратура...
                  При механичната помпа всичко това може да се избегне.
                  И мисля че при добра настройка на помпата, би могло също да се намали разхода.
                  Your conscience is all you can take to your grave.

                  Коментар


                  • От: Какво направих по Кията днес?

                    И аз си затапих ЕГР-а.Наистина оживя двигателя.Благодарности на колегите.

                    Коментар


                    • От: Какво направих по Кията днес?

                      Първоначално публикуван от georgipetkov64 Преглед на мнение
                      Какво масло за скорости и раздатка на 2000тди?
                      Марка и вискозитет.
                      Днес купих това.
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Снимка0177.jpg
Прегледи:1
Размер:72.9 КБ
ID:5708099
                      По 16лв. за литър.
                      .Карам бавно стигам бързо. А...ма не всеки път.
                      Киа спортаж2000тди 98г
                      Ауди А3 1.9ТДИ
                      Каравана Аdria 390Q

                      Коментар


                      • От: Какво направих по Кията днес?

                        Първоначално публикуван от georgipetkov64 Преглед на мнение
                        Днес купих това.
                        [ATTACH=CONFIG]859265[/ATTACH]
                        По 16лв. за литър.
                        Добро е.На шкодата карам с такова.Уж е UK,ама май го правят в република от бившия СССР.Интер кар го предлага на нашия пазар-кумът бачка там.

                        Коментар


                        • От: Какво направих по Кията днес?

                          Днес Кияка се Здоби с калъфка за резервната гума!

                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0368.jpg
Прегледи:1
Размер:164.0 КБ
ID:5709571


                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:10333101_569221299857981_93673373_n.png
Прегледи:1
Размер:24.3 КБ
ID:5709572

                          Добре че после я пръснах с черен матов спрей...
                          Your conscience is all you can take to your grave.

                          Коментар


                          • От: Какво направих по Кията днес?

                            Да споделя, не е нещо велико, но си заредих климатика. Друго нещо било като не е горещо...
                            Opel Frontera A 2.5tds ' 98 (Тера)
                            Renault RX4 '02 2.0 (Архи)

                            Коментар


                            • От: Какво направих по Кията днес?

                              Какво е приблизителното финансово измерение?
                              Че и аз искам...
                              Your conscience is all you can take to your grave.

                              Коментар


                              • От: Какво направих по Кията днес?

                                Аз си смених двигателното масло и филтрите.

                                Нещо преди 2-3 дена заработи на три цилиндъра. Отидох на работа нормално, а се прибрах на три цилиндъра без никакъв признак да заработи четвъртия. Реших да свалям свещите, но тъкмо стигнах до тях и се оказа, че ключът ми за свещи е много къс. Та не ги свалих. Огледах кабелите и бобините. Едната бобина има пукнатина в бакелита. Има два резистора от 5 килоома на двата цилиндъра дето са без кабелите, като единият резистор беше понагорял. Почистих го. Сглобих така, че на другия ден ми трябваше колата. И колата си заработи почти нормално. От време на време в ниските обороти някой цилиндър прескача, но рядко.

                                Подозирам, че през пукнатината в бакелита прави пробив ...
                                Nissan Terrano 2,7 TDI

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X