Здравейте.Първо-поздравления че сте качил нещо конкретно за въпроса.Не става ясно последната сума как е формирана, но не е сбор от подобектите.За коректна цена на м2, изяснете колко е крайната стойност и бруто конструктивната площ.
По позициите-трябва да се уточнят и предвидените материали,като компонента в цената,както и изискваното ниво на качество.На първо четене-подлежащи на сериозен коментар са: кофражите,мазилки,покривни топлоизолации,зидарски.Ако се възлага комплексно, е уместно и втори глобален коментар на цялата оферта..Обема е сериозен и си заслужава да се обърнете към специалист ценообразуване при преговорите,както и към поне още 2 фирми от малък или среден мащаб.
Здравейте,
Бруто конструктивната площ е 306 кв.м.
2 етажа с прилепен гараж и плосък покрив. 3-тия етаж е стълбищна кула.
Стените окончателно са Porotherm блокчета 38 см + 20 см. EPS или каменна вата
Дал съм документацията на още 2 фирми от малък мащаб.
Друга фирма ми иска цена само за труд 30 лв. на квадратен метър за плоча и 45 лв. за основи, всичко останало трябва да организирам сам.
Между другото фирмата с горепосочената оферта ми оферира изработка на бетонна водомерна шахта 1.3 х 1.3 х 1.5 метра с метален капак за скромната сума от 1500 лв.
Някои хора смятат че като ще строя къща парите ги копая с лопатата
Поздрави
Land Rover Discovery II, V8 4.0
VW Golf VI variant
Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."
Бруто конструктивната площ е 306 кв.м.
2 етажа с прилепен гараж и плосък покрив. 3-тия етаж е стълбищна кула.
Стените окончателно са Porotherm блокчета 38 см + 20 см. EPS или каменна вата
Дал съм документацията на още 2 фирми от малък мащаб.
Друга фирма ми иска цена само за труд 30 лв. на квадратен метър за плоча и 45 лв. за основи, всичко останало трябва да организирам сам.
Между другото фирмата с горепосочената оферта ми оферира изработка на бетонна водомерна шахта 1.3 х 1.3 х 1.5 метра с метален капак за скромната сума от 1500 лв.
Някои хора смятат че като ще строя къща парите ги копая с лопатата
Поздрави
Водомерната шахта по мои груби сметки излиза около 1000-1100лв. с изкопа и обратния насип без ДДС. Естествено може да излезе и по-евтино ако я прави селска бригада със съчки и клонки вместо кофраж. Като цяло цените за грубия строеж ми се виждат високи , но трябва да се отбележи че всяка цена е съвкупност от много компоненти като не на последно място е транспортното растояние на обекта от местата за доставка на стр.материали. ПП. правил съм къща с блокчета 38см. и подобна дебелина на изолацията ...резултата е - вътре нямат покритие мобилните телефони. Дано при теб да не се получи , защото е много кофти да излизаш всеки път навън за да говориш. Успех в начинанието.
Аз не искам просто да съм първи , искам като се обърна въобще да не виждам втория !!!
Куражът не е липса на страх. Куражът е способността да действаш ефективно въпреки страха.
Здравейте
В момента главата ми пуши на тема тухли. За бъдещата пристройка. Искам да получа мненията ви за това как е най изгодно да се зидат външните стени. От моите проучвания достигам до това че е добре да се зида с четворки, ама как. Прави или легнали при положение че ще има изолация. И изобщо това аз ли го решавам или проектанта дето ще смята къщата. Защото цялата дандания е за това че ми оферират единички стари за по 15 стотинки, а една нова четворка е 56стотинки. и нещо ми се струва че ако външните стени се правят с единички ще стане много дебела работата. Така че моля кажете си мненията!
Тухлите "четворки" се зидат легнали, прави се тухлена превръзка. Ако не търсиш някакъв ефект да са видими тухлите, "единичките" не ти трябват. Вече има керамични тела с дебелина 38 см, които покриват нормите за топлоизолация.
А и да ви попитам какво ви е мнението за двойната зидария, изправени четворки и между тях пласт стиропор. Примерно два реда така и после свързваш ред нормална зидария, като той примерно се изолира отвън или отвътре. Като бройки тухлите са същите а се икономисва от работа по изолацията.
А и да ви попитам какво ви е мнението за двойната зидария, изправени четворки и между тях пласт стиропор. Примерно два реда така и после свързваш ред нормална зидария, като той примерно се изолира отвън или отвътре. Като бройки тухлите са същите а се икономисва от работа по изолацията.
По принцип е добро решение, защитава се изолацията по този начин. Монтажа на дограмата е малко по-различен - там трябва да се внимава, да не се монтира на предния ред тухли, защото това автоматично ще доведе до получаването на термомост. Същият въпрос стои и с колоните. Ако сложиш колона и я изолираш отвън, само в частта от колоната а до нея зидаш по този начин с двата реда тухли, то колоната автоматично става термомост. Затова се правят детайли на ниво архитектурен проект!
А замисли ли се да строиш по следния начин - зидане с тела за ограда (бетонови тухли с две кухини и размери 20х40 см в основата). Армировката направо в самите кухини и се излива бетона вътре. После отвън изолация 10 см и заспива.
Друг вариант - има едни нови тухли 38 см, на WienerBerger , които покриват нормите за топлоизолация без да се налага да се поставя допълнително.
П.П. Препоръчително е: конструктивен и архитектурен проект за да си сигурен в това, което правиш.
Последно редактирано от axlastro; 29-06-11, 09:04.
А и да ви попитам какво ви е мнението за двойната зидария, изправени четворки и между тях пласт стиропор. Примерно два реда така и после свързваш ред нормална зидария, като той примерно се изолира отвън или отвътре. Като бройки тухлите са същите а се икономисва от работа по изолацията.
Моето мнение по въпроса е , че със сигурност зидарията се нуждае от фасадно решение - мазилка на тухлите и декоративна завършваща мазилка или боя , т.е. нищо не спестяваш с този начин на зидария с изключение на лепилото за лепене на изолацията , но за сметка на това влагаш два пъти повече труд за зидарията .
Другия момент за който трябва да се помисли , че винаги това от което ще изолираме в случая външната температура трябва да се спре колкото се може по-рано . С други думи изолационния слой трябва да е от външната страна за по-добър ефект . Подобен начин на зидария не изключва външния топлоизолационен слой , а допълнително подобрява топлоизолацията , с уговорката че не трябва да има "свързващ ред нормална зидария" за да не прави допълнителен термомост .
Боби - 0887771064
Който иска да свърши нещо намира начин , които не - намира причина.
А и да ви попитам какво ви е мнението за двойната зидария, изправени четворки и между тях пласт стиропор. Примерно два реда така и после свързваш ред нормална зидария, като той примерно се изолира отвън или отвътре. Като бройки тухлите са същите а се икономисва от работа по изолацията.
НЕ! Не е това начина. Единствената смислена изолация е външната! Колкото по-дебела, толкоз по-добре.
Стените, ако са от плътни тухли - още по-добре. все пак играят ролята на акумулатор. Итонга също е решение.
п.с. От опит: най добре е еднометрова стена от кирпич омесен със слама. Това го живях няколко сезона в Австрия. Къщата е на над 350г. Лятото е хладно, зимата се топли със 2 съчки.
НЕ! Не е това начина. Единствената смислена изолация е външната! Колкото по-дебела, толкоз по-добре.
Стените, ако са от плътни тухли - още по-добре. все пак играят ролята на акумулатор. Итонга също е решение.
п.с. От опит: най добре е еднометрова стена от кирпич омесен със слама. Това го живях няколко сезона в Австрия. Къщата е на над 350г. Лятото е хладно, зимата се топли със 2 съчки.
Еднометров зид звучи малко несериозно, поне аз не бих си похабил полезната площ на къщата със 1 метрови стени; итонг е решение НО само за вътрешни, аз лично на моята дори и на вътрешните не мисля да слагам итонг, защото е хубаво човек да мисли и за най-лошия вариянт , а именно ако се наводни итонга става на нищо; За мен най-смисленото (така правя и моята къща) е тухла четворка и дебела външна изолация (ако държиш може и с тези по-скъпите тухли поротерм, но не знам дали разликата ще си заслужава). Вътрешната изолация не е добро решение понеже после се получава конденз, гипс картон също не бих използвал в собствената си къща(освен ако не е за таван).
... итонг е решение НО само за вътрешни... гипс картон също не бих използвал в собствената си къща(освен ако не е за таван).
Това за газобетона е О.К. , обаче това за гипсокартона ми звучи малко като "Я у тая кола нема да се качим ! Дека е ми е Марко ..."
Единствения недостатък на този материал(гипсокартона) е че позволява да се спестява от технологията за монтаж и недобросъвестните "майстори" по този начин си поевтиняват продукта !
Боби - 0887771064
Който иска да свърши нещо намира начин , които не - намира причина.
Коментар