От: Мещера (Антон) има усложнения след тежка операция, семейството му има нужда от по
Веднага проверих как стоят нещата с въпросните дюшеци! Има установен ред за получаването им безплатно от държавата, но както всичко друго и тук бюрокрацията е безкрайна:
Информация, ред и условия за получаване на целева помощ от Агенция „Социално Подпомагане” (АСП) за закупуване на помощни средства, приспособления и съоръжения за хората с увреждания и медицински изделия.
Помощните средствасе заплащат от АСП и се предоставят от лицензирани търговци на дребно. АДАПТ БГ ЕООД е лицензирана фирма с Удостоверение за Регистрация №228/28.11.2011 година, издадено от Министерство на Труда и Социалната Политика- Агенция за Хората с Увреждания.
Стъпките за получаване на помощно средство са както следва:1. Ако нуждаещият се няма ТЕЛК с изписани в него медицински изделия или помощни средства, е нужно посещение при личния лекар с искане за направление до оторизирана лекарска комисия /ЛКК или ТЕЛК/ в ДКЦ (МЦ) към МБАЛ, УМБАЛ или УСБАЛ - ортопедична, неврологична, хирургична или онкологична, в зависимост от вида на заболяването. 2. След получаване на направлението, нуждаещият се посещава оторизирана лекарска комисия (ЛКК). За издаване на медицински протокол пред комисията е необходимо да се представят следните документи: направление от личния лекар, копиeот личната карта, копие от епикриза или ТЕЛК (ако има). Наличието на ТЕЛК решение не е задължително условие, тъй като помощни средства могат да бъдат отпуснати както на инвалидизирани, така и на възрастни (трудноподвижни или лежащо болни) хора. Кликнете тук, за да видите Извадка от Приложение № 7 към чл. 40, ал. 1 от ППИЗХУза видовете помощни средства заплащани от Агенция за Социално Подпомагане, медицинските условия, необходимите документи за отпускане и експлоатационния срок.3. Медицинския протокол или ТЕЛК се подава заедно с Молба-декларация по образец (получава се на място в ДСП) за отпускане на целева парична помощ за закупуване на помощни средства в териториалната Дирекция за Социално Подпомагане (ДСП) към общината по постоянно живеене (адрес по лична карта) на нуждаещото се лице. Натиснете тук за да видите списък на всички Дирекции Социално Подпомагане на територията на град София по общини. Всички останали ДСП извън гр. София можете да намерите тук http://www.asp.government.bg/ASP_Client/jsp/main.jspВ десет дневен срок след подаване на молбата и всички други документи, Директорът на съответната ДСП взема решение дали да отпусне или откаже целевата помощ. При издаване на заповед за отпускане на помощни средства, правоимащият получава парите по сметка или в брой до края на месеца следващ този, през който е издадена заповедта. Например ако заповедта е издадена на 10 март, средствата се превеждат до 30 април. За всяко помощно средство се издава отделна заповед. След получаване на парите, нуждаещият се или опълномощено от него лице, близък или роднина, трябва да закупи съответните изделия от лицензиран търговец на дребно какъвто е АДАПТ БГ ЕООД. При закупуването се носи заповедта в оригинал. Това трябва да стане в 30 дневен срок от датата на получаване на целевата помощ. Спазването на този срок е особенно важно, тъй като ако се пропусне, парите трябва да се върнат в АСП и отново да се мине същата процедура от подаване на документи, до изчакване на заповед и нов превод на сумата. В случай, че целевата помощ не се усвои в 30-дневния срок и средствата не се върнат в 7-дневен срок от просрочването в ДСП, те започват да се събират по съдебен път. ВАЖНО: Вие можете да закупите отпуснатите в заповедта изделия със собствени средства преди да сте получили целевата помощ и по този начин да започнете да ги използвате веднага вместо да чакате до 2 месеца. Ние ще ви издадем фактура и приемо-предавателен протокол, които да представите в ДСП, за да ви възстановят сумата (до лимита на помоща за съответното помощно средство). 4. Следвайки стандартната процедура, след получаване на заповедта и сумата можете да заповядате при нас, за да тествате и изберете най-подходящия за вас продукт. В изложбения ни център има разнообразие от варианти както за възрастни, така и за деца и ние можем да ви консултираме относно избора на най-доброто за вас изделие. При получаване на изделието, ние ще издадем фактура на правоимащото лице съдържаща номера и датата на заповедта, както и приемо-предавателен протокол за представяне в ДСП. Оформянето на документите при покупката отнема технологично време за попълване на всички необходими данни. Съветваме ви да разгледате нашия сайт или да посетите изложбения ни център веднага след отпускане на заповедта, за да може спокойно да изберете необходимото ви изделие, както и да ни оставите копие от заповедта, лични данни на правоимащото лице и информация за контакт. Ако помощното средство се получава от опълномощено лице, близък или роднина, ще са ни необходими и неговите данни. След направения избор и записването на необходимите данни, ние ще запазим съответното помощно средство за вас до момента на получаване на сумата. При последващото заплащане, вие ще можете в рамките на няколко минути да вземете изделието заедно с готовата фактура и протокол. В рамките на град София можем безплатно да доставим средството до дома на правоимащия след уреждане на документацията и плащането в офиса ни.
Има опция да се закупи! Цената му е 372 лв. (може да има и на други цени)! Другия вариант е срещу депозит от 200 лева, да се вземе веднага а, след като се изкарат гореописаните документи, депозита се възстановява! Има дюшеци в наличност и фирмата може да достави такъв на Антон в рамките на 24 часа (фирмата се намира в София). Говорих с Мето, който ще се свърже с немското посолство да видим, дали те биха могли да поемат дюшека (вчера изказаха готовност да помагат при появата на конкретни нужди, стига да ги информираме своевременно)?!
Веднага проверих как стоят нещата с въпросните дюшеци! Има установен ред за получаването им безплатно от държавата, но както всичко друго и тук бюрокрацията е безкрайна:
Информация, ред и условия за получаване на целева помощ от Агенция „Социално Подпомагане” (АСП) за закупуване на помощни средства, приспособления и съоръжения за хората с увреждания и медицински изделия.
Помощните средствасе заплащат от АСП и се предоставят от лицензирани търговци на дребно. АДАПТ БГ ЕООД е лицензирана фирма с Удостоверение за Регистрация №228/28.11.2011 година, издадено от Министерство на Труда и Социалната Политика- Агенция за Хората с Увреждания.
Стъпките за получаване на помощно средство са както следва:1. Ако нуждаещият се няма ТЕЛК с изписани в него медицински изделия или помощни средства, е нужно посещение при личния лекар с искане за направление до оторизирана лекарска комисия /ЛКК или ТЕЛК/ в ДКЦ (МЦ) към МБАЛ, УМБАЛ или УСБАЛ - ортопедична, неврологична, хирургична или онкологична, в зависимост от вида на заболяването. 2. След получаване на направлението, нуждаещият се посещава оторизирана лекарска комисия (ЛКК). За издаване на медицински протокол пред комисията е необходимо да се представят следните документи: направление от личния лекар, копиeот личната карта, копие от епикриза или ТЕЛК (ако има). Наличието на ТЕЛК решение не е задължително условие, тъй като помощни средства могат да бъдат отпуснати както на инвалидизирани, така и на възрастни (трудноподвижни или лежащо болни) хора. Кликнете тук, за да видите Извадка от Приложение № 7 към чл. 40, ал. 1 от ППИЗХУза видовете помощни средства заплащани от Агенция за Социално Подпомагане, медицинските условия, необходимите документи за отпускане и експлоатационния срок.3. Медицинския протокол или ТЕЛК се подава заедно с Молба-декларация по образец (получава се на място в ДСП) за отпускане на целева парична помощ за закупуване на помощни средства в териториалната Дирекция за Социално Подпомагане (ДСП) към общината по постоянно живеене (адрес по лична карта) на нуждаещото се лице. Натиснете тук за да видите списък на всички Дирекции Социално Подпомагане на територията на град София по общини. Всички останали ДСП извън гр. София можете да намерите тук http://www.asp.government.bg/ASP_Client/jsp/main.jspВ десет дневен срок след подаване на молбата и всички други документи, Директорът на съответната ДСП взема решение дали да отпусне или откаже целевата помощ. При издаване на заповед за отпускане на помощни средства, правоимащият получава парите по сметка или в брой до края на месеца следващ този, през който е издадена заповедта. Например ако заповедта е издадена на 10 март, средствата се превеждат до 30 април. За всяко помощно средство се издава отделна заповед. След получаване на парите, нуждаещият се или опълномощено от него лице, близък или роднина, трябва да закупи съответните изделия от лицензиран търговец на дребно какъвто е АДАПТ БГ ЕООД. При закупуването се носи заповедта в оригинал. Това трябва да стане в 30 дневен срок от датата на получаване на целевата помощ. Спазването на този срок е особенно важно, тъй като ако се пропусне, парите трябва да се върнат в АСП и отново да се мине същата процедура от подаване на документи, до изчакване на заповед и нов превод на сумата. В случай, че целевата помощ не се усвои в 30-дневния срок и средствата не се върнат в 7-дневен срок от просрочването в ДСП, те започват да се събират по съдебен път. ВАЖНО: Вие можете да закупите отпуснатите в заповедта изделия със собствени средства преди да сте получили целевата помощ и по този начин да започнете да ги използвате веднага вместо да чакате до 2 месеца. Ние ще ви издадем фактура и приемо-предавателен протокол, които да представите в ДСП, за да ви възстановят сумата (до лимита на помоща за съответното помощно средство). 4. Следвайки стандартната процедура, след получаване на заповедта и сумата можете да заповядате при нас, за да тествате и изберете най-подходящия за вас продукт. В изложбения ни център има разнообразие от варианти както за възрастни, така и за деца и ние можем да ви консултираме относно избора на най-доброто за вас изделие. При получаване на изделието, ние ще издадем фактура на правоимащото лице съдържаща номера и датата на заповедта, както и приемо-предавателен протокол за представяне в ДСП. Оформянето на документите при покупката отнема технологично време за попълване на всички необходими данни. Съветваме ви да разгледате нашия сайт или да посетите изложбения ни център веднага след отпускане на заповедта, за да може спокойно да изберете необходимото ви изделие, както и да ни оставите копие от заповедта, лични данни на правоимащото лице и информация за контакт. Ако помощното средство се получава от опълномощено лице, близък или роднина, ще са ни необходими и неговите данни. След направения избор и записването на необходимите данни, ние ще запазим съответното помощно средство за вас до момента на получаване на сумата. При последващото заплащане, вие ще можете в рамките на няколко минути да вземете изделието заедно с готовата фактура и протокол. В рамките на град София можем безплатно да доставим средството до дома на правоимащия след уреждане на документацията и плащането в офиса ни.
Има опция да се закупи! Цената му е 372 лв. (може да има и на други цени)! Другия вариант е срещу депозит от 200 лева, да се вземе веднага а, след като се изкарат гореописаните документи, депозита се възстановява! Има дюшеци в наличност и фирмата може да достави такъв на Антон в рамките на 24 часа (фирмата се намира в София). Говорих с Мето, който ще се свърже с немското посолство да видим, дали те биха могли да поемат дюшека (вчера изказаха готовност да помагат при появата на конкретни нужди, стига да ги информираме своевременно)?!
Коментар