От: Мнение за хидравличните ситроени - предимства и недостатъци
Всички хидравлични Ситроени със надлъжни носачи на задното окачване имат ръчна спирачка на предните колела. Защото колелата отзад имат хоризонтално движение при промяна на клиренса, и спирачката пречи. Това става и по време на движение, примерно след спиране на светофар, ако е сработил коректора и държите спирачката натисната, тя не дава на колата да коригира клиренса. След отпускане на спирачката, се получава рязко повдигане или пропадане, в зависимост от това в каква посока е корекцията. Много хора се панират, защото мислят че има повреда .
Май само С6 и последната серия С5 имат ръчна на задните колела, защото те са с друг тип окачване отзад.
За недозавиването не се притеснявай много, окачването доста компенсира тази склонност. Ако понатовариш багажника с нещо тежко, също се подобрява баланса, защото предницата е много по-тежка иначе. И ХМ-а е така, въпреки това винаги го усещам като поставен на релси, страшно стабилно се държи. Трябва много екстремно каране, за да имаш проблем.
По отношение на краш тестовете, Ксантията не се преставя добре, но тя е проектирана по тогавашните критерии за безопасност. Тогава още не е имало и краш тестове. В реална ситуация се оказва че са доста по-сигурни, отколкото може да се очаква от краш теста.
По отношение на видимостта, няма особени забележки. Мноооого по-добре примерно от бившето ми Рено Лагуна, на което виниги ми се е искало да му изрежа с флекса колоните около предното стъкло. По-зле е от ХМ, който с уникалното си остъкление (12+1 стъкла) предлага много добра видимост във всички посоки. Ксантия хечбек има малко проблемна видимост назад при паркиране, поради огромните задни странични панели. Комбито е по-добре.
Всички хидравлични Ситроени със надлъжни носачи на задното окачване имат ръчна спирачка на предните колела. Защото колелата отзад имат хоризонтално движение при промяна на клиренса, и спирачката пречи. Това става и по време на движение, примерно след спиране на светофар, ако е сработил коректора и държите спирачката натисната, тя не дава на колата да коригира клиренса. След отпускане на спирачката, се получава рязко повдигане или пропадане, в зависимост от това в каква посока е корекцията. Много хора се панират, защото мислят че има повреда .
Май само С6 и последната серия С5 имат ръчна на задните колела, защото те са с друг тип окачване отзад.
За недозавиването не се притеснявай много, окачването доста компенсира тази склонност. Ако понатовариш багажника с нещо тежко, също се подобрява баланса, защото предницата е много по-тежка иначе. И ХМ-а е така, въпреки това винаги го усещам като поставен на релси, страшно стабилно се държи. Трябва много екстремно каране, за да имаш проблем.
По отношение на краш тестовете, Ксантията не се преставя добре, но тя е проектирана по тогавашните критерии за безопасност. Тогава още не е имало и краш тестове. В реална ситуация се оказва че са доста по-сигурни, отколкото може да се очаква от краш теста.
По отношение на видимостта, няма особени забележки. Мноооого по-добре примерно от бившето ми Рено Лагуна, на което виниги ми се е искало да му изрежа с флекса колоните около предното стъкло. По-зле е от ХМ, който с уникалното си остъкление (12+1 стъкла) предлага много добра видимост във всички посоки. Ксантия хечбек има малко проблемна видимост назад при паркиране, поради огромните задни странични панели. Комбито е по-добре.
Коментар