Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Мнение за хидравличните ситроени - предимства и недостатъци

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    От: Мнение за хидравличните ситроени - предимства и недостатъци

    Чаво, моята кола с пружинно окачване отзад, събира 100 бетонни блокчета 50х20х12см за зидария по 15кг едното
    "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

    Коментар


    • #77
      От: Мнение за хидравличните ситроени - предимства и недостатъци

      Първоначално публикуван от c_chanev Преглед на мнение
      Съгласен съм, но 1600 кила в Ксантия просто няма как да се случи според мен. Днес натоварих 15 бетонни кола от лозе, дебели. Мисля, около 30 кг всеки, което грубо прави около 500 кила, защото носих и други боклуци. Напъхах ги през багажника върху легналите напред задни седалки. Задните гуми, макар и на 2.1 атмосфери се сплескаха като мекици. Да речем, че комбито бу побрало още около 100 кила отзаде, и още толкова на предната седалка.....според мен няма как да натовариш повече от 700 кила (което никак не е малко, пробвай в кола с пружинно окачване )
      Става, става. Има тежки неща, които не заемат много място. А за хидравликата има едни данни, които само сервизни техници ги знаят, примерно, всеки хидроцилиндър издържа номинално по 650 кг без последствия. Това прави 2600 кг за цялата кола с товара. Така че до 1000 кг товар и внимателно придвижване няма да се счупи нищо. 1600 е вече над безопасната граница, но човека се е справил без аварии, освен че доста трудно се е вдигнала колата. Може би вече налягането в окачването вече се доближава до това на акумулаторната сфера и е дотам. Гумите са лесни, помпаш ги повече и готово. Естествено, карал е с 20-30 км/ч не повече.
      "Аз знам, че нищо не знам. Но вие и това не знаете."

      Коментар


      • #78
        От: Мнение за хидравличните ситроени - предимства и недостатъци

        Стига сте писали, как си товарите ситроените, защото човек започва да си мисли, че сте латентни тираджии.
        There is no dark side of the moon really. As a matter of fact it's all dark.
        No wahalla.

        Коментар


        • #79
          От: Мнение за хидравличните ситроени - предимства и недостатъци



          Тука има и някои снимки на БХ, използвани баш по предназначение: http://www.clubcitroen.bg/forum/view...=3302&start=45



          например:

          "Аз знам, че нищо не знам. Но вие и това не знаете."

          Коментар


          • #80
            От: Мнение за хидравличните ситроени - предимства и недостатъци

            Абе Ники, ние си говорим за малки семейни автомобилчета, не за джипове



            Yamaha XT​M600E '98
            Mazda 626 2.0 DITD '99 Estate

            Коментар


            • #81
              От: Мнение за хидравличните ситроени - предимства и недостатъци

              bx 1,6 trs 83г това съм имал тя ми беше първата западна кола ,супер вози добър при зимно време повдигаш до край и преминава по колувози без да опира отдоло ,е спомени .Аз имах проблем само с лагер на предна главина струващ на времето 150 dm и още нещо дребно , при мен хидравликата ми исключи след като го бях напълнил с чували фасул + акомулатор за камион 180а ,нямам спомен за кг.Натиснете снимката за да я уголемите

Име:dsc04429_1.jpg
Прегледи:1
Размер:90.7 КБ
ID:5423197

              Коментар


              • #82
                От: Мнение за хидравличните ситроени - предимства и недостатъци

                Абе да си кажа честно - бая BX-ове са ми минали през ръцете (вярно - само съм ги карал, не бяха мои и не са ми оставали достатъчно дълго в ръцете та да опра до поправки) - ни един не ми е оставил спомени за супер возия...

                СХ-а - да, лодка абсолютна. Ксантия, ХМ - да. Но BX-а... Дали понеже всичките които съм карал бяха издухани ?

                Иначе че си беше супер кола за парите - беше. За стабилност и поведение на пътя - цепил съм пъртина на керван сиромаси по немска магистрала в снежна буря преди да сколасат снегорините да се включат - 10-15см пухкав сняг, празна магистрала, 110-120км/ч, големи, плавни и лесно контролируеми занасяния, със супер лесен и плавен контрол. Но си беше с оригиналните супер тънки гуми, 145ци май бяха, или 155ци, в читаво състояние, а и снега беше един такъв приятен и пресен... Хубави спомени.
                Издъних се на Тюринг теста

                Коментар


                • #83
                  От: Мнение за хидравличните ситроени - предимства и недостатъци

                  Возията зависи от комплектацията и двигателя, но от всички, СХ-а и ХМ-а возят най-комфортно. Колкото по-висока скорост е заложено да развива заводски, толкова по-твърда е настройката на окачването. Може да се промени калибъра на отворите на сферите. Возията омеква., но при завой с голяма скорост, рискуваш да се залюлееш и да изгубиш управлението.
                  При системата Хидрактива (Актива) 2 с осем сфери, возията е още по-твърда, дори при изключен режим "спорт". Всичко в името на стабилността.
                  Your conscience is all you can take to your grave.

                  Коментар


                  • #84
                    От: Мнение за хидравличните ситроени - предимства и недостатъци

                    Мерси

                    Карал съм от TRS 14 през 16Gt до BX Gti 16S с двигателя на 405 Мi-16. Вярно е че гти-то возеше по-твърдо, но не беше най-зле. От другите съм запомнил по-скоро много "сухо" друсане по дребните неравности. Много е възможно да са били с издухано окачване, всичките бяха ветерани освен Gti-16ката която беше кукла.

                    TRS 16 пък съм запомнил като колата която имаше всевъзможни реглажи на шофьорската седалка, но беше неудобна каквото и да регулираш .

                    Също я помня като единствената кола която съм карал която, въпреки че беше карбураторна, гасеше автоматично двигателя като прегрее. Проверено при едно интересно прибиране през Германия, Австрия, Унгария и Румъния, свързано с прегрявания от сцепено водно съединение, ортак (организатор на пътуването на принципа "трябва ми шофьор за втората кола, всичко съм уредил, нямаш грижи за нищо) който ме губи пет пъти по пътя (понеже няма навик да гледа в огледалото дали съм зад него или съм закъсал), и който се оказа че е тръгнал на 2500км пътуване с две коли които са на общо 600000км с едни клещи, една кама и едно руло изолирбанд . Дори бидон за вода нямахме, носехме от едно поточе с тарелки. 1993та, нямаше gsm-и да му ревнеш да те чака. Спомени...

                    Но не споря че си бяха коли. Ситроенска работа. Или ги обожаваш, или ги мразиш, средно положение няма.
                    Последно редактирано от Goblin; 06-11-12, 20:38.
                    Издъних се на Тюринг теста

                    Коментар


                    • #85
                      От: Мнение за хидравличните ситроени - предимства и недостатъци

                      Така е.
                      Колкото до издухването, втвърдяването идва с намаляването на азота във сферите. Трябва да се помпят , веднага щом се усети. Иначе следва пробиване на мембраната вътре, която раздела маслото от азота. Сферата се пълни изцяло с масло и почва да друса като каруца без никакво окачване. Тогава само нови сфери помагат.
                      Your conscience is all you can take to your grave.

                      Коментар


                      • #86
                        От: Мнение за хидравличните ситроени - предимства и недостатъци

                        Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
                        Така е.
                        Колкото до издухването, втвърдяването идва с намаляването на азота във сферите. Трябва да се помпят , веднага щом се усети. Иначе следва пробиване на мембраната вътре, която раздела маслото от азота. Сферата се пълни изцяло с масло и почва да друса като каруца без никакво окачване. Тогава само нови сфери помагат.
                        Мерси. Баш това бяха всичките. Каруци без окачване. Явно е било точно това което казваш, помня че ми обясняваха че сферите са зле.
                        Издъних се на Тюринг теста

                        Коментар


                        • #87
                          От: Мнение за хидравличните ситроени - предимства и недостатъци

                          Така е , но едно помпане по спомен е десетина-дванайсе лева на сфера. А нова сфера в Италия сменях за около 70 евро. Ту мисля че се намират и рециклирани по-евтини, но пак само едната ти струва колкото помпането на всичките. А се помпа през две-три години.
                          Затова казвах по-нагоре, че трябва да се разбира от тия коли, за да се поддържат.
                          И затова толкова хора реват от тях.
                          Your conscience is all you can take to your grave.

                          Коментар


                          • #88
                            От: Мнение за хидравличните ситроени - предимства и недостатъци

                            Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
                            Така е , но едно помпане по спомен е десетина-дванайсе лева на сфера. А нова сфера в Италия сменях за около 70 евро. Ту мисля че се намират и рециклирани по-евтини, но пак само едната ти струва колкото помпането на всичките. А се помпа през две-три години.
                            Затова казвах по-нагоре, че трябва да се разбира от тия коли, за да се поддържат.
                            И затова толкова хора реват от тях.
                            Човекът ги разбираше, но думите му за повечето от тях бяха "да стигнат до България, в Подуене ми ги правят сферите още от соца насам".

                            А и беше преди 20 години, Франция, новите сфери бяха пари, а полевите ремонти ни бяха просто неприятни поради липса на условия. После се сгъстихме с хора с материална база, и стана пей сърце. Стари времена, студентски финансови отклонения
                            Издъних се на Тюринг теста

                            Коментар


                            • #89
                              От: Мнение за хидравличните ситроени - предимства и недостатъци

                              Личното ми мнение поне за Ксантия 1.6 е че возията не блести с нищо. Двигателят също. Говоря за запазен и в пълна изправност екземпляр. Динамиката е спорна. Разходът също. Сферите и амортисьорите бяха целокупно сменени и хидравликата работи перфектно.
                              Това, което много ми хареса е хидравличната помпа, която мисля да използвам за нещо друго
                              "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                              Коментар


                              • #90
                                От: Мнение за хидравличните ситроени - предимства и недостатъци

                                Возията зависи и от други неща, освен от изправността на сферите. При неправилен клиренс, веднага осезателно се втвърдява возията. При моделите с хидрактив, ако не работят клапаните или някой датчик, окачването е винаги в режим спорт и е твърдо. Иначе хидрактив в нормален режим вози по-меко от аналогичен модел със стандартен хидропневматик. Типът на окачването също има значение. Всички Ситроени след БХ включително са с Макферсън отпред, което налага по-твърда настройка заради стабилността. Хидрактивът решава точно този проблем, като съчетава много мек режим със спортен за стабилност. СХ и другите стари модели, са с друг тип окачване, където накланянето на каросерията не влошава стабилността, затова те са с много мека настройка.

                                БХ има доста добра возия когато всичко е изправно, но страшно много се влияе от клиренса. Моят БХ е така, износена е лостовата система за регулиране на клиренса, и трудно застава в правилното положение. Като мръдне с 1-2 сантиметра нагоре или надолу, става на каручка. Не може да се натисне отпред, все едно няма окачване. Когато застане в правилната позиция, става мек на памук. Та това е най-честата причина за калпава возия, даже и при нови сфери.
                                Вече ако са спаднали сферите, возията не просто се втвърдява, а става много специфична, подскача като баскетболна топка, което е и опасно.
                                От заминали лагери на задните носачи също се влошава возията. Още преди да се разкрачат задните колела.
                                Последно редактирано от dhv; 07-11-12, 11:22.
                                "Аз знам, че нищо не знам. Но вие и това не знаете."

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X