Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Мнение за хидравличните ситроени - предимства и недостатъци

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Мнение за хидравличните ситроени - предимства и недостатъци

    Автоматик на ХМ, само V6. Иначе не става. Впечатленията ти са правилни. 2.1ТД с автомат е много зле. Моят 2.1ТД обаче е ръчен, и разликата е огромна. Тегли много добре, съвсем адекватно, и разхода е много надолу. Около 5/100 извъградско при 90 км/ч, което в комбинация с 90+ литровия резервоар прави 1600+ километра с едно зареждане. Градско (във Враца) около 7/100. Кожата си го има този недостатък при топло и студено, ама това важи за всяка друга кола. Има и плюшен салон, или комбиниран кожа с велур. За частите си прав, оригиналните са скъпи и вече липсват. За много неща има заместители или втора употреба, и не се трошат лесно. Но като цяло модела е обречен на изчезване и си е екзотика. Аз пък точно затова го поддържам и не го ползвам за всекидневен.
    "Аз знам, че нищо не знам. Но вие и това не знаете."

    Коментар


    • От: Мнение за хидравличните ситроени - предимства и недостатъци

      Приятели,( с ваше разрешение), нов съм тук а и в други форуми, но толкова компетентни и безпристрастни( полу:-)), а и задълбочени отговори не съм срещал другаде, което е и причина да чета тази тема и не само тази с огромно желание и удовлетворение. Поради слабата си грамотност в тази област но и поради огромното си желание да си купя автомобил/ 2-ра или N-та ръка най-вече/, си позволих да искам мнение на знаещи и патили,дори пускайки нови теми.Моят проблем е следният: Мога да отделя 2500лв макс за кола/като си оставям 1000 за обслужване/ с която искам да ходя извън града най-вече/ риболов и туризъм. Бях се спрял на Хонда лого,Мицубиши спейс стар,Мазда Демио и по препоръка на съгражданина ми Джамбазов на Сузуки Вагон +, за което му благодаря. Четейки този материал,обаче, стигам до извода, че един хидравличен Ситроен Ксантия, би удовлетворил доста прилично моите натрапливи/невъзможни/ щения за автомобил-джип.До сега знаех, че Ситроените са "кекави",макар и прекрасно возещи коли.След като изчетох този материал,вече имам нова болка-дали да не се насоча към Цитрончето. Въпросите ми към тези които искат да ми отговорят е следният: Ситроенът ли е автомобилът.който отговаря на моите изисквания;Намират ли се части и скъпа ли е подръжката;Възможно ли е за тези пари да се надявам, че ще намеря читав дизел;Има ли в Бургас добри майстори за Ситроен-разбрах, че това не е кола за рогачи с мазни престилки а за за знаещи и интелигентни потребители и механици;Ще помоля,съгражданина ми Джамбазов,ако е на кеф да сподели мнението си за Ситроена,/ ако не се лъжа ХМ, който е пробвал и не му е била"неговата" кола свързано ли е с размерите му- и аз съм 183 висок и дали мисли, че това е общо за всички Ситроечета/,макар че този модел е десерт,който явно не мога да си позволя/
      И последно,преди да съм се автоцензурирал поради страх от нахалство: Ксарата/не е хидравлична/ бива ли за моите намерения? На Джамбазов му е обещано пиене на корем,заслужено от него, само напомням. :-)
      Благодаря на всеки,който откликне на моите проблеми.
      ILLEGITIMI NON CARBORUNDUM

      Коментар


      • От: Мнение за хидравличните ситроени - предимства и недостатъци

        Джамбазов не разбира от Ситроени. В темата има много по запознати от мен. Те да пишат.
        "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

        Коментар


        • От: Мнение за хидравличните ситроени - предимства и недостатъци

          2500 лева за покупка + 1000 лева налични допълнително (аз така го разбрах) са достатъчни за съвсем нелоша Ксантия. Поддръжката не е в никакъв случай скъпа, но е малко по-специфична заради хидравликата. Ако можеш и имаш условия сам да си ремонтираш колата, не е никак сложно да научиш как работи системата и да си ремойнтираш и хидравликата когато се наложи. А пък смяната на сфери е като да смениш маслен филтър. Колите никак не са кекави, напротив, много носят на бой по отношение на окачването. Но пък могат да бъдат много вбесяващи по отношение на електрическата част. И не електрониката, а точно най-прости и глупави жици и контакти.

          Аз имах Ксантия, колата е ОК, но тъй като имам и ХМ (вече два броя), просто Ксантията губи по всичко в сравнение с него, затова я продадох и взех втори ХМ. Вярно, най-високият клас Ситроен е, и от там поддръжката отива в друг клас, но основното обслужване всъщност не е по-различно от Ксантия. И като цяло е по-здрав модел. Ако трябва да търсиш по-специфични части, имат малко стресиращи цени. Но се намират и алтернативи. Обаче пък салона и возията нямат равни. Аз никога не съм обичал да пътувам на дълъг път, изморявам се, спирам на всеки час и половина. Обаче не и с ХМ - мога да карам с часове без да усещам. За лек офроуд се справя прилично, успах да се добера до Одранишкият манастир по 10 километра калпави черни пътища. За повечето рибарски нужди става, но не очаквай чудеса. Кола си е, макар и по-проходима от повечето други. Виж, един BX 4x4 доста успешно може да се конкурира и с джиповете.

          Ксарата не е в тази категория. Тя си е чисто Пежо 306, по-нисък клас е от Ксантия, не е толкова здрав модел и т.н.
          Последно редактирано от dhv; 16-12-13, 18:23.
          "Аз знам, че нищо не знам. Но вие и това не знаете."

          Коментар


          • От: Мнение за хидравличните ситроени - предимства и недостатъци

            Прекрасно казано, DHV,благодаря, правилно си разбрал,а и аз теб. Имам не лоши технически познания/ 30 години карах Шкода 120л,която сам подържах до ниво реглаж на клапани, не повече, и вървеше прекрасно,дори ми беше болно когато миналата година реших да я бракувам-запали от раз само с две напомпвания/, поне да не пипам там където не знам.Естествено,няма да си подлагам колата на офроуд изгъзици-аз самият не ги обичам-ставаше въпрос за прилична проходимост и внимателно шофиране.
            Не разбрах,дали може да си мечтая за дизелов вариант при моите възможности,чаркове,подръжка,надеждност и вероятност да не изтегля "черният петър"А, и още един въпрос: от Враца/област/ и Монтана/област/ идват най-добрите оферти за "нов внос"от който се страхувам,какво е обяснението?
            ILLEGITIMI NON CARBORUNDUM

            Коментар


            • От: Мнение за хидравличните ситроени - предимства и недостатъци

              Добри са докато не отидеш на място да видиш колата
              Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

              Коментар


              • От: Мнение за хидравличните ситроени - предимства и недостатъци

                Джамбазов не разбира от Ситроени. В темата има много по запознати от мен. Те да пишат.
                Исках да те питам какво точно те накара да кажеш, че това не е "твоята кола"размерите ни са близки,но се надявам да не си 120 кила като мен,стария......Пиенето ти стои,само кажи кога и къде и искрено се надявам да не си вегетариянец

                Добри са докато не отидеш на място да видиш колата
                БЕЗУСЛОВНО,приятел:-)
                ILLEGITIMI NON CARBORUNDUM

                Коментар


                • От: Мнение за хидравличните ситроени - предимства и недостатъци

                  Привет!
                  Щом си се насочил към дизел (и правилно според мен), твоят двигател е 1.9 ТД. Нямал съм преки наблюдения към всички бензинови мотори на Ситроен (имал съм 1.6 бензин), но най-общите ми впечатления са, че ситроенските бензинови мотори са порядъчно лакоми и капризни.
                  С лека ръка прежалих тракането на дизела (1,9 ТД е порядъчно шумен), пред безкрайните разправии с бензиновия, който и след почти три години и камара пари и сервизи, така и не успях да накарам да работи добре.
                  Your conscience is all you can take to your grave.

                  Коментар


                  • От: Мнение за хидравличните ситроени - предимства и недостатъци

                    Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
                    Привет!
                    Щом си се насочил към дизел (и правилно според мен), твоят двигател е 1.9 ТД. Нямал съм преки наблюдения към всички бензинови мотори на Ситроен (имал съм 1.6 бензин), но най-общите ми впечатления са, че ситроенските бензинови мотори са порядъчно лакоми и капризни.
                    С лека ръка прежалих тракането на дизела (1,9 ТД е порядъчно шумен), пред безкрайните разправии с бензиновия, който и след почти три години и камара пари и сервизи, така и не успях да накарам да работи добре.
                    Абсолютно съм съгласен с теб,ловецо на тигри,бензиновите цитрони са бетер тигри лакоми,дерта ми е дали със скромни доходи мога да посрещна Цитронски дизелови разходи, а 1,9 тд е добър (90 кс и корав двигател го прочетох тук,разликата в данъка в лакомия и крадлив Бургас м/у 100 и 101кс е 100 лв/равно на годишна винетка и преглед/ и защо на измекяри-общинари да давам да
                    крадат?
                    Тракането на дизела за мен е песен на славей.
                    ILLEGITIMI NON CARBORUNDUM

                    Коментар


                    • От: Мнение за хидравличните ситроени - предимства и недостатъци

                      На моята данъка тук е 17 лева и стотинки. Не знам как е в Бургас.
                      Що се отнася до конкретния модел кола, аз мисля че ще се справиш с тоя бюджет. То няма начин да няма нещо за потягане, но цените не са високи, защото хората ги е страх от специфичното окачване.

                      Щом си технически грамотен и ръцете са ти на правилното място, с повечко четене ще ти се изясни картинката.
                      Окачването не е толкова сложно, колкото се описва. Нито като система, нито като ремонт. За всеки един компонент си има ремонтни комплекти о-пръстени и гарнитури и не са на извънземни цени.
                      Не че протича нещо всеки месец.
                      За шест години с моя имам два теча, които си отстраних сам.

                      Едно много полезно условие е обаче, да си имаш собствен канал. В гаража, на двора, на вилата...
                      Над 90% от поддртъжката и обслужването на окачването се прави отдолу, а под хидравличен Ситроен НЕ СЕ ляга в НИКАКЪВ случай, дори да знаеш какво правиш.
                      Your conscience is all you can take to your grave.

                      Коментар


                      • От: Мнение за хидравличните ситроени - предимства и недостатъци

                        Първоначално публикуван от Джамбазов Преглед на мнение
                        Джамбазов не разбира от Ситроени. В темата има много по запознати от мен. Те да пишат.
                        Джамбазов,ако някой ден, не дай си Боже се споминеш,само от скромност, ще да е. :-) Почвам да се опасявам, че си не-пиещ или вгетарианец,моля те,опровергай ме. Дай си мнението ,ако не те мързи,какво ще ми ходи на мен? Параметрите ги знаеш,а съм убеден, че предусещаш и неказаното.
                        ILLEGITIMI NON CARBORUNDUM

                        Коментар


                        • От: Мнение за хидравличните ситроени - предимства и недостатъци

                          Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
                          На моята данъка тук е 17 лева и стотинки. Не знам как е в Бургас.
                          Що се отнася до конкретния модел кола, аз мисля че ще се справиш с тоя бюджет. То няма начин да няма нещо за потягане, но цените не са високи, защото хората ги е страх от специфичното окачване.

                          Щом си технически грамотен и ръцете са ти на правилното място, с повечко четене ще ти се изясни картинката.
                          Окачването не е толкова сложно, колкото се описва. Нито като система, нито като ремонт. За всеки един компонент си има ремонтни комплекти о-пръстени и гарнитури и не са на извънземни цени.
                          Не че протича нещо всеки месец.
                          За шест години с моя имам два теча, които си отстраних сам.

                          Едно много полезно условие е обаче, да си имаш собствен канал. В гаража, на двора, на вилата...
                          Над 90% от поддртъжката и обслужването на окачването се прави отдолу, а под хидравличен Ситроен НЕ СЕ ляга в НИКАКЪВ случай, дори да знаеш какво правиш.
                          Много добре казано. Ще започна в обратен ред, Мечтаейки си за хидравличен френч,първото за което се сетих е да си намеря кораво и виско дънерче което да слагам,когато го дигна,ей така,за всеки случай,защото канал.вила,яхта и др.важни работи си нямам,та се налага да ги премислям много нещата.........Не знам дизеловите Ксантии дали имат някакви антимародерски бонуси от рода на евро,фап или др.но в Бургас дерат жестоко селяндурите/ да не се бърка със селяни,които уважавам/ в общината. Както и да е. Още веднъж,благодаря ти ловецо и с твое разрешение,ако имам проблем от този характер,ще питам пак.
                          Не ми каза обаче какво мислиш за офертите на коли от североизток.Враца,Монтана
                          ILLEGITIMI NON CARBORUNDUM

                          Коментар


                          • От: Мнение за хидравличните ситроени - предимства и недостатъци

                            Моята е '99-та (фейслифта).
                            Евро 3 я водеха по италианския талон. Там я купувах. Тук не знам какви са процедурите.
                            Няма ФАП. Слагат го на комънрейла (HDI).
                            Не бих си купил кола от тоя регион, макар да нямам преки впечатления нито позитивни, нито негативни.
                            И двете ми ксантии съм купувал в Италия. Първата от частно лице, втората от официален дилър на старо.
                            Втората се уцели по-здрава и добре обслужена.
                            Не че няма мекерета и там
                            Задължително условие е да си водиш човек който е в час със спецификите на окачването и генерално на модела, за да намалиш до минимум неприятните изненади.
                            Бих ти препоръчал смело колегата dhv.
                            Той и без това е от региона. Знае ли човек?
                            Може пък да попаднете на нешо добро.
                            Доколкото съм запознат с раздела сервизи в ситроенския форум, има читави майстори в Бургас, макар да не си спомням подробности.
                            Ако имаш време за задълбочено четене и не бързаш да купуваш, има и тема от рода на "Какво да гледаме при покупката на хидравличен ситроен" , или от тоя род.
                            Иначе, захапваш раздела " Хидравлика" и четеш открай-докрай.
                            Много от компонентите са еднакви за Ксантия, БХ и ХМ, или поне са близки като устройство.
                            Your conscience is all you can take to your grave.

                            Коментар


                            • От: Мнение за хидравличните ситроени - предимства и недостатъци

                              Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
                              Моята е '99-та (фейслифта).
                              Евро 3 я водеха по италианския талон. Там я купувах. Тук не знам какви са процедурите.
                              Няма ФАП. Слагат го на комънрейла (HDI).
                              Не бих си купил кола от тоя регион, макар да нямам преки впечатления нито позитивни, нито негативни.
                              И двете ми ксантии съм купувал в Италия. Първата от частно лице, втората от официален дилър на старо.
                              Втората се уцели по-здрава и добре обслужена.
                              Не че няма мекерета и там
                              Задължително условие е да си водиш човек който е в час със спецификите на окачването и генерално на модела, за да намалиш до минимум неприятните изненади.
                              Бих ти препоръчал смело колегата dhv.
                              Той и без това е от региона. Знае ли човек?
                              Може пък да попаднете на нешо добро.
                              Доколкото съм запознат с раздела сервизи в ситроенския форум, има читави майстори в Бургас, макар да не си спомням подробности.
                              Ако имаш време за задълбочено четене и не бързаш да купуваш, има и тема от рода на "Какво да гледаме при покупката на хидравличен ситроен" , или от тоя род.
                              Иначе, захапваш раздела " Хидравлика" и четеш открай-докрай.
                              Много от компонентите са еднакви за Ксантия, БХ и ХМ, или поне са близки като устройство.

                              ILLEGITIMI NON CARBORUNDUM

                              Коментар


                              • От: Мнение за хидравличните ситроени - предимства и недостатъци

                                HDi на Ксантия нямa FAP. Колега, потърси в Ситроенският форум, имам идея че там са по-запознати.
                                Хидравличните Ситроени не са джипове, въпреки че съм правил големи дивотии с по-стария от Ксантия модел(BX). Не си мисли че ще стигнеш по-далече от много лек офроуд.
                                LZ(единица) Лима Жоро Жоро
                                2002 ●||||||● Grand Cherokee Limited 4.7L и Ксантия 2000 HDi 110 коня без едно магаре.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X