Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Мнение за хидравличните ситроени - предимства и недостатъци

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Мнение за хидравличните ситроени - предимства и недостатъци

    Не сте написали важна подробност за системата.
    Спирачките на задните колела се задействат от налягането в задните хидравлични цилиндри на окачването.
    Не знам дали при всички модели е така,но в тези,в които е направено(за по-старите съм сигурен,че и XM мисля е така),се цели да се регулира спирачното усилие на задните колела,спрямо натоварването им(респективно сцеплението им).(Знаете,на много коли с обикновенно окачване има специално предвиден регулатор за целта).
    Системата е много добра и си изпълнява функцийте отлично(една от тях е,че при спиране се намалява налягането в задните хидро-пневматични елементи,като по този начин се намалява накланянето напред при спиране).Недостатък се явява,когато се поизноси главният спирачен кран.Обикновенно той започва да пропуска налягането от задните хидроелементи,през себе си към спирачките на задните колела.В такива случаи,започва "задницата" на колата да спада осезаемо по-бързо от "предницата",когато двигателят не работи.Но това не е най-важното,защото при движение,и работещ двигател загубата на течност/налягане,се компенсира,но пък се получава едно леко,често трудно доловимо,задържане на спирачките на задните колела.
    Ако не се обърне внимание на време,може да се стигне и до срязване на диска от накладките(виждал съм го на живо,точно на XM).
    Имат си и разни други интересни особености тия колици,но и аз също си ги харесвам(баща ми имаше BX 19 RD,и аз го карах...–общо към 10-11 години и над 130 хил.км.–проблеми с окачването и хидравликата,съвсем редки и лесно отстраними).
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

    Коментар


    • #32
      От: Мнение за хидравличните ситроени - предимства и недостатъци

      Да, това е така. Забелязвал съм, че при спиране на светофар например, след като отпуснеш спирачката, задницата се повдига.
      Your conscience is all you can take to your grave.

      Коментар


      • #33
        От: Мнение за хидравличните ситроени - предимства и недостатъци

        Първоначално публикуван от мишоци Преглед на мнение
        Аааааааааа, за Ситроена, или само хубаво, или нищо! А за ХМ - няма друг такъв кораб. Известно време карах 2,5 турбодизел - товари, бяга, вози. Много яка машина и много приятна за каране.
        Виж за Ксантията немога да кажа толкова хубави работи, пък и като се сетя колко Ксантий съм депанирал .
        Ситроен определено е любимата ми марка от френските, а специално ХМ е ягодката на сладоледа. Който е имал ХМ 2,5 ТD даже и не мисли за друга кола.
        Е как само ми пусна пак мухата за ХМ-а.
        Пробвах една ксантия и честно казано не ми хареса возията.
        Сега съм се загледал по един ХМ 2.5 ТД 95 год с новото табло за 2000 лв, мисля че го водят ХМ-2.
        Обаче чета че този мотор имал сериозни проблеми с греенето и лесно прегрявал, пукал глави и т.н.
        Имаш ли подобни наблюдения?
        И кое да взема 2.1 или 2.5. Като разход предполагам ще са близки.

        Преди като бях карал хм се притеснявах откъде ще му прокапе зелената кръв - някак си ако съм отишъл много надалеко и през трудно проходими пътища не ми е комфортно защото ако се окъка нещо хидравликата не мога да си тръгна от там... Нито да ме издърпат, нито да ме ремонтират... И става кофти, та ми е малко некомфортно - а аз ходя доста често на места описващи се с координатите "най-малката пъпка на гъзъ на географията"
        Ники

        Коментар


        • #34
          От: Мнение за хидравличните ситроени - предимства и недостатъци

          Първоначално публикуван от infineon Преглед на мнение
          Е как само ми пусна пак мухата за ХМ-а.
          Пробвах една ксантия и честно казано не ми хареса возията.
          Сега съм се загледал по един ХМ 2.5 ТД 95 год с новото табло за 2000 лв, мисля че го водят ХМ-2.
          Обаче чета че този мотор имал сериозни проблеми с греенето и лесно прегрявал, пукал глави и т.н.
          Имаш ли подобни наблюдения?
          И кое да взема 2.1 или 2.5. Като разход предполагам ще са близки.

          Преди като бях карал хм се притеснявах откъде ще му прокапе зелената кръв - някак си ако съм отишъл много надалеко и през трудно проходими пътища не ми е комфортно защото ако се окъка нещо хидравликата не мога да си тръгна от там... Нито да ме издърпат, нито да ме ремонтират... И става кофти, та ми е малко некомфортно - а аз ходя доста често на места описващи се с координатите "най-малката пъпка на гъзъ на географията"
          Така. Ето ти истината, братко, ще започна отзад напред -
          1. Аз често чувам, че и Паджеро 2,8 ТД прегрява и пука глави. Само дето тези слухове все откъм България идват . Тук във Франция този мотор е благословен и струва чанта жълтици, никога не съм и чУвал дори, камо ли виждал, 2,8 ТД Паджеро мотор да е изгрухтял. Предполагам, че е нещо ''българска работа''.
          2. Горе-долу такава е и ''легендата'', че Пежо има винаги проблеми със задната ос . Тук във Френско за 10 години нито веднъж не съм чУвал Пежо да има такъв проблем.
          3. В България казват, че Опел е измислил ръждата . Добре. А защо за 10 години живот Тук нито веднъж не видях и капка ръжда по някой Опел? ЗАЩО? 4. В Родината всички пищят от Алфа Ромео. Съгласен. Интересно, защо французите нищо не казват?
          5. Преди време Тук при мен дойде един мъж от В. Търново /има го на снимката до мене в албума, зад нас има счупени коли, можеш да го видиш/. Каза ми, че в България Мерцедесите Спринтер и Варио ''абе много чупели диференциали и задна ос, пущините'' . А сега, де? После, в процеса на разговора, се разбра каква била работата - българските тлъсти, тъпи и алчни чорбаджий-олигофрени принуждавали шофьорите /млади гАзарчета/ да товарят до откат камиончетата и да карат като на рали Монте Карло, че да ставало по-бързо и товара да пристига по-рано, а за да се пести време, курсове и нафта, бусовете се товарят с по 1-2-3 тона над допустимото. Сещаш ли се за последствията? Всичко това + исконното желание на всеки велик квартален гАзар да бъде поне за миг Кими Райконен, а буса Мерцедес да бяга поне колкото Ламборджини Каунтач, съвсем логично се оказва пагубно за машината, нали?
          6. Сега за ХМ 2,5 ТД - предполагам, че проблема /в България/ идва от от това, че понеже мотора е прилично мощен и те увлича да го настъпваш, а това все пак е дизелов мотор, тук скоростта не е на първо място, колата влиза в обороти, вдига температура и при спиране се гаси веднага, поради вековната мечта за икономии на гориво , без да се мисли, че прилично загрял мотор е добре да се остави да чука на място няколко минути, преди да се угаси, особено дизел с турбокомпресор. Колко струват няколко грама нафта? А колко струва един мотор, а? Отделно стартер?

          Моля за извинение, ако Модераторите решат, че горното е спам, аз искам само да бъда полезен. С уважение.
          Ако ще нафтата и без пари да я направят, пак че краднем!
          Само DIESEL !!!

          Мечтата на всеки леопард е да има гащи от курвенска кожа.

          Коментар


          • #35
            От: Мнение за хидравличните ситроени - предимства и недостатъци

            То че в България почти всичко се прави колкото да се закърпи положението и че се правят всякакви простотии с колите е вярно, обаче защо няма такива отзиви за 2.1 ТД мотора?

            Това мнение е от ситроенския форум, като гледам май не е само в българите проблема:
            "сholev: Линк не мога да ти дам, но следващия път като ходя до Франция, ще ти снимам моргата от която си зобя чаркалак за ХМ-а - пълно е с 2.5ТД без глави. Едва ли е случайност"

            Сега конкретния екземпляр дето го гледах, говорих с собственика му надълго, като го купил греел повече, оказало се спукана глава, сменил я с чисто нова (предполагам не лъже)и сега уж нямало проблеми доста километри, обаче как да съм сигурен че няма да се окоти на някой баир.
            Ники

            Коментар


            • #36
              От: Мнение за хидравличните ситроени - предимства и недостатъци

              Моето скромно мнение е , че това НЕ Е спортна кола и за човек, който е наясно с това едва ли 15-20 коня отгоре или отдолу ще са от толкова съществено значение. Аз лично бих карал и 2.1 12V без много да си създавам проблеми.
              Your conscience is all you can take to your grave.

              Коментар


              • #37
                От: Мнение за хидравличните ситроени - предимства и недостатъци

                Първоначално публикуван от infineon Преглед на мнение
                То че в България почти всичко се прави колкото да се закърпи положението и че се правят всякакви простотии с колите е вярно, обаче защо няма такива отзиви за 2.1 ТД мотора?

                Това мнение е от ситроенския форум, като гледам май не е само в българите проблема:
                "сholev: Линк не мога да ти дам, но следващия път като ходя до Франция, ще ти снимам моргата от която си зобя чаркалак за ХМ-а - пълно е с 2.5ТД без глави. Едва ли е случайност"

                Сега конкретния екземпляр дето го гледах, говорих с собственика му надълго, като го купил греел повече, оказало се спукана глава, сменил я с чисто нова (предполагам не лъже)и сега уж нямало проблеми доста километри, обаче как да съм сигурен че няма да се окоти на някой баир.
                Братче, аз незнам защо и как на някой му е прегряла главата /на двигателя, де/. Продължавам да твърдя, обаче, че приказките за прегрелите глави на тази, или онази марка коли тук във Франция не се чуват . А сега се сещам, че същата лоша слава имаше и 524 ТД и 324 ТД на БМВ, то така, или иначе мотора е същия. Добре. Само дето съм принуден да огорча вярващите в тази легенда, като ти кажа, че имах и двата модела, една 524-ка ТД и две 324-ки ТД. Само Господ знае в какви приключения съм ги вкарвал тези коли и никога не само, че не са прегрявали, ами даже не са си и помисляли да загреят.
                Но понеже не обичам да съм голословен, най-тържествено ти обещавам, че днес 10/08/2010 ще отида в Ситроен в нашия град и надълго и нашироко ще си поговоря с шефа на механиците, а и освен това търговския ми е личен приятел, от тях съм купувал доста коли.
                Ето кои са -
                http://www.reseau.citroen.fr/CWF/POS...?PosCode=01542

                Сещам се да ти напомня и това да не забравяш какво е качеството на нафтата в България, в сравнение с тази във Франция.

                Абе карай смело, няма да се окоти, бре!
                Ако ще нафтата и без пари да я направят, пак че краднем!
                Само DIESEL !!!

                Мечтата на всеки леопард е да има гащи от курвенска кожа.

                Коментар


                • #38
                  От: Мнение за хидравличните ситроени - предимства и недостатъци

                  То и в Българско има хора дето карат всякакви модели френски машини...ии..нямат проблеми. Никакви. Или поне така казват. И като ги запиташ по-подробно, се оказва, че ги ремонтират навреме, където трябва и с каквито части трябва. И не става въпрос за цена...за пари... Колкото - толкова. И не се оплакват нито от Алфа, нито от БМВ, нито от задната ос на Пежо. Щото си плащат навреме. Затова и писахме по-горе: Имаш ли пари за подръжка - немаш грижи. То това важи за всички коли...обаче например за един Фиат или Опел може да направиш компромис ии..нищо.. Но задната ос на Пежото си се троши и те оставя насред път...влез в ситроенския форум, на пежо и чети..)))..Иначе всичко което си писал предполагам е така не само във Франция..Сигурно и в Германия и т.н. ..))) Просто Ситрото и в частност ХМ-ма си искат малко по-сериозно отношение. А и като си го купи сега, ще бъде вече на годинки - значи още по-голямо внимание... Просто това е цената да караш такъв "кораб". Дето се вика - хубаво и евтино няма..банално..и е така.

                  Коментар


                  • #39
                    От: Мнение за хидравличните ситроени - предимства и недостатъци

                    Aз си мисля, че ако отделиш една хилядарка (примерно), колкото си трябват за първоначално обслужване на всеки джип...
                    Едно хубаво сервизиране: масло, ремъци, ролки, филтри, подмяна маслото на хидравликата, помпане на сфери(ако е нужно), накладки, отстраняване на евентуални течове, биалетки, всичко.
                    После няма да пипаш нищо с години, поне по окачването, като знам колко се кара тук - около 20К км на година.
                    Your conscience is all you can take to your grave.

                    Коментар


                    • #40
                      От: Мнение за хидравличните ситроени - предимства и недостатъци

                      Такаааааа. Обещаното си е обещано. Ходих в Ситроен в нашия град и си поговорих с шефа на механиците - човека ме увери, че сега от мен чува, че ХМ 2,5 ТД имали проблем с главата, че прегрявала и незнам си какво, че без грижи минава 500 000 км и, ако го го обслужваш и експлоатираш нормално ще е като нов и на над 500 000 км. Същите хубави работи ми каза и за ХМ 2,1 ТД. Така, че каквото и да вземеш няма да сбъркаш.
                      Ако ще нафтата и без пари да я направят, пак че краднем!
                      Само DIESEL !!!

                      Мечтата на всеки леопард е да има гащи от курвенска кожа.

                      Коментар


                      • #41
                        От: Мнение за хидравличните ситроени - предимства и недостатъци

                        Е май се реших. Машината ще бъде ХМ2 2.5ТД 95 година. Подържана добре твърди стария стопанин, с сменяна глава и съединител. за 1800 лв.
                        Единствено на пръв поглед ме притеснява че отдолу на праговете има изгнило понеже е била австрийска ама тия дни ще го видим на живо колко е.
                        Според вас много ли е изгнил прага?Натиснете снимката за да я уголемите

Име:6_eJ9-90419198095095d5b1bc31fe01cf3665.jpg
Прегледи:1
Размер:170.1 КБ
ID:5200567Натиснете снимката за да я уголемите

Име:6_oHJ-90419198095095d5b1bc31fe01cf3665.jpg
Прегледи:1
Размер:179.2 КБ
ID:5200569

                        Какъв разход да очаквам при извънградско каране с 100?Натиснете снимката за да я уголемите

Име:6_hdi-90419198095095d5b1bc31fe01cf3665.jpg
Прегледи:1
Размер:233.4 КБ
ID:5200568
                        Последно редактирано от infineon; 12-08-10, 23:13.
                        Ники

                        Коментар


                        • #42
                          От: Мнение за хидравличните ситроени - предимства и недостатъци

                          Ето какво намерих във форума на Ситроен
                          Не се съмнявам, че е възможно с добри гуми и достатъчно лудо задкормилно.

                          Your conscience is all you can take to your grave.

                          Коментар


                          • #43
                            От: Мнение за хидравличните ситроени - предимства и недостатъци

                            По повод легендите за слабите глави на 524тд - да вярно е, много са слаби. Качваш Шипка с мръсна газ и главата вземе, че се пукне току до превала. ОБАЧЕ. Не знам защо това все се случва на хора, на които цяла зима им пиля на кухите глави да вземат да си сменят неработещото виско на перката. И на пролет - хоп, баварците им били слаби главите...
                            Не съм пипал двигател на ХМ, но никак няма да се изненадам, ако се окаже, че са им слаби главите по някаква подобна причина, примерно 20 годишен антифриз или направо бистра водица в отдавна задръстения радиатор.
                            О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                            Коментар


                            • #44
                              От: Мнение за хидравличните ситроени - предимства и недостатъци

                              От 12 години насам имам и по един хидравличен ситроен покрай другите коли по специално модела БХ 19 дизел първия ми беше хечбег а преди пет години го смених с комби . Много здрави машини са противно на общо наложените стереотипи за френските автомобили. Хидравликата от която уж всички се оплакват е толкова опростена че няма на къде повече и при правилна експлоатация и наливане на правилното масло LHM не създава никъкви проблеми. БХа основно си го ползвам като служебен да си мъкна железата с него хубавото е че колкото и да натовариш като запалиш двигателя хидравликата компенсира товарил съм му над 600 кила.
                              Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                              Коментар


                              • #45
                                От: Мнение за хидравличните ситроени - предимства и недостатъци

                                Младежи, кажете откъде да намеря тампоните за предните макферсони на Ксантия? Мръсницата си изплю в движение левия амортисьор, избивайки предния капак, което хич не ме изкефи. При автомобилите, колкото и да е разбит гумения тампон има метален осигурител, на който да легне подложката на амортисьора и дори и да тропа не може да те пребие. На въпросната кола всичко лежи на гума, която оказа се, е склонна към изхлузване, без предупреждение и оцеляването е въпрос на късмет и ниска скорост.
                                "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X