От: Мнение за хидравличните ситроени - предимства и недостатъци
Не сте написали важна подробност за системата.
Спирачките на задните колела се задействат от налягането в задните хидравлични цилиндри на окачването.
Не знам дали при всички модели е така,но в тези,в които е направено(за по-старите съм сигурен,че и XM мисля е така),се цели да се регулира спирачното усилие на задните колела,спрямо натоварването им(респективно сцеплението им).(Знаете,на много коли с обикновенно окачване има специално предвиден регулатор за целта).
Системата е много добра и си изпълнява функцийте отлично(една от тях е,че при спиране се намалява налягането в задните хидро-пневматични елементи,като по този начин се намалява накланянето напред при спиране).Недостатък се явява,когато се поизноси главният спирачен кран.Обикновенно той започва да пропуска налягането от задните хидроелементи,през себе си към спирачките на задните колела.В такива случаи,започва "задницата" на колата да спада осезаемо по-бързо от "предницата",когато двигателят не работи.Но това не е най-важното,защото при движение,и работещ двигател загубата на течност/налягане,се компенсира,но пък се получава едно леко,често трудно доловимо,задържане на спирачките на задните колела.
Ако не се обърне внимание на време,може да се стигне и до срязване на диска от накладките(виждал съм го на живо,точно на XM).
Имат си и разни други интересни особености тия колици,но и аз също си ги харесвам(баща ми имаше BX 19 RD,и аз го карах...–общо към 10-11 години и над 130 хил.км.–проблеми с окачването и хидравликата,съвсем редки и лесно отстраними).
Не сте написали важна подробност за системата.
Спирачките на задните колела се задействат от налягането в задните хидравлични цилиндри на окачването.
Не знам дали при всички модели е така,но в тези,в които е направено(за по-старите съм сигурен,че и XM мисля е така),се цели да се регулира спирачното усилие на задните колела,спрямо натоварването им(респективно сцеплението им).(Знаете,на много коли с обикновенно окачване има специално предвиден регулатор за целта).
Системата е много добра и си изпълнява функцийте отлично(една от тях е,че при спиране се намалява налягането в задните хидро-пневматични елементи,като по този начин се намалява накланянето напред при спиране).Недостатък се явява,когато се поизноси главният спирачен кран.Обикновенно той започва да пропуска налягането от задните хидроелементи,през себе си към спирачките на задните колела.В такива случаи,започва "задницата" на колата да спада осезаемо по-бързо от "предницата",когато двигателят не работи.Но това не е най-важното,защото при движение,и работещ двигател загубата на течност/налягане,се компенсира,но пък се получава едно леко,често трудно доловимо,задържане на спирачките на задните колела.
Ако не се обърне внимание на време,може да се стигне и до срязване на диска от накладките(виждал съм го на живо,точно на XM).
Имат си и разни други интересни особености тия колици,но и аз също си ги харесвам(баща ми имаше BX 19 RD,и аз го карах...–общо към 10-11 години и над 130 хил.км.–проблеми с окачването и хидравликата,съвсем редки и лесно отстраними).
Коментар