Обява

Свий
Няма добавени обяви.

направи си сам ЕКУ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • До: направи си сам ЕКУ

    Аз пък използвам един марков прадядо на твоя.
    Тектроникс с две NiCa батериики.

    Коментар


    • До: направи си сам ЕКУ

      Ааа, марков и аз имам, даже два. Тек 2445 и 2445B.
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • До: направи си сам ЕКУ

        Първоначално публикуван от Andrei Преглед на мнение
        Според мен се приближаваш към фазата на мапването ... след като направиш относително стабилна система, са трябва да се настрои. За целта трее минимум АФР монитор, което пак е недостатъчно, а най-добре некъв 'дата логер', който ти дава обороти,МАП,АФР,ТПС,Темп вода,Темп въздух с неква добра резолюция...и подходящо подредени .... после се гледат логовете и баааааааавно нещата се натъманяват...

        Пример ... мотрониците са с много по-малка резолюция на таблиците ...8х8 примерно ... сравнени с всяко афтърмаркет ЕКУ...да ама работят доста по-добре от тях .... тайната е в това че в тия 8х8 клетки е записана стойност, която е плод на десетки часове дино-стендове...проби от Аляска до Сахара, кви ли не тестове и много умни копелета с добри заплати!!!
        проблема не е толкова с точността на таблицата, има сума други корекции. Тва 8х8 VE е умножено по МАП и точността съвсем не е 8х8 в случая - може да отидеш и на по-голема от 100х100
        Аз в началото турих 16х16, но нямаше смисъл и се върнах на 8х8.

        За да стане мотора като коте, може да се налага последователна инжекция с различни времена за различните цилиндри - такава цел аз нямам Бач(половината инжектори) пръскането умножава грешката по 3, а банк(всички) умножава грешката по 6 ))
        Аз сметам с точност 1/16 от милисекундата.

        През операционен усилвател съм закачил ламбдата и я гледам на волтмер - показва си богата смес докато мотора угасне от обедняване на сместа )) Абе тури му пепел!

        Само на ход и на ухо! А ако емисиите са високи на прегледа - имам + и - бутонче - кеф ти СО кеф ти NOx

        Коментар


        • До: направи си сам ЕКУ

          Без ламбда сонда никога няма да я докараш.

          Между другото, сигурен ли си че е в ред, и я четеш както трябва? Нали си виждал сигнал от ламбда на нормална кола - подскача еди колко си пъти в секунда. Не съм сигурен обаче как се чете, и дали не се дава накъсо от време на време, или нещо такова. С това не съм се ровчил.

          Не е нормално обаче да гасне при правилна и дори бедна смес. Двигателя по принцип трябва да е в състояние да работи и с доста бедна смес. Просто няма да има мощност и ще грее повече.

          Имаш някакъв проблем или със сондата, или с четенето и. А още по-тъпото е че така харчи повече, а често и върви по-малко.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • До: направи си сам ЕКУ

            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
            ...Между другото, сигурен ли си че е в ред, и я четеш както трябва? Нали си виждал сигнал от ламбда на нормална кола - подскача еди колко си пъти в секунда...
            Сигналът е такъв тъй като наблюдаваш измерванията на сондата които подадени към ЕКУ-то служат за корекция на сместа, демек виждаш и корекцията. Подскачането нагоре надолу са границите в които ЕКУ-то променя сместа и границите в които сондата мери - богато / бедно. Ако оставиш сместа богата или бедна без промяна, сигналът от сондата ще стои в едното състояние. За първоначални настройки най-удачно е да се използва широколентова сонда.
            Не чета коментари и не отговарям на такива.

            И коментаторите...

            Коментар


            • До: направи си сам ЕКУ

              Ами точно почва да ме съмнява в ред ли е.

              А оригиналните свещи бяха затъпкани с нагар до края на резбата! Т.е. хиташкия комп е фукал бая бензин.

              Но не знам - ламбдите са с подгряване а аз не я подгрявам - чете ли вярно? На загрял мотор и 2-3000 об/мин пак ли трябва да се подгрява?

              Коментар


              • До: направи си сам ЕКУ

                Дали е с подгряване или не, зависи от мястото, на което е сложена, и/или от еко нормите, в които трябва да влезе. Щом е с подгряване, подгрявай я. До колкото знам се подгрява постоянно. При запален мотор потока газове не и дава да прегрее, а при загасен се охлажда, понеже няма газове, от топлообмена между нея и въздуха в тръбата и загубите през корпуса.

                Направи я да подгрява, щом е такава. 2 жици са (или една). Мисля че бачкат с дирекно захранване 12V, демек нямаш никакви електроники и релета там.

                Има и ламбди без подгряване. Мойта на ферозата е такава. Но е близо до мястото, където се събират 4-те тръби на изпускателния колектор, и двигателя я топли. На фабията ми е пак така.

                Ти сигурно ще да си с 2 сонди. Нали е V6 мотора? По една за всеки изпускателен колектор.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • До: направи си сам ЕКУ

                  да - две са,
                  сигур трябва да я подгрея, поне ще видя има ли разлика в показанията и но почва да ме подмързва вече, щото витарката и така си върви добре

                  Коментар


                  • До: направи си сам ЕКУ

                    Първоначално публикуван от SJ410 Преглед на мнение
                    ...щото витарката и така си върви добре
                    А колко харчи? И дали не може да върви повече, с по-малко?
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • До: направи си сам ЕКУ

                      Прав си че чак пък толко изпилена работа не трябва...по-изпилените работи при турбини, компресори 1:13-14 компресии и високи очаквания. Сондата така или иначе е бавна, в ускорение не важи...само в круиз режими. Ама пак като си поиграеш (ако имаш некъв дата логер с широколентова сонда) ше стане екстра.

                      Коментар


                      • До: направи си сам ЕКУ

                        Първоначално публикуван от Andrei Преглед на мнение
                        Прав си че чак пък толко изпилена работа не трябва...по-изпилените работи при турбини, компресори 1:13-14 компресии и високи очаквания. Сондата така или иначе е бавна, в ускорение не важи...само в круиз режими. Ама пак като си поиграеш (ако имаш некъв дата логер с широколентова сонда) ше стане екстра.
                        Ама защо да си играе бе?!?!? Хората отдавна са измислили топлата вода. Дай да слагаме карбураторите наново тогава. И фабията ми, дето в момента харчи 5, ще почне да харчи 8, и да върви по-малко.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • До: направи си сам ЕКУ

                          Не разбрах!

                          Искам да кажа, че колкото желание да има човек, козата си сака пръч. Ламбда сондата при настройки, сама по себе си не може да ти помогне кой знае колко. Трябва да се гледат комбинирано много параметри..и като ги гледаш трее и да разбираш. Който мисли че таа работа е лесна се лъже жестоко, ама много!

                          Коментар


                          • До: направи си сам ЕКУ

                            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                            Ама защо да си играе бе?!?!? Хората отдавна са измислили топлата вода. Дай да слагаме карбураторите наново тогава. И фабията ми, дето в момента харчи 5, ще почне да харчи 8, и да върви по-малко.
                            ама самурая ми харчи 6.7 с карбуратор след повече от 25 години

                            без ламбда фабията ти може и по-малко да харчи справка - сивик само че отиваме в други води вече. V6 с H20A за бедните страни е БЕЗ ЛАМБДИ, настроен на минимален харч, и повечко NOx

                            Коментар


                            • До: направи си сам ЕКУ

                              И аз съм малко скептичен към икономическата и динамичната изгода на съвременен инжекцион, навървен с една елха датчици. За екологичната не знам. Разсъжденията ми се базират на скромен опит с газови уредби, монтирани на някакъв инжекцион в стил "карбуратор"

                              Коментар


                              • До: направи си сам ЕКУ

                                Първоначално публикуван от solenoid Преглед на мнение
                                И аз съм малко скептичен към икономическата и динамичната изгода на съвременен инжекцион, навървен с една елха датчици. За екологичната не знам. Разсъжденията ми се базират на скромен опит с газови уредби, монтирани на някакъв инжекцион в стил "карбуратор"
                                Няма какво да си скептичен, то си е така. Едва Евро4 инжекционните уредби настигнаха карбураторите по харч. И то, просто защото се промениха тежестите на различните емисии. Вече главното е CO2/км - а то е право пропорционално на разхода на гориво и на нищо друго.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X