Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Метан! /на дизелов джип/

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Метан! /на дизелов джип/

    Вдяваш обаче двигателите имат една такава характеристика. С увеличаване на оборотите се увеличава въртящия момент и при достигане на номинални обороти се достига и максимален вътрящ момент. При дизелов двигател за лека кола с максимални обороти 4000-4500об/мин е при 2000 об/мин. След това колкото се увеличават оборотите тои започва да намалява.
    При бензинов двигател е по-различно. Там ако двигателя е 6000об/мин, в началото има много малък въртящ момент. маскималния достига при 4000-4500 об/мин. Но при еднаква мощност на двата мотора, на бензиновия е доста по-малък от дизела.
    Метана при подаване в дизелов двигател се изменят характеристиките му към такива на бензинов. Което ще рече че на ниски оборото около 700-800 има въртящ момент на дизелов двигател (работи само на дизел) и при увеличаване на оборотите и подаване на метан в горивната система въртящия момент не може да се развие до максималния въртящ момент за дизелов, но е повече от колкото на бензинов. Докато не достигне момента някаде около 3000об/мин се достига максималния въртящ момент за сместа от горива. Мощноста се запазва една и съща.
    Спестява се дизел за сметка на метама, но дали си заслужава инвестирането на метанова уредба и при какъв пробег би се възвърнала една такава ивестиция. Говоря за лека колка където разликата на 100км е 1-2лв.
    Ако търсиш ускорение и даваш пари за да получиш това, а не да получиш икономия съм с 2 ръце за.

    Коментар


    • От: Метан! /на дизелов джип/

      Икономията е повече, поне няколко лв от половин-едно кило нафта икономия и две-три кила замяна с евтин метан.
      Принципът на работа на двигателя не се променя - остава си съвсем дизелов. Метанът е много малко, даже не гори и не се запалва сам. Основна промяна в характеристиките на върт момент и мощност няма - поради по-предното изречение.
      Променя се малко (към добре) горенето на факела гориво и това е. Основно важи за двигатели без електрически дюзи и сложно управление.

      Коментар


      • От: Метан! /на дизелов джип/

        Хубави теории развивате, но за мен е важен практическия резултат.
        Мен ме интересува да вдигна малко мощността на трактора с който работя, и с пускане на пропан-бутан се получи търсения ефект. Ако това не е свързано с повишено износване на мотора, и не се отрази зле на трансмисията(ама надали, там са все ячки железа)-за мен ползата от газифицирането на дизел е несъмнена.
        Какво става в цилиндъра, кое се запалва първо, как се разпостранява фронта на пламъка, скорост на горенето, и други параметри са за учените, те знаят как да ги четат и да извлекат полза от това. Аз бидейки прозд тракторист се задоволявам с това, че трактора дърпа по-добре.
        Има ли желание-има и начин!

        Коментар


        • От: Метан! /на дизелов джип/

          Ти още ли не си сложил бре? Кво чакаш, слагай.

          Коментар


          • От: Метан! /на дизелов джип/

            Имам много друга работа, та не ми е до това сега. Ама концепцията е измислена... Обикновен изпарител, на който няма да ползвам втората степен, а на мястото на щуцерчето от което излиза газта за да се намали налягането във втората степен ще навия друг, за маркуч. Така ще имам газ под налягане 1 бар(е, около де), и с врътка на маркуча ще регулирам колко газ да се издухва в колектора. При пробите онзи ден ползвах туристическа бутилка, и ефекта беше добре различим.

            А и сега трактора върши работа от която не се натоварва, и нямам нужда от повече мощност. На лято, като ора след жътва, мисля да съм с газ.
            Има ли желание-има и начин!

            Коментар


            • От: Метан! /на дизелов джип/

              Това как го измисли?
              На изхода на първата степен е 6 бара, двигателя ще причука и ще умре скоропрестижно, ако не спреш газта.
              Слагаш си изпарител, без да го пипаш, намаляш газта и ореш.

              Коментар


              • От: Метан! /на дизелов джип/

                Имам вече и засечен разход на метан, а той е за 130 км. 3.1 кг
                Миналата година на Трявна изгорих 40 л. нафта, а тази година обикалянето ми беше доста повече, а и имаше три обиколки на трасето на полигона и ми останаха около 10 л.
                За сега го оставям така и ще споделям още засичания. По прости сметки излиза, че при този разход на метан и бутилката която съм сложил ще измина около 150 км. Малко е, но под купето нямам място за по голяма бутилка, а вътре не ми се слага.


                Това е за колегата
                nikyyyyyy понеже му е пълна пощата а имах питане от него.

                Първоначално публикуван от nikyyyyyy
                Здрасти, можеш ли да ми кажеш размера на щуцера ти за вкарване на метана? Колко е ъгълът и колко е вътрешния отвор, външния? И дали според теб ще е по-добре да е стоманен, не месингов, че ми го правят по поръчка и ми е без проблем. Благодаря ти!
                Първоначално публикуван от nikyyyyyy


                Здравей колега. За съжаление не знам никакви размери на щуцера. Даде ми го газаджията. Само знам, че е този модел се слага на карбуратора когато се дупчи. На снимката ако можеш да разбереш нещо. Мисля, че отвора му е около 5 / 7 мм. и се показва около 2 см. А това от какъв материал е, не мисля, че е от значение.
                GSM 0877 08 99 19
                Jeep Grand Cherokee 5.2 V8

                Коментар


                • От: Метан! /на дизелов джип/

                  Първоначално публикуван от barzashki Преглед на мнение
                  Имам вече и засечен разход на метан, а той е за 130 км. 3.1 кг
                  Миналата година на Трявна изгорих 40 л. нафта, а тази година обикалянето ми беше доста повече, а и имаше три обиколки на трасето на полигона и ми останаха около 10 л.
                  За сега го оставям така и ще споделям още засичания. По прости сметки излиза, че при този разход на метан и бутилката която съм сложил ще измина около 150 км. Малко е, но под купето нямам място за по голяма бутилка, а вътре не ми се слага.


                  Това е за колегата
                  nikyyyyyy понеже му е пълна пощата а имах питане от него.



                  Здравей колега. За съжаление не знам никакви размери на щуцера. Даде ми го газаджията. Само знам, че е този модел се слага на карбуратора когато се дупчи. На снимката ако можеш да разбереш нещо. Мисля, че отвора му е около 5 / 7 мм. и се показва около 2 см. А това от какъв материал е, не мисля, че е от значение.
                  Много метана като количество ми се струва....
                  Това си е 2.38кг. на 100км....Сега остава да ни кажеш и за какъв режим на работа говорим.Извънградско,офроуд и т.н.
                  Според мен на градско и на офроуд трябва да дава сходен разход,а на извънградско трябва да пада/говорим само и единствено на разхода на метан/

                  П.П.Не разбирам защо трябва да се слага въобще някакъв щуцер с малко сечение.При мен направо влиза маркуч Ф16 в гумения маркуч след въздушния филтър ,заедно с картерните газове и проблем няма.В смисъл джипа си върви и се усеща яко разликата само на дизел и на дизел + метан!
                  Та не разбирам защо се налага слагането на какъвто и да било щуцер....
                  NISSAN FOREVER
                  -----------------------------------------------------------------------------
                  Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                  Коментар


                  • От: Метан! /на дизелов джип/

                    Правилно работещ смесител е много необходим. Като подминем въпроса сега, той ще ни намери сам заради преразхода на гориво и възможните останали проблеми. Смесителят може да е щуцер, плочка, вложка - няма значението как изглежда и как се нарича. Трябва да смесва както и когато трябва.
                    С простото закачане на маркуч някъде към колектора газовото започва да работи в зависимост от съпротивлението на въздушния филтър - неправилен начин. Може да се пооправи с завихрящо съпротивление по пътя на газта, но пак няма да стане заради различните филтри и замърсяване напред във времето.

                    Коментар


                    • От: Метан! /на дизелов джип/

                      Този разход на метана ми е при извънградско /Ловеч - Трявня / , от хотела до трасето и в неделя няколко обиколки на трасето. Аз си мисля, че е норманлно разхода на метан при извънградски условия да е по голям от градско каране. А именно, че на извънградско само съм докоснал педала да газта, колкото да включи метана, а джипа си върви доста добре. За сметка на това разхода на нафта ми е по малък от колкото на градско каране. Нали и това е целта на занятието, да горим повече евтино гориво, а по малко нафта. А за щуцера, няма какво толкова да се разбира. по горе бях писал, че пробвах като Любашки /с тройник/, с плочка-смесител и с щуцер и видях за моя джип кое е най добре и за това го оставих с щуцер.
                      GSM 0877 08 99 19
                      Jeep Grand Cherokee 5.2 V8

                      Коментар


                      • От: Метан! /на дизелов джип/

                        плътност на природен газ - 0,6882 кг/нм3, като нормалните условия са по ГОСТ

                        Коментар


                        • От: Метан! /на дизелов джип/

                          Първоначално публикуван от lodkar Преглед на мнение
                          Правилно работещ смесител е много необходим. Като подминем въпроса сега, той ще ни намери сам заради преразхода на гориво и възможните останали проблеми. Смесителят може да е щуцер, плочка, вложка - няма значението как изглежда и как се нарича. Трябва да смесва както и когато трябва.
                          С простото закачане на маркуч някъде към колектора газовото започва да работи в зависимост от съпротивлението на въздушния филтър - неправилен начин. Може да се пооправи с завихрящо съпротивление по пътя на газта, но пак няма да стане заради различните филтри и замърсяване напред във времето.
                          Всичко разбирам,ама...с какво се променя това дали подаваш през ф16 маркуч метана или пред дюза Ф5...???В смисъл с кое по-тесния диаметър прави връзката на входа на метана по-добра и защо ще го наречем смесител,а Ф16 не???
                          Принципно според мен с какъвто и диаметър да подаваме метана към въздуха,ако се позадръсти въздушния филтър винаги ще дава преразход на метан!!!
                          Дори и на бензиновите коли,на които има АГУ се препоръчва на 5 000км. да сменят въздушен филтър,за да не се вдига разхода!
                          Добре де...направо ме заинтригувахте...Дайте тия които са по-наясно да разчепкаме въпроса.
                          Какво се случва при мен при подаване на метана чрез тройник с Ф16мм вход към въздуховода преди турбината,и какво се случва при колегата при подаване на метана през щуцер с Ф5мм пак към същия въздуховод преди турбината.... ????
                          Според мен при по-малко сечение се увеличава скоростта на метана,но то не влияе по никакъв начин на дебита на гастта!
                          Поздрави!
                          Последно редактирано от lubashki777; 10-04-12, 18:37.
                          NISSAN FOREVER
                          -----------------------------------------------------------------------------
                          Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                          Коментар


                          • От: Метан! /на дизелов джип/

                            Аз това не мога да го обесня. Пробвах и трите начина и този с щуцера най ми хареса. Не съм сигурен отвора на щуцера дали е 5 мм. но не е по голям от 8 мм.
                            GSM 0877 08 99 19
                            Jeep Grand Cherokee 5.2 V8

                            Коментар


                            • От: Метан! /на дизелов джип/

                              Първоначално публикуван от Ivan_J Преглед на мнение
                              Това как го измисли?
                              На изхода на първата степен е 6 бара, двигателя ще причука и ще умре скоропрестижно, ако не спреш газта.
                              Слагаш си изпарител, без да го пипаш, намаляш газта и ореш.
                              Може би говориш за метанова уредба. А аз за пропан-бутан. Та след първата степен на редуктора-налягането си е някъде около 1 бар. 6 бара няма даже в бутилката...
                              А на мен ми трябва газ с някакво налягане за да може да влиза сам през маркуч в двигателя. Не ми се занимава с плочки, смесители и т.н. Количеството газ ще регулирам през кранче(оригиналното което се слага по уредбите), а пускането и спирането на газта ще е с ключе на таблото. При трактора имам еднакви обороти и натоварване през доста дълъг период(докато оре), и работа с малко натоварване докато обръща на другия край на нивата. Та като вляза в браздата-включвам газта, като изляза-изключвам. Може да го направя и с ключе на щангата за подаване на газ, ама ми се струва излишна заигравка.
                              Има ли желание-има и начин!

                              Коментар


                              • От: Метан! /на дизелов джип/

                                Малко съм пообъркал цифрите - 0.6 бара е.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X