Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Метан! /на дизелов джип/

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Метан! /на дизелов джип/

    Първоначално публикуван от Ivan_J Преглед на мнение
    Бъркаш изпарителя със смесителя.
    Смесител(плочка) е това, което искат да ти продадат, а няма нужда.
    И гледай редуктора(изпарителя) за метан да не е вакуумен, че има да му търсиш вакуум...
    Ами те всички "изпарители" за метан май са вакуумни...И защо да му търси вакуум???
    В тръбата преди турбото си има достатъчно такъв,и точно това е заигравката с количеството подаван метан на различните обороти...!!!
    Повече гас=по-големи обороти на мотора=повече вакуум преди турбото = на повече засмукване на метан...
    NISSAN FOREVER
    -----------------------------------------------------------------------------
    Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

    Коментар


    • От: Метан! /на дизелов джип/

      Първоначално публикуван от lubashki777 Преглед на мнение
      Ами те всички "изпарители" за метан май са вакуумни...И защо да му търси вакуум???
      В тръбата преди турбото си има достатъчно такъв,и точно това е заигравката с количеството подаван метан на различните обороти...!!!
      Повече гас=по-големи обороти на мотора=повече вакуум преди турбото = на повече засмукване на метан...
      Бъркаш за това какво е вакуумен.Всички имат мембрана,която се движи от подналягането,но не всички са вакуумни.Общо казано,клапана в самия изпарител опредаля дали е вакуумен или електрически.А смесителя на теб може да не ти е нужен,тои увеличава подналягането.
      Калин Владов,09РСПБЗН

      Коментар


      • От: Метан! /на дизелов джип/

        Да така е...моя е електрически!
        Грешката е в мен!!!
        Принципно на електрическите се прави дупка с резба от едната страна и се подвързва вакуум от турбината.Така когато турбината направи по-голям вакуум,той натиска мембраната и тя вкарва повече метан в системата.При мен обаче не се забелязва недостиг на метан...джипа се изстрелва и когато турбината завърти повече си върви и повече.Не знам какво влияние обаче може да има за икономичността.В смисъл,че като подаваме един и същи дебит обогатена смес,като завърти турбината на по-високи обороти всъщност НЕ вкарва повече метан,а вървенето не се променя защото вероятно се изгаря повече дизел,а на свой ред това пък не е толкова икономично....
        Може пък...обогатяването с метан/което по-скоро има за цел изгарянето на 100% от дизела,който в обратния случай се изгаря едва на 70-75%,отколкото да се движи автомобила от горенето на самия метан/,е предостатъчно за процеса...и не е необходимо да се заиграваме и да го правим да се мени количеството на подавания метан с допълнителни щуцери и ТеНеТеМеТа...
        Някой чисто теоретически има ли мнение по въпроса???
        NISSAN FOREVER
        -----------------------------------------------------------------------------
        Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

        Коментар


        • От: Метан! /на дизелов джип/

          Първоначално публикуван от lubashki777 Преглед на мнение
          Може пък...обогатяването с метан/което по-скоро има за цел изгарянето на 100% от дизела,който в обратния случай се изгаря едва на 70-75%,отколкото да се движи автомобила от горенето на самия метан/,е предостатъчно за процеса...и не е необходимо да се заиграваме и да го правим да се мени количеството на подавания метан с допълнителни щуцери и ТеНеТеМеТа...
          Някой чисто теоретически има ли мнение по въпроса???
          Мисля, че количеството на подавания на метан трябва да е правопропорционално на количеството на подавания дизел. В противен случай при различните обороти съотношението дизел/метан ще бъде различно и... тогава какво ще регулираш и как ще докараш желания режим.
          "Обичам България, само по една причина - защото си е моя! А иначе, кой би живял доброволно в кучи ..."

          Коментар


          • От: Метан! /на дизелов джип/

            Първоначално публикуван от chris_vicom Преглед на мнение
            Мисля, че количеството на подавания на метан трябва да е правопропорционално на количеството на подавания дизел. В противен случай при различните обороти съотношението дизел/метан ще бъде различно и... тогава какво ще регулираш и как ще докараш желания режим.
            Ами ако се усреднят стойностите...???
            В смисъл,на малки обороти ако се подава малко повече метан,на средни колкото трябва и на високи малко по-малко???
            Дали няма да е решение без допълнителни усложнения???
            Пак казвам...да не забравяме,че обогатяването с метан,далеч не е по-голяма мощност заради горенето на самия метан,а е процес при който се повишава температурата в горивната камера навсякъде/а не само по периферията както е когато се кара само на дизел/ и така дизела и в центъра на горивната камера се запалва.Получава се 100% изгаряне на дизела/от там и по-високата тяга и икономията съответно/,докато без обогатяването дизела изгаря едва на 70-75%
            Въпросът е...доколко метана постъпваш в цилиндрите трябва да се увеличава с увеличение на оборотите,за да се случва това пълно изгаряне на дизела и до колко не е съвсем задължително/т.е. подаваното количество колкото и да не отговаря съвсем точно на оборотите,все пак се пали и дизела изгаря много по-добре/???
            П.П.Интересно ми е....в темите за "Бълбукаторите",една камара капацитети/химици,физици,инжинери и т.н./,изписаха сума ти страници и то повечето почти едно и също....че нищо не ставало с тия устройства,а тук сега ние по-неуките правим експерименти,и в някои аспекти си блъскаме главите,а помощ...ниц!!!
            Не разбирам...на какво се дължи това......
            Поздрави на всички!
            NISSAN FOREVER
            -----------------------------------------------------------------------------
            Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

            Коментар


            • От: Метан! /на дизелов джип/

              Количеството на подаваният метан трябва да е около максимално възможното с оглед на липсата на детонации. Условията за детонациите са налягането в над буталото и температурата на газовете и повърхностите и времетраенето им.
              Уточняването трябва да се направи с експерименти, и колкото по-точно се измерва какво влиза в цилиндрите, толкова по-бързи и верни резултати ще има.
              Въпросът за съотношението някой вече го постави в темата за пропан-бутан на дизел.

              По-горе споменах смесител. Смесителят е наричан плочка и щуцер - и все си е смесител. Работи по два начина едновременно - на принципа "тръба на Бернули" (търсен ефект) и заради пониженото от съпротивлението на филтър и подобни (това не е много добре, трудно се управлява).
              Това чудо не работи линейно - не прави еднакво съотношение газ-въздух при всички условия. Ей тука е тънкостта, и не съм видял газаджии в Бг да са наясно с проектирането на смесители. Сигурен съм, че има, но бяха рядкост като се слагаха смесители.
              Тъй като каквато и да е икономия все ще е икономия, може да си позволим да не задълбаваме прекалено в тези неща. Но не трябва и да ги подминаваме с лека ръка. Някой ден като имам време и кола с газово (дизел) ще ми е интересно да поекспериметирам.

              И една бележка относно изгарянето на дизеловото гориво - 75% е твърде лошо горене. Може би това е някаква крайна стойност. Нормално изгарянето е някъде между 99 и 100%, при студен двигател и някои неинтересни режими и някои помпи е по-лошо. Икономията идва и от заместването на основното гориво с по-евтините метан/пропан-бутан. И от по-бързо исгаряне. То може да е пълно, но твърде късно като няма газ и нещо по останалите параметри не е в ред (стари разпръсквачи, цетаново число).
              Последно редактирано от lodkar; 23-03-12, 20:04.

              Коментар


              • От: Метан! /на дизелов джип/

                Първоначално публикуван от lubashki777 Преглед на мнение
                П.П.Интересно ми е....в темите за "Бълбукаторите",една камара капацитети/химици,физици,инжинери и т.н./,изписаха сума ти страници и то повечето почти едно и също....че нищо не ставало с тия устройства,а тук сега ние по-неуките правим експерименти,и в някои аспекти си блъскаме главите,а помощ...ниц!!!
                Не разбирам...на какво се дължи това......
                Поздрави на всички!
                Нищо не разбират, само се заяждат с "изобретателите"
                Тука не са се сетили все още с какво да оплюят работещите идеи

                Коментар


                • От: Метан! /на дизелов джип/

                  Първоначално публикуван от lodkar Преглед на мнение
                  Количеството на подаваният метан трябва да е около максимално възможното с оглед на липсата на детонации. Условията за детонациите са налягането в над буталото и температурата на газовете и повърхностите и времетраенето им.
                  Уточняването трябва да се направи с експерименти, и колкото по-точно се измерва какво влиза в цилиндрите, толкова по-бързи и верни резултати ще има.
                  Въпросът за съотношението някой вече го постави в темата за пропан-бутан на дизел.
                  За мен лично въпросът по-скоро е....трябва ли да се напъваме да постигнем ефекта на подаването на повече и съответно по-малко метан при различните обороти?Всмисъл,турбината като нагнетява повече при по-високи обороти да вкарва повече метан и обратното.Системата/поне при мен/в момента явно подава еднакво количество метан при всички обороти.За количеството и границата да не чука мотора и да работи равномерно иначе е ясно...
                  Въпроса ме занимава от гледна точка на това ,да се постигне максимална икономия на гориво при всички режими на работа,защото усреднената стойност,според мен ще е равна на по-малка икономия!
                  Поздрави!
                  NISSAN FOREVER
                  -----------------------------------------------------------------------------
                  Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                  Коментар


                  • От: Метан! /на дизелов джип/

                    Първоначално публикуван от lubashki777 Преглед на мнение
                    Така когато турбината направи по-голям вакуум,той натиска мембраната и тя вкарва повече метан в системата.
                    Любо, не е така работата. И аз така си мислех, ама добре, че е форума, та се светнах кое как е.
                    Та:
                    Когато има повече вакуум с колекторите-този вакуум се подава на камерата с голямата мембрана-тази с вече изпарената газ. Мембраната съответно мръдва под влияние на вакуума, а тя е свързана чрез лостова система с клапана който определя колко газ да се изпари. Следователно-повече вакуум-повече газ, като падне подналягането-пада и количеството на подаваната газ.
                    Това е при пропан-бутановите изпарители, ама принципа на метановия би трябвало да е същия.

                    За смесителя-той играе ролята на карбуратор-явява се по-тясно място по пътя на въздуха, а там подналягането е по-високо, и този ефект се използва за по-добро засмукване на газа. Ако се намери къде е най-тясната част от колекторите на твоя двигател, и там ръгнеш щуцера-би трябвало да работи и без никакъв смесител.
                    Има ли желание-има и начин!

                    Коментар


                    • От: Метан! /на дизелов джип/

                      Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                      Любо, не е така работата. И аз така си мислех, ама добре, че е форума, та се светнах кое как е.
                      Та:
                      Когато има повече вакуум с колекторите-този вакуум се подава на камерата с голямата мембрана-тази с вече изпарената газ. Мембраната съответно мръдва под влияние на вакуума, а тя е свързана чрез лостова система с клапана който определя колко газ да се изпари. Следователно-повече вакуум-повече газ, като падне подналягането-пада и количеството на подаваната газ.
                      Това е при пропан-бутановите изпарители, ама принципа на метановия би трябвало да е същия.

                      За смесителя-той играе ролята на карбуратор-явява се по-тясно място по пътя на въздуха, а там подналягането е по-високо, и този ефект се използва за по-добро засмукване на газа. Ако се намери къде е най-тясната част от колекторите на твоя двигател, и там ръгнеш щуцера-би трябвало да работи и без никакъв смесител.
                      Всъщност...сега пък излиза,че въпреки,че е електрически "изпарителя"/редуктора на налягане/,все пак вакуума в системата придърпва повече метан при по-високи обороти и по-малко при по-ниски...така ли е???
                      Интересното е,че при обогатяването с пропан-бутан,колегите слагат дюза с малко сечение там където гастта влиза в всмукателя.При мен направо 16мм. маркуч от изпарителя е подвързан към тройник стоящ на гумения въздуховод след въздушния филтър.Нямам дюза,нямам малко сечение и единствено вакуума в системата преди турбото дърпа въздуха и метана.Отрицателен ефект обаче нямам...джипа само дето не се изправя на задни гуми.Не знам какво би се променило,ако се заиграя с монтаж на дюза с малко сечение,или пък смесител или да търся както казваш по-тясно място/такова обаче преди турбината няма/.
                      Някой да има идеи....???
                      NISSAN FOREVER
                      -----------------------------------------------------------------------------
                      Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                      Коментар


                      • От: Метан! /на дизелов джип/

                        Всичко това, което разисквате се отнася за бензиновите двигатели. Там количеството на въздуха е в пряко отношение с натискането на педала. При дизелите не е така, всичко зависи само от оборотите(и турбото). Не трябва смесител(плочка), защото не трябва много газ и няма нужда да се управлява прецизно съотношението и спрямо педала. В този случай е константа.
                        При настройването на изпарителя(редуктора) трябва да се завие болта за празен ход докрай, болта за чувствителността на мембраната почти докрай и с кранчето на маркуча да се настрои фино подаването.
                        При балансираната система, задния край на мембраната за ниско налягане е свързан не с атмосферата, а с пространството преди турбината, а газта се подава след нея. Няма голямо значение дали по този начин или преди турбината ще се подава газта. При балансираната е по-чувствително подаването, но това нас не ни интересува, т.к. това не е основното гориво.
                        Нещо, което е важно и е добре да се помисли е как да се спира и пуска газта непосредствено преди влизането и в колектора, за да се намали инертността на системата. Продават се такива клапани, въпроса е колко добре уплътняват изтичане на газ.

                        Коментар


                        • От: Метан! /на дизелов джип/

                          Както и си знаех, вчера почти нищо не свърших. Докато пием кафета, смених си карето на предния кардан и после до Еконта. Успях да монтирам само изпарителя и да си направа ключе за газта. Днес продължавам. Колко мм. трябва да е щуцера от където влиза метана?
                          Прикачени файлове
                          GSM 0877 08 99 19
                          Jeep Grand Cherokee 5.2 V8

                          Коментар


                          • От: Метан! /на дизелов джип/

                            Първоначално публикуван от barzashki Преглед на мнение
                            Както и си знаех, вчера почти нищо не свърших. Докато пием кафета, смених си карето на предния кардан и после до Еконта. Успях да монтирам само изпарителя и да си направа ключе за газта. Днес продължавам. Колко мм. трябва да е щуцера от където влиза метана?
                            Ами не знам колко да е....при мен направо маркуча от изпарителя съм го вкарал в тройника и реално диаметъра на мястото където метана се подвързва към въздуха си е колкото маркуча/Около ф16/
                            Някъде по-горе питах дали трябва да се прави като пропан-бутана с дюза и малък диаметър,но засега никой не е отговорил !
                            NISSAN FOREVER
                            -----------------------------------------------------------------------------
                            Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                            Коментар


                            • От: Метан! /на дизелов джип/

                              Първоначално публикуван от Ivan_J Преглед на мнение
                              Нещо, което е важно и е добре да се помисли е как да се спира и пуска газта непосредствено преди влизането и в колектора, за да се намали инертността на системата. Продават се такива клапани, въпроса е колко добре уплътняват изтичане на газ.
                              Добре де...ама какво е отрицателното действие заради въпросната инертност преди влизането на гаста в колектора.Може би на пропан-бутан има значение,защото той е много по-нестабилен на налягане и се самовъзпламенява предварително преди взрива в цилиндъра,но с метана това не е така...
                              Въобще дай малко осветление по въпроса.
                              С поставянето на прекъсвач на педала на гаста,който при пускане на педала изключва притока на метан от електромагнитния клапан на самия изпарител,не е ли подобряване на момента с инертността за която говориш....????
                              Поздрави!
                              NISSAN FOREVER
                              -----------------------------------------------------------------------------
                              Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                              Коментар


                              • От: Метан! /на дизелов джип/

                                Ключа на газта си е задължителен, ти не си ли сложил?
                                Инертността я усетих още при първите проби, когато бях пуснал повече газ - при превключване на скорости оборотите падаха много бавно. Когато си махна крака от газта, помпата веднага минава в режим празен ход, но изпарителя и маркуча са все още пълни с газ, която продължава да постъпва до изразходването и. Също при натискане на педала газта идва след да кажем половин - една секунда, при стартиране има известно забавяне, но това не е толкова забележимо, все пак не сме състезатели.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X