Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Метан! /на дизелов джип/

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Метан! /на дизелов джип/

    Първоначално публикуван от lubashki777 Преглед на мнение
    Да взема да намеря една плочка за карбуратор и да интегрирам след дебитомера и да видим какво ще се случва...
    Плочката трябва да е с диаметъра на въздуховода. Аз пробвах с максимално голямата която имаше при газаджията, но и тя беше по малка. Получи се недостиг на въздух. Трябваше да се пуска поръчка за голяма плочка, но нямах време и търпение да чакам. Сега като се прибера на Ловеч, ще поръчам да пробвам. Ще прижаля 30/40 лв. за поредната проба-грешка.
    GSM 0877 08 99 19
    Jeep Grand Cherokee 5.2 V8

    Коментар


    • От: Метан! /на дизелов джип/

      Първоначално публикуван от barzashki Преглед на мнение
      Плочката трябва да е с диаметъра на въздуховода. Аз пробвах с максимално голямата която имаше при газаджията, но и тя беше по малка. Получи се недостиг на въздух. Трябваше да се пуска поръчка за голяма плочка, но нямах време и търпение да чакам. Сега като се прибера на Ловеч, ще поръчам да пробвам. Ще прижаля 30/40 лв. за поредната проба-грешка.
      Ще проверя какво мога да намеря и аз и ще видим.
      П.П.Аз по-горе питах,ама...да питам пак.Според вас ако се интегрира успешно плочка и чрез нея се смесва метана с въздуха,това дали ще даде икономия на метан,без разбира се да влияе на вървенето на джипа??
      Поздрави!
      NISSAN FOREVER
      -----------------------------------------------------------------------------
      Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

      Коментар


      • От: Метан! /на дизелов джип/

        Първоначално публикуван от lubashki777 Преглед на мнение
        ако се интегрира успешно плочка и чрез нея се смесва метана с въздуха,това дали ще даде икономия на метан,без разбира се да влияе на вървенето на джипа??
        Би било чудесно.
        GSM 0877 08 99 19
        Jeep Grand Cherokee 5.2 V8

        Коментар


        • От: Метан! /на дизелов джип/

          За да не давате пари за тази серия от многото поредни експерименти да измислим смесител с тръбичка. Може ни нещо като споменатите щуцери. Тръбичка, която да влиза до около средата на въздуховода и да е отрязана приблизително успоредно на потока въздух. С игра с наклона на този срез се променят характеристиките. Някаква 8 - 10 мм тръба може би.
          Друга конструкция може да стане с тръбичка, по възможност елипсовидна, която преминава през въздуховода и има дупчици от двете си страни. Тука се мени мястото на дупчиците да е по-към челото (с което се среща въздуха като влиза) или по-след средата и към задния край. Стандартното е точно сред най-изпъкналото място.

          Коментар


          • От: Метан! /на дизелов джип/

            Първоначално публикуван от lodkar Преглед на мнение
            За да не давате пари за тази серия от многото поредни експерименти да измислим смесител с тръбичка. Може ни нещо като споменатите щуцери. Тръбичка, която да влиза до около средата на въздуховода и да е отрязана приблизително успоредно на потока въздух. С игра с наклона на този срез се променят характеристиките. Някаква 8 - 10 мм тръба може би.
            Друга конструкция може да стане с тръбичка, по възможност елипсовидна, която преминава през въздуховода и има дупчици от двете си страни. Тука се мени мястото на дупчиците да е по-към челото (с което се среща въздуха като влиза) или по-след средата и към задния край. Стандартното е точно сред най-изпъкналото място.
            Това ми изглежда лесно изпълнимо/още повече,че вчера като огледах въздуховода на Тераното...той е така наврян,че нищо допълнително не може да му се добави.Ако трябва да му се слага плочка,ще се наложи да преправям целия въздуховод с някакъв друг на две части/,но въпроса е така направен с тръбичка смесителя,дали ще подава нужното количество метан във всички режими/ниски-средни и високи обороти/.Принципно доколкото разбрах идеята при тръбата на Вернули е,че в свитата си част/където е най-добре да се подаде метана/,се получава по-голям вакум и така притока на метана се регулира по-точно при засмукването на различните обороти....или не е така...
            Питам ,защото реално при смесител тип тръбичка,реално нямаме това свиване и нямаме повишението на вакума в сектора на смесване на метана с въздуха,и затова чисто теоретично ми е интересно,дали ще има ефекта на точното дозиране на метан в различните режими на работа на мотора.Иначе принципно самото смесване на въздух и метан,колкото и де не е добро в точката на подаване на метана,след като го завърти турбината и мине през интерколера,смятам че всичко е вече доста добре омесено,но му липсва дозировката при различните обороти!
            Поздрави!
            NISSAN FOREVER
            -----------------------------------------------------------------------------
            Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

            Коментар


            • От: Метан! /на дизелов джип/

              Смесването не е важно, а точно дозиране трудно се достига само с опити. Ще стане ама бавно.
              Характерното за тръбата на Бернули е наличието на стеснено място, където потока въздух за да успее да мине се ускорява. Точно в най-тясното е най-ниското налягане. Това може да стане със стесняване на една тръба, но също и със някакво друго тяло вътре и прави външни стени (както ти е сега въздуховода).
              Една тръба напреко на въдуховода дава нужното стеснение. Дупките трябва да са от едната или двете и страни. Също просто пъхната и срязане тръба е тръба на Бернули, но трябва да стърчи вътре и да се пречка на минаващия въздух. Не като тройник като оригиналната тръбичка за картерна вентилация на някои коли.
              Виж прочети също за ежектор и принципа му на работа. Това е друго понятие в техниката с принципа на тръба на Бернули. Може да попаднеш на по-добро обяснение.

              Коментар


              • От: Метан! /на дизелов джип/

                Първоначално публикуван от lodkar Преглед на мнение
                Смесването не е важно, а точно дозиране трудно се достига само с опити. Ще стане ама бавно.
                Характерното за тръбата на Бернули е наличието на стеснено място, където потока въздух за да успее да мине се ускорява. Точно в най-тясното е най-ниското налягане. Това може да стане със стесняване на една тръба, но също и със някакво друго тяло вътре и прави външни стени (както ти е сега въздуховода).
                Една тръба напреко на въдуховода дава нужното стеснение. Дупките трябва да са от едната или двете и страни. Също просто пъхната и срязане тръба е тръба на Бернули, но трябва да стърчи вътре и да се пречка на минаващия въздух. Не като тройник като оригиналната тръбичка за картерна вентилация на някои коли.
                Виж прочети също за ежектор и принципа му на работа. Това е друго понятие в техниката с принципа на тръба на Бернули. Може да попаднеш на по-добро обяснение.
                не..няма смисъл да чета повече обяснения.Твоето е достатъчно ясно и добре обяснено за практически опити.ще правя нещо такова /това с напречната тръбичка с дупките най-вероятно/,и се надявам да има относително по-точно подаване на Метан в различните обороти и режими на мотора!
                Благодаря за поясненията!!!
                Поздрави
                NISSAN FOREVER
                -----------------------------------------------------------------------------
                Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                Коментар


                • От: Метан! /на дизелов джип/

                  Имам една идея как на дизел с компютър може да се дозира правилно газта. Идеята ми тръгна от 1.9TDI моторите на VAG с електронно управление.

                  Има един EGR дето повечето хора го изолират. В комютъра има една таблица която управлява този EGR. ЕГР-а се управлява с PWM. Може да се дефинира колко % запълване да имаме за различните режими на работа на мотора. Таблицата която задава това по Х има милиграми гориво, по У - обороти на мотора. Та при правилно попълване на тази табличка можем да си дозираме газта да е толкова колкото ни е необходимо. Предполагма с този PWM сигнал можем да управляваме някакво дозиращо устройство.

                  Ако някой има интерес да ми пусне едно ЛС и ще разяснявам повече . За VAG моторите съм готов да съдействам с промяната на софтуера (безплатно разбира се). Интересно ми е при правилно настроена система до каква икономия може да се постигне .

                  Коментар


                  • От: Метан! /на дизелов джип/

                    Здравейте.Аз продължавам с опитите за правилно дозиране във всички режими на подаването на метан.Това което направих вчера е смесител тип тръбичка минаваща напреко през въздуховода,разпробита от двете страни с малки отвори/диаметъра им е около 3мм. на всеки отвор/.
                    Възникна обаче следния въпрос.Знам ,че разположението на въпросната тръбичка трябва да е по правата на засмукване на въздуха/т.е. отворите да се разположени точно по посока движението на въздуха,а не отгоре и отдолу например/,но при мен точно където подвързвам метана въздуховода прави ъгъл ,който е почти 90градуса.Снощи набързо го монтирах, и според моята логика насочих отворите на тръбичката в посоката след чупката/логиката ми е ,че именно там въздуха се засмуква от турбината ,но на самия ъгъл където влиза смесителя какво се случва точно с въздушния поток направо не знам /
                    Знам,че повечето от вас ще кажат ами пробвай да въртиш нагоре-надолу и гледай как ще се променя поведението при вървене,но според мен разликата ще е малка и едва ли ще се усеща.
                    Първите проби показват,че машината ускорява с една идея по-бавно.Може би това се дължи на това,че сега вакума засмуква през малките отвори на смесителя,а не директно през 16мм тръба както досега.Това обаче означава ли,че ако увелича притока от кранчето,няма да се вдигне разхода на метан...
                    Как стои според вас въпроса и най-вече как трябва да е ориентирана тръбичката с малките отвори при тази чупка на въздуховода...????
                    Поздрави!
                    NISSAN FOREVER
                    -----------------------------------------------------------------------------
                    Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                    Коментар


                    • От: Метан! /на дизелов джип/

                      Както и да са разположени тези отворчета, за смесването не се притеснявай - след това компресорът го прави идеално.
                      За количеството, имай предвид, че там вакуумът е много малък. Реално дозирането ще става с налягането на метана.
                      Идеалното съотношение обаче без ламбда сонда няма да постигнете, трябва си обратна връзка, и то по-сигурна от чернилката в огледалото

                      Коментар


                      • От: Метан! /на дизелов джип/

                        Клко дебела тръбичка ползваш и колко отвора и с какъв диаметър са? Трябва да са отстрани и леко по посока на движението на въздуха. Ако можеш, виж няколко "плочки" в някой магазин за газови уредби как дъпките са точно след най-тясното място. При сегашните ти опити най-тясното се пада от двете страни на тръбичката.
                        Интересува ни засмукването на метана от високата скорост на въздуха, който обтича тръбичката с дупки.

                        Коментар


                        • От: Метан! /на дизелов джип/

                          Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                          Както и да са разположени тези отворчета, за смесването не се притеснявай - след това компресорът го прави идеално.
                          За количеството, имай предвид, че там вакуумът е много малък. Реално дозирането ще става с налягането на метана.
                          Идеалното съотношение обаче без ламбда сонда няма да постигнете, трябва си обратна връзка, и то по-сигурна от чернилката в огледалото
                          Ами... то идеята не е толкова смесването/турбината и след нея интерколера така хубаво го омесват,че по-добро смесване здраве му кажи../,а по-скоро дозирането в различните режими.Преди подавах метана направо с маркуча Ф16 през един тройник наред с маслените пари от отдушника на капака на клапаните и при същата настройка на кранчето на метана си опъваше много по-добре.Сега се усеща ,че е по-мудна колата,а дали подаването на метана при различните обороти и станало по-добре от преди...мога само да гадая.Разхода на метан дали ще падне или пък ще се вдигне заради повечето натискане на педала на гаста е също една неизвестна.Не мен ми е ясно,че през въпросни тип смесител,няма как да засмуква както през маркуч Ф16,ама дали това ще се компенсира с отваряне на крана на метана и това до какво ще доведе пък в разхода на метан...мога само да предполагам.
                          Въпроса който ме вълнуваше основно е как да разположа като посока дупчиците на въпросната тръбичка/смесителя/.Както вече писах,точно в сектора на подаването на метан, въздуховода прави чупка и сега съм го поставил да гледа надолу по посока към турбината/това с идеята ,че струята там е по-насочена и силна/,но се появиха мнения да поставя дупчиците леко изместени нагоре/по-скоро в диагонално положение спрямо струята/ с цел вакума да увлича еднакво метана от както от предния ,така и от задния ред дупчици.
                          Та затова търся мнения по въпроса.Някой който е по-запознат с теорията или пък някой врял и кипял в практиката....Давайте акъл,а от мен експериментите!
                          Поздрави!
                          NISSAN FOREVER
                          -----------------------------------------------------------------------------
                          Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                          Коментар


                          • От: Метан! /на дизелов джип/

                            Явно никой нищо не знае по въпроса/искрено се надявам че няма хора които пък да знаят,а да си мълчат....../......или дори никой нищо не предполага...
                            Абе и аз не знам как да тълкувам цялото мълчание...
                            Майната му...ще се блъскам сам !
                            Поздрави на всички!
                            NISSAN FOREVER
                            -----------------------------------------------------------------------------
                            Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                            Коментар


                            • От: Метан! /на дизелов джип/

                              Потокът въздух не трябва да бие в дупките.

                              Коментар


                              • От: Метан! /на дизелов джип/

                                Пусни снимки за да се види какво правиш,да има визуална представа.
                                Помогни си сам,за да могат и другите да ти помогнат.
                                АСК Ален Мак

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X