Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Метан! /на дизелов джип/

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Метан! /на дизелов джип/

    Първоначално публикуван от barzashki Преглед на мнение
    Както и си знаех, вчера почти нищо не свърших. Докато пием кафета, смених си карето на предния кардан и после до Еконта. Успях да монтирам само изпарителя и да си направа ключе за газта. Днес продължавам. Колко мм. трябва да е щуцера от където влиза метана?
    Първо - поздравления, за темата и най-вече за това, че не се притеснявате да вървите напред с технологиите. Метан е бъдещето.
    За мен е настояще от 5 години......
    Имам наблюдения само за бензините, но ето малко размери за отворите:
    На един цилиндър при 2000 кубика (инж. у-ба) отвора на инжектор е 3 мм. За един цилиндър.
    На 2800 кубика отвор на един инжектор е 4 мм. Иначе на високите забива.
    На 1800 кубика обикновена у-ба маркуча е вкаран директно във въздушния филтър с отвора на маркуча - около 20 мм отвор.
    Не знам как вкарвате метана, но като чета разбирам, че сте техничари и мислите "на ниво".
    Дано тези размери нещо ви ориентират.....
    Поздравления и успех !
    Много хора четем темата и се радваме. И други ще ви последват .....
    Тук в Пловдив автобусите са на метан и градските и на КЦМто. Икономията им идва от голямото намаляване на дизела от самата ГНП.
    При вас такова регулиране (намаляване на горивото) от ГНПто правите ли ?

    Коментар


    • От: Метан! /на дизелов джип/

      Първоначално публикуван от lubashki777 Преглед на мнение
      Всъщност...сега пък излиза,че въпреки,че е електрически "изпарителя"/редуктора на налягане/,все пак вакуума в системата придърпва повече метан при по-високи обороти и по-малко при по-ниски...така ли е???
      Интересното е,че при обогатяването с пропан-бутан,колегите слагат дюза с малко сечение там където гастта влиза в всмукателя.При мен направо 16мм. маркуч от изпарителя е подвързан към тройник стоящ на гумения въздуховод след въздушния филтър.Нямам дюза,нямам малко сечение и единствено вакуума в системата преди турбото дърпа въздуха и метана.Отрицателен ефект обаче нямам...джипа само дето не се изправя на задни гуми.Не знам какво би се променило,ако се заиграя с монтаж на дюза с малко сечение,или пък смесител или да търся както казваш по-тясно място/такова обаче преди турбината няма/.
      Някой да има идеи....???
      Чакаи сега да се поясня.Електрически ти е изпарителя затова защото клапана които спира газта при изгасване на мотора е електрически.При вакуумния този клапан е вакуумен.Оттам натам деиствието и на двата е еднакво.Повече подналягане-повече газ.А това с маркуча за изравняване на налягането се прави,за да може да подадеш газ след турбината,НО там задължително трябва смесител.Маркуча които изравнява налягането се свързва също СЛЕД турбината,изравнява,и остава само подналягането от смесителя.Така направена система работи като на атмосферно налягане.Тази система се ползва и при механичен инжекцион,заради голямото подналягане създадено от клапата.
      Калин Владов,09РСПБЗН

      Коментар


      • От: Метан! /на дизелов джип/

        Съотношението с въздуха или нафтата е сложно. При бензиновите е лесно - все е около идеалната смес газ/кислород с леки корекции за студен двигател, икономия и максимална мощност.
        Но на практика няма нужда да се задълбава максимално.

        Коментар


        • От: Метан! /на дизелов джип/

          Първоначално публикуван от Ivan_J Преглед на мнение
          Ключа на газта си е задължителен, ти не си ли сложил?
          Инертността я усетих още при първите проби, когато бях пуснал повече газ - при превключване на скорости оборотите падаха много бавно. Когато си махна крака от газта, помпата веднага минава в режим празен ход, но изпарителя и маркуча са все още пълни с газ, която продължава да постъпва до изразходването и. Също при натискане на педала газта идва след да кажем половин - една секунда, при стартиране има известно забавяне, но това не е толкова забележимо, все пак не сме състезатели.
          Да ти кажа честно,в началото бях без ключ на педала.На метан си работеше без грижи с малки недостатъци/леко притрисане при пускане на празен ход на около 1200оборота,след това компа насмогваше и на празен ход си работеше перфектно/.Наистина тогава усетих това забавяне на падането на оборотите,но в момента с ключа на педала,това нещо изчезна/или е толкова слабо,че не го усещам и не ме дразни/Получава се може би,защото при всяко пускане на педала и ключето изключва метана/дори в градски условия между превключването на скоростите се получава спиране /пускане на метана/.
          Сега, при мен е електронно подаването на горивото от ГНП-то и може и да има някаква разлика спрямо механичните помпи.Да не говорим,че има и разлика Метан/Пропан-бутан.
          С метана като обогатител,нещата са доста по-различни.Няма го чукането на аванса и вибрациите,към момента от 2000оборота само на дизел,като пусна метана мотора се форсира до 3000оборота и то без проблем/това са си 1000 оборота разлика/,а това на пропан-бутан не може да стане.
          Така че....всичко има значение!
          Поздрави!
          NISSAN FOREVER
          -----------------------------------------------------------------------------
          Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

          Коментар


          • От: Метан! /на дизелов джип/

            Днес приключих и по монтажа на бутилката и копчето за изключване на метана. Голямо мислене и мерено, но успях да я завра под купето. Хеана се точно между планката на ръчната спирачка и регулатора на спирачките на задния мост. Размерите са и 20 см. диаметър и 75 см. дължина. Ушите където са хванати задните носачи са по ниско от бутилката и си мисля, че ще е добре защитена, но имам планове и за защита да и правя. За понеделник ми остана малко жици и малко тръбички да наслагам и да правя тестове. Ето ви малко снимки от днес.
            Прикачени файлове
            GSM 0877 08 99 19
            Jeep Grand Cherokee 5.2 V8

            Коментар


            • От: Метан! /на дизелов джип/

              Ице, това ли е най-малката бутилка за метан?

              Станало е супер! Браво!

              Коментар


              • От: Метан! /на дизелов джип/

                Браво,работата върви с пълна пара.Мое лично мнение е ,че бутилката когато става въпрос за джип и офроуд,не е съвсем удачно да е с външен монтаж отдолу.Винаги съществува момент в който може да бъде ударена или нещо такова.Моята я монтирах в багажника,не заема никакво място,поставена е на два здрави винкела и мисля ,че това е доста здрав монтаж.
                Другото което е...бутилката ти да не виси само на тия лентови скоби???
                Ако да това няма да издържи в гората.Прави нещо стабилно и солидно,с което да опашеш бутилката.Скобите служат само за пристягане,а не за основни носачи на тежката бутилка!Според мен при каране като нашето,монтажа на каквото и да било,трябва да е в пъти по-здрав от такъв на обикновено возило!
                Спомена ,че остават подвързване на жици.Ако не си предвидил,не е лошо да си направиш прекъсвач на таблото,с който ръчно да изключваш метана при нужда.При мен го направих така.Намерих бушон на който тока се прекъсва от контактния ключ,вързах на него един плюс.От там през въпросния прекъсвач на таблото/купих си бутон за табло за 1-50лв. и то със светеща ярко червена лампа/,след прекъсвача плюса отведох до прекъсвача на педала на гаста и от там към електромагнитния клапан на изпарителя.Принципно е добре,както коментирахме с един колега,да има и допълнителен електромагнитен клапан,монтиран някъде по тръбата,защото реално на високото налягане/т.е. преди да се редуцира от изпарителя/, няма нещо извън изпарителя ,което да го стопира.Клапана на самия изпарител,вече спира редуцирания до ниско налягане метан.Ако има проблем с изпарителя,може обаче при изключен клапан,да изтърва гас .При мен нямам такъв клапан на магистралата,но...най-вероятно ще слагам занапред.За сега след като спра джипа го тествам в отсека на мотора с...нос...
                Не че е най-правилния начин,ама пак се върши работа
                Успешно завършване на проекта
                NISSAN FOREVER
                -----------------------------------------------------------------------------
                Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                Коментар


                • От: Метан! /на дизелов джип/

                  Аз по малка не намерих, но може и да има.
                  GSM 0877 08 99 19
                  Jeep Grand Cherokee 5.2 V8

                  Коментар


                  • От: Метан! /на дизелов джип/

                    Първоначално публикуван от radikyokushin Преглед на мнение
                    Ице, това ли е най-малката бутилка за метан?

                    Станало е супер! Браво!
                    Принципно като литраж има още по-малка,но...тя е доста тънка,но за сметка на това е по-дълга/по спомени около 1-1.10м./
                    Така като гледам обаче...май 3-те литра метан за обогатяване ,които бях заложил като разход,ще са повече.Може би ще са 5л./а може и малко повече,като засека по-точно ще пиша/,така че по.малка няма да е удачно,защото метана ще стига за малко километри пробег!
                    С тази бутилка и при 5л./100км. ще стига за около 400км.За мен лично имайки предвид експедициите ,които си правим всяка година по една седмица по Родопите и други местенца далеч от цивилицазията,по-малко 350-400км. е недостатъчно,защото на доста места все още липсват метан станции в БГ,а да не говорим,че е и доста неприятно през 100-200км. да спираш за зареждане.
                    Поздрави!
                    NISSAN FOREVER
                    -----------------------------------------------------------------------------
                    Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                    Коментар


                    • От: Метан! /на дизелов джип/

                      lubashki777 засече ли вече разхода на нафта.
                      За последните 400км ми даде 11,5 разход нафта, като само половината са били с газ. За сметка на това за 20лв газ ги изгори за 100 км
                      Нещо не е наред в цялата работа.

                      Коментар


                      • От: Метан! /на дизелов джип/

                        Първоначално публикуван от Ivan_J Преглед на мнение
                        lubashki777 засече ли вече разхода на нафта.
                        За последните 400км ми даде 11,5 разход нафта, като само половината са били с газ. За сметка на това за 20лв газ ги изгори за 100 км
                        Нещо не е наред в цялата работа.
                        Разхода започвам да го следя от утре.Днес напълних догоре и установих,че уреда за нафтата ме лъже с 5л./по показания трябваше да имам в резервоара 20л. и да долея 60л.до горе,а още на 55л. и преля/.
                        Занулих километража и ще видим....Мисля да мина 50км. градско и да долея.Градското ми е идентично всеки ден и смятам,че замерването ми ще е вярно за градски режим на каране.
                        Това с твойта гас,нещо не си е наред....Моя човек кара на пропан-бутан/дори джипа е чист дизел и ефекта е по-малък от този при турбинирания/ и твърдо му дава 1.5л. гас на 100км.
                        При мен не мога да засека точно,но...за 70км. градско по манометър/не знам доколко е точно/съм изгорил около 5л. метан.Ако това е вярно значи при тази настройка ще дава около 7л. метан на 100км.Лично на мен малко множко ми се види,но аз пък съм и насвирчил метана повечко/дава 1000 оборота разлика когато го форсирам на място- от 2000об. само на дизел при включване на метана се вдигат до 3000оборота/
                        Ще видя какъв разход ще дава така,за да се ориентирам и после ще пробвам да намаля оборотите на разлика от 700оборота.Смятам,че ако разхода на дизел не мръдне нещо сериозно нагоре,разхода на метан ще отиде на около 5л. градско,което ми се струва нормално.Смятам също,че на дълъг път разхода и на метан ще падне спрямо градския режим!
                        Не мисля,че и 7л. метан е много като разход/касае се за под 2.00лв. на 100км./,но въпроса е да намеря оптималния вариант,за да ми стига обема на тази бутилка при по-далечни пътувания в райони без метанстанции !
                        Това е...да видим сега какво ще покаже доливането след 50км. градско!
                        Поздрави!
                        NISSAN FOREVER
                        -----------------------------------------------------------------------------
                        Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                        Коментар


                        • От: Метан! /на дизелов джип/

                          Момчета аз имам мнение по въпроса,но пак да попитам.
                          Според вас при обогатяването с метан,температурата в цилиндрите повишава ли се,понижава ли се или остава същата???
                          Говорим само и единствено за обогатяване с метан,а не каране с него като основно гориво!
                          И другото нещо...доколко според вас ,от топлината при този процес,може да се скъси живота на турбината/ако въобще се скъсява де/???
                          Поздрави!
                          Последно редактирано от lubashki777; 26-03-12, 18:45.
                          NISSAN FOREVER
                          -----------------------------------------------------------------------------
                          Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                          Коментар


                          • От: Метан! /на дизелов джип/

                            И аз вече се возя на метан и нафта. Изтрелва се като самолет /хи хи/. Ако му сложа и щатния размер гуми, ще хукне още по вече. Голямо пробване беше докато намерим какъв е най добрия начин да вкарваме метана и се оказа, че на мястото където влиза маркуча на отдушника е най добре. Не със тройник както го е направил колегата Любашки. Утре ще му направим щуцер и ще си сложа отдушника, където му е мястото. Пробвахме и с плочка, но се получи чукане в мотора. Пробите се правиха при разлики в оборотите от 1 000 оборота, както и вие го правите. Така както го оставихме няма никаква разлика и шумове на мотора. Бутилката побра 6.50 лв. Ще видя за колко километра ще ми стигне.
                            GSM 0877 08 99 19
                            Jeep Grand Cherokee 5.2 V8

                            Коментар


                            • От: Метан! /на дизелов джип/

                              Първоначално публикуван от lubashki777 Преглед на мнение
                              Момчета аз имам мнение по въпроса,но пак да попитам.
                              Според вас при обогатяването с метан,температурата в цилиндрите повишава ли се,понижава ли се или остава същата???
                              Говорим само и единствено за обогатяване с метан,а не каране с него като основно гориво!
                              И другото нещо...доколко според вас ,от топлината при този процес,може да се скъси живота на турбината/ако въобще се скъсява де/???
                              Поздрави!
                              Според мен се повишава температурата!

                              Коментар


                              • От: Метан! /на дизелов джип/

                                Първоначално публикуван от barzashki Преглед на мнение
                                И аз вече се возя на метан и нафта. Изтрелва се като самолет /хи хи/. Бутилката побра 6.50 лв. Ще видя за колко километра ще ми стигне.
                                Ще ти стигне за 120-150км! Напиши като имаш резултат!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X