Re: Ръчни скорости срещу Автоматик за офроуд (Предимства и недостатъци)
Така е! Стандартния автоматик става за спортно офроуд каране точно толкова колкото и стандартния 4х4... Т.е. не става!
Но ако говорим за нормално каране тип софт разходки стандартния автоматик си е ОК и няма повече проблеми отколкото скоростна кутия + съединител...
Искам обаче да подчертая че опита ми е само с автоматици преди 1995 г. и само от марките Нисан и Тойота. И за тях мога да кажа че това което могат да издържат е точно толкова колкото и еквивалентната им ръчна скоростна кутия ако се експлоатират нормално и грамотно. За по новите съм на друго мнение ама то ми е такова и за автомобилите така че го оставям за друга тема...
А като пример за здравина ще ви цитирам следния случай. Събрали сме се една вечер при Веско няколко човека и точно един приятел си беше купил Тойота 80 с автоматик. Колата беше 1991г. и току що докарана от Германия... Накрая на улицата buldog (от форума) поиска едно кръгче с колата да види как е. Та изпълнението беше следното: Автоматика на първа и газ, втора (ръчно включване) и газ до ламарината и точно тогава (~30-40км час) включване на задна отново с газ...

За първи път видях такова нещо, свирене на гуми и ги превъртя назад докато се движеше напред... Е вярно че кутията на 80-ката е с размери на двигател + кутия на повечето други 4х4 но има защо да знаете... Който мисли че нормалната ръчна скоростна кутия ще преживее лесно подобна операция да я пробва...
Така е! Стандартния автоматик става за спортно офроуд каране точно толкова колкото и стандартния 4х4... Т.е. не става!
Но ако говорим за нормално каране тип софт разходки стандартния автоматик си е ОК и няма повече проблеми отколкото скоростна кутия + съединител...
Искам обаче да подчертая че опита ми е само с автоматици преди 1995 г. и само от марките Нисан и Тойота. И за тях мога да кажа че това което могат да издържат е точно толкова колкото и еквивалентната им ръчна скоростна кутия ако се експлоатират нормално и грамотно. За по новите съм на друго мнение ама то ми е такова и за автомобилите така че го оставям за друга тема...
А като пример за здравина ще ви цитирам следния случай. Събрали сме се една вечер при Веско няколко човека и точно един приятел си беше купил Тойота 80 с автоматик. Колата беше 1991г. и току що докарана от Германия... Накрая на улицата buldog (от форума) поиска едно кръгче с колата да види как е. Та изпълнението беше следното: Автоматика на първа и газ, втора (ръчно включване) и газ до ламарината и точно тогава (~30-40км час) включване на задна отново с газ...

Коментар