Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Автоматични скорости и офроуд - плюсове и минуси

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Re: Ръчни скорости срещу Автоматик за офроуд (Предимства и недостатъци)

    Така е! Стандартния автоматик става за спортно офроуд каране точно толкова колкото и стандартния 4х4... Т.е. не става!

    Но ако говорим за нормално каране тип софт разходки стандартния автоматик си е ОК и няма повече проблеми отколкото скоростна кутия + съединител...

    Искам обаче да подчертая че опита ми е само с автоматици преди 1995 г. и само от марките Нисан и Тойота. И за тях мога да кажа че това което могат да издържат е точно толкова колкото и еквивалентната им ръчна скоростна кутия ако се експлоатират нормално и грамотно. За по новите съм на друго мнение ама то ми е такова и за автомобилите така че го оставям за друга тема...

    А като пример за здравина ще ви цитирам следния случай. Събрали сме се една вечер при Веско няколко човека и точно един приятел си беше купил Тойота 80 с автоматик. Колата беше 1991г. и току що докарана от Германия... Накрая на улицата buldog (от форума) поиска едно кръгче с колата да види как е. Та изпълнението беше следното: Автоматика на първа и газ, втора (ръчно включване) и газ до ламарината и точно тогава (~30-40км час) включване на задна отново с газ... За първи път видях такова нещо, свирене на гуми и ги превъртя назад докато се движеше напред... Е вярно че кутията на 80-ката е с размери на двигател + кутия на повечето други 4х4 но има защо да знаете... Който мисли че нормалната ръчна скоростна кутия ще преживее лесно подобна операция да я пробва...
    VPetrov.photography

    Коментар


    • Re: Ръчни скорости срещу Автоматик за офроуд (Предимства и недостатъци)

      венци, автоматика може да преживее много работи но това съкращава живота му, а това дето сте направили вие направо го преполувява

      то затова няма в българия 4х4 автоматик на което скоростите му да са добре ... заради такива тестове.

      напълно подкрепям близнака. за нашия офроуд, независимо дали е спортен или разходкаджийски по - добре е автомобила да е с ръчни скорости отколкото с автоматик. аз ще започна да изрежда недостатъците, а близнака ако иска да продължи.

      охлаждането на автоматика е предвидено за каране по шосе, когато караш 30 - 40 км на бавни или боксуваш полувин час в някое дере при 40С лятото маслото завира и ства като вода, след 3 - 5 такива упражнения се сменя съединитли + още няколко неща, там в дерето.

      при изкачване на стръмни наклони маслото се стича в единия край на картера и планетарния редуктор остава без смазване, ако боксуваш достатъчно в това положение всичко се чупи.

      ако понякакъв начин автоматика се счупи в гората единствения вариант да преместиш колата от там е с дърпане, ако това е невъзможно, на части.

      ако спирачките на автомобила откажат, спирането на скорост е почти невъзможно.

      разбирасе всички тези недостатъци могат да се отстранят с подходящ тунинг но според мен по - лесно е човек да си купи нещо с ръчни скорости и да инвестира в хубав нов съединител
      drive alive

      Коментар


      • Re: Ръчни скорости срещу Автоматик за офроуд (Предимства и недостатъци)

        НАЙ ОБЩО БЕЗ МНОГО ОБЕСНЕНИЯ

        1-Дълги и продължителни буксувания съкращават живота на АВ писал съм защо Виж(търсене)

        2- При падане на акумолатора паленето става само с друг автомобил на кабели Това не важи ако колата е с два акумолатора Трябва да се сложат на мястото им други

        3-При повечето АВ има защита и при скокове и яко друсане изключват на неотрал

        4-Невъзможност за добро заклащане на препятствие задна-първа задна Превключването при АВ за неговото здраве е с натискане на спирачка а това бави маневрата особено ако е в кал и колата е с АВS без възможност за изключване

        5-Прекомерно бързото износване на накладки и дискове Които в безпътицата и без това летят При проблем в спирачките по трудно прибиране евентуално само на ръчна

        6-При ускоряване особенно на хлъзгави терени когато кутията се е увлякла да превключи на по-висока предавка и поради някаква причина трябва рязко намаляване със спирачките се получава як шок върху нея и не само

        7-Слагането на по големи гуми води до объркване увличане на АВ Това се получава и при ръгачка само че там човека зад волана може до известна степен да контролира процеса

        8-При влизане с висока скорост в завои на хлъзгав терен няма начин да се парира занасянето чрез мигновенно кратко натискане на сединителя остават само спирачки които в такъв момент и терен не са добро решение При по слаби мотори не се усеща това колата намалява само от връщането на газ Трябва си практика обаче

        9-При бързо каране по път асвалт+макадам и влизането в дълъг завои със скорост без гас се получава ефекта на търкалящата се бъчва Водача губи връзка с тракшана При РК това се контролира по добре чрез подаване и отнемане на гас или една надолу АВ-или спирачки или кик но има моменти когато това не е добро решение Заиграването с лоста при адреналин или дупки може да доведе до нежелано превключване на задна или защитата от набиване на паркинг зъб След добри превключвания под напрежение почвате да носите кафе с усмивка на някой доста по мърляв от вас

        10-При намокряне на ел кабели свещи и други проблеми няма начин да си играеш със сединител и форсиране за да не загасне мотора Не е възможно и палене по инерция с пускане на сединител Всако гаснене на мотора е последвано от заглавичкане с лостове и ключа за стартиране На които му се е случвало това на кално спускане с дере отдолу В момент в които си останал само на издишащти спирачки никога вече не гледа на АВ като на предимство

        11-Нужно е отделянето на радиатора на АВ от водния

        12- При проблеми с АВ рядко може да се приберете без това да ви струва тоталната смяна на буламачите вътре Ако въобще кутията ви предупреди .......после много кафета с усмивка

        13-Невъзможност при катерене на баир и загуба на мощност да направите тъй наречената ч...я със сединителя а понякога остава толкова малко....

        14-Сложен ремонт ЗА КОИТО СИ ТРЯБВАТ СПЕЦИАЛИСТИ АКО ГИ ИМА НАБЛИЗО

        Тия неща само .........може да има и още ама сега не се сещам
        Последно редактирано от PETER BLIZNAKA; 12-03-07, 18:24.

        Коментар


        • Re: Ръчни скорости срещу Автоматик за офроуд (Предимства и недостатъци)

          Много верни неща сте написали. С почти всичко съм съгласен.
          При състезателно каране това че превключва в завоя е голям недостатък на автоматика.
          Според мен за хард разходки автоматика е по добрия варянт. По проходим е и няма да се натовари чак толкова. За по екстремни преживявания си трябва ръчка или усилен автомат.
          Не знам как е при другите но при мен моторната спирачка си бачка перфектно. Превключвам в движение от директна на втора после на първа без проблем. Със ръчна спирачка също спирам.

          Коментар


          • Re: Ръчни скорости срещу Автоматик за офроуд (Предимства и недостатъци)

            ако не си чупил автоматика до сега значи нищо незнаеш за използването му, ако си го чупил искаш ръчка ...

            това е сависимостта между автоматика и офроуда и тя както казва един колега е линейна колкото повече ползваш автоматика толкова повече искаш ръчката
            drive alive

            Коментар


            • Re: Ръчни скорости срещу Автоматик за офроуд (Предимства и недостатъци)

              Първоначално публикуван от Венцислав Петров Преглед на мнение
              Така е! Стандартния автоматик става за спортно офроуд каране точно толкова колкото и стандартния 4х4... Т.е. не става!

              Но ако говорим за нормално каране тип софт разходки стандартния автоматик си е ОК и няма повече проблеми отколкото скоростна кутия + съединител...

              Искам обаче да подчертая че опита ми е само с автоматици преди 1995 г. и само от марките Нисан и Тойота. И за тях мога да кажа че това което могат да издържат е точно толкова колкото и еквивалентната им ръчна скоростна кутия ако се експлоатират нормално и грамотно. За по новите съм на друго мнение ама то ми е такова и за автомобилите така че го оставям за друга тема...

              А като пример за здравина ще ви цитирам следния случай. Събрали сме се една вечер при Веско няколко човека и точно един приятел си беше купил Тойота 80 с автоматик. Колата беше 1991г. и току що докарана от Германия... Накрая на улицата buldog (от форума) поиска едно кръгче с колата да види как е. Та изпълнението беше следното: Автоматика на първа и газ, втора (ръчно включване) и газ до ламарината и точно тогава (~30-40км час) включване на задна отново с газ... За първи път видях такова нещо, свирене на гуми и ги превъртя назад докато се движеше напред... Е вярно че кутията на 80-ката е с размери на двигател + кутия на повечето други 4х4 но има защо да знаете... Който мисли че нормалната ръчна скоростна кутия ще преживее лесно подобна операция да я пробва...
              Такива изпълнения с ръчна скоростна кутия има регистрирани и аз съм ги гледал на живо. Автомобила бе Опел Монца и наистина не повярвах на очите си как при движение с 50км/ч включиха задна и подпалиха гумите,незнам как се получи това но го правеха много често и нямаше поражения (поне видими)
              Неможе да вземаш трезво решение ако мозъкът ти е изгорял от наркотици и алкохол .
              Дий Снайдер

              Коментар


              • Re: Ръчни скорости срещу Автоматик за офроуд (Предимства и недостатъци)

                Първоначално публикуван от go go go Преглед на мнение
                ако не си чупил автоматика до сега значи нищо незнаеш за използването му, ако си го чупил искаш ръчка ...

                това е сависимостта между автоматика и офроуда и тя както казва един колега е линейна колкото повече ползваш автоматика толкова повече искаш ръчката
                Според теб за траяли кое е по добре.

                Коментар


                • Re: Ръчни скорости срещу Автоматик за офроуд (Предимства и недостатъци)

                  за траял както и за баха, е по - подходящ автоматика, но не този за който говорим, такива автоматици няма заводски вградени никаде
                  drive alive

                  Коментар


                  • Re: Ръчни скорости срещу Автоматик за офроуд (Предимства и недостатъци)

                    Според мен всеки заводски автоматик ще издържи всичките траяли които се карат за една година в родния оффроуд шампионат. Ако ще да ги кара и всичките за един ден.

                    Коментар


                    • Re: Ръчни скорости срещу Автоматик за офроуд (Предимства и недостатъци)

                      питай янчо
                      drive alive

                      Коментар


                      • Re: Ръчни скорости срещу Автоматик за офроуд (Предимства и недостатъци)

                        Първоначално публикуван от go go go Преглед на мнение
                        питай янчо
                        че Янчо само траяли ли е карал. Аз знам че се чупят от ония скоростните етапи.

                        Като видях онва 5.7 при .... едни хора ...да не казвам че маи е таина. те ако трябва ще кажат. Та реших за оффроуд повече да не говоря. Ама в краина сметка оффроуда не е само състезателен нали.
                        Остави че се чупят. ти си карал. Според теб коя скоростна кутия е по проходима.

                        Коментар


                        • Re: MANUAL VS AUTOMATIC

                          Първоначално публикуван от quadra Преглед на мнение
                          Освен потеглянето автомата има предимство да не прекъсва потока на предаваната мощност към колелата при смяна на предавките при ускоряване - нещо много полезно при ускоряване в пясък и други трудни повърхности, освен това автоматика не дава на автомобила да се връща назад при спиране на наклон и му посволява да тръгне от това положение без никакви еквилибристики с ръчна и палене на съединител. Самото дозиране на тягата е мнооого по-плавно при автоматика - който поне веднъж е минавал през големи камъни с автоматик и сръчни предавки ще го оцени. Така че еднозначно гласувам за автомат НО с двигател с голяма кубатура за да може да нивелира загубите в хидротрансформатора. Ако двигателя е малък или не много голям предпочитам ръчни скорости.
                          Така че мисля че в обема на двигателя и тягата (въртящия момент) която той реализира във широк диапазон от обороти е разковничето какъв тип скоростна кутия да се ползва.
                          Винаги съм за автомат и караме само автомат цялота фамилия. Бях обаче силно впечатлен след сафари в пустинята където всички джипове бяха Тойта 100 бензин с ръчни скорости. Попитах арабите защо? Отговора бе защото за тези условия ръчната е по добра. Повярвах им след 2 часовото лудо каране по из пустинята
                          Wrangler Rubicon the eliminator

                          Коментар


                          • Re: Ръчни скорости срещу Автоматик за офроуд (Предимства и недостатъци)

                            Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                            че Янчо само траяли ли е карал. Аз знам че се чупят от ония скоростните етапи.

                            Като видях онва 5.7 при .... едни хора ...да не казвам че маи е таина. те ако трябва ще кажат. Та реших за оффроуд повече да не говоря. Ама в краина сметка оффроуда не е само състезателен нали.
                            Остави че се чупят. ти си карал. Според теб коя скоростна кутия е по проходима.
                            според мен проходима е цялата кола + пилота, зависи от много неща, но ръчката е определено по - здрава. няма значение дали се състезаваш или не, ръчката ще живее по - дълго от автомата.

                            а за скоростните етапи, грешиш, на баха последния шампион има средна скорост 115 мили/час и автомата е остискал 1000 мили.
                            drive alive

                            Коментар


                            • Re: Ръчни скорости срещу Автоматик за офроуд (Предимства и недостатъци)

                              Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                              Според мен всеки заводски автоматик ще издържи всичките траяли които се карат за една година в родния оффроуд шампионат. Ако ще да ги кара и всичките за един ден.
                              Я ми кажи кога в България е имало истински траяли

                              Помня само две добри състезания и един етапен екстрем които приличаше на траял Други няма Определението ТРАЯЛ в България е малко изчанчено А като дисциплина няма световен аналог То не че скоростното каране е такова ама е по добре като определение
                              Последно редактирано от PETER BLIZNAKA; 13-03-07, 00:56.

                              Коментар


                              • Re: Ръчни скорости срещу Автоматик за офроуд (Предимства и недостатъци)

                                Първоначално публикуван от go go go Преглед на мнение
                                според мен проходима е цялата кола + пилота, зависи от много неща, но ръчката е определено по - здрава. няма значение дали се състезаваш или не, ръчката ще живее по - дълго от автомата.

                                а за скоростните етапи, грешиш, на баха последния шампион има средна скорост 115 мили/час и автомата е остискал 1000 мили.
                                Само дето същия този човек при въпрос защо не е с автоматична ск на Дакар сподели с нас Защото няма да издържи по дългите километри по трудно и бавно се обслужва Разхода на гориво също е от значение за 800км етап Но направо изтръпнах когато каза
                                Нали се сещате че при проблеми със стартера трябва да оставим в пустинята цялата кола Въпреки това беше дошъл със седем ръгачки в сервизният камион

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X