Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Автоматични скорости и офроуд - плюсове и минуси

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Re: MANUAL VS AUTOMATIC

    Първоначално публикуван от Mario Almaleh Преглед на мнение
    Винаги съм за автомат и караме само автомат цялота фамилия. Бях обаче силно впечатлен след сафари в пустинята където всички джипове бяха Тойта 100 бензин с ръчни скорости. Попитах арабите защо? Отговора бе защото за тези условия ръчната е по добра. Повярвах им след 2 часовото лудо каране по из пустинята
    Забрави да напишеш че са били и бели Дубаи... тези хора там с тези анимации за туристите карат правилните коли Ръгачки са защото при страничното шускане по дюните дори и една секунда губене на пилота като усет с тракшана е затъване...при автомата това започва с неусетно въртене на гумите връщането на гаста в пухкавия пясък на скорост обаче не спира процеса Няма начин как да дозираш гаста с полусъединител Требе си долен ляв педал Бензин са ясно защо
    Последно редактирано от PETER BLIZNAKA; 13-03-07, 01:04.

    Коментар


    • Re: Ръчни скорости срещу Автоматик за офроуд (Предимства и недостатъци)

      ами там не са 1000 мили а 20000 км и не са за един ден а за 20 дни и асистенцията е далече

      както казахме вече ръчката е по - държелива
      drive alive

      Коментар


      • Re: Ръчни скорости срещу Автоматик за офроуд (Предимства и недостатъци)

        Е това вече е смислена тема с аргументи. От която ще има полза за който иска да осмисли избора си. Но Петър и go go go малко смесиха нещата. Или става въпрос за състезания или за нормално каране. Защото двете са различно нещо.

        Генерално погледнато всяка техника която има повече части и по-сложна конструкция е и по-ненадеждна. Затова спор няма и е излишно да се коментира. В тази връзка естествено е че автоматика е по-ненадежден при еднакви други условия от ръчните скорости. Но когато говорим за нормална експлоатация тогава автоматика има и своите големи предимства и е важно всеки да си направи сметка кое е по-важно за да направи правилния избор. Например при автоматика няма понятието влизане в наклон на грешна скорост, не можете и да сбъркате при потегляне по наклон и сипеи. Поради факта че мощността при автоматика винаги се подава към колелата без прекъсване можете да минете тихо и спокойно там където с ръчните скорости сте принудени да се движите по-бързо. Шанса да се измъкнете от тресавище с автоматика е по-голям... и т.н.

        В никакъв случай не отричам ръчните скорости нито пък искам да ме приемате като техен защитник. И ръчните и автоматичните скорости имат своите предимства и недостатъци. Ние с Брат ми затова сме си купили 11 автомобила от които два с автоматични и останалите с ръчни... И определено твърдя че и двете имат своите силни и слаби страни... Въпрос на правилно решение и избор за конкретната ситуация...

        Колкото до недостатъците на автоматика Петър е описал голяма част от тях добре а аз пък ще оборя някои митове (неверни) които бяха написано по-горе:

        венци, автоматика може да преживее много работи но това съкращава живота му, а това дето сте направили вие направо го преполувява
        Няма такова нещо. При тази ситуация удара или чупи планетарния механизъм или кутията издържа без никакви други последици... Отваряш една кутия (такава) и гледаш...

        напълно подкрепям близнака. за нашия офроуд, независимо дали е спортен или разходкаджийски по - добре е автомобила да е с ръчни скорости отколкото с автоматик. аз ще започна да изрежда недостатъците, а близнака ако иска да продължи.
        Не знам за какво подкрепяш Близнака но т.н. нашенски офроуд е някаква странна смесица от какво ли не и е общо взето опит за формула 1 по-черно съчетана с някакви елементи приличащи на скоростен траял... Такова нещо няма никъде и няма и как да има идея за техника която да е за него...

        Колкото за нормалното офроуд каране от рода на разходки или преходи автоматика няма никакви проблеми или намалена надеждност...

        охлаждането на автоматика е предвидено за каране по шосе, когато караш 30 - 40 км на бавни или боксуваш полувин час в някое дере при 40С лятото маслото завира и ства като вода, след 3 - 5 такива упражнения се сменя съединитли + още няколко неща, там в дерето.
        Охлаждането на автоматика (между другото то е обичайно със същия радиатор който е за двигателя) е сметнато приблизително както и за двигателя. Т.е. ако има топлинно претоварване то и на двигателя се отразява. Ето тук е границата между нормалното и състезателното каране... Никой нормален човек не седи да буксува половин час в някое дере (да не говорим че и при ръчни скорости ще има щети) За тази работа хората са измислили лебедките... Пак ще повторя, при каране с разум и без изблици на "доказване" няма никакъв шанс за прегряване... Говоря за истинските автоматици на истинските автомобили... за другите не знам и не искам да пробвам...

        при изкачване на стръмни наклони маслото се стича в единия край на картера и планетарния редуктор остава без смазване, ако боксуваш достатъчно в това положение всичко се чупи.
        Абсолютно невярно! Колкото двигателя ще остане без масло при каране под наклон толкова и автоматика. Неговата помпа смуче от картер и обема както и дълбочината на картера са сметнати за преодоляване на същите наклони които би могла да преодолее колата с този двигател... Не случайно автоматика на някои модели събира 9 литра...
        ако понякакъв начин автоматика се счупи в гората единствения вариант да преместиш колата от там е с дърпане, ако това е невъзможно, на части.
        Митове и легенди... Всеки автоматик позволява колата да се дърпа без проблем на разстояние от десетина километра ако не се надвишават 15-20-на км. в час... Забраната за дърпане която пише в книжките на автомобилите е заради факта че при неработещ двигател помпата не качва масло и не се мажат горните валове и планетарния механизъм... Повреда от дърпане където на триещите се части няма никакво усилие може да стане само ако се развият по-големи скорости за по-дълъг период и тогава тези възли се износват... Но това съвсем не значи че ще му стане нещо на автоматика ако издърпате автомобила в гората до пътя където да го натоварите....

        Дълги и продължителни буксувания съкращават живота на АВ писал съм защо Виж(търсене)
        Дългите и продължителни буксувания съкращават живота на всичко включително ръчна скоростна кутия, диференциали и т.н. За целата има измислени лебедки...

        11-Нужно е отделянето на радиатора на АВ от водния
        Това трябва да се прави само при състезателни тунинги и когато много добре се проектира. Живота на автоматика се съкращава много бързо от карането му студен. Идеята за общ радиатор е че щом загрее двигателя той е загрял и автоматика дори колата да е стояла на място... Най-добре е за нормални (не състезателни) цели да си сложите допълнителен радиатор с ел. управляем вентилатор и най-вече да си гледате бордното табло където на всички "яки" автомобили има лампа предупреждаваща при прекалено загряване на автоматика...

        Пак се повтарям: при нормална експлоатация и разум в главата автоматика може да донесе много приятни емоции и удоволствие от карането... и да изкара толкова колкото е живота на автомобила...
        VPetrov.photography

        Коментар


        • Re: Ръчни скорости срещу Автоматик за офроуд (Предимства и недостатъци)

          Първоначално публикуван от Венцислав Петров Преглед на мнение
          Е това вече е смислена тема с аргументи. От която ще има полза за който иска да осмисли избора си. Но Петър и go go go малко смесиха нещата. Или става въпрос за състезания или за нормално каране. Защото двете са различно нещо.
          Аз съм писал за нещата които на мен не ми харесват за спортно каране при нормалните автомати Практиката показва че няма нормално каране извън пътя На последното излизане на което бях беше курса за ориентиране на вид невинна разходка в гората Една счупена лебедка. Ударена кола в дърво на заден ход и цицини по главата на навигатора Обръщане на автомобил каран от един от най добрите карачи в шампионата на доста кофти място Отделно някои от колите не можаха да покрият и половината маршрут Може би ако човек е тръгнал по работа или е много много далече от дома си може да се говори за нормално каране извън пътя

          Някой от нещата дето съм написал за АВ важът и при по нормални предвижвания

          Не казвам че АВ не е приятно за каране Почти всеки ден карам такъв вид превозно средство по цял ден Но когато човек отива в гората да кара автомобила си за кеф АВ е допълнително бреме

          За отделянето на радиатора съм имал повече предвид като и допълнително монтиране на втори такъв При задръстване на водния радиатор в долната част от трева кал клонки Не е задължително да прегрее двигателя При всички полужения обаче на АВ му се спича мозака Маслото също бързо променя качествата си Които му се кара АВ извън пътя или бързо дълго време в горещи дни както и за теглене задължително да сложи още един радиатор Това не е скъпо баипаса се прави лесно и бързо и определено удължава живота на частите

          За това че маслото не може да се стече в едната част на картера също е вярно Последния Вранглер АВ обаче които го правихме като допълнителна екстра се предлага по-дълбок картер и друг филтър целта е да има допълнително към един литър масло

          Вярно е и това за студения старт Проверяваите моделите които имат термостат на кутията дали работи или направо го сменете Имал съм случаи когато тази гад запича затворена не пуска маслото към радиатора и изпържва цялата карантия

          Има модели коли при които когато е силно задръстен въздушният филтър поради недостиг на въздух към мотора не превключват на наи горна предавка При някои случаи кутията започва да работи често в режим полу- смяна горна долна и това я тормози

          Малко хора при смяна на масло промиват качествено цялата АВ При смяна на масло особено при по големи кутии се задържа много голямо количество от старото масло Не слагаите други масла освен предписаните от завода производител колкото и да ви уверяват че са същите или по добри Още един магнит в картера не е зле Както и изведен манометър за налягане Преглеждаите и обслужваите кутията само при едни и същи разбирачи Назначете счетоводител и адвокат Първият да подрежда фактури и гаранции за извършвани ремонти Вторият да се разправя с механиците убеждавайки ги че колата я кара само дядо ви

          Малко негърче в коша на колата трябва навреме да ви информира за оставащите километри преди смяна на масло и филтър

          Сменяите накладките по средата на феродото Не се знае кога ще ви се обади оная русата от Бургас и от бързане ще пристигнете с надрани дискове Хубавото е че имате оправдание пред жена ви нека пробва да се прибере тя от Бургас без спирачки за по малко от една седмица

          Теглене и превключване на скоростите по книжка Ако няма такава към автомобила значи скоро ще станете професор по ремонт на автоматици Издирете телефоните на всички платформи в БГкоито могат да качат вашия голям СУВ или пикап Не забравяите да им пращате поздравителни картички за всеки празник ........скоро ще се видите наживо Като се срешнете кажете че пикапа е на чичо ви и сте го взел за малко без тои да знае ...тя па ква стана

          Теглете с друг автомобил автоматика само на нулева на раздатката При липса на такава и нужда от дълго теглене демонтирайте кардана Свикваите с такова придвижване щото има да чакате поне месец резервни части а така хем имате ескорт хем мотора не харчи бензин

          В никакъв случаи не караите мотор с куплиран АВ с вода в радиатора
          при някакви проблеми със запалване много трудно се изкарва водата от системата Понягога докато се чакат части зимата идва много бързо ДОРИ ПРИ НАИ МАЛКИ ПРОБЛЕМИ СЪС СТАРТЕРА ги отстранете незабавно Проверяваите нивото на маслото и неговия цвят и мирис в мраз и пек трезвен и пиян преди сватба и погребение
          Ако автомобилът е стоял продължително време без да е каран оставете го да работи 15/20минути на място Ако е стоял 7/8 месеца сменете маслото с ново
          Дизел автоматик е най неприятната комбинация за БГ

          Автоматика е такъв когато мотора почва минимум от 200кс
          След третия ви автомобил автоматик с учудване ще разберете колко нови имена на части сте научил и че има извънземни разработки на детаили и механизми и тук на земята Внимание...когато си говорите с някои разбирач има опасност ваши приятели да ви помислят за ино-планетяни
          Гадната миризма на изпаряващо се масло премесено с метал при продължително юркане по магистралата не е от вашият автоматик така миришат парите които трябва да сте скатали за ремонт........а после парите не миришели ...

          И мамицата му продаите автоматика и си купете ръгачка
          Последно редактирано от PETER BLIZNAKA; 13-03-07, 14:06.

          Коментар


          • Re: Ръчни скорости срещу Автоматик за офроуд (Предимства и недостатъци)



            именно

            но има и някои предимства все пак. карайки по пътя може човек спокойно да си бърка в носа с дясната ръка докато с лявата държи волана. винаги имаш извинение защо не си дошъл на работа навреме 'нали колата е втоматик и днес пак се счупи' ..... това вече не е по темата

            наистина има хора, които харесват автоматиците и удобствата, които получават от тях, но всичко на този свят има цена. в случая цената е много скъп ремонт, бавна доставка на части и много време без кола. а ако някой си мисли, че ще си купи автоматик и неговия, за разлика от повечето други, няма никога да му създава проблеми, значи човека или е много вярващ или глупав.
            drive alive

            Коментар


            • Re: Ръчни скорости срещу Автоматик за офроуд (Предимства и недостатъци)

              go go go дай да не превръщаме смислената тема в празни приказки. ОК разбрах че ти имаш някакви проблеми с автоматиците аз например нямам. Както и по-горе написах основен ремонт на автоматика на Тойота 80 правя за 10 дни точно като това време е за доставката на частите, самия ремонт е 7 часа. Това че не знаеш къде и как да го направиш си е само твой проблем и недей да заблуждаваш другите. Ето аз имам две коли с автоматик и нямам никакви проблеми... И това за глупавите и тралала си го разправяй на друго място... Познавам и умни които добре се справят...

              Аз съм писал за нещата които на мен не ми харесват за спортно каране при нормалните автомати Практиката показва че няма нормално каране извън пътя На последното излизане на което бях беше курса за ориентиране на вид невинна разходка в гората Една счупена лебедка. Ударена кола в дърво на заден ход и цицини по главата на навигатора Обръщане на автомобил каран от един от най добрите карачи в шампионата на доста кофти място Отделно някои от колите не можаха да покрият и половината маршрут Може би ако човек е тръгнал по работа или е много много далече от дома си може да се говори за нормално каране извън пътя
              Петре това за нормалното каране като го написах забравих да напиша в скобки че не важи за теб, Брат ти и още няколко хора - вие така не можете да карате...

              Виж аз мога и нямам никакви грижи с подобни приключения...

              След третия ви автомобил автоматик с учудване ще разберете колко нови имена на части сте научил и че има извънземни разработки на детаили и механизми и тук на земята Внимание...когато си говорите с някои разбирач има опасност ваши приятели да ви помислят за ино-планетяни
              Гадната миризма на изпаряващо се масло премесено с метал при продължително юркане по магистралата не е от вашият автоматик така миришат парите които трябва да сте скатали за ремонт........а после парите не миришели ...
              Е аз съм на четвъртия но на нито един досега не съм имал никакви проблеми... След като си го направя като хората разбира се. Първия автоматик беше на едно БМВ 325ix което като го закарахме в Дару кар се събра целия сервиз да го гледа такова чудо не бяха виждали и естествено всички ми предричаха какви ли не беди... Да ама не - грамотното използване си казва думата... една от най-безпроблемните коли които сме имали...

              Няма нищо лошо в автоматика. Просто малко хора разбират нещо от автоматици а автоматика си иска маниер на каране и доста разбиране противно на очакванията...

              Ремонта на автоматика не нито по-скъп нито по-сложен... Но си иска много документация и специализиран инструмент и не може да се прави от който и да е сервиз...

              Тъй че всеки който иска да направи правилен избор нека чете нагоре и да си реши кое и какво ще му пасва най добре...
              VPetrov.photography

              Коментар


              • Re: Ръчни скорости срещу Автоматик за офроуд (Предимства и недостатъци)

                Няма нищо лошо в автоматика. Просто малко хора разбират нещо от автоматици а автоматика си иска маниер на каране и доста разбиране противно на очакванията..
                Да така е...... В горното писане може и да съм ползвал маитапи но има и много истини Умните хора ще ги отсеят и помнят

                Коментар


                • Re: Ръчни скорости срещу Автоматик за офроуд (Предимства и недостатъци)

                  С едно нещо категорично не съм съгласен - че ударното натоварване при включване на задна скорост не "съкращава живота", а или се чупи, или нищо й няма на кутията.

                  Натоварването бива 3 вида според силата - статично, динамично и циклично. Силата расте експоненциално при динамичното й прилагане.

                  От друга страна според въздействието си, силите се делят на смачкване, опън, срязване и т.н. Чупенето е съчетание от опън и срязване, обаче дори и детайлът да не се счупи, винаги има някакво смачкване, особено на лагерите (търкалящи или плъзгащи) и на зъбите в кутията. От това смачкване се увеличават хлабините, пада износоустойчивостта и т.н.

                  Отделно, тези удари ускоряват умората на материала, защото натоварват фронтовете на разпространение на микропукнатините.

                  Накратко - колкото и да е голяма и здрава кутията, такива номера скъсяват живота на детайлите в нея и не е ясно кога ще изгърмят.

                  Коментар


                  • Re: Ръчни скорости срещу Автоматик за офроуд (Предимства и недостатъци)

                    Първоначално публикуван от Obersturmbahnfuehrer Преглед на мнение
                    С едно нещо категорично не съм съгласен - че ударното натоварване при включване на задна скорост не "съкращава живота", а или се чупи, или нищо й няма на кутията.

                    Натоварването бива 3 вида според силата - статично, динамично и циклично. Силата расте експоненциално при динамичното й прилагане.

                    От друга страна според въздействието си, силите се делят на смачкване, опън, срязване и т.н. Чупенето е съчетание от опън и срязване, обаче дори и детайлът да не се счупи, винаги има някакво смачкване, особено на лагерите (търкалящи или плъзгащи) и на зъбите в кутията. От това смачкване се увеличават хлабините, пада износоустойчивостта и т.н.

                    Отделно, тези удари ускоряват умората на материала, защото натоварват фронтовете на разпространение на микропукнатините.

                    Накратко - колкото и да е голяма и здрава кутията, такива номера скъсяват живота на детайлите в нея и не е ясно кога ще изгърмят.

                    Аха ясно нещо като да тичаш по стълби нагоре и някои да те върне с шут в зъбите При всеки случаи или няма да станеш повече или ще си ходиш крив завинаги Много добро описание

                    Коментар


                    • Re: Ръчни скорости срещу Автоматик за офроуд (Предимства и недостатъци)

                      Много готина тема! И много ФЕНСКА
                      Малко като с УАЗ-ките
                      Има хора който обичат автоматици и такива (като мен) Който НЕ ги харесват - карал съм и автомат и "ръчка" И ако имам възможност ще Продължавам с Ръчката! Говорим за ОффРоад, в града с тези задръствания е съвсем друга тема
                      А за здравината на едните и другите е въпрос на КОНКРЕТНО изпълнение има страшни недоразумения и при автоматите и при ръчните скорости, така че Яка "ръчка" си трябва за да е щастлив човек

                      П.С. Близнак - страхотен "трактат" за Автоматиците - изкефих се от сърце, има и майтап, АМА има много истина

                      Коментар


                      • Re: Ръчни скорости срещу Автоматик за офроуд (Предимства и недостатъци)

                        Само дето забравяте че при автоматика едно от предимствата е наличието на турбина която поема такива натоварвания и няма пряка връзка зъбно колело към друго такова... Да турбината може да се повреди но или се поврежда или не... Защото ако сте виждали турбина отвътре тя е нещо като вентилатор но за течност... Та нейното повреждане е кривене на перки или чупенето им... Което ако стане се установява лесно... Точно и затова автоматика е по-издръжлив на някои неща от ръчните скорости където директния контакт метал - метал довежда до описаното по-горе...

                        Аз приятели понеже съм любознателен взех и прочетох доста по въпроса и накрая ходих и разгледах внимателно десетина кутии и поотделно всеки елемент като имах възможност междувременно да задавам въпроси на хора които пък можеха да им отговарят...

                        Та на конкретния пример от Петър качваш се значи по стълбата и носш една възглавница пред себе си... като те изшутират през възглавницата падаш върху един матрак и ако не го счупиш си добре
                        VPetrov.photography

                        Коментар


                        • Re: Ръчни скорости срещу Автоматик за офроуд (Предимства и недостатъци)

                          Ей сега някой само да не ме разбере погрешно... Не съветвам никой да прави това с автоматика си. Просто обясних това което се случи пред очите на десетина човека.
                          VPetrov.photography

                          Коментар


                          • Re: Ръчни скорости срещу Автоматик за офроуд (Предимства и недостатъци)

                            Венци, не е така. Турбината изобщо не е такъв буфер и самият факт, че колелата са се завъртяли веднага назад е доказателство за това. Иначе щяха да забавят въртенето си, все едно просто е натисната спирачката. Имай предвид, че хидравликата е страшно нещо и яко предава силата. А, ударът метал в метал идва именно в зъбите, я на сателиното, я на слънчевото колело, щото помпата увлича турбината в едната посока, изведнъж се блокира посоката на въртене и всеки детайл си поема своята тежест според оразмеряването си.

                            За турбината е характерно, че вади страшен въртящ момент, заради ъгъла на предаване на силата и за пример, че зависи от оразмеряването на детайла ще дам следното - парна турбина върти през редуктор вала на витлото на кораб. В момента, в който витлото се удари някъде се троши то, валът и т.н., на на лопатките на турбината им няма нищо.

                            Така, че ще поправя примера ти с възглавницата пред зъбите - не е възглавница, ами дъска за хляб.

                            Коментар


                            • Re: Ръчни скорости срещу Автоматик за офроуд (Предимства и недостатъци)

                              Да не забравяме че трошене настъпва когато натоварването превиши предвидения производствен запас. В случая ти ще си прав ако беше верижна машина. Гумите и сцеплението им към пътя са това което не можа да предаде усилието и затова свиреха и се пързаляха... А оттук насетне за турбината си прав какъв момент може да предаде но независимо от това предаването му не става мигновено - точно това е ефекта на хидравликата... Постепенното нарастване на усилието води до много по-голям шанс на детайлите да оживеят... Затова и при правилна експлоатация автоматиците много повече щадят трансмисията... Тези неща ги знам от хора които с това си вадят хляба от много години и през ръцете им са минали хиляди автоматични кутии...

                              Пък и горния пример го дадох само като илюстрация за поемане на ударно натоварване и здравина - нито смятам че това действие е правилно, нито пък съветвам някой да го пробва...
                              VPetrov.photography

                              Коментар


                              • Re: Ръчни скорости срещу Автоматик за офроуд (Предимства и недостатъци)

                                Ясно, че е идиотия да се прави, въпреки, че при ръчните скорости здрав зъб няма да остане, ако успееш да "зацепиш" колелата.

                                Мисълта ми беше, че преди самото трошенето се случват и други неприятни неща като смачкване, които не си проличават веднага, но се трупат на сметката. Това, че не са се разхвърчали зъби вътре, не значи, че кутията не е поразена повече или по-малко.

                                Пък гумите си натоварват и още как. Това, чу губят сцепление и пищят, не значи, че не предават съпротивителен момент назад през валовете към кутията. Еле пък ако са с няква агресивна шарка по неравен терен, гледай кво става. Хидротрансформаторът е много як възел и отгоре на всичко натоварването там се носи от всички лопатки и е солидарно. Зъбаците пък контактуват в много тясна област, да не кажа в линия от еволвентиня профил, където се прилага цялото ударно натоварване.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X