Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

    Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
    Чиче, всичко това е така, но това си беше за онези времена. Сега, ако някой кара жигули, и обосновката му е, че е проста и ремонтопригодна-просто в ушите на този човек още звучи залпа на Аврора.
    Кола от средата на миналия век да се кара и сега като ежедневна, и шофорът и да казва, че я кара защото не иска по-съвременна-не го разбирам...
    ...
    . Ладата е с концепция отпреди 50(че и повече) години, осъзнайте се.
    Имам си по-съвременна с всички екстри и системи за безопасност. Ма ми идва малко кофти за ежедневка.
    Един шарнир на Ладата е под две кутии цигари, а на Митсубишито шарнира е със се носача и почва от 100 до 250 лв. А са три носача на колело. За до Искъра, до магазина и до тъщата Ладата ми е тамън. За един пенсионер си е точна. В началото приятелите ме питаха "бе ти що се качи на Лада. Викам "имам нов статус" И си пуша в нея щото в оная ми не дават
    сто: Тук нормално си подаваме топката като на тренировка и гледаме да не се контузим. Понеже сме от един отбор.
    dembito: Хардуера можеш да го ритнеш, а софтуера само да го напсуваш

    Коментар


    • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

      Имаше и почти вечни телефони. Ония, с шайбата, дето освен да му се откачи някоя жичка или да клеяса някоя клема, няма какво друго да му стане. Имаше и перални Рига. Изгорял ротор? Дялаш една дървена рамка, навиваш, малко текстолит, лак... аре пак в оркестъра. Ако ти се занимава, де! Имаше и хладилници, предавани на поколенията... От друга страна, сегашните мивки, прозорци, мебели, подови настилки... са в пъти по- добри от предишните. Значи, някои неща се развиват в посока на по- добро, а други- обратно. Аз съм потребител и лаптопът, от който пиша в момента, е на 5 години. DELL Latitude, SSD 256, i7, тинтири- минтири. Втръснал ми е до болка и само търся читава причина да го хвърля през балкона. Оня ден имах един проблясък- надежда, бая се замисли преди да стартира (около минута и половина) викам си, аре изплющя, най- после... ама нъц. Трябва да си купя нов. Идея си нямам защо, но трябва. ИСКАМ да си купя нов.
      Просто, предполагам че болшинството (в световен мащаб) са на моя акъл и затова новите неща са "шит". Километри, литри, сервизно обслужване, надеждност... са аргументи само за някакви динозаври, дето тук виреят малко повече, отколкото по останалия свят.
      Да бяхте си изпокъсали ризите, дето ви направих, та пак да ви направя. Кво ги носите с години, а аз и абитуриентка имам вече, че и студентка в чужбина ще става...
      Прави каквото щеш, ама да стане както трябва.

      Коментар


      • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

        Първоначално публикуван от Тропчо Преглед на мнение
        Да бяхте си изпокъсали ризите, дето ви направих, та пак да ви направя. Кво ги носите с години, а аз и абитуриентка имам вече, че и студентка в чужбина ще става...
        Ми така е-като си прозд и не си слагаш "програмиран" плат или конец на стратегическо място, и след два месеца носене риззата да не става негодна...
        Има ли желание-има и начин!

        Коментар


        • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

          Първоначално публикуван от Тропчо Преглед на мнение
          ... Километри, литри, сервизно обслужване, надеждност... са аргументи само за някакви динозаври, дето тук виреят малко повече, отколкото по останалия свят.
          ...
          Дали? Ако видиш как германци търсят резервни части за пластмасови галошки, че след 2 години носене им се била скъсала ремИчката ...
          Ние не сме неутрални!

          Коментар


          • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

            Първоначално публикуван от Тропчо Преглед на мнение
            Аз съм потребител и лаптопът, от който пиша в момента, е на 5 години. DELL Latitude, SSD 256, i7,
            Да бяхте си изпокъсали ризите, дето ви направих, та пак да ви направя. Кво ги носите с години, а аз и абитуриентка имам вече, че и студентка в чужбина ще става...
            Кольо правилно казва за "посоката" ,пък и ВИЕ си знаете. Вземате пример от обувките-винаги има заложен "бушон"-я стелка,подметка,шев по частите................,мислят хората.Няма по обувките да се "познаваме" след години.....................

            Коментар


            • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

              Първоначално публикуван от Чичо Преглед на мнение
              Както често се цитира в този форум, не може да сравняваме ябълки с круши.
              Жигулата, Фиат 124 беше автомобил на годината 1966 г. Това означава, че е било най-доброто в Европа. Тогава! Следващите две години Фиат също печели приза с моделите 127 и 128. Три поредни години. няма друг такъв случай. Първите модерни "западни" автомобили които навлязоха на нашия пазар макар и "сделани" в СССР. Факт е, че не мръднаха от тогава и изостанаха, не могат да се сравняват със съвременните автомобили от техния клас пълни с екстри и електроника.
              В момента карам за ежедневна Лада 1500S, тя ми беше мечтата на младини, но "не ми стигна ръка" тогава.
              Имах 2101 и 2104 нови от Мототехника. Това, че хората още си ги карат не означава, че не могат да си купят за 1000-2000 лв. /или по-малко/ някое Рено, Пежо, Голф или японско, а, че си им вършат работа за техните си цели и задачи. Имат си и някои предимства:
              Първо това са автомобилите от нашата младост. Най-добрите ни години са минали с тях. Второ - при грамотна поддръжка са безотказни и ремонтопригодни. /преди време пред един магазин един ми гледа ладата и вика:"Продадох си моята и си купих Ситроен. Луд станах с тия електроники и имобилайзери"/ Там където се карат повече тази "динозаври" за компютърна диагностика не са и чували, а за Ладата не й трябва. Трето - триъгълното прозорче. Рай за пушачите и естествен климатик. Четвърто - "парно като на Жигула". Пето - клиренса. На Фиат 124 е 14 см. руснаците на Жигула го правят 17 см. Съчетано със сравнително късата база 2424 мм. я правят много проходима. При богатия избор на гуми който има сега, достатъчно опит и малко мисъл в главата няма закъсване. Поне аз не съм закъсвал никога с моя и с "ония" гуми.
              Гори почти два пъти повече от съвременни коли от нейния клас, кубатура и мощност, но това е положението. Газ!
              Изкарваха по 300 х. без основен ремонт при заводски ресурс от 125 х. Евентуално гумички на клапани или сегменти за да не доливат много масло.
              Фиат 125п бяха без ред и по-скъпи, но хората си чакаха за Лада, средно около 8 години.
              Тия работи сме ги нищили и друг път. Не се заяждам, но няма как да съм съгласен. За да не си помисли някой, че това, което ще кажа по тоя въпрос, са празни приказки - бил съм механик в сервиз. И също съм имал Лада.

              Ладите са глух клон от автомобилната история. Били са по-добри само от Дачия (тогавашна), Москвич и Запорожец. Още когато е излизала, Ладата вече е била остаряла с осем години. И никога не е била кола на годината. Към днешна дата имат само две достойнства - че носят спомени от младините ни и че за да караш такава кола сравнително безопасно, се искаше умение да караш, дисциплина и някакво ниво техническа грамотност.

              Всичко останало е срещу тях. По времето, когато сме си мислели, че това са коли, е имало Мерцедеси, Голфове, Тойоти, Хонди и още много други, с които няма база за сравнение по абсолютно нищо. Ремонтопригодност? Издръжливост? Като каже някой издръжливост за Лада, вече даже не ми е смешно.

              Някоя лада изкарала 300 хиляди? Да, ама с два ремонта с престъргване по милиметър. На японските коли ангренажните ремъци изкарват повече от на тия неща моторите. На Хондите примерно по това време (осемдесетте) накъм 400 хиляди евнтуално можеше да им се сменят сегменти. Ако почне да пуши синьо. Щото са на пети собственик, прежалени и не се знае с кво масло са и дали е сменяно. Ама само сегменти. Бутала, цилиндри, лагери - като нови. Не се пипат. Даже гумички на клапаните не сменяха. И ставаха като нови. Всичко се отвинтва и после пак се завинтва. Ремонтопригодност... Ремонтоналожителност има при Ладите. Бензиновите помпи им гърмяха като пуканки. Носех си една две стари в багажника, сменял съм я на трамвайната линия на Витошка пред НДК.

              Ако толкова си мислите, че са били коли, погледнете на колегата Русев Тойотите, дето са от седемдесетте години. Да видим изобщо коли ли са били Ладите.

              Точно в тоя форум знаем, че има от осемдесетте разни милионници (в добрия смисъл), дето още си ги караме и току някой изтърси нещо за Лади.

              Носталгията е по младините, не по Ладите. И аз бих си взел една, ама от носталгия, не да я ползвам вместо кола.

              Като ония дядовци, дето си говорили за най-силните афродизиаци.

              - Боб и вафли.
              - Кой ти го каза?
              - Един войник...

              Стига вече с тия Лади.
              Последно редактирано от nissan_gr; 06-06-19, 11:14.

              Коментар


              • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

                Всичко е така, ама Хонда от 70-те и 80-те години не можеш да я намериш в България за под минималната работна заплата, в състояние "качваш се и караш" и с всичко платено.
                А Лади има, мой бивш колега си купува редовно такива през годините...в момента има две "седмици"(Отделно си има и други возила).
                Ладата е позната до болка, части годни за употреба се намират и от вторични суровини...
                А в темата се появи Ладата, не защото е по-читава и издръжлива от Хонда и Фолксваген от преди 30 години, а защото изглежда, че последните модели на такива реномирани марки не издържат вече и колкото Лада. Т.е. ако Ладата, модел на 50 години, произвеждан 40 почти без изменение, е някаква отправна точка за сравнение по надеждност, ще се види как и къде се движат другите марки спрямо нея през годините по този показател. И вероятно ще се стигне до извода, заради който бе повдигната тази тема.
                Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                Коментар


                • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

                  Първоначално публикуван от nissan_gr Преглед на мнение
                  - бил съм механик в сервиз. И също съм имал Лада.


                  Всичко останало е срещу тях. ПО времето, когато сме си мислели, че това са коли е имало Мерцедеси, Голфове, Тойоти, Хонди и още много други, с които няма база за сравнение по абсолютно нищо. .
                  Никой не е седнал да се прехласва във Форума по Ладите и вероятно повечето от предходното поколение познават по трудния път кътните зъби на соц. автомобилостроенето,но все се намира някой с по къса памет да отрича тотално и да сравнява не сравними неща-по цена,клас и .т.н..
                  И понеже голфовете между 74 и 79 са приблизителни набори с жигулките, ако сте имали или карали щяхте да знаете колко близки са по някои показатели и много далеко по други и като компановка.
                  Голфа 1.3 имаше 60 кончета,1.5-70,а 1.6-75кончета-звучи ли ВИ познато. И да, стига с абсурдни връщания и сравнения-каквото ,толкова..........
                  По адаптивните прогресираха и са в първите редици на световната авто-лига,други .............................

                  Коментар


                  • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

                    Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                    Всичко е така, ама Хонда от 70-те и 80-те години не можеш да я намериш в България за под минималната работна заплата, в състояние "качваш се и караш" и с всичко платено.
                    А Лади има, мой бивш колега си купува редовно такива през годините...в момента има две "седмици"(Отделно си има и други возила).
                    Е, нормално е Хонда и Лада един и същи набор да имат различна цена
                    Иначе, кола под минималната работна заплата трябва да ти излезе много наблизо. Наложи ли се да пътуваш дотам, вече цената й ще скочи с десетки проценти

                    Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                    Ладата е позната до болка...
                    Работата е, че наистина е точно до болка А Хондата примерно може да ти позната с кеф

                    Коментар


                    • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

                      Първоначално публикуван от NovemberCharlie Преглед на мнение
                      Някой от нас са родени бая преди ерата на интернет. Това конкретно съм го видял преди 30 години в книжките за експлоатация и ремонт на лади. Горе-долу от тогава ми е и първото разглобяване и сглобяване на ладов мотор. А лично у дома сме имали 3 - 2103, 21063 и 2107. Нови.
                      Малко със закъснение, но се постарах да изровя от архивите, почти всичката литература, която имам за тези чудеса на техниката, някой книжки съм подарил на приятели, други съм забравил къде са, но все още има доста останала литература.Та от десетина книжки и три атласа, единствено в един атлас и в една по-специализирана руска книжка я открих диаграмата, та леееко ме съмнява да си я срещнал в масовите книжки, които бяха налични на пазара.Най-вероятно говориш за стандартната диаграма, която се използваше, а може би и още се използва по ТДВГ в ТУ.Тази която е в книжките не се различава значително от линка, който ти посочих, айде да видим сега въртяшият момент видим ли е с просто око или трябва микроскоп.Аз не виждам нищо коренно различно в диаграмата от тази на кой да е подобен бензинов агрегат от това време.
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:039027900-big.jpg
Прегледи:1
Размер:319.2 КБ
ID:5814894Натиснете снимката за да я уголемите

Име:039027901-big.jpg
Прегледи:1
Размер:334.3 КБ
ID:5814895Натиснете снимката за да я уголемите

Име:039027902-big.jpg
Прегледи:1
Размер:400.6 КБ
ID:5814896Натиснете снимката за да я уголемите

Име:039027903-big.jpg
Прегледи:1
Размер:321.5 КБ
ID:5814897Натиснете снимката за да я уголемите

Име:039027904-big.jpg
Прегледи:1
Размер:593.8 КБ
ID:5814898Натиснете снимката за да я уголемите

Име:039027905-big.jpg
Прегледи:1
Размер:359.9 КБ
ID:5814899Натиснете снимката за да я уголемите

Име:039027906-big.jpg
Прегледи:1
Размер:361.0 КБ
ID:5814900

                      Като се зарових в книгите ми направи впечатление нещо, което отдавна бях забравил.Информацията, дори в най-масовите книжки Аз ремонтирам Лада/Шкода/Москвич и т.н. по нищо не отстъпва на ръководствата на Хайнес, даже в някои отношения е по-подробна.Преди масовото навлизане на интернета и огромния достъп до информация, повечето от която си е откровено крадена, намирането на точни данни за повечето автомобили си беше проблем, моменти на затягане, ремонтни размери, информация за по-специфични ремонти, регулировъчни данни и т.н.Ръководствата бяха скъпи, превода не винаги върха на сладоледа, а повечето информация на ниво по-заинтересован потребител.В единия атлас е посочен дезаксажа на коляновия вал на въпросните двигатели, не се сещам да съм го срещал това като информация в друга литература или програма с технически данни, а не е като да страдам от липса на литература и софтуер.

                      Коментар


                      • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

                        Покажи ми при 6400 об/мин. А пък тая последната графика - нямам думи. Сам ще се сетиш защо. А колкото до книжките - имам бая повече. По една проста причина - баща ми е инженер ДВГ. Даже някъде на тавана има и за ремонт на трактори, на Варшава, etc. Но, както казах, са 2700 км от мен. Още един път - има съществена причина на двигатели с непроменливо газоразпределение да се влошават рязко характеристиките след определени обороти.
                        Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

                        Коментар


                        • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

                          Сега книжките ли ще си мерим? Изрових доста интересни неща, но предположих, че ръководството за ремонт на ДТ75, каталога за резервни части на Т150К, ръководството за ремонт на Чепел и половин тон каталози, които към днешна дата са събрани на едно място и са достъпни съвсем безплатно във всеки сайт на база TECDOC, няма да са особено интересни на хората четящи темата за съвременни автомобили.Специално за ладите, не се сещам за нещо, което да го няма в тези книжки, а графика при 6400 оборота на този двигател няма никъде в литературата, нито срещнах някъде графика за двигател 1600, навсякъде само и единствено 2101.В последната графика са разменение цветовете на мощността и въртящия момент, предположих, че това е лесно разбираемо.В края на атласа, авторите са си посипали главите с пепел.

                          П.С. Линка който съм ти дал към измереното от дино стенда е до 6500, но тогава настояваше да видиш книжките.

                          Коментар


                          • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

                            Ти продължаваш да се правиш, че не разбираш. За 3 път - има причина/и, поради която/които характеристките на тези двигатели са влошават рязко над определени обороти. Едно клипче на дино стенд нищо не означава. Но, за да е на твоята - всички лади/жигули вдигат 180 по ГПС.
                            Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

                            Коментар


                            • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

                              Е то се вижда какво се случва - при 5800 е колкото при 1800. При 6800 ще е под тази на празен ход.
                              Демек НЧ е прав
                              И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                              Коментар


                              • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

                                Първоначално публикуван от NovemberCharlie Преглед на мнение
                                Още един път - има съществена причина на двигатели с непроменливо газоразпределение да се влошават рязко характеристиките след определени обороти.
                                Не знам какво се опитва да се докаже с тези "графики" и на кого..............
                                В графиките се вижда преди и след "интервенцията" как се променя https://stoa.com.ua/category/id/26 и при 6400 об./мин.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X