От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно
	
		
			
			
				
	
По мои бледи спомени 2013 на 4-та предавка при 3000 об/м е 79 км. ч. След доста изминати км. се скъса жилото на километража. Виждал съм натоварен с мама, аз и я кара тати с повече от 6 500 об-м. Четох темата снощи, но нарочно не писах, за да няма асоциации с късния час.  Карборатора се чупи от към камерата на поплавъка и баща ми на няколко пъти го лепи. Караше по 2-3 месеца и пак протичаше. Съседа тираджия му донесе от морга в Италия карбуратор от Фиат абарт 131. Беше със същия захват, но привода за подаване на газ не беше същия и се наложи рязане и заваряване на лостовата система. Също и винтовете за реглаж бяха обърнати на обратно към двигателя и можеше да се регулират само с много къса отвертка. Нещо реглажа не потръгна и като подаваш леко газ вървеше, а при повече газ забиваше муцуната. Приятел на баща ми /лека им пръст/ занимаващ се с монтьорлък и ралиджия направи центровка на запалване и карбуратор и ефекта беше огромен. При подаване на газ на втора без да пипаш съединителя правеше "слънца", сега  "понички". Мисля, че резервоара беше 39 литра. Зареден до капачката в Търговище на спускане от Витиня светна резервата. На ботевградско заредихме и на връщане карахме по-леко и със 70 литра мина 720 км.
За трошенето си беше трошлива, но ужаса беше, че още на третата година ръжда изби на предните калници. Залепиха и с тиксо, че пръскаше кал. На 5-тата год. съседа на баща ми му ги смени с новата технология с нитове. Тези калници се оказаха от друга ламарина, и до края на жизнения път не ръждясаха. ръждяса само левия че го ударих и го изпъваха. Само че нитовете се късаха и ги сменихме с 6 мм. болтове и гайки. За веригата: не знам колко км. издържа, но започна да се чува особенно звънтене отгоре в капака на клапаните. След ден-2 капака се процепи и започна да пръска масло. Оказа се, че едното звено на веригата се е разнитило и от центробежните сили процепи капака. Нова верига, заварка на капака и пак на пътя. Редовно износваше и после чупеше успокоител на веригата. Започна да гори масло, сменяха гумички на клапани. Изкарваха 20-30 000 км, няма и година. Някой светна баща ми и той купи зелени от кореком-а, които явно бяха вечни в сравнение с руските-черни. Глава, клапани и разпределителен вал правиха във военния завод- Хан Крум. Тогава са разстъргали и блока на мисля 79 мм. От тогава почна доста повече да върви. Чукчета, дистрибуторни капачки и приводна зъбчатка, ремонт на стартера няколко пъти. По трансмисия и ходова част: Гредичката под двигателя струваше 45 лв и никъде я нямаше, шарнирни болтове руски също не се намираха. Висящ лагер, карета и гумен лагер, както съединителите станаха доста често нужен консуматив след като ремонтираха двг. Тампоните на щангите които държат диференциала също. Вече в мои ръце смених и съединителя с такъв от Фиат, пак от корекома. Секторната кутия се износи и пръта превъртя. Правиха и ремонт на скоростна кутия и диференциал... Движеше се всеки ден, но с много, много ремонти...
					
					Първоначално публикуван от turtey
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
									Преглед на мнение
								
							
						
					
				
				
			
		За трошенето си беше трошлива, но ужаса беше, че още на третата година ръжда изби на предните калници. Залепиха и с тиксо, че пръскаше кал. На 5-тата год. съседа на баща ми му ги смени с новата технология с нитове. Тези калници се оказаха от друга ламарина, и до края на жизнения път не ръждясаха. ръждяса само левия че го ударих и го изпъваха. Само че нитовете се късаха и ги сменихме с 6 мм. болтове и гайки. За веригата: не знам колко км. издържа, но започна да се чува особенно звънтене отгоре в капака на клапаните. След ден-2 капака се процепи и започна да пръска масло. Оказа се, че едното звено на веригата се е разнитило и от центробежните сили процепи капака. Нова верига, заварка на капака и пак на пътя. Редовно износваше и после чупеше успокоител на веригата. Започна да гори масло, сменяха гумички на клапани. Изкарваха 20-30 000 км, няма и година. Някой светна баща ми и той купи зелени от кореком-а, които явно бяха вечни в сравнение с руските-черни. Глава, клапани и разпределителен вал правиха във военния завод- Хан Крум. Тогава са разстъргали и блока на мисля 79 мм. От тогава почна доста повече да върви. Чукчета, дистрибуторни капачки и приводна зъбчатка, ремонт на стартера няколко пъти. По трансмисия и ходова част: Гредичката под двигателя струваше 45 лв и никъде я нямаше, шарнирни болтове руски също не се намираха. Висящ лагер, карета и гумен лагер, както съединителите станаха доста често нужен консуматив след като ремонтираха двг. Тампоните на щангите които държат диференциала също. Вече в мои ръце смених и съединителя с такъв от Фиат, пак от корекома. Секторната кутия се износи и пръта превъртя. Правиха и ремонт на скоростна кутия и диференциал... Движеше се всеки ден, но с много, много ремонти...
							
						
Коментар