Обява
Свий
Няма добавени обяви.
При Дядо Владо
Свий
X
-
-
Деди, няма яйце и кокошка. Имаш ли градусови стъпки след динамометъра, значи болта/шпилката са специални и работят на еластична или пластична деформация и не се гледа с колко си го стегнал, а с колко се е разтегнал.Първоначално публикуван от дядо владо Преглед на мнениеТук със Спарки имаме теологични разминавания
той смята че първо е яйцето, а аз кокошката 
При стягане +90 както той каза усилията на различните болтове са различни, ( а аз го чувствам много, че ме боли лакътя ) за това си правя опитна постановка стягам с цифров динамометричен ключ на+90 гледам колко показва и после стягам всички болтово "на ключ" не на +90 и винаги ползвам стаирте стига да не са деформирани.......
Смазано/несмазано, с какво точно е смазано (смазка с EP добавки или не, и какви точно), какви са материалите, как са обработени и термично и механично, грапавостта на резбата, замърсеността на резбата, стъпката на резбата, евентуално корозия - всичко това влияе драстично върху усилието на притискане спрямо усилието на завиване. И първите една или няколко стъпки с динамометър служат само за да сме сигурни че началните условия не са чак драстично различни за различние болтове, или в слуая с глава, че сме смачкали гарнитурата до някакво минимално приемливо ниво.
Ти хем приемаш че резбите работят еднакво, мерейки един болт и стягайки всички с толкова, хем сам казваш че не работят еднакво, щото при различните болтове ръката те боли различно. Няма как и двете да са верни.
А в живия живот всичко е компромис и някой друг (твоя) метод може и да работи в повечето случаи, макар да не отговаря на писаното в сервизното ръководство. То сигурно и в 90% от случаите болтове не се сменят, и от това няма проблем, ама това не значи че е правилно.
...съвсем трети въпрос е дали ако си купиш китайски болтове в оригинална опаковка, те дават това, което тия текущо на мотора, като ти дойде за ремонт.Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
- 1 like
Коментар
-
Взех си електронен по случая.
Щото забелезАх нЕкои странности след ползване на единия ми ключ близо до лимита. Едни нютони нЕкак си не ги чувстваh като толкова, колкото трябва да са, пък не ходя на фитнес нещо да съм наякнАл. 
Но при неинтензивно любителско ползване далеч от лимита и съхранение охлабени, мисля че общо взето карат. Мойте са на по 15-16 години вероятно. Всъщност, другия път като ида на село ще сравня с чисто новия електронен. Не се сетих веднага.Последно редактирано от sparkybg; 12-06-25, 13:54.
-
Динамометричните имат и неофициален живот - 10 000 затягания, след което неминуемо следва вариация +/- 5-10%. В някои производства се съобразява и на какъв % от лимита се натоварват, като на доста места се съобразяват да не се стяга над 80% от общия лимит и под 20%.
-
Това за лимита - именно след като го ползвах около 100-те процента, после в ниските стойности рязко започнах да го усещам доста по-олекнал от преди. Той съвсем не е и от скъпите де. За всиките години вероятно 1-2 пъти е забравян неохлабен, но в ниските стойности и не бях усетил проблем. А електронния няма как да го оставиш неохлабен, щото не се стяга.
При моя ценното е че отчита и завъртане и можеш да си го настроиш на колко градуса да пищи. Подходих малко подозрително и скептично към тая му функция, но си се справя съвсем прилично. По принцип мацвам болтовете с маркер и после въртейки гледам кога съм ги врътнал достатъчно. И да е имало някакво отклонение е било със сигурност най-много около 5-те градуса, което ми се струва предоволно.
Не е някаква велика марка:
https://jbmcamp.com/en/herramientas-...-10-200nm.html
Нещо важно за мен - харчи изключително малко ток в покой. По изчисления спрямо капацитета на средностатистическа АА батерии излязоха доста години - чак невероятно число. И му "монтирах" едни литиеви, поне да знам че няма да се разтекат.
Дразни само че врътката за посоката е пластмасова, ама се преживява.
-
Уточнявам на +90 болката е различна, а на 90 N/м не е, за това си го карам на N/м и съм зарязал +90Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнениеТи хем приемаш че резбите работят еднакво, мерейки един болт и стягайки всички с толкова, хем сам казваш че не работят еднакво, щото при различните болтове ръката те боли различно. Няма как и двете да са верни.
П.П. Ицо не е прав
требЕ си кокошка преди тигачЕто 
0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка
Коментар
-
Баси и антирекламата - да се похвалиш че не спазваш фабричните инструкции
. ама ти си знаеш де - само че не питай след две години що гарнитурата на ферозата е родила или болтовете що са скъсани. Дано да не даваш гаранции...
Фиат Купе
Опел Фронтера В
Мицубиши Паджеро Пинин
- 3 likes
Коментар
-
Ферозовата гарнитура доколкото помня е само на въртящ момент. Нямам идея защо е сдала.Първоначално публикуван от novatech Преглед на мнение...само че не питай след две години що гарнитурата на ферозата е родила или болтовете що са скъсани. Дано да не даваш гаранции...
И Деди дава гаранции, че си ги и спазва. Не знам дали въпросните скъсани болтове имат достягане с градуси, ама по-скоро не вярвам. При това не му е първия такъв мотор, а примерно 30-я.
Той ги стяга както ги стяга, защото е установил че това стягане работи. Аз го карам по канон, ама си правя мойте коли, почти винаги купувам и нови болтове и т.н. По дядовите разбирания се водя автохипохондрик.
И не мога да отрека това категорично.
Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
- 2 likes
Коментар
-
Аз не мисля точно за това - следвам сервизното до последната запетайка. Оригинална гарнитура, нови болтове, почистване, смазване и т.н.
Но ако съм отворил 20-30-50 двигателя и съм ги стегнал по дедовия начин и без да сменям болтове, щото като кажеш на клиента че трябва да се ръсне с още 200 кинта започва да кудкудясва, и от това нямам нито една рекламация, ще го приема за работещо решение. Опита в живия живот позволява такива неща. Някои неща не ги пише нито в ръководството, нито в учебниците.
-
Спарки,
Колегата е професионален механик ако се не лъжа и има основание да се възмущава и да критикува, а и съм убеден, че и той сигурно е завил 1000000000001 крепежа "на око" но правилото си е правило.
Има и друго нещо, с опита и с годините човек придобива усет, аз преди много години когато бях готвач, отмервах кюфтета/кебапчета с точност 1-3 грама, но докато стигна до там бях омесил няколко прасета на кайма
познавам човек от форума, който е оправил стотици коли и десетки глави на ДВГ без да беше виждал динамометричен ключ на живо.
-
Има два начина за свършване на дадена работа - правилен и неправилен. А най големите грешки се правят като спестиш 20 лева на клиента - след 6 месеца той е забравил за 20те лева , ама помни че си правил нещо.Определено стягането на болтове според болката в лакътя е неправилния начин
А пък ако разбера че човека който съм му гласувал доверие да ми прави нещо, пита по форумите как да го направи - няма да има време да го довърши.
Фиат Купе
Опел Фронтера В
Мицубиши Паджеро Пинин
Коментар
-
Със стягането "на градуси" практически се елиминира човешкия фактор - при технологията на изработка на болтовете се осигурява повтаряемост на техните механичи характеристики и затягането "на 90 градуса" практически води до еластична деформация на материала, независимо от човека.
Коментар
-
Аз когато имам съмнения в ключа, ползвам едно тЪрбе 1м и електронен кантар.
Що се отнася до болтовете, винаги съм скептичен по отношение на нови и стари. Дори оригиналните са със доза съмнение. ...дали са оригинални или не баш.
Последно ми продадоха "оригинални" шарнири по 95 кинта в Мерцедес. ...завити в жълта наилонка ТРВ. Започнаха да скрибуцат на 2к км.Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
Вальо. О888 557Ч7Ч
Silverado 1.3 i
Коментар
-
На мен от край време ми продават накрайници "Lemforder" на които направо си пише CT-R. Преди за Terrano-то, сега за Jeep-а.Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнениеПоследно ми продадоха "оригинални" шарнири по 95 кинта в Мерцедес. ...завити в жълта наилонка ТРВ. Започнаха да скрибуцат на 2к км.
Ма Спарки е гаден и вече си купува направо CT-R. На съответната по-ниска цвна.
Последно редактирано от sparkybg; 16-06-25, 16:50.Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
-
Дядо продължава да си игрА с тракторЕто , проблема с оборотомера ( няколко страници назад ) още не съм го решил, но междувременно реших да сменя кормилната рейка от "трабант" ( или нещо си ) с орбитрол и цилиндър ......ама нъцки.
Тук питах, но явно темите за ЮМЗ не влечат много-много, за това пренасочвам вниманието
(кафе)
0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка
Коментар
-
ТракторЕто станА,(даже май по-сполучливо от очакванията) и отиде да работи .........и за да не седи дЕдо без проблеми пак го бутнаА къде гюбрето приятЕле
Хонда Риджлайн (Honda Ridgeline ) Преден напречен двигател V6 с отвод назад ( 4х4 демек), та си пали лампа vtm-4( т.е. изключва задното) на таблото като поработи 20-30сек на място или в движение, код за грешка 77-1 ( проблем с компа на мотора ) Да мЪ пЪ компа на моторо не винаги записва грешка, а и колата си мърка по хонденски, и се чеше дЕдо по главЪта и търси схема на жиците на ВеТеЕма или описание как работи таА гаТ 
0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка
Коментар
-
https://www.youtube.com/watch?v=QlHUi1kUzdw - наратко тоз човек казва ако имаш проблем с мотора пак ще видиш същата грешка.
-
Това ясно за мотора, но като светне лампата VTM 4 едно реле изключва и ме вълнува ако накарам VTM релето принудително да стои затворено ( да байпасна силовите му крачета ) от къде и дали ще излезне сивия пушек с който заводски пълнят електрониката 🤣 и дали 4х4 ще заработи няка си, че компа на мотора е 1000+$ и хич не ми се работи на проба /грешка......П.П. отделно задните електромагнитни муфи се хранят импулсно и си пише да не им давам 12 V тестово храна за повече от 3 минути, че ще се препОтят и размЕришат на пуйчета голишарчета 😥
-
Активност за темата
Свий
Тук са 4 потребители онлайн. 0 потребители и 4 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
Коментар