Първоначално публикуван от jordanov sv
Преглед на мнение
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
При Дядо Владо
Свий
X
-
Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
-
Аа, така ясно. Те повечето тия неща са за забавление на днешно време. Че що ли са му спирачки тогаз отпреде...
преди мноого години съучаствах на село в строежа на един такъв трактор, логистично и ресурсно, даже май и бях качвал снимка някъде из форума. Комшията, способен механик и механизатор, май беше решил казуса само с ръчна спирачка на задницата. И точно от москал Алеко тръгна приключението, задница от някакъв вехт Зетор, предницата заден мост от мотокар с колелета от Нива, дизел Акме двойка и т.н. т.н., голяма забава беше наистина...
-
-
Дедо иска да опъне дявола във въздухамЪ той се дърпа,
та ще помогне ли няой
КетайЦки оборотомер с три жици (+ - и една жица за към стандартно управление на бобина т.е. - ) е как да накарам таА гаТ да работи с новите бобини, тези дето са по две в група ( за четирицилиндров двигател) и ги клати компютъра, а не чукче и наковалня?...........0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка
Коментар
-
Ако няма опция "двутактов", няма как. Иначе обикновено компютъра пуска ток точно като чукчето - до бобините има напрежение постоянно по едната жица, а той замасява другата. Тоест сигнал можеш да вземеш от жицата, която се замасява, ама там ще намериш импулс на всеки оборот, щом бобината е за 2 цилиндъра. Тоест ако оборотомера е за 4-тактов мотор ще показва двойно.
От друга страна, чукчето на мотор с 4 цилиндъра дава дава по 2 импулса на оборот на мотора. Тоест ако оборотомера е такъв, ще показва 2 пъти по-малко от действителното.Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
-
Дядо пак се чеше по главата
Джипски двигател 4.7 на 1.5 години от пълен ремонт. Горен разпределителен вал на всяка глава с кобилица и хидрокомпенсатор
Е успял някак си да си скъса болтовете на двете последни пети на разпределителния вал
Някакви идеи от какво, че аз за пръв път виждам такова нещо........0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка
Коментар
-
Първоначално публикуван от дядо владо Преглед на мнение... двигател 4.7 на 1.5 години от пълен ремонт.....
Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
Вальо. О888 557Ч7Ч
Silverado 1.3 i
Коментар
-
Как кой, стариьО вампир, кой друг ще си игрА качествено с тези машини....😂
П.П. Отговорям и на Спарки, свалих главата, не е ударило клапани, изпразних компенсаторите - наред са,падналата кобилица не изглежда наранена, разпределителния вал не е крив, няма следи от задиране и маслен глад, При разглабянето се оказа че и на третия лагер единия бол се е скъсал и го е държал другия, само за заял клапан не съм проверил.......
-
Според мен някой някога е правил простотии с тия болтове. Преди тебе. Или ти нещо не си си нагласил динамометъра, ама това не го вярвам.
Сигурен ли си че по сервизно тия болтове не се сменят при всяко отвиване? Щото например установих че при 5.7-цата по канон болтовете на биелите се сменят. И има резон, понеже имат дозатягане на 90 градуса след динамометъра.
За болтове в халуминТ и не мен ми е странно, ма знае ли човек?Последно редактирано от sparkybg; 09-06-25, 16:03.
-
-
Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнениеВ хАлумин динамометъра лъже яко. Особенно когато не е нова резбата. Монтажна грес тре'а.Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
-
Съм, ама това не значи че динамометъра лъже. Той си показва с колко напъваш. То само между една смазана и една несмазана резба разлика в притискането ще има сериозна. Въпроса е че в случая са дали да се стяга с 10Nm, и предполагам болтовете да са намазани с двигателно масло - поне стандартно така ги дават масово. Тоест предполага се че ако стегнеш така, няма какво повече да го мислиш. Иначе казано за да се скъсат или трябва да са правени да се сменят след всяко махане, или някой някога да е правил простотии.
-
Стига бе Спарки. Не си ли забелязал, че не стегнат а запечен болт се куса по-лесно от затегнат? Кога го няма триенето в главата става друго. Като затегне в резбата е същото.
Миналата седмица скъсах един болт така. Пропуснал бях една дебела шайба и опря в дъното. Още ме боли главата от това приключение.
Болта се оказа инчов, ситна (24*3/8 )резба и ляв, за тапа.
Косачка трактор Хонда. Дясната перка.
Е:
Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
Вальо. О888 557Ч7Ч
Silverado 1.3 i
Коментар
-
Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнениеВ хАлумин динамометъра лъже яко. Особенно когато не е нова резбата. Монтажна грес тре'а.
Особено ми е важно за болтове които после искат 90 градуса + още едни 90 градуса натяг след "клика" на ДКлюч.
Бъдете живи и здрави!
Коментар
-
Ако всичко е нормално, смазката не е от голямо значение. Проблемите са когато болта не е сменен при повторното стягане, кога резбата е повредена частично, кога е хАлумин който се е деформирал по някаква причина. При първото стягане болта се разтяга, уж контролирано. ...ама при съвременните борби за покитайчване, не съвсем сигурно.
Нали се сещаш, че 90 градуса на стъпка 1мм са 0.25мм. Това трябва да дойде от някъде.
Иначе казано, ако сменяш всичко както пише в дебелия тефтер, нещата стават, ...но ...скъпо. Въпрос на избор.
Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
Вальо. О888 557Ч7Ч
Silverado 1.3 i
- 1 like
Коментар
-
Първоначално публикуван от BatGeorgeone Преглед на мнение
Някой знае ли как точно се променят цифрите и съответно как да компенсираме смазката при стягане на болтове с фиксирано натягане с динамометричен ключ, ако пише 7нМ на сухо, а аз слагам смазка, после на колко да стягам?
Особено ми е важно за болтове които после искат 90 градуса + още едни 90 градуса натяг след "клика" на ДКлюч.
Ако си си играл достатъчно, ще установяваш че дори да стягаш една и съща глава с едни и същи нови болтове, после при 90+90 усилието за стягане на различните болтове е различно, даже на усет. Това лесно се вижда и с дигитален динамометричен ключ.
Болтовете, които после искат 90+90, се сменят след всяко ползване. Има някои изключения при дълги болтове и обикновено само веднъж по 90 градуса след дианемометричниа ключ. При тях не се стига до пластична деформация, а се разчита на еластична такава. При 90+90, се стига до пластична - направени са така че се разтягат пластично при точно определено усилие. Затова обикновено по ръководство или направо се сменят, или се мерат колко са се разтегнали или сменили диаметъра.
Затова се гледа ръководство. Конструктора си знае какви ги е вършил, какво цели, от какъв материал са болтовете и т.н.
Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
- 1 like
Коментар
-
Да, и аз така правя където мисля, че има риск или фабрично са слагали такова но имам 2-3 на ум, че съм го ял и от лепило за резби, което после няма отвиване, а и няма място за греене.
-
Има т.н. граница на провлачване за даден материал. Обикновените изчисления за якост на сглобката се правят преди достигане на границата на провлачване. След нея стоманения болт се деформира необратимо, като се удължава и за сметка на това се намалява напречното му сечение в най-слабата част.
В някои ръководства се описва точната дължина на болта, за да го измериш и провериш дали предишен майстор не е стигнал до пластична деформация и настоящата еластичност на болта не отговаря на разчетите. Или има умора на материала и вече е загубил еластичност.
90 + 90 се ползва за да се разпределят сравнително равномерно напреженията на съединяваните детайли - примерно цилиндрова глава - блок.
От механична гледна точка 90+90 или 180 е еднаква деформация на болта - удължаване с 1/2 стъпка на резбата.
Ако винта е с якост 10.9 то той има якост на провлачване 900 MPa, около 900N/кв.мм. Ако при затягането се превиши това усилие, винта се деформира и сглобката няма проектните характеристики. Същият винт има якост на опън 1000N/кв.мм и след това усилие той се скъсва.
Обикновено се ползва линията на еластична деформация до около 1/2 или 2/3 преди границата на провлачване, според коефициента на сигурност за дадената сглобка.
Специално при автомобилните сглобки се ползва само еластична деформация, за да действа леко удължения винт като пружина, като притиска детайлите еднакво силно, независимо от линейното разширение на метала от детайлите.
-
Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнениеСтига бе Спарки. Не си ли забелязал, че не стегнат а запечен болт се куса по-лесно от затегнат?
Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
-
Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
.... При 90+90, се стига до пластична - направени са така че ...Затова обикновено по ръководство или направо се сменят, или .....
Колата не е за продаване.
Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
Вальо. О888 557Ч7Ч
Silverado 1.3 i
Коментар
-
Първоначално публикуван от BatGeorgeone Преглед на мнение
Особено ми е важно за болтове които после искат 90 градуса + още едни 90 градуса натяг след "клика" на ДКлюч.той смята че първо е яйцето, а аз кокошката
При стягане +90 както той каза усилията на различните болтове са различни, ( а аз го чувствам много, че ме боли лакътя ) за това си правя опитна постановка стягам с цифров динамометричен ключ на+90 гледам колко показва и после стягам всички болтово "на ключ" не на +90 и винаги ползвам стаирте стига да не са деформирани.......
0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка
- 1 like
Коментар
Активност за темата
Свий
Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар