Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Караме на фарове през цялата година!

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Караме на фарове през цялата година!

    Без да искат, защитниците на промяната доведоха нещата до една проста и жалка истина: Наказват се изрядните, заради НЕСПОСОБНОСТТА на държавата да въведе ред и да отстрани от пътя хулиганите. Промяната е безсмислена, ако не е заложено предвиждането, че ще има системно нарушаване на максималните скорости. Един вид - правим комфорт на онези, които ще нарушават. И какво като го виждам, ако няма къде да избягам?! Погледнете паметниците в отсечката от разклона за Прелом, до Севлиево. На едни и същи места, главно поради неправилно изпреварване. И какво ни е решението? Да задължим всички да карат на светлини, за да могат "пилотите" да си "летят" спокойно от една страна, защото виждат насрещните от далеч, а от друга и вторите да виждат направилно изпреварващите, за да могат да си изберат място, на което да скочат от пътя... А можеше да се реши и по сръбския метод - необозначени, добре оборудвани коли, снимащи нарушителите и затвор при голямо превишение на скоростта. Ефект има - дори по магистралата, 99% от нарушаващите са чужденци. Местните не смеят, защото знаят, че "заковат" ли ги, НЯМА начин да отърват затвора - цялата информация автоматично е предадена в контролния център и срещу нея трябва да стои съдебно решение.

    Коментар


    • От: Караме на фарове през цялата година!

      Аман от дървени философи и продукцията им!!!
      Тук става въпрос за животоспасяваща а не джобоопразваща мярка!!!
      "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

      Коментар


      • От: Караме на фарове през цялата година!

        Първоначално публикуван от Еmil Преглед на мнение
        cecoa1, наистина ли мислиш, че със светлините нещо ще се реши?
        ...
        ...
        Е, ще поживеем и ще видим. Ти си светил и те са светили, и сега си пишем тук. Ако не беше така, не се знае... То има и теория, че на който му е писано да се удави, няма да се обеси. Не е лоша и в личен план я подкрепям. Но за статистиката не може баш да се приложи успешно. Може и да не стане по-лошо. Тези доводи, че ще се увеличат нарушенията(превишена скорост и неправилно изпреварване) заради ползването на светлините, още е съвсем хипотетична теория, не мислиш ли?! Нека коментираме след време.

        А за сервиза и колата не искам да кажа нищо лошо, просто повечето нормални коли нямат такива проблеми. Имаше едни колици, които си включваха вентилаторите за охлаждане след спиране на мотора и при тях понякога имаше проблем с паленето. Но в случая 200W за фаровете(че и по-малко) не би трябвало да са толкова сериозен проблем. (Щото по предишната логика за негодните водачи, можем да кажем, че това са негодни автомобили).

        Ясене имаш нЕкои относително неточни твърдения, но не си струва да се коментират, че ще стане дълго. Само най-лесното за 7 пъти максималните при дизела... Аз не знам малък дизел с обороти под 800-900. Това по твоята сметка е над 5600об/мин. А на практика са до към 5200-5500 в най-бързооборотните. Та по-скоро около 6 пъти за дизела, към 10 за бензина.
        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

        Коментар


        • От: Караме на фарове през цялата година!

          Първоначално публикуван от Еmil Преглед на мнение
          Наказват се изрядните, заради НЕСПОСОБНОСТТА на държавата да въведе ред и да отстрани от пътя хулиганите. Промяната е безсмислена, ако не е заложено предвиждането, че ще има системно нарушаване на максималните скорости.
          Това е чисто и просто криво тълкуване на опита на държавата да вдигне шансовете за оцеляване на изрядните.
          Останалото струва доста повече пари. Включително ще струва и на изрядните.

          Като за начало - коли които не могат да захранват работещи фарове с пуснат вентилатор и на ниски обороти - може би не трябва да бъдат допускани до пазара и на ГТП в частност.

          Дискусията кои са изрядните е доста дълга!

          Отговора обаче е мноооого кратък - в нашето обществото в сегашният му етап на развитие, има силен консенсус да се икономисва много от сигурността като се карат автомобили в лошо, тежко, та чак и трагично техническо състояние оправдавайки се с ниския ни стандарт на живот и лошите ни пътни условия...

          Карането на фарове е един начин тази сигурност да се вдигне...
          Аз ще съм ти благодарен ако мога да те видя по-отдалеч, например. Независимо как карам...

          И повечето автомобили тук - било то изрядни ли не - рядко са чисти...дори и да са мити малко преди това - основно щото пътищата са мръсни...Поради тая причина и фаровете и стъклата са мръсни...
          А и банкетите рядко са окосени, храстите не са подрязани - та видимостта като цяло ни е проблем.

          Мисля, че е тъпо да искаме всичко това да се промени първо, преди ние да поемем нашата си собствена отговорност, след като поне можем да направим една малка крачка и да направим всички участници в движението по-лесно забележими (даже и да не са джигити, или "неизрядни"). Както разбрахме - струва към 20 лв на 10 000 км. Е, и трябва човек да си създаде навика да си изключва фаровете като си угаси двигателя. Но за хората които имат място на пътя - създаването на този рефлекс не би трябвало да е проблем, все пак.

          А между другото - ако си включваш фаровете през деня - имаш много повече шансове да видиш, че левият е изгорял например и да вземеш мерки да си смениш крущката - преди някой през нощта да реши да се размине с теб мислейки че си мотоциклет...

          Отделно - фаровете еднозначно определят дали автомобила в твоето платно се движи срещу теб, или сте в една посока - защото това при определени условия - най вече лятото - също може да е проблем да се определи навреме...

          Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
          Аман от дървени философи и продукцията им!!!
          Тук става въпрос за животоспасяваща а не джобоопразваща мярка!!!
          Мда, това е кратката версия на написаното от мен по-горе...

          Живи и здрави, и карайте внимателно!
          Последно редактирано от vlageo; 24-07-12, 23:39.

          Коментар


          • От: Караме на фарове през цялата година!

            Значи всичките онези държави, които не са го въвели не искат да вдигнат шансовете за оцеляване, така ли? Говорим за страни с традиции, все пак.
            Що се отнася до мен, аз съм съгласен с тезата за ГТП и техническите изисквания. Но според мен трябва да се въведат и общи ограничения за максималната кубатура на автомобилите, ползвани за лични цели в рамките на населените места. Защото лесно ще захраня 1 kW крушки с двигател от 5000 кубика дори на 600 оборота. Но това съвсем не означава, че той замърсява по-малко от онези, които се налага да понатиснат газта или да вдигнат оборотите, за да светнат жалките си 150 вата...

            Scrapheap, на никой не му пука за животоспасяването. Иначе нямаше да се позволи да спят хора по улиците или деца да просят по светофарите между колите. Всичкото оправдаване с "велики" цели са врели-некипели. Който иска, може да вярва в това, разбира се. Както и постоянната овча психоза за добрите овчари може да си продължи още 23 години. Те всички обещават велики дела. Накрая все от джоба на бедния и почтен данъкоплатец се оформят сметките. За всичко. Това не е изключение. Странното е, че все се намират хора, които патетично да извиват глас как всички невярващи сме невежи и как плуваме по мед и масло.
            Последно редактирано от Еmil; 24-07-12, 23:42.

            Коментар


            • От: Караме на фарове през цялата година!

              Ако има възможност, сменете шайбата на алтернатора с по-малка.
              Lancia Delta HF Integrale Evolucione

              Коментар


              • От: Караме на фарове през цялата година!

                Първоначално публикуван от Еmil Преглед на мнение
                Значи всичките онези държави, които не са го въвели не искат да вдигнат шансовете за оцеляване, така ли? Говорим за страни с традиции, все пак.
                Що се отнася до мен, аз съм съгласен с тезата за ГТП и техническите изисквания. Но според мен трябва да се въведат и общи ограничения за максималната кубатура на автомобилите, ползвани за лични цели в рамките на населените места. Защото лесно ще захраня 1 kW крушки с двигател от 5000 кубика дори на 600 оборота. Но това съвсем не означава, че той замърсява по-малко от онези, които се налага да понатиснат газта или да вдигнат оборотите, за да светнат жалките си 150 вата...
                Гледането на телевизия нанася непоправими щети на личността....
                Просто си оправи глупавата кола! Карал съм няколко такива и категорично не е имало и помен от описания проблем!
                "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                Коментар


                • От: Караме на фарове през цялата година!

                  Първоначално публикуван от Еmil Преглед на мнение
                  Значи всичките онези държави, които не са го въвели не искат да вдигнат шансовете за оцеляване, така ли? Говорим за страни с традиции, все пак.
                  На фарове вече се кара почти в цяла Европа. А там къдено не е задължително - хората го правят доброволно.
                  Интересно ми е да чуя кои са страните с традиции...

                  Коментар


                  • От: Караме на фарове през цялата година!

                    Емил, имам две италиански бензинови коли (1.4 и 2.0), винаги съм ги карал на фарове, климатик и т.н. и не съм имал посочените проблеми. Според мен те не са нормални и трябва да се консултираш с друг сервиз. Италианските автомобили често страдат от проблеми с тоците.

                    Коментар


                    • От: Караме на фарове през цялата година!

                      Да повтора казани доводи пак, че се забравят.
                      Първоначално публикуван от vlageo Преглед на мнение
                      1. Като за начало - коли които не могат да захранват работещи фарове с пуснат вентилатор и на ниски обороти - може би не трябва да бъдат допускани до пазара и на ГТП в частност.
                      Промени в конструкцията на автомобила са забранени и когато колата е направена при ниски обороти да не може да зарежда повече с повече от 100 - 200 Вт например, ще си е така завинаги.
                      Първоначално публикуван от vlageo Преглед на мнение
                      2. ...като поне можем да направим една малка крачка и да направим всички участници в движението по-лесно забележими (даже и да не са джигити, или "неизрядни"). Както разбрахме - струва към 20 лв на 10 000 км. Е, и трябва човек да си създаде навика да си изключва фаровете като си угаси двигателя. Но за хората които имат място на пътя - създаването на този рефлекс не би трябвало да е проблем, все пак.
                      Участници в движението са пешеходци и превозни средства. Само една част от последните са автомобилите, на които ще светваме фарове. И животни се намесват понякога. Ако имаш велосипедист пред теб и насрещна кола със светнати фарове, да не казвам с разкривени светнати дълги (!), няма да е приятен начин да разбереш, че велосипедистите нямат два халогена на гърба си, а са важни и пазени участници в движението. А твоето зрение съвсем нормално е било заето с така спасяващите живот светлини на насрещния. Това се каза десетки пъти по разни теми, но все се пропуска!
                      Първоначално публикуван от vlageo Преглед на мнение
                      4. А между другото - ако си включваш фаровете през деня - имаш много повече шансове да видиш, че левият е изгорял например и да вземеш мерки да си смениш крущката - преди някой през нощта да реши да се размине с теб мислейки че си мотоциклет...
                      През нощта при първото осветяване на нещо пред мен се вижда колко светлини работят. Е, има изключение - слепците и калпавите шофьори, но те дали пък не е редно да се спират при ГТП... опс, изпит?

                      Коментар


                      • От: Караме на фарове през цялата година!

                        Първоначално публикуван от lodkar Преглед на мнение
                        Дрън...дрън
                        Велосипедистите трябва да носят светлооразителна жилетка - това първо.
                        Да гледаш във фаровете на насрещния е тъпо, а е и неправилно - това второ.
                        През нощта - може и да не стигнеш до нещо което да осветиш. на мен специално ми се е случвало доста често да разбера че фара ми не работи едва когато е тъмно като в рог и няма откъде да си купя крушка. А и да видиш веднага, че фарът ти е изгорял в 10ч вечерта - какво ще направиш, особено ако си жена...

                        Доводи ще изкарате много срещу карането с фарове, само дето не виждам нищо полезно в тях...


                        Относно коментара в репутацията:
                        ПП. Манете я тая работа с нормативните изисквания за резервна крушка и жени дето се справят с крушките по добре от петима полицаи на куп.
                        На Рено Клио например - трябва да му се свали половината предница за да стигнеш крушката. Или поне да са ти тънички пръстченцата - като на французче...
                        Смяната на крушка през нощта отвсякъде е терсене работа - тогава човек винаги гони и срок, гони го и умора - а и риска нещо да му се случи докато си сменя крушката на лунна светлина е сериозен. а ако вали е суууупер! Обикновено трябва втори помагач да държи фенер, що не и чадър, отделно му трябва отверка поне - а тя може да се окаже и нещо екзотично. Ако е със служебна кола всички тия хубости гарантирано ги няма. Включително и крушката...
                        Последно редактирано от vlageo; 25-07-12, 00:25.

                        Коментар


                        • От: Караме на фарове през цялата година!

                          Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
                          Тук става въпрос за животоспасяваща а не джобоопразваща мярка!!!
                          Айде бе. Ако е животоспасяваща, ще е късмет. Познай дали заради това е вкарана тук.

                          Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                          Ясене имаш нЕкои относително неточни твърдения, но не си струва да се коментират, че ще стане дълго. Само най-лесното за 7 пъти максималните при дизела... Аз не знам малък дизел с обороти под 800-900. Това по твоята сметка е над 5600об/мин. А на практика са до към 5200-5500 в най-бързооборотните. Та по-скоро около 6 пъти за дизела, към 10 за бензина.
                          Прав си. Но това още подкрепя тезата ми.

                          Първоначално публикуван от Еmil Преглед на мнение
                          Значи всичките онези държави, които не са го въвели не искат да вдигнат шансовете за оцеляване, така ли?
                          Кой знае. Напоследък са почнали да възприемат китайския подход в Европа - "ще направят нови".

                          Първоначално публикуван от bojitch Преглед на мнение
                          Ако има възможност, сменете шайбата на алтернатора с по-малка.
                          Това обикновено свършва зле за алтернатора.

                          Първоначално публикуван от lodkar Преглед на мнение
                          Промени в конструкцията на автомобила са забранени
                          ??????
                          Забранени са конкретни промени. За алтернатора никой нищо няма да ти каже.

                          Коментар


                          • От: Караме на фарове през цялата година!

                            По-лесно е да не се отговори на въпрос и да се пишат нови чудеса. Голяма част от колите не могат да работят на празен ход с няколко от големите консуматори без да се налагат редовни допълнителни грижи за акумулатора.
                            Насрещният ти свети насреща - нямаш избор да не гледаш. Но както и да е, ще преживеем фаровете.
                            И така нататък. Аз карам коли с оригинални дневни светлини от времето, когато никой не беше чувал за каране с фарове и имам идея за плюсовете и минусите. И европейци и неевропейци са го разучили преди нас, но обикновеният българин не е способен на обсъждане и оценка на поднесената му информация.
                            Аз на фарове няма да карам. Ще си пусна дневни. Народа да си кара и на дълги, щом иска. Ще изтърпим и тази простотия.
                            Отговор на Ясен - промените в конструкцията се споменават, защото две мнения по-горе се каза, че колите, които имат проблеми с недостатъчното зареждане при празен ход когато са изправни, би трябвало да се спрат при ГТП. Свързано е с принципите на техническия контрол - колата си е произведена както си е и се поддържа в това състояние. Не могат да спрат такава кола при ГТП.
                            Може да си прав, че подмяна на генератор с по-мощен може и да мине като маловажна промяна, но това ще е по ръба на правилото. А на практика неофициално се правят всякакви промени, но нали говорехме за правила и за въвеждането на още едно - фаровете. Ако ще е анархия, разговорът е друг.
                            Последно редактирано от lodkar; 25-07-12, 08:45.

                            Коментар


                            • От: Караме на фарове през цялата година!

                              Личното неудобство, което виждам: карането на фарове през деня намалява шанса да видиш, когато отсрещния ти премигва, за да ти сигнализира за патрулка "на пусия"...
                              Публикувайте отговор

                              Коментар


                              • От: Караме на фарове през цялата година!

                                Първоначално публикуван от lodkar Преглед на мнение
                                Аз на фарове няма да карам. Ще си пусна дневни.
                                Който има дневни - кара с тях. Който няма - пуска късите.
                                И без това от тази година всички нови типове МПС се произвеждат с дневни. И понеже са с общоевропейско типово одобрение - щат не щат - ке го има в конструкцията.
                                На някои пазари - сигурно ще е опция. Тук ще са задължителни. И така постепенно - с подмяната на парка - и ние ще станем хора...

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X