От: Караме на фарове през цялата година!
Бях се сетил за системата dim-dip, която е била задължителна в Англия. Преди време бях чел за нея в ръководства за ползване на някои автомобили. По същество, това е система, която не ти позволява да караш на габарити. При работещ мотор се включват и късите светлини с намалена от нормалната мощност, дори и ако водача е включил само габаритите. В линка от wiki-то по-горе го има обяснено подробно(по-конкретно http://en.wikipedia.org/wiki/Daytime...United_Kingdom ). То е именно с цел да не се кара на габарити, като забравиш да си пуснеш фаровете в градско движение през нощта(много вероятно поради уличното осветление). Било е в сила като изискване за сравнително кратко, след това е било препоръчително. Но са го ползвали и се е слагало и след като е отпаднало изискването.
Според мен е добро решение за "дневни светлини", въпреки че не е мислено с тази цел. Крушките ще карат повече и потребяваното електричество ще е по-малко(не с много, а и не са чак от значение тези неща). Освен това при гасене на мотора, оставаш на габарити, което е сравнително не лош вариант за разсеяните водачи.(има и по-добри и по-лоши заводски варианти точно в този аспект).
Бях се сетил за системата dim-dip, която е била задължителна в Англия. Преди време бях чел за нея в ръководства за ползване на някои автомобили. По същество, това е система, която не ти позволява да караш на габарити. При работещ мотор се включват и късите светлини с намалена от нормалната мощност, дори и ако водача е включил само габаритите. В линка от wiki-то по-горе го има обяснено подробно(по-конкретно http://en.wikipedia.org/wiki/Daytime...United_Kingdom ). То е именно с цел да не се кара на габарити, като забравиш да си пуснеш фаровете в градско движение през нощта(много вероятно поради уличното осветление). Било е в сила като изискване за сравнително кратко, след това е било препоръчително. Но са го ползвали и се е слагало и след като е отпаднало изискването.
Според мен е добро решение за "дневни светлини", въпреки че не е мислено с тази цел. Крушките ще карат повече и потребяваното електричество ще е по-малко(не с много, а и не са чак от значение тези неща). Освен това при гасене на мотора, оставаш на габарити, което е сравнително не лош вариант за разсеяните водачи.(има и по-добри и по-лоши заводски варианти точно в този аспект).
Коментар