Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Куриозни снимки и филмчета на нарушители

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Първоначално публикуван от сто Преглед на мнение
    ...Няма такова нещо - в дясно си караш и НЕ изпреварваш, просто си се движиш по пътя, подминавайки пълзящите У лЕво...
    Личи си, че не си гледал клипа на Гагича. Щеше да видиш как от лява лента преминава доста рязко в дясната, със скромните около 180 км/ч. изпреварва отдясно, стъпвайки с десните гуми в аварийната лента, след което /въпреки собствената си добродетелна проповед по-горе/....не остава в празната дясна, а се връща обратно в лявата лента.
    П.П. Самото стъпване в аварийната лента с такава скорост е една шибана лотария. Обикновено там се събира пясък, камъчета и други подобни мизерии, достатъчни да се вдигнат и да пукнат нечие стъкло или в по- лошия случай да ти скапят сцеплението от едната страна и да те пратят на екскурзия из нивите.
    And if all others accepted the lie, then the lie passed into history and became truth.

    Коментар


    • Bogoljub Gagic
      Bogoljub Gagic коментира
      Редактиране на коментар
      сто коментира
      Днес, 21:47
      ... ма няма да се съглася с твърденията че е нормално да си караш в лявата и никой не може да те подмине от дясно, щото било забранено изпреварването там. Карайки в дясната не изпреварваш. Толкова.

      И ако си сА приЙбал да си карал преди това в лявата лента НЯМАШ НИКАКВО ПРАВО СЕ ПРЕСТРОЯВАШ в дясната! Заповед!

    • сто
      сто коментира
      Редактиране на коментар
      Всяко престрояване/маневра е задължително свързано с ясни знаци че ще го направиш, и задължително първо пропускаш движещите се вече там, където искаш да се престроиш. Елементарно.

    • Alexr
      Alexr коментира
      Редактиране на коментар
      Gagic, разните трибуквия не отменят законите на физиката. А 4х4 не е панацея срещу поднасяне. Особено ако има бабунки в дясната лента. Същата работа могат да свършат и коловози. Ние имаме участъци и с комбинация коловози през вълнички. 180 км/ч са нещо като 50 м/с - тоест докато мигнеш и си минал 50 метра. Толкова по темата "безопасно каране със 180 км/ч".
      Другото ни е дискусия по темата "С кое нарушение е законно да компенсираме нарушението на друг участник в движението". Мисля, че ако в Германия (там доказано има много средства за обективен контрол, а и правилника ни е почти еднакъв) си направим с накой експеримента - единия кара в участък с ограничение със скоростта разрешена от ограничението в лява лента, а друг го изпреварва от дясно с по-висока скорост, то изпреварилия от дясно ще получи по-висока глоба от каращия в лявата лента. Но ще бъдат глобени и двамата.

  • DBRS коментира
    Днес, 21:21
    Просто е обяснението,когато си със 180 при тоя трафик нямат време хорицата да се отдръпнат.
    Постепенно ше откриеш механиката на флудите и законите за движение с най-малко съпротивление, просто казано - не създавай вълни.
    Отдавна не карам със 180... постоянно То не че става, де. Вдигам чат-пат до 200 за кратко, колкото да ядосам некой Ганьо, като онзи с баничарката от клипа, дето не се вижда и не ми верват тука, че ме е подгонѝл
    А "механика на флуидите" е невъзможна, доколкото нямаме еднородно вещество - един фърчи с 250, друг кара със 120 в лявата лента, тирове се изпреварват съответно с 91 км/ч с/у 90 км/ч. В тази ли, не си спомням или в друга тема имаше споделено интересно (и вярно) наблюдение - на магистралата Ганьо кара с 80-90, като излезне на селския път се юрва със 140 Задължително ако го изпреварват, Ганьо почва да дава газ. Ако по някакви причини "го приЙбат" и го задминат, състезателен дух обзема Ганя и той тръгва да преследва задминалия го. Задминава го и гордо се куква пред него... пак с 90 км/ч.
    "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

    Коментар


    • DBRS
      DBRS коментира
      Редактиране на коментар
      Е има роля и късмета,
      но те в неделята уж голям трафик, пък от Бургас до Чирпан - средна скорост +125 без да съм правил 150, само двама ме задминаха. Като поскъпне пак горивото ще се кротнат още


    • #4246.3
      Bogoljub Gagic коментира
      Днес, 19:49
      сто коментира
      Днес, 21:47
      ... ма няма да се съглася с твърденията че е нормално да си караш в лявата и никой не може да те подмине от дясно, щото било забранено изпреварването там. Карайки в дясната не изпреварваш. Толкова.

      И ако си сА приЙбал да си карал преди това в лявата лента НЯМАШ НИКАКВО ПРАВО СЕ ПРЕСТРОЯВАШ в дясната! Заповед!

    И що после не си остана в празната до хоризонта дясна лента, м? Quod licet Iovi, non licet bovi? Демек черен джиБ винаги е с предимство?
    And if all others accepted the lie, then the lie passed into history and became truth.

    Коментар


    • Bogoljub Gagic
      Bogoljub Gagic коментира
      Редактиране на коментар
      Хемито миЙ синьо кат нибьету, Либито миЙ чирвьену кат БьеСьеПьету.

    • icos
      icos коментира
      Редактиране на коментар
      Важен е цветът отвътре

  • DBRS
    #4098.1
    DBRS коментира
    Днес, 21:55
    ....Като поскъпне пак горивото ще се кротнат още
    А дано, ама надали. Прочее по-горе някой в темата писа, че карали в лява лента със 100-120, за да ПЕСТЯТ гориво като не си убиват инерцията като застигнат някой камион. Всъщност може това да е обяснението на този феномен, не неравностите, които все пак най-накрая бяха пооправени.
    Твоята теория с "механиката на флуидите" май-май е същото, а? Което ми напомня за онези "пестеливци" през 90-те години, дето изключваха двигателите ли, компресорите ли само, на соц-камионите, спускайки се по нанадолнище и закономерно влизаха в някоя къща в селото на края на баира, щото спирачките им оставали без въздух. Добре, че пусти ЕвроГейски сАюз ги прекУецà и сега почти не останаха такива камиони...
    "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

    Коментар


    • DBRS
      DBRS коментира
      Редактиране на коментар
      Просто е с флуида - ако си бавен получаваш вълна отзад, ако си по-бърз получаваш вълна отпред. Трябва да предвиждаш потока. Което за да се получава -> не трябва да си много над проектната скорост на пътя. Много ли си над проектната скорост на пътя - физически няма как да предвидиш потока (винаги някой ще ти се пречка, винаги някой няма да те е видял)
      Несъздаването на вълни е енергийно най-ефикасно! Туй то.

  • Първоначално публикуван от push Преглед на мнение
    Правилата за движение по Магистрали и скоростни пътища никой не ги е отменял ....
    Много ми е интересна наглостта на хора, които се сещат за правилата за движение единствено, когато им изнася. Можеш ли да си представиш, че каращият пред тебе със 140 също изпреварва ТИР-ове и по-бавни леки коли. Т.е. използва лявата лента по предназначение.

    И нямам спомен в някой правилник да пише, че в такива случаи трябва да скочи на спирачките и от 140 да слезе на 90 за да не се забие в поредния ТИР при опит да даде път на поредния комплексар, на който ще му се смали пишката, ако не кара с включен ляв мигач в лявата лента с ХХ или ХХХ над ограничението.

    П.П. А за мераклиите да хвърлят кенчета и не знам си какви още подръчни средства за избиване на комплекси, да напомня за един футболист от Литекс, който беше решил да накаже някакъв си там смотаняк със скромно возило, ама случил на някакъв пенсиониран фатмак ...
    Последно редактирано от Чавдар (V93); 14-09-21, 22:01.
    Ние не сме неутрални!

    Коментар


    • Първоначално публикуван от сто Преглед на мнение

      Заобикалянето на препятствия как се случва - с ляв мигач или просто си кривиш в ляво щото така ти харесва? Когато заобикаляш (маневра по същество) длъжен ли си първо да пропуснеш останалите участници, движещи се по правилата, или може да си криволичиш между препятствията как ти дойде?
      Че аз не съм се изнесъл в ляво докато там са хвърчали нацепени батки с 200. Изнесъл съм се когато няма никой, и карайки там с реални 140, зад мен няма никой в 99% от времето.

      И не, не съм длъжен да съм постоянно с пуснат мигач докато карам в ляво, длъжен съм да дам мигач като сменям лента и толкоз. Нещо повече - длъжен съм да спра сигнала когато приключа маневрата, заради която съм го подал.

      По правилник се кара в най-дясната свободна лента. Толкоз. Дефиниция за свободна лента обаче няма, и доколкото неравностите в същия тоя правилник се смятат за повреди, карането в лява лента докато в дясната има неравности, може да се тълкува доста широко какво е - нарушение, заобикаляне или изпреварване. Не е единственото нещо в закона и правилника, подлежащо на широко тълкуване. Вездесъщата "несъобразена скорост" е друго такова такова нещо.
      Последно редактирано от sparkybg; 14-09-21, 21:37.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • Това лято изкарах 48 дни в Бългатия /тоест 38, че хофихме и до Гърция/. Купих си кола за ваканцията, и карах с американската книжка /демек карам кола дето общо взето не ми трябва кой знае колко и с книжка със същия статус- и да ми я вземат, тук си вадя друга срещу 3 бири пари/. И заради това, можех да си карам както ми дойде на акъла, ама защото съм … се стараех да спазвам. Кофти идея, все има някой бързащ отзад!
        С колата врътнах около 2000 километра, после с мотор направих още 2400.
        След всичкото това каране, спокойно мога да заявя, че в България се кара много трудно. “Бърза” се от тъпотия и гъзария, знаци, маркировка и ограничения се нарушават на поразия. Да, пътищата не са цвете, ама и да са идеални, тъпотията пак ше ни пречим да пътуваме спокойно.
        500 коня кола не ти удължава фуя, и топките ти не стават с големината на портокали. Това докато не го разберат много хора, все ще си обсъждаме кой в коя лента какво трябва да прави. А не е от лентите…
        Последно редактирано от NIKSD; 14-09-21, 22:05.
        https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

        Коментар


        • Даниел Чобанов
          Даниел Чобанов коментира
          Редактиране на коментар
          Между другото в америка са най големите пишкомери

      • Първоначално публикуван от icos Преглед на мнение
        И що после не си остана в празната до хоризонта дясна лента, м? Quod licet Iovi, non licet bovi? Демек черен джиБ винаги е с предимство?
        Недей да задаваш такива неудобни въпроси!
        Ти знаеш ли това Хемито, какво е?! За него дясната лента е винаги заета!

        Коментар


        • icos
          icos коментира
          Редактиране на коментар
          Любимата ми катастрофа преди много години, когато Голф и Лада се бяха сблъскали странично на края на Аспаруховия мост, където четирите ленти стават на две. Обяснението на шофьора на Голфа: "Как така ще оставя някаква Лада да ме изпревари пред детето ми!!!!"

          Не сме мръднали чак многп оттогава...само Ладите дето се споминаха...

        • krasi-mir
          krasi-mir коментира
          Редактиране на коментар
          Те и "магистралите" са от него време.
          Както казах по-горе, 60км/ч (по закон) е огромна разлика за път само с 2 ленти.

        • sparkybg
          sparkybg коментира
          Редактиране на коментар
          Ние не сме мръднали, ама автромобилите са. Изправен автомобил на под 20 години и като поведение и като спиране няма нищо общо с "оня" автопарк.

      • icos коментира
        Днес, 08:18
        ...
        Не сме мръднали чак многп оттогава...само Ладите дето се споминаха...
        Нещо или не си се качвàл скоро на т.нар. БГ "магистрала" или фучиш с такава скорост че не забелязваш Ладите. "Я, Таратайчо!" - многократно констатира жена ми - така наричахме първата ни семейна кола, беше 21013 "кремав" (според талона) цвят. Все още се срещат бая. Не са масови като по ТЗВ-време, но си пъплят. И нито една не съм видЕл в лявата лента!
        "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

        Коментар


        • sparkybg
          sparkybg коментира
          Редактиране на коментар
          Е аз съм се качвал скоро - оня ден след обяд.

          Сериозно, не знам в какви дни и по кое време пътуваш, ама все едно наистина пътуваме по различни магистрали - при мен нито прелива от такива, каращи с над 140 (истински, по GPS), нито от Жигулита нито от някакви заядливци, дето ме гонят. Случват се такива, дето по нанадолнището много вървят, та ги изпреварвам на всеки следващ баир като умалеят, ама то си е част от пейзажа и ми е по-скоро забавно.

          Може би като подкарам хемито и на мен всичко живо ще ми стане влачещо се - де да знам. Сега си карам с истински 140 от край до край, и на всяко пътуване ме изпреварват сумарно сигурно не повече от 20-30 автомобила, от които 90% изобщо не карат драстично по-бързо от мен.

      • Alexr коментира
        Днес, 11:20
        Да споделя личен опит от последните няколко дена. 318 километра моткане по нашето Черноморие, но никъде над 90 км/ч - 19,4 литра. Това са около 6 на сто с всичките висенета в задръстванията на Бургас и агломерацията Равда-Влас. Първите 290 километра, предимно по магистралата от Бургас към София със скорости около 130 - 25,2 литра. Тоест малко над 8 на сто. Колата е "Рено-Канго" с 1,9 литров атмосферен дизел.
        А както учи физиката, въздушното съпротивление расте с квадрата на скоростта. Предполагам, че и другите загуби на енергия също. Разхода няма как да не нарасне.
        Обърнете внимание каква темперетура поддържа колата ви при различни постоянни скорости. При скорости около 90, колата ми загрява значително по-малко, отколкото ако поддържам 130. Тогава е почти до чертата от която следва пускане на вентилатора.
        Това какво идва да покаже? Че требе да се таралянкаме 10-12 чАса до морето като по ТЗВ-време? Или да тръгваме в 4 часà сутринта, ако искаме да пътуваме по-малко? Прочее, откакто се ожених, само веднъж, щото бях без жена ми, успях да замъкна спящите деца в колата и да тръгна към 5 ч. сутринта... някъде 1998 г. Иначе трайно семейно при нас се потегля на принципа "Разбрахме се в седем, събрахме се в 10, по обед потеглихме..."
        "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

        Коментар


        • Alexr
          Alexr коментира
          Редактиране на коментар
          Искам да кажа, че няма как карайки като ниско летящ самолет, да изгориш по-малко, отколкото карайки нормално. А до Бургас, карайки с около 90 - 110 спокойно се стига за 5 часа заедно със спиранията за почивка. На отиване бях в този режим. Зяпах си пейзаха и тук таме по нанадолнищата вдигах 110. Потеглих в 6 вечерта, пристигнах в 11, и то не в Бургас, а в крайната точка, на едни 20 километра по-нататък. Когато зареждах, колата беше минала 560 километра и заредих 35 литра с малко отгоре, но нямаше 36 литра.
          В моята къща принципа за потегляне е точно като в твоята. Като запотегляме все се сещам за един цитат пак от твой разказ "Есто е трен регионале. Арива куандо арива.". При мен е "потегляме, когато потеглим". Час се спазва само при гонене на влак, автобус или самолет.

      • Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
        ...или фучиш с такава скорост че не забелязваш Ладите....
        ВсъщноС в България почти никога не карам с повече от 140, при по- високи скорости не ми е комфортно в компанията на повечето съботонеделни шофери. Па и все пак съм едно стотина коня под твоето ниво, май...

        And if all others accepted the lie, then the lie passed into history and became truth.

        Коментар


        • Даниел Чобанов
          #4103.1
          Даниел Чобанов коментира
          Днес, 12:48
          Между другото в америка са най големите пишкомери
          Много американски филми си гледàл. И малко нашенски селски кушиЙ.
          "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

          Коментар


          • Даниел Чобанов
            Даниел Чобанов коментира
            Редактиране на коментар
            Филмар голем съм
            Внимавай да не ме изпревариш на магистралата чеее...

        • Alexr коментира
          Днес, 13:46
          ... А до Бургас, карайки с около 90 - 110 спокойно се стига за 5 часа заедно със спиранията за почивка. На отиване бях в този режим. Зяпах си пейзаха и тук таме по нанадолнищата вдигах 110. Потеглих в 6 вечерта, пристигнах в 11, и то не в Бургас, а в крайната точка, на едни 20 километра по-нататък. Когато зареждах, колата беше минала 560 километра и заредих 35 литра с малко отгоре, но нямаше 36 литра.
          ...
          Проблемът е, че почти никой не ходи "на море" в Бургас. И далеч не само на 20 км. от там. А и пътуване през късната вечер... (от 18 до 23 ч.)... Губи се на практика цял един ден, за да тръгнеш вечерта и да пристигнеш през нощта. А не всеки би се навил с жена-деца да тръгне ПРЕДИШНАТА вечер и да пристигне през нощта. Изобщо даваш пример като Alexfield в тази или в една съседна тема, как стигал с кола от ж.к. Люлин до Бизнес-парка за 15 минути... ама в неделя сутринта преди 8,00 ч. и ето - какви задръствания в София, бе? Няма!
          "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

          Коментар


          • krasi-mir
            krasi-mir коментира
            Редактиране на коментар
            И за чий #¥й се ревА да стане ограничението 140 (негласно 150)?!
            Така и така огромна част от народонаселението си джитка със 90-100, 'щото икономийка ... на ЛПДжи.
            Па после, 'що Хемито иска 'Ви прескача?!
            Щото може и не му пука за разхода.
            На мен също не ми пука, ама рент-а-кара Пежо 206 1.1, със четир'ма човека и трима куфара!
            И с този екипаж, с този самолет - 10.00 от Ихтиман ->15.00 в Св.Влас, въпреки кафето, обяда и пикАньето.

            Докодина ще си зема Хеми! Поне да не бутам на Траянови Врата.

        • krasi-mir коментира
          Днес, 18:50
          ....ама рент-а-кара Пежо 206 1.1, със четир'ма човека и трима куфара!
          И с този екипаж, с този самолет - 10.00 от Ихтиман ->15.00 в Св.Влас, въпреки кафето, обяда и пикАньето.
          Що от Ихтиман, направо от Пловдив сметай Ще биеш всички рекорди за бързо и икономично придвижване до морето.
          "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

          Коментар


          • При мен всяко спиране за пишкане е поне 1/2 час (КМБ не е Индия и тук опашките са пред женските тоалетни и са грандиозни). Поне две такива спирания = 1 час фирà + 1 час твърдо за обяд, обикновено тук, после купуване на риба, абе туткане-моткане, мамата си трака
            "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

            Коментар

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X