Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Какво е необходимо за захранване на хладилник на 220v
Свий
X
-
Регулатори на зареждането на панелите Виктрон МППТ с блутуут мрежа, няколко малки в паралел. Примерно 15 амперови. Избери най-ниската цена, ако има варианти.
Хладилника - купува се нормален и се сменя компресора с правотоков, или се строи цялата кутия на хладилника с изолация. Правотоковият компресор харчи към 5 - 7 А на 12 В и 4-4,5 А на 24. През инвертор консумираната енергия се удвоява, поне. А хладилникът е най-големия консуматор. Изолацията трябва да е херметично изолирана от околната среда и може да има някоя дупчица към студената страна. Силно препоръчително е външната кутия да се разглобява и изолацията да може да се суши, или направо да се сменят листите стиропор или каквото е.
Литиеви или оловни - ако искаш да зареждаш бързо, за няколко часа - литиеви. Ако искаш да нямаш проблеми и има възможност за над 10 часа пълно зареждане на всеки няколко седмици, или има слънчеви панели - оловни. Оловните - залети, с течен електролит., обслужваеми. Може и с вата или гел, на четворна цена...твой избор. Залетите издържат доста години.
Качество на кабели и окабеляване - свързването на потделните акумулатори в обща батерия е важно и се прави съобразно принципите на компенсация на загубите. Останалото окабеляване е по твой вкус и за твоя сметка.
-
Има готови камионджийски 24В, компресорни. Ако един не ти стига - сложи 2! Като изпразниш единия, го изключваш и пестиш ток.
Доколкото хладилника ще е една от джаджите на ток - избери си тип инсталация - 12 или 24В. И двете имат преимущества и недостатъци.
Без да ти знам арсенала от джаджи - поради инверторите за солари и тн. може би най-ефективно ще е на 24В , с идеята всичко основно да е на 24в. Само някои маломощни екстри да са на 12в
- 1 like
Остави коментар:
-
Искаш да ползваш "домакински" фризер, като мобилен?
Вярно че те са по-ниски, ама съм чувал че хладилника трябва да се "утаи" след транспорт (след като ти го докарат вкъщи).
Ако е само заради височината на "нормалните" хладилници, а на ниските фризери не им дреме - ок.
Ако ще е франкенФридж, защо не смениш компресора с 12 волтов? Ти хладилен фургон на кемпер правиш, един компресор ли ще те спре...
Не може ли мотора само да се пренавие?
Предполагам 70л мобилни решения са доста по-скъпи, ама гледам че ги има.
За панелите, може би е добре да си монтираш колкото събира покрива, а останалата мощност да е "подвижна".
Гледам някакви гъвкави панели, които кеф ти отляво, кеф ти отдясно, според слънцето. Кеф ти на стойка на няколко метра, ако си спрял камиона на сянка*
*Тука, с няколкото метра, обаче, аргумента с 12в губи, щото кабелите трябва да са зверски. Ама може да и имаш отдалечен ивертор на 220в, за съвзем отдалечени монтажи.
За батерии, ми се струва че лятото е добре да са външно монтирани, с цел охлаждане, но зимата, може да се местят вътре, на по-толо. Тогава дори тока от покрива трябва да е достатъчен за поддържане на температура.
Ако има подходящата изолация.
Предполагам призматичните клетки са най-подгодящи за подреждане, както и за отвеждане и завеждане на топлина, ако се налага.
На скоро открих някакво за мен ново чудо - LTO - литиев танталат, които поемали доста ток, а били май и по-евтини, ама може да бъркам.
-
Така и не можах да разбера, защо ползването на LPG не влиза в разглежданите възможности.
Става и за работа на хладилник, за готвене, за топла вода за къпане, пране, та дори и за отопление в по-студени дни.
Остави коментар:
-
Аз не бих прекарал хладилника през инвьртьр,бих заложил / и съм заложил / на компресорен 12 волтов с 2 камери и 2 компресора,сам мисли какво искам от него,грубо 65 литра и се подържа от 220 вата солари със 100 ампера АГМ батерия.
Прави го просто
Вьзможно най-много солари които можеш да качиш
Поне 20 % по-яко зарядно от капацитета на соларите
Батерия АГМ поне 50% над това което мислиш,че ще харчиш,най-добре двойно
Зарядно отделно от инвьртьр,сменял съм комбо кутии на които не им работи само зарядното ма всичко отива на боклука
Сметни го това и после е лесно
Остави коментар:
-
Здравейте,
И аз влизам в този филм като герой с главна роля.
Това, с което мисля да започна е следното и предупреждавам предварително, че много малко разбирам от електроника, малко на теория и малко на практика.- Фризер с вертикално отваряне, четох, че са по-ефективни защото може да се стелажират продуктите на нива и студа отива на ниското като всяко отваряне носи по-малка "глоба" срещу фризери със странично отваряне + много дебела изолация. Сега зяпам битаците за нещо с размери 60-70литра.
- Соларни панели имам 10 всеки по 240 или 260 вата не помня, малко са стари но поне едни 200Вата трябва да извадят всеки.
- Имам два сценария, каравана с поне 2-4 панела и кемпер с 7 или 8 панела, това като стартова позиция за в бъдеще може би ще се набавят 400+ ватови панели, изпадат ми понякога и такива.
- Основните ми нужди от ток са подредени по приоритет - Лаптоп, хладилник и трето място зареждачки 5В ЮСБ(телефони, навигации, фенери и т.н.).
- Намеренията ми са да сложа във фризера термодатчик/термостат, който да командва реле, което да командва кога да се пуска фризера.
- Термодатчика на фризера настроен на 4-7 градуса според нуждите.
- Подходящо реле и подходящ датчик доказани в точно такива начинания намерих и купих, пътуват от братски Китай. Идеята е фризера да работи през 230 инвертор, релето през 12в ДиСи и всичко останало (без зарядни на винтоверти и подобни) директно от ДиСи 12в на колкото там си им трябват.
- Кабели и кабелни връзки имам достатъчно, мисля да заложа на дебели медни кабели и хубави конектори, всички или почти всички връзки на спойка и/или максимално големи клеми.
- Инвертори 12в на 230в и от 24в на 230в имам + зарядни 12 в на 5в ЮСБ и 12в на 20в за лаптоп, тоест и това съм го уредил, имам и хубав ДС км ДС адаптер от 24 на 12в и от 24в на 5в ЮСБ.
- Контролер, който да зарежда батерии от соларните панели даващи около 36Волта/200+Вата. Тук почва моята фрустрация, просто МППТ контролер или 2 в 1 или 3 в едно, тоест контролер, който да може да смуче ток едно временно от генератор + ФВ панели + 230В мрежа, марки и т.н. това после, типа контролер ми е първата дилема, идеи, опит, предложения?
- Батерии. Мога да си позволя за евтина около 100Ач LIFEPO4 или средно-скъпи 2-300Ач оловни. Дилемата е евтините литиеви нямат темп контрол, БМСа е нефелен и им нямам доверие за толкова голяма сума пари, на супер жега са опасни, на студ имат проблеми със зареждането и с подгрева за да подават ток и съответния разход за самоотопление. Оловните тежат много, имат кратък живот и някак си ми се струват стара технология но пък по-малко страдат при екстремни температури.
- Имам генератори един 700вата и един мисля 2 или 3квт, и двата на бензин.
- Имам и варианта примерно 1 път седмично да оставям батерията/батериите за пълен заряд на 230в, не е за предпочитане но го има.
Остави коментар:
-
От: Какво е необходимо за захранване на хладилник на 220v
Вместо скъп инвертор, аз бих вложил парите в компресорен хладилник и повече солари и акумулатори. Така като го чета, голям инвентор с малък за целта акумулатор и панел.
Остави коментар:
-
От: Какво е необходимо за захранване на хладилник на 220v
Малко развитие по темата:
Колегата вече се е снабдил с това:
150Wp панел, 100Ah тягов акумулатор - 695 лв.
Системата включва 150 Wp панел , 100 Ah тягов акумулатор , 10м соларен кабел, 10А контролер и комплект конектори.
Гадно че не дават да слагам линкове ама как да е
Хладилника е малък марка crown от зора за 180лв
Колегата е купил и преобразувател но при включване хладилникът тръгва работи 10 сек и спира
Явно не е чиста синусуида щото е под 400лв
Насочих го да си купи това:
12v DC/220 V AC 1500 W / 3000 W Gold Edition - 665 лв.
Инвертор чиста синусоида 12v 1500/3000 вата на немската фирма Солартроник. Чисто синусоидално напрежение. Номиналан мощност 1500 W, за кратко претоварване до 3000 W. Функция мек старт Средната консумация на енергия в режим изключен 0 вата Защита срещу обръщане на полярността на батерията (стопяеми бушони) Автоматично изключване в случай на претоварване или късо съединение Одобрен за употреба в моторни превозни средства Здрав корпус от алуминий с форма на радиатор. Сертификати: CE, RoHS, производствени E8 според DIN ISO 9001:2000
Р-ри: 275 x 251,4 x 100,8 mm ; тегло 5.9 кг.
Остави коментар:
-
От: Какво е необходимо за захранване на хладилник на 220v
Така и не разбрах, за какво е нужен компресорен хладилник за кемпер или каравана? Особено пък на 220Волта.
При мен на газ се справят повече от прилично. Че и лед правят на + 35 градуса.
Остави коментар:
-
От: Какво е необходимо за захранване на хладилник на 220v
250лв. Компресора само.
Пусни търсене
Остави коментар:
-
От: Какво е необходимо за захранване на хладилник на 220v
50 литра за 1000лв.
Остави коментар:
-
От: Какво е необходимо за захранване на хладилник на 220v
Първоначално публикуван от ivan4o Преглед на мнениеНяма нужда от инвертори.
На пазара се предлагат компресори за хладилници на 12/24V
60-100W (-23.3°C)
Остави коментар:
-
От: Какво е необходимо за захранване на хладилник на 220v
Няма нужда от инвертори.
На пазара се предлагат компресори за хладилници на 12/24V
60-100W (-23.3°C)
Остави коментар:
-
От: Какво е необходимо за захранване на хладилник на 220v
Първоначално публикуван от kalinntv Преглед на мнениеАз твоята тема спрях да я чета в момента, в който уж нормални мъже започнаха да въртят колела за да палят колата.....
Първоначално публикуван от chrichri Преглед на мнениеВ тази тема мога само да добавя, че на практика пусковият ток при хладилните компресори доста превишава, това, което е записано в учебниците. Така, че за инвертора умножено по 2, по 3 никак не е много...Няколко на брой, несполучливи, поредни пуска могат да финишират нещата финансово зле.
Остави коментар:
Активност за темата
Свий
Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Остави коментар: