Гледам едни суми по-назад по темата за 150W панели, акумулатори и инвертор. Само инвертора е над 600лв. А на мен автомобилният хладилник (40 литра) ми излезе около 400 и малко лева с доставката. Да, китайски, ама работи на 12V и има уж читав китайски компресор. Отделно, че е мислен за кола и:
1) Не му е нужно прецизно нивелиране за да работи.
2) Компактен е.
3) Лесен за транспортиране (пълня го у нас и като дойде ред за тръгване го свалям в джипката).
4) Отваря се от горе.
5) Почиства се с лекота - има отвор за отичане на дъното и директно го вкарвам в банята като е нужно да се измие.
Да помъкнеш 220V хладилни и всичките магарии около него е безумие.
А да харчи 2 пъти по-малко е абсурд. За тая цел трябва да има два пъти по-малко загуби или да е с двойно по-дебела изолация. А тази изолация го прави голям и неудобен за транспортиране. Ако толкова търсиш вариант да харчи по-малко вземи си автомобилен хладилник и му налепи още 5см изолация отвън. Но при 150W панели ще е излишно.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Какво е необходимо за захранване на хладилник на 220v
Свий
X
-
Според инвертора, хладилника може да харчи различно.
Инвертора прави "стъпаловидна" апроксимация на синусоида. Важен момент са броя кванти. Евтините инвертори използват малък брой кванти и асинхрония мотор на компресора грее и харчи повече отколкото на мрежа.
Читав инвертор с около 3% нелинейни изкривявания не е много бюджетен.
Това, което съм мерил - УПС на 24В на празен ход харчи 0.450А с добра синусоида. Т.е. само оттук имаш 10-ина W загуба.
- 1 like
Остави коментар:
-
Ми не съм в нас да ти снимам и засека моя пълен и включен на 110 волта та да видиш,че сметките са точни
-
Впрочем като си говорим за консумацията на ток на 12, 24 и на 220 - в момента имам при мене 55л китаец alpicool на 12/24 и обикновен домакински хладилник (пак китаец, разбира се) 67л - разпространен модел, продава се под марки нео, мидеа и каквото още там.
Ще взема да им закача по един ватметър, само да измисля как да направя сравнението равностойно. Единият е с електронен термостат в градуси, другият просто има врътка от min до max.
Остави коментар:
-
Първоначално публикуван от Stbd Преглед на мнениеСтава объркващо.
Заземяване има при източника на ток, в инвертора. А неговия корпус трябва да се заземи към шасито. Не е трудно.
Сечението на 24 В кабели два пъти по-малко от същото при 12 В. Загубите са същите, но във всички случаи са пренебрежими при такива малки токове, защото почти без разходи може да се увеличи сечението на проводниците.
За енергиразхода на хладилника се бяхме зачудили.
И добре че има, защото доста от инверторите изкарват постоянна съставка на напрежението която е 200-250 волта спрямо маса. На ел. уредите не им пречи защото това постоянно напрежение им идва в common mode, но по отношение на риска от поражение от ел. ток това добавя проблеми.
Сечението на кабелите за 24 волта е двойно по-малко ако търсиш еднаква плътност на тока и четворно по-малко ако търсиш еднакви загуби по кабелите, спрямо 12 волта. И даже още по-малко, ако търсиш еднаква пожароопасност. Колкото по-високо е напрежението, толкова по-ефективни са бушончетата (поне докато не стигнеш напрежения в които имаш да се бориш с дъговия разряд в бушона).
Изобщо 24 волта си е блага работа ама по исторически причини леките коли си седят на 12.
Остави коментар:
-
На там отивам и аз, виждам предимно ползи и преимущества пред всичко останало.
-
Босе => Ампер на час за 100 литра хладилник - това е нова физика,това не го хваща електромера,прати му на тоя мечтател много поздрави.
Хладилника работи строго по-време контролирано от термостата като инвертора се изключва, хладилника е в добре изолиран кемпер не на слънцето и разликата с теб е, че това му е консумацията засечена след като съдържанието на хладилника е вече охладено, а ти буаш две каси бира и мериш тока, сам виждаш разликата.
Аз исках да направя реални измервания ама вчера не успях да взеха фризер за малко парици, като ми изпадне нещо за 40-50 кинта ще взема и ще тествам и тогава ще говорим в реални мерки, до тогава всички обсъждаме и спекулираме
-
Става объркващо.
Заземяване има при източника на ток, в инвертора. А неговия корпус трябва да се заземи към шасито. Не е трудно.
Сечението на 24 В кабели два пъти по-малко от същото при 12 В. Загубите са същите, но във всички случаи са пренебрежими при такива малки токове, защото почти без разходи може да се увеличи сечението на проводниците.
За енергиразхода на хладилника се бяхме зачудили.
Остави коментар:
-
Има някакво неразбиране. Правотоковият компресор изразходва 0,5 - 1 киловатчас на ден, не е по-малко от нормалния. Инверторът щял да тръгва и спира с терморегулатора и отпадат загубите от празния ход. Но това няма значение за обсъждания въпрос. За да се сравнят двата варианта трябва да се премери разходът на енергия на практика.
-
Като имаш 220В е редно и да имаш заземяване и дефектнотокова защита на уредите за твоя безопасност.
По документи на модерен кемперски хладилник му дават 75W компресор за 150л вместимост. Отделно, конструктивно той има фланец за херметично отделяне на топлоотдаващата част и изкарването навън на тази топлина.
Проектното натоварване на инсталацията за 24в е 5А.
За този модел макс 75Ah за денонощие. Реално в режим около 40-50 Ah.
Аз бих заложил на 24в инсталация:
- 4 пъти по-тънка спрямо 12в.
- около 4 пъти по-ниски загуби и вероятност за греещи/лоши връзки.
- почти всички уреди могат да са на 24в "родно" захранване.
- 24в е индустриален стандарт и има голямо разнообразие на компоненти и автоматика на 24в.
проблеми :
- 2 последователни 12в акумулатора - може да е нужна схема за баланс на заряда им.
- винаги ще трябва да ги сменяш и двата заедно.
- радиокасетофони на 24в не съм виждал. В камионите ползват DC-DC конвертор към 12в.
- 1 like
Остави коментар:
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Остави коментар: