Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Какво е необходимо за захранване на хладилник на 220v

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • brum
    отговори
    Гледам едни суми по-назад по темата за 150W панели, акумулатори и инвертор. Само инвертора е над 600лв. А на мен автомобилният хладилник (40 литра) ми излезе около 400 и малко лева с доставката. Да, китайски, ама работи на 12V и има уж читав китайски компресор. Отделно, че е мислен за кола и:
    1) Не му е нужно прецизно нивелиране за да работи.
    2) Компактен е.
    3) Лесен за транспортиране (пълня го у нас и като дойде ред за тръгване го свалям в джипката).
    4) Отваря се от горе.
    5) Почиства се с лекота - има отвор за отичане на дъното и директно го вкарвам в банята като е нужно да се измие.

    Да помъкнеш 220V хладилни и всичките магарии около него е безумие.

    А да харчи 2 пъти по-малко е абсурд. За тая цел трябва да има два пъти по-малко загуби или да е с двойно по-дебела изолация. А тази изолация го прави голям и неудобен за транспортиране. Ако толкова търсиш вариант да харчи по-малко вземи си автомобилен хладилник и му налепи още 5см изолация отвън. Но при 150W панели ще е излишно.

    Остави коментар:


  • Stbd
    коментира - отговор
    За справка Victron 500 Вт е 183 паунда. Има 5% изкривявания, товар с cos 0.6-1, разход на празен ход 4 Вт и ако няма никакъв товар и премине в режим чакане 0,4 Вт, ефективност 90%.

  • Stbd
    коментира - отговор
    По много субективна оценка най-икономични са 12 В, 5-6-7 А. 24 В консумират 4,5 - 5 А, но не и наполовина.
    230 В май са по-мощни, но дали разходът води и до повишена производителност?

  • BENZBOSS
    коментира - отговор
    Ще ма няма да е по-евтин и зависи къде си се намират много по-трудно за разлика от другия

  • stefsab
    отговори
    Според инвертора, хладилника може да харчи различно.
    Инвертора прави "стъпаловидна" апроксимация на синусоида. Важен момент са броя кванти. Евтините инвертори използват малък брой кванти и асинхрония мотор на компресора грее и харчи повече отколкото на мрежа.

    Читав инвертор с около 3% нелинейни изкривявания не е много бюджетен.
    Това, което съм мерил - УПС на 24В на празен ход харчи 0.450А с добра синусоида. Т.е. само оттук имаш 10-ина W загуба.

    Остави коментар:


  • veskov
    коментира - отговор
    12волтов с електронен термостат няма да е по- надежден и икономичен от тъп 220 с бюджетен инвертор, съвсем пък от газов. 24в е различен и по- бива.
    пп смятаме цялата купчина около него

  • BENZBOSS
    коментира - отговор
    А направи го та да не снимам аз тук 5 хладилника на различен волтаж и пак да си говорим дали от 12 волтова батерия през инвьртьр един 220 волтов хладилник ше харчи по-малко от един 12 волтов

  • BENZBOSS
    коментира - отговор
    Ми не съм в нас да ти снимам и засека моя пълен и включен на 110 волта та да видиш,че сметките са точни

  • Ясен
    отговори
    Впрочем като си говорим за консумацията на ток на 12, 24 и на 220 - в момента имам при мене 55л китаец alpicool на 12/24 и обикновен домакински хладилник (пак китаец, разбира се) 67л - разпространен модел, продава се под марки нео, мидеа и каквото още там.

    Ще взема да им закача по един ватметър, само да измисля как да направя сравнението равностойно. Единият е с електронен термостат в градуси, другият просто има врътка от min до max.

    Остави коментар:


  • Ясен
    отговори
    Първоначално публикуван от Stbd Преглед на мнение
    Става объркващо.
    Заземяване има при източника на ток, в инвертора. А неговия корпус трябва да се заземи към шасито. Не е трудно.
    Сечението на 24 В кабели два пъти по-малко от същото при 12 В. Загубите са същите, но във всички случаи са пренебрежими при такива малки токове, защото почти без разходи може да се увеличи сечението на проводниците.

    За енергиразхода на хладилника се бяхме зачудили.
    Заземяването в един кемпер е към шасито, да. Другаде няма къде. Дефектнотокова (даже по-ефективна) защита обикновено има в инвертора (поне в що-годе читавите инвертори).

    И добре че има, защото доста от инверторите изкарват постоянна съставка на напрежението която е 200-250 волта спрямо маса. На ел. уредите не им пречи защото това постоянно напрежение им идва в common mode, но по отношение на риска от поражение от ел. ток това добавя проблеми.


    Сечението на кабелите за 24 волта е двойно по-малко ако търсиш еднаква плътност на тока и четворно по-малко ако търсиш еднакви загуби по кабелите, спрямо 12 волта. И даже още по-малко, ако търсиш еднаква пожароопасност. Колкото по-високо е напрежението, толкова по-ефективни са бушончетата (поне докато не стигнеш напрежения в които имаш да се бориш с дъговия разряд в бушона).

    Изобщо 24 волта си е блага работа ама по исторически причини леките коли си седят на 12.

    Остави коментар:


  • BatGeorgeone
    коментира - отговор
    На там отивам и аз, виждам предимно ползи и преимущества пред всичко останало.

  • BatGeorgeone
    коментира - отговор
    Босе => Ампер на час за 100 литра хладилник - това е нова физика,това не го хваща електромера,прати му на тоя мечтател много поздрави.

    Хладилника работи строго по-време контролирано от термостата като инвертора се изключва, хладилника е в добре изолиран кемпер не на слънцето и разликата с теб е, че това му е консумацията засечена след като съдържанието на хладилника е вече охладено, а ти буаш две каси бира и мериш тока, сам виждаш разликата.

    Аз исках да направя реални измервания ама вчера не успях да взеха фризер за малко парици, като ми изпадне нещо за 40-50 кинта ще взема и ще тествам и тогава ще говорим в реални мерки, до тогава всички обсъждаме и спекулираме

  • Stbd
    отговори
    Става объркващо.
    Заземяване има при източника на ток, в инвертора. А неговия корпус трябва да се заземи към шасито. Не е трудно.
    Сечението на 24 В кабели два пъти по-малко от същото при 12 В. Загубите са същите, но във всички случаи са пренебрежими при такива малки токове, защото почти без разходи може да се увеличи сечението на проводниците.

    За енергиразхода на хладилника се бяхме зачудили.

    Остави коментар:


  • Stbd
    коментира - отговор
    Има някакво неразбиране. Правотоковият компресор изразходва 0,5 - 1 киловатчас на ден, не е по-малко от нормалния. Инверторът щял да тръгва и спира с терморегулатора и отпадат загубите от празния ход. Но това няма значение за обсъждания въпрос. За да се сравнят двата варианта трябва да се премери разходът на енергия на практика.

  • stefsab
    отговори
    Като имаш 220В е редно и да имаш заземяване и дефектнотокова защита на уредите за твоя безопасност.

    По документи на модерен кемперски хладилник му дават 75W компресор за 150л вместимост. Отделно, конструктивно той има фланец за херметично отделяне на топлоотдаващата част и изкарването навън на тази топлина.
    Проектното натоварване на инсталацията за 24в е 5А.
    За този модел макс 75Ah за денонощие. Реално в режим около 40-50 Ah.

    Аз бих заложил на 24в инсталация:
    - 4 пъти по-тънка спрямо 12в.
    - около 4 пъти по-ниски загуби и вероятност за греещи/лоши връзки.
    - почти всички уреди могат да са на 24в "родно" захранване.
    - 24в е индустриален стандарт и има голямо разнообразие на компоненти и автоматика на 24в.

    проблеми :
    - 2 последователни 12в акумулатора - може да е нужна схема за баланс на заряда им.
    - винаги ще трябва да ги сменяш и двата заедно.
    - радиокасетофони на 24в не съм виждал. В камионите ползват DC-DC конвертор към 12в.

    Остави коментар:

Активност за темата

Свий

В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

Зареждам...
X