Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Какво е необходимо за захранване на хладилник на 220v
Свий
X
-
Микровълновата е около 1кW - инверторите дали ще са "съгласни" да я хранят?
LIFEPO4 - заводските пакети, които са ми попадали, са с по няколко темп. сензора - на клетка, 1 на 2 клетки, според конструкцията, за да се контролира бързия заряд.
Твойте клетки с какво напрежение ще са - ще може ли батерия от 8 клетки директно да се зарежда от алтернатор? Или през зареждачка?
OEM камионджийските алтернатори са за малък ток - ще можеш да дозареждаш, но бавно.
Газовия хладилник е абсорбционен тип и гренето на ток става само при външно захранване. Не е по-икономичен от компресорния.
Как ще се топлиш? Truma, Webasto ?
-
Благодаря на всички за съветите и подкрепата в това ново за мен начинание.
До момента узрях за следните неща.- Не мисля да слагам 230В неща където не им е мястото защото усложняват системата, увеличават риска и намаляват надежността, +носят опасност за живота и здравето на ползувателите.
- Батериите най-вероятно ще са LIFEPO4, в момента има оферти за доставка от Полша, Германия, Франция и дори и на склад на острова. Може би ще изригна с 8 клетки Х няколкостотин Ампера, за да стане 24Волтова система.
- Оловни батерии винаги ще имам + разни малки литиеви колкото ако нещо иде на кино за да може да се стартита двигателя или нещо друго при нужда.
- Хладилник, мисля да е малък за 12/24 Волта или ако ми изпадне почти без пари 3 в 1 от стара каравана, които пак за 12/24В + газ + 230В.
- Инверторите ще останат винаги като допълнителен страничен вариант за разни инструменти и микровълнова и т.н.
При соларите(фотоволтаични панели) имам ли далавера да вържа последователно + паралелно панелите на 70волта срещу варианта да ги държа паралелни на 36В както са си стандартно, разни загуби от кабели и т.н. по-добро представяне на контролера ако волтажа е по-висок например, просто търся идеи и насоки в тази област?
-
Този последния БМС ми се вижда мижав.
Ето един вариант и от мен https://www.ebay.co.uk/itm/Smart-BMS...Cclp%3A2334524
-
s_s1
#75.2
s_s1 коментира
Вчера, 15:08
Да помоля линк за нужния БМС.
https://www.ebay.de/itm/10-8V-14-4V-...wAAOSwH1Vat1PY
Този тип работи добре, има и за повече елементи
-
Консумацията зависи от много фактори и няма как да се предвиди. Колко често се отваря хладилника, колко е разликата между външната и вътрешната температура, колко е топлоизолацията, колко харчи компресора и какви загуби имаш в инвертора. Все неща дето няма кой да ги сметне. Съответно не се смятат тези работи, а се прави проба. И на база на резултатите ще знаеш дали още нещо ти трябва.
На мен хладилника ми харчи под 40Аh на ден. Имам си уред дето мери колко Ah са минали от батерията към консуматорите и по него съм го засичал в началото. Ако няма слънце, то времето е студено и харчи по-малко. Ако има слънце ти е все тая колко харчи, защото панелите наваксват. Най-много батерия ти трябва за дните когато няма слънце.
Та за батерията - вземаш тягова батерия. AGM технологията е хубава и има важно предимство - много бързо се зарежда. Та при читав алтернатор за 3-4 часа ще можеш да я заредиш на над 80%. Ама е много пари за тоя лукс. Моята е хибридна, 80Ah, стартерно-тягова и гелова. И тя се зарежда сравнително бързо от алтернатора. Exide Equipment Gel разгледай.
За капацитета - почваш с един акумулатор от 80-100Ah, прави тест за 2-3 дни и гледаш стига ли или не. После ще прецениш в какво да инвестираш - още батерии или още панели.
Ако вземеш литиева батерия цените ще са в порядъци по-високи за същият капацитет. При все, че ще носиш домашен кютук дето работи на 220V да се опитваш да пестиш място с батериите е безумно. Ще е като на прасе звънче.
-
48 волта е идеята за заместване на 12 в системите при нови малки и среедни напудрени лодки, имало такова нещо и за колите. При първите се търси еднаквост с електрически главен двигател и намалена маса и цена на кабели, електродвигатели, зарядни и инвертори. В интернет има писано, без да става ясно кои доводи са журналистически видения, кои реални https://www.popularmechanics.com/cars/a2198/4226979/
-
За литиево-железни елементи долната граница за зареждане е 0 градуса, а горната с оглед на вътрешен ускорен разпад е 40 градуса, с граница 45. В каравани трябва подгрев за зимата и охлаждане за горещо време.
От оловните най-неприятни ограничения имат акумулаторите с вата - 45 градуса за зареждане и за ползване. В студ проблем има при ниски нива на заряд, което подлежи на планиране по някакви начини.
Остави коментар:
-
На доста разреден оловен акумулатор, електролита замръзва около -8 -10 градуса. В диапазона -15 -20 градуса трябва акумулатора да не се разрежда под 50-60%, че замръзва електролита.
"На живо" оловен акумулатор не съм видял да гръмне от самосебе си, но са гърмяли пред мен 10-тина от човешка грешка
-
Да, по умните не зареждат докато темп не стане - 5С, защото това скъсявало много живота им. А батерията, за която пиша е стартова за мотоциклет. До сега е живяла достатъчно. И дори утре да умре вече отдавна си е избила парите. Защото в този корпус 7АЧ "усилена" варта едвам си изкара гаранцията.
-
Към BatGeorgeone: Е да, но нали Вие ще ползвате батериите тук, а не в Канада и северните щати?
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Остави коментар: