Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Какво е необходимо за захранване на хладилник на 220v
Свий
X
-
Боса има предвид географската ширина на родината ни-тя е северна и е от 41 до 44 градуса,това е и градуса на наклон на панелите южно. За ЮК е повече 55 го дава уикито
-
За момента мисля да тествам на 12Волта, имам и 24Волта инвертор но първо е на 12в теста.
Вместо прав ток от соларни панели, за тестовете вътре в гаража мисля да закача сървърни захранвания, имам на 350, 500 и мисля 750 Вата само волтажа не съм сигурен колко е. Това за да видя как се настройва и как работи контролера а и нямам друго зарядно за литиевите, а не ми се пробва със зарядно за оловни батерии но ако се наложи 1-2 зареждания може и с него.
-
Босе, моля те обясни, не те разбирам, мерси предварително - слагай на градус географска ширина ?
-
С 1000 вата няма да ти се налага да си играеш с ъгъла към слънцето,просто ги слагай на градус географска ширина и пей сърце
-
При ползване на кепмера през зимата за 24 часа ориентировъчно изразходвам 50-70 Ач. и в 90% от случаите 1 слънчев панел 160 вата ги дозарежда.
Само когато вали сняг и натрупа в/у ФВ има нужда да дозареждам от ДВГ.
Сега в неделя при облачно време и периодични валежи от дъжд заряда беше м/у 0,5 и 1.1 А.
- 1 like
Остави коментар:
-
Дойде Виктрона, баси голямото нещо, аз очаквах колкото кутия вафли то голямо колкото акумулатор и тежи толкова.
По-късно днес трябва да дойдат и двете литиеви батерии.
За ФВ панели мисля да сделам едно бързо скелетче от тръби и фитинги за скеле, после дъски и на тях да фиксирам панелите. Избирам скеле защото мога да играя с ъгъла към слънцето сравнително лесно, имам го налично и е много здраво.
Мисля да започна с четири панела, 235Вата се оказаха на 36 Волта, ако е много зян добива може да добавя още един панел според какъвто волтаж получавам в силното слънце, контролера ме ограничава до 150Волта.
Купих и 2 х 50 метра х 6мм кабели за солар(УВ обвивка), червен и черен, че се оказа, че моите налични са по-тънки.Последно редактирано от BatGeorgeone; 07-04-21, 15:16.
Остави коментар:
-
Всяка батерия има БМС, дали на 12 или на 48 волта се ползват батериите няма значение, БМСа вътре във всяка си върши работата.
Когато и ако взема клетки, ще си подбера и правилния БМС.
-
Подкрепям твоето мнение.
Аз от доста време имам няколко возила и поне половин дузина оловни батерии(акумулатори), нямам батерия надживяла 5 години, независимо как се е ползвала и на какво возило.
Освен това преди да се отрека от оловните опитах да купя разни АГМ, дълбоко разрядни, кемперни батерии и т.н. и от как видях в магазините и чисто нови батерии умрели реших, че това е хазартна игра в която аз не искам да участвам, риск спрямо положителни неща, просто не си струва, поне не за мен, нито на хартия, нито спрямо моя емпиричен опит.
-
Новата тема, за да не цапаме тази с въпроса кое убива преждевременно акумулаторите: https://offroad-bulgaria.com/forum/%...B8%D1%82%D0%B5
-
Първоначално публикуван от Stbd Преглед на мнениеВъпросите за БМС вече се отхвърлиха, като лесни, се
Остави коментар:
-
Въпросите за БМС вече се отхвърлиха, като лесни, с достъпни и евтини множество решения. Въпреки че ако се потърси обяснение защо цените са или 500-1000, или 5-10 евро, може и да излязат на преден план някои незаобиколими подробности.
Остави коментар:
-
Впрочем сега погледнах горе че БатЖоржоне се кани да прави 24в система с 2 литиеви батерии от по 12 волта.
Това е лоша стратегия.
BMS трябва да е една и да обхваща всички клетки, иначе силно се надяваш на симетрията на системата.
Остави коментар:
-
Редовно 10-годишните акумулатори са в много добро или отлично състояние. И редовно едногодишни са тръгнали към боклука.
При неправилно ползване акумулаторите заминават даже за година-две. В упс от примера какво поддържащо напрежение е избрано, колко ток се ползва и до колко процента се разреждат? Вероятно тези и трите са крайно неподходящи, може би напрежението на зареждане (поддържащо) е избрано добро и толкова.
При 50% разряд напрежението на оловни акумулатори е над 12 в при разумни токове и спомената система в каравана отдавна е умряла поради грешен монтаж, настройка или ползване. Същото е за сънлайт системата. Пусни една тема и веднага ще лъсне кое ги е убило. Ще е нещо всеизвестно, но обявено за "маловажно" или "не е така". Преразряд, рефивно недозареждане, може би и презареждане в други моменти. Плюс неправилен монтаж.
Но нали трябва да са литиеви заради експеримента - такива да са. Просто ще струват двойно и ще се похабят за 1/100 от нормалните си цикли.
Остави коментар:
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
Остави коментар: