От: Кой от двата: Yamaha WR250F или KTM EXC 250
Много полезно четиво. И за радост съвсем разбираемо за мен в теоритичната част, защото от няколко години се занимавам теоритично и практически с конструиране на окачвания, но на 4-колесни и най-вече експериментирам върху собственото си возило. Термините са различни, но принципа на работа е еднакъв. При 4-колесните параметъра е един - drop percentage, а при мотоциклетите заради съизмеримото тегло на тупана и мотоциклета са два - static sag и race sag. Не съм запознат с опциите на окачванията при мотоциклетите и не знам какво се предлага на пазара. Във всеки случай обаче лесно ще се ориентирам за spring rate на пружините и за bond-rebond параметрите на амортесьорите, които са ми необходими. Очуден съм обаче, че при поръчка на нов мотоциклет тези параметри не могат да се уточняват и поръчват, а се налага след това всеки да се оправя както може. При мотоциклетите, където теглото на тупана е около 50% от общото ми се струва, че производителя би следвало да предлага такава опция. Аз също считам, че прелоуда води само до влошаване на параметрите на окачването и дори се чудя защо е предвиден при мотоциклетите. Може би все пак има някаква спесифична причина и някога ще я проумея.
Първоначално публикуван от s_s1
Преглед на мнение
Коментар