Обява

Свий
Няма добавени обяви.

KTM Adventure срещу BMW GS

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: KTM Adventure срещу BMW GS

    Супер интересно ми е като ви чета
    Напомняте ми на "младежките времена" от преди 10 години, когато водехме спорове, кой е най-добрия джип.

    Ама момчета, няма най-добра машина!!! На първо място има машина която може да си позволиш да си купиш и подържаш и на второ място която да те кефи.
    "Едни харесват руси с големи цици, а други чернокоси с малки цици. За разлика от тях трети харесват чернокоси с големи ...."

    КТМ определено си е с насоченост офроуд. Занам много добре Събин от къде е минал, защото съм карал с него преди 8 години по горите. Той кара по наистина екстремно-извратени кози пътеки, до където БМВ дори не може да достигне, камо ли да мине. Карал съм КТМ адвенчър и видях, че е супер лекичък и маневрен. Но пък със сигурност КТМ ще те умори доста при 1000 км преход за деня. С БМВ ГС карах офроуд - софт горски път с дълбоки коловози. През цялото време ме вкарваше в коловозите, където цилиндрите се жулваха по камънаците, което въобще не е добре. Но пък на пътя БМВ-то определено беше супер комфортно.

    Така, че престанете да си ги "мерите" в направление кой е по-добър, а вземете да покажете разликите, та да може всеки да си направи извода.
    И двата мотора имат компромиси в някое от основните направления.
    80% от моторостите с тежки мотори реално не са наясно какво е истински офроуд. Пък 80% от ендуро-кросистите не знаят какво е спарването на километър 1000.

    Пък и като видях социологическото проучване, май трябва да намесим и Африката в състезанието Р , щото за цената на един кардан на БМВ или едно електронно запалване на КТМ, може да се обиколи света ))))

    Коментар


    • От: KTM Adventure срещу BMW GS

      Първоначално публикуван от huko Преглед на мнение
      Та в името на добрия тон, дай не толкова лично, щото в края на краищата говорим за едни железа, дето всеки сам си ги избира. За другото ни трябват приятели.
      Не знам какво му е личното досега, аз споделям защо ГС-а е по-добър ЗА МЕН, а не че Адвенчъра е дръгел.
      А за твоят извод, че големите ендура не са за пътешествия, пак ще си говорим след известно време.
      Ride to arrive.

      Коментар


      • От: KTM Adventure срещу BMW GS

        До сега не съм писал тук (май само веднъж ) , но за това пък чета МНОГО ВНИМАТЕЛНО .И то не пиша защото не съм карал нито една от двете безспорно хубави машини и НЯМАМ ПРАВО да пиша мнение за тях. Май мнение 121 обяснява всичко , а и всичко си зависи и от психологическия портрет на задкормилното устройство -дали човекът го кефи повече 1000+ км за деня или 500+км , ама екстремни. За всеки фъна е различно понятие. Но изводът който си направих за себе си е, че : Много обичам да карам продължително, но от тромави мотори само по асфалта ми доскучава(за това си продадох и Трансалпа). И реших: В момента в който имам +15000 за мотор ....ще си купя F800 GS(много важно , че няма кардан) . Поздрави и успешен сезон!

        Коментар


        • От: KTM Adventure срещу BMW GS

          Първоначално публикуван от Plamen WR Преглед на мнение
          Не знам какво му е личното досега, аз споделям защо ГС-а е по-добър ЗА МЕН, а не че Адвенчъра е дръгел.
          А за твоят извод, че големите ендура не са за пътешествия, пак ще си говорим след известно време.
          Еми явно съм те разбрал погрешно, ма и ти като гледам не си ме разбрал, защото не съм казал никъде, че големите ендура не са за пътешествия.
          Като бивш собственик на В-стром пак бих си купил такъв, ако пътешевствието предполага нуждата от такъв мотор.
          За оффроуд в истинския смисъл на думата просто нямам никакви способности на две колела и бих предпочел 4х4.
          Това, което казах за ендуро базираните туръри, е че на асфалт не може да ми достави такъв кеф, като ниския мотор с малка предна гума. И понеже пътуванията, които правя до момента съдържат не малко километри хубав асфалт - предпочитам усмивката, пред идеята че ще мина и през военен полигон, ако се наложи. Предполагам, че това въобще не важи за тези, които карат предимно по черно, за да си сложат усмивката, за тях най- вероятно ендуро базирания туч е единствен вариант.
          Още повече, че винаги съм сам на мотора.
          Зима иде

          Коментар


          • От: KTM Adventure срещу BMW GS

            Не мога да ви разбера. Хем нямате бебета за гледане хем не карате в туй прекрасно време. Що така

            В Турция никой няма да се мятка, щото ще избирам внимателно пътя, а и там голям проблем са коловозите от камионите, които са си дълбочки. Но пък са малко. Ако някой се прави на състезател ще се разправя с Виктория, а тя е станала опасна.

            Мони, за Африка писах два пъти от служебния компютър, ама все не мога да изпратя от там. На макадама ми беше голям кеф. С шосейните гуми си давах яко газ и го имам снимано. Предишния ден не ми беше кеф. В Кения хич не ми беше кеф в оня каманак, ама същото щеше и да е с КТМ-а. То си е въпрос на това кой колко може. Накрая и двамата бяхме каталясали. Сега ми кажи колко пъти псува, че не си тръгнал с малкия КТМ, щото щеше да е 100% фън.
            Никой не си купува БМВ за да го кара по черно или ако има такъв, то явно нещо не е наред. Ама и също никой не си купува голям КТМ за да го кара по черно. Всичко е въпрос на предпочетание, но е факт, че има хора, които карат големи БМВ-та много по черно и им е 100% фън. Що така ги карат не знам, ама хората си могат и всичко си опира до способностите на карача. А и не знам кой асфалтов турър е ЗНАЧИТЕЛНО по-евтино от БМВ. БМВ правят и асфалтови туръри. И защо някой трябва да ми казва, че не съм получил това, което съм очаквал за парите си. Това е единствения мотор, който карам вече трети сезон и то щото ме кефи. Взимам го от магазина, сядам и карам, ама чак пък комплекси да избивам, хич не ми е минало през ума.

            Бахти и тъпата тема.

            Коментар


            • От: KTM Adventure срещу BMW GS

              Бойко не се обиждай нали се майтапим.

              Първоначално публикуван от Димо Преглед на мнение
              A, повозих децата, от това трудно ще ми се разтреперят ръцете Явор, даже вика "Татко, що си взел тоя бавен мотор. Искам на твоя." Виж с Хусабрерга не е такава работата...от него треперят

              Сега сериозно. Аз и преди съм го писал. Това не са еднакви мотори. КТМа спокойно си минава цялото трасе със скоковве, с всичко. На BMWто трябва "два пъти" да навиеш масура, за да го вкараш в оборотите, в които KTMa влиза с леко помръдване...по-рязък е, окачването се държи различно. Това си е състезателен мотор пуснат на пътя. В този смисъл е редно да се сравнява с HP2 (да, знам за 990R, но това не променя нищо).
              Еми и аз това ви разправях още в началото. BMW-то е за спокойни хора. КТМ-а е за хора, които са по агресивни.

              Първоначално публикуван от Димо Преглед на мнение
              Това обаче не го прави по-подходящ за пътуване от GSA (също, както HP2 не е). При едно дълго пътуване са важни съвсем други качества (малък разход, ветрозащита, комфорт, надеждност, ремонтопригодност, обслужване, товароносимост ако щете... и т.н.). Не знам за къде точно в едно пътуване би ми затрябвало подобно поведение на машината. По макадамените пътища или трошено каменни настилки, по които пътешестваме можеш да раздаваш газ и с GS-a (кой колкото може). А на натоварен за път KTM няма да му се наложи да скача по крос-трасета никъде ... Да не говорим ако са двама отгоре му.
              Съгласен освен за надеждност, ремонтопригодност, обслужване.

              - За надеждността сме на кантар поред мен - всеки си има проблемите и решенията им. Въпроса е кой колко ще се подготви.

              - За ремонтопригодността КТМ-а е много по-лесен за ремонтиране на пътя. Съдинител ~30мин. Водна помла ~1 час. Семеринг преден пинион ~30 мин. Верига и пиниони ~30 мин. Биете ни само по реглаж клапани и ремонт скорости, като за второто при нас е цепене на двигател което е ужас! Какви са ви времената за тези ремонти при вас? Семеринг при съединителя, смяна на съединителя и ремонт на кардана?!?

              - Обслужването: ние мажем верига, но на който му е проблем си слага скотойлер. Маслото го сменяме на 7500 по книга. При вас май е по рядко? Обслужването в твоята тема на кардана и семеринга на съединителя е ужас приятелю. Камор какво викаха "трябва да ходи до Германия!" Добре че имате някакъв пич в Пловдив където ги разбира и си е направил специализираните инструменти. Ама пак до Пловдив де... ужас човек - не отваряй дума даже!

              Първоначално публикуван от Димо Преглед на мнение
              Още нещо си мисля. По време на многодневни и изтощителни пътувания, след 15 часа каране и стотици километри, последното което ми трябва е нервен и рязък мотор... Та аз едва гледам от преумора.
              Съгласен, затова или трябва този с КТМ-а да е по корав, или това което мисля да направя да му намаля малко бензина и да го поуспокоя за дълги пътувания. Нито ще харчи гуми и вериги, нито бензин.

              Първоначално публикуван от Димо Преглед на мнение
              А фън? Фън има с всичко що е на две колела. Дето се казва - Ела да ми измериш фън-а. На мен очите ми светят Едно пътешествие никога не е било и няма да бъде състезание ...
              Е да де, ама за теб. За мен фън с БМВ-то няма. Най много да заспя докато карам... правил съм го с WR426F на асфалта...

              Първоначално публикуван от Димо Преглед на мнение
              Да, за състезатели настоящи или бивши - това е мотора. Страхотен е. Ще си спомнят за състезателното си минало всяка сутрин. А вечер ? Никой не тръгва с "бегачка" на пътешествие ...
              Тръгват много хора, ама трябва да са корави и сигурно не издържат по 15 часа каране като теб Ще тестваме.

              Първоначално публикуван от Димо Преглед на мнение
              И да добвя. Покупката на състезателен мотор не прави купувача състезател. Напротив - ще си плати два пъти за грешката.
              Не е нужно да е състезател. Просто пича може да е по агресивен, по неразумен, по млад.

              Първоначално публикуван от Димо Преглед на мнение
              Това е причината да се купуват малко от тези мотори в света, в който хората не се правят на такива, каквито не са, а не маркетинга на BMW.
              Не знам дали това е причината, но КТМ-а като всеки мощен и нервен мотор не е за всеки - факт!

              Първоначално публикуван от Димо Преглед на мнение
              КТМ трябва да направят различен от този мотор, ако им е важно да продават много.
              Правят. Очакват се няколко нови модели!

              Поздрави!

              Коментар


              • От: KTM Adventure срещу BMW GS

                Събине, тя дисциплината "пътуване на далеч" е спокойна. Няма нервни участници в маратона, примерно 40км гладко бягане или плуване.

                За надеждността: Има още много километри да изминат КТМ преди да може да сравним. КТМ са на пътя едва от няколко години. Вярно е, че чистят недомислиците, примерно тези от 950 ги няма при 990.

                Ремонтопригодност: Този мотор няма пластмаси. Сваляш резервоара (с един болт) и мотора е практически гол. Мотора се разделя на две за 10 мин. Семирингите на скоростната кутия са ти пред очите. Съединителя изкарва над 100 000км, екватора е дълъг около 40 000км. Никой не си носи съединител за смяна на път. Съединител вероятно професионалист ще смени за два часа, аз може и цял ден да си играя. Семеринг на колянов вал си е все едно - съединител. За да регулираш клапани, трябва да можеш да клекнеш Така стои и въпроса със свещите. Семеринг на кардана се сменя след 40 000км. Но ако не те дразни че пуска, можеш да го смениш и в Мексико. Вярно е, че не всеки се хваща, но направата на инстумента отне 20 мин. с описание по телефон и доставка. Другото е опит. Водна помпа - няма, съответно и термостат. Верига и пиньони - няма. Масло - на 10 000км.

                Първоначално публикуван от sabin
                Най много да заспя докато карам...
                С този мотор на път е скучна само поддръжката - след 10 000км трябва да смениш масло. Това е Нека да тръгнем нанякъде пък ще те видя как ще заспиш

                Първоначално публикуван от sabin
                Съгласен, затова или трябва този с КТМ-а да е по корав, или това което мисля да направя да му намаля малко бензина и да го поуспокоя за дълги пътувания. Нито ще харчи гуми и вериги, нито бензин.
                Е колко корав?
                Ти мислиш да го "скопиш", Лъчо се мъчи да го скопи по негов си начин. Трябва да си Кома или Депре ли? А да, разбира се, може да си разхождаш надписа "Дакар" по магистралите ... и сина ми така прави

                Айде да си дадем сметка за следното:

                Аз: 65 000км за три сезона с има -няма 1000км наистина лоши пътища.
                Мони: 65 000км за четири сезона с има-няма 1000км наистина лоши пътища.
                Ти: 5000км за една есен с 1000км в гората и на трасе.
                и т.н.

                Е?

                От 65 000км - 64 са минати по магистрали, първокласни, второкласни и третокласни пътища. Къде са тези "адвенчърски" маршрути, за които ще ми трябва бегачка, щото иначе "няма минаване"? Айде някой с КТМа да ги мине най-после, пък ние с БМВтата ще подсмърчаме в ъгъла

                Питай Майкъл Мартин що е с БМВ от петнайсет години пък е и австирец
                Е не е състезател човека. Просто е разчертал Африка по хоризонтал и вертикал без да се качва на пътя ...
                (Признавам, че последното не е аргумент, но си струва да погледнеш в сайта и прочетеш мнението му за мотора)

                По притеснително е това, което четох за един 800 GS, който отказа да запали в Алтай. Та се наложи да го товарят на ЗИЛ за да изчака да му пратят нов ключ(имобилайзер) от Германия. Щото пък и гаранционен ...

                Аз такова нещо нямам. А ти ?


                И разбира се, че ще направят друг мотор. И ще минат още години, докато той стане добър. И ще прилича на БМВ, също като новото Супер Тенере
                Защото на пътуващите хора им трябва друг мотор, без значение от темперамента и възрастта. Просто такъв е класа.
                990 ще остане на Ерцберг, Баха Саксония и други Бахи да се мери с HP2.
                Последно редактирано от Димо; 14-03-11, 14:51.
                ______2
                Е = MZ

                Коментар


                • От: KTM Adventure срещу BMW GS

                  С тоя добър тон нещо безинтересна стана темата....

                  Ето още едно нещо:
                  Ако търсиш тръпката на КТМ (големия), може да го получиш от ГС 800.
                  Ако търсиш комфорта на 1100/1150/1200 ГС, нито КТМ, нито КТПодкрепа не може да ти го даде.

                  На нашия остров има всичко, което го има и на вашия. Вие не можете да твърдите същото. Засега.... и следващите 50-60 години.
                  You'll never find out - I got no key hole....

                  Коментар


                  • От: KTM Adventure срещу BMW GS

                    Първоначално публикуван от Димо Преглед на мнение
                    Събине, тя дисциплината "пътуване на далеч" е спокойна. Няма нервни участници в маратона, примерно 40км гладко бягане или плуване.

                    За надеждността: Има още много километри да изминат КТМ преди да може да сравним. КТМ са на пътя едва от няколко години. Вярно е, че чистят недомислиците, примерно тези от 950 ги няма при 990.

                    Ремонтопригодност: Този мотор няма пластмаси. Сваляш резервоара (с един болт) и мотора е практически гол. Мотора се разделя на две за 10 мин. Семирингите на скоростната кутия са ти пред очите. Съединителя изкарва над 100 000км, екватора е дълъг около 40 000км. Никой не си носи съединител за смяна на път. Съединител вероятно професионалист ще смени за два часа, аз може и цял ден да си играя. Семеринг на колянов вал си е все едно - съединител. За да регулираш клапани, трябва да можеш да клекнеш Така стои и въпроса със свещите. Семеринг на кардана се сменя след 40 000км. Но ако не те дразни че пуска, можеш да го смениш и в Мексико. Вярно е, че не всеки се хваща, но направата на инстумента отне 20 мин. с описание по телефон и доставка. Другото е опит. Водна помпа - няма, съответно и термостат. Верига и пиньони - няма. Масло - на 10 000км.



                    С този мотор на път е скучна само поддръжката - след 10 000км трябва да смениш масло. Това е Нека да тръгнем нанякъде пък ще те видя как ще заспиш



                    Е колко корав?
                    Ти мислиш да го "скопиш", Лъчо се мъчи да го скопи по негов си начин. Трябва да си Кома или Депре ли? А да, разбира се, може да си разхождаш надписа "Дакар" по магистралите ... и сина ми така прави

                    Айде да си дадем сметка за следното:

                    Аз: 65 000км за три сезона с има -няма 1000км наистина лоши пътища.
                    Мони: 65 000км за четири сезона с има-няма 1000км наистина лоши пътища.
                    Ти: 5000км за една есен с 1000км в гората и на трасе.
                    и т.н.

                    Е?

                    От 65 000км - 64 са минати по магистрали, първокласни, второкласни и третокласни пътища. Къде са тези "адвенчърски" маршрути, за които ще ми трябва бегачка, щото иначе "няма минаване"? Айде някой с КТМа да ги мине най-после, пък ние с БМВтата ще подсмърчаме в ъгъла

                    Питай Майкъл Мартин що е с БМВ от петнайсет години пък е и австирец
                    Е не е състезател човека. Просто е разчертал Африка по хоризонтал и вертикал без да се качва на пътя ...
                    (Признавам, че последното не е аргумент, но си струва да погледнеш в сайта и прочетеш мнението му за мотора)

                    По притеснително е това, което четох за един 800 GS, който отказа да запали в Алтай. Та се наложи да го товарят на ЗИЛ за да изчака да му пратят нов ключ(имобилайзер) от Германия. Щото пък и гаранционен ...

                    Аз такова нещо нямам. А ти ?


                    И разбира се, че ще направят друг мотор. И ще минат още години, докато той стане добър. И ще прилича на БМВ, също като новото Супер Тенере
                    Защото на пътуващите хора им трябва друг мотор, без значение от темперамента и възрастта. Просто такъв е класа.
                    990 ще остане на Ерцберг, Баха Саксония и други Бахи да се мери с HP2.
                    Само ще ти кажа, че какъвто мотора такъв и маршрута! Някой с КТМ може да си позволи шорткът-и, които ти (дори и аз с БМВ 1200 GS) няма да посмееш да минеш. Нали видя ония големия какво вика "абе по добре да се върна че ще си изпържа съединителя". Да ок, той беше смотан, но ако беше с КТМ или 800GS нямаше да има проблем със съединителя
                    Последно редактирано от sabin; 14-03-11, 16:51.

                    Коментар


                    • От: KTM Adventure срещу BMW GS

                      Забравих. Това с имобилаизерите е голям шит! Има и един случай с КТМ 990. Пича си разтовари мотора на друг континент само за да разбере че не пали и обратно в USA. Оказа се антена на имобилайзера, която най вероятно са я повредили привързвайки мотора през рамата, но кой знае... кофти работа! Ама като всяко друго нещо в този живот - едно е за сметка на друго: Твоя мотор се краде много по-лесно, което не те кара да намразиш машината, но пък оставаш без такава!

                      Коментар


                      • От: KTM Adventure срещу BMW GS

                        Първоначално публикуван от Димо Преглед на мнение

                        Айде да си дадем сметка за следното:

                        Аз: 65 000км за три сезона с има -няма 1000км наистина лоши пътища.
                        Мони: 65 000км за четири сезона с има-няма 1000км наистина лоши пътища.
                        Ти: 5000км за една есен с 1000км в гората и на трасе.
                        и т.н.

                        Е?
                        Димо, тяхния аргумент е, че под 2% процента от пътищата по света са асфалтирани.


                        Искам да ги видя двама на мотор с много багаж след 1600 км за ден колко ще са корави. А същото в продължение на 11 дни?!? Тая идея "корав съм" остарява доста бързо.
                        Ако ще показваме колко сме корави, дайте да минем на велосипедни експедиции.... След това даже няма да се оплаквате, че седалките на КТМ са като тухли!
                        You'll never find out - I got no key hole....

                        Коментар


                        • От: KTM Adventure срещу BMW GS

                          Какви 1600км за един ден бе? После не били състезатели

                          Не сте ли чували поговорката че ако скоростта е повече от тази на камилата душата изостава

                          Вие ако пътувате по 1600км на ден какво виждате че не ми е ясно !?!

                          Коментар


                          • От: KTM Adventure срещу BMW GS

                            Преди време спорихме кое е по добро МЗ или ЧЗ, после спора премина на Yamaha и Honda, сега BMW и KTM. Едно не ми стана ясно, кое е магарето и кое е коня. По- додро от Хусюнг, няма.
                            Животът не се мери с броя вдишвания, които правим, а с моментите, които спират дъха ни!

                            Коментар


                            • От: KTM Adventure срещу BMW GS

                              Ти представяш ли си колко ще е скучно ако всики крараме едни и същи мотори ?
                              Сядаме да пием бира и ти казваш моя мотр е най-добрия , и всички ние останалите трябва да се съгласим с теб ! СКУКА !

                              Нов мотор ( след 94-95 ) няма лош ! Просто всичките са различни и това им е хубавото....
                              Човек първо е изобретил колелото а после премазаните животни !

                              Коментар


                              • От: KTM Adventure срещу BMW GS

                                Първоначално публикуван от ili4 Преглед на мнение
                                Димо, тяхния аргумент е, че под 2% процента от пътищата по света са асфалтирани.


                                Искам да ги видя двама на мотор с много багаж след 1600 км за ден колко ще са корави. А същото в продължение на 11 дни?!? Тая идея "корав съм" остарява доста бързо.
                                Ако ще показваме колко сме корави, дайте да минем на велосипедни експедиции.... След това даже няма да се оплаквате, че седалките на КТМ са като тухли!
                                Къде точно тебе да те видиме след 1600 км за ден,че не ми стана ясно? - с твойто БМВ ли?

                                Освен това къде е писано,че точно по двама трябва да се пътува?
                                търся си подписа....

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X