Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Акумулаторни електроинструменти

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Тука Калин има още един коз срещу акумулаторните,а именно,модела инструменти....както руснаците им викат линейка .... вероятно от линия.

    Понеже поддържам макита и деволт,например няма да купя милуоки щото батерии и зарядни са сериозен разход и ми е трудно да поддържам трета линия(марка)....Дори импакта милуоки на спарки,да го искам...не мога да го купя,щото една две батерии не ме устройват при монтажите на стелажи в самолети.....Примерно!
    Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
    Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
    Анатолий Пейчинов o8875о9815
    https://dvrbg.com/

    Коментар


    • sparkybg
      sparkybg коментира
      Редактиране на коментар
      Значи, купуваш си DeWalt DCF900B/P1, или Makita TW001GZ. По параметри са пълни еквиваленти.

      Засега нямат еквивалент само на най-тежкото Milwaukee. Но то няма еднозначно най-добра марка, иначе на пазара щеше да остане само най-добрата.

    • Roninn
      Roninn коментира
      Редактиране на коментар
      В общи линии...Калин се заблуждава че предимствата на пневматиката е в силата .......Както казваше Джоко Росич...всеки си има своята истина.

      Пневматиката има относително по малки размери,по евтини части,по проста поддръжка..и по евтина..Може да работи в пожаро рискови места....дядо ми беше главен компресионист във сопотските заводи....пневматиката работи или работеше на поточни линии за серийно производство...щото кой на конвейра ще се занимава със батерии..По дискавъри скоро гледах в словения ...ползваха макита на батерии....в завод за коли....явно има защо.

      В никакъв случай пневматиката няма предимство в силата на завиване/развиване....даже обратно....от батерия може да се извлече повече енергия от колкото от маркуча,енергията е точно колкото и когато трябва...по най подходящия начин.

      Това от клипа на Калин не значи нищо....просто един гол пример,и то с лидълски инструмент.

      Аз имах доста спорове точно с Калин,когато показах лидълския гайковерт на въздух,когато го разпилих,сложих му омаслител ....захраних го с градински маркуч....набримчих го на 10 атмосфери и той си се представи много добре....къса гайки на гумите и т.н....но какво от това....акумулаторния го изяде и скоро пневматиката ще замине за скраб работеща,даже и 400 лв дадох за някакъв хазет ли беше...дето е ползван от дъжд до пладне...Загубена кауза за мен...

    • Roninn
      Roninn коментира
      Редактиране на коментар
      До сега три гайки са ми се опънали.....болта на коляновия вал на транзита...развих го като си направих скоба и ключ със метър и половина рамо.....На един от моторите ...гайката на коляновия вал....направо закарах с платформата мотора в един сервиз и там ми дадоха макита 1001 модел с който развих с лекота гайката ако не бъркам....и още веднъж гайка на шайбата на едно динамо.....там реших че изобщо не ми се занимава...така или иначе имаше много неща за смяна...а трябваше да правя няколко курса до магазина и обратно ....хората в сервиза за 100 лв свършиха каквото трябва....много важно че щях аз да сложа нов лагер ....

      Та 1000 нютона ми е предостатъчен за ремонтите по колите ми...и то ги правя на сила...да не чакам в сервиз ..и губя времето....а да си оправя нещата бързо .....

  • ...
    Калин Владов,09РСПБЗН

    Коментар


    • Това със стелажите е много неприятно.
      И аз когато монтирам тенти на автомобили от F1 много внимавам да не се оплетат кабелите на вирлесите.
      Не чета коментари и не отговарям на такива.

      И коментаторите...

      Коментар


      • Ех спомени. Да подкрепя Roninn
        Преди много години когато учех... Заводската автоматика беше изцяло пневматична.
        Никъде не се ползваше ток. Датчици, клапани дори и пишещите устройства бяха пневматични.
        Цялата автоматизация и контрол в завода беше на пневматика. А сега ви в гъгъл не можах да намеря картинка


        Навремето освен пневматиката и жените бяха по хубави, бозата беше по 6ст ...... ама какво да се прави развива се света.

        Как се казваха тези пишещите устройства на който сменяхме лентите
        исфирясало ми е

        Коментар


        • Първоначално публикуван от trav Преглед на мнение
          Ех спомени. ....


          Навремето освен пневматиката и жените бяха по хубави, бозата беше по 6ст ...... ама какво да се прави развива се света.

          ...
          Навремето и Вечността, беше по-трайна...
          "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

          Коментар


          • Да върнем темата обратно в релсите.

            Сета Makita LXT, който събрах наскоро се превърна в подарък на Баща ми и сега се чудя дали да не си направя нов но този път от XGT серията им.

            По-конкретно говорим за следните модели:
            HP002 (винтоверт)
            TD001 (импакт)
            TW005 (гайковерт)
            Някакъв 125 мм флекс, който не съм избрал

            Въпроса ми е дали имате впечатление от реалните разлики в работата м/у LXT/XGT и като цяло предимствата на XGT пред LXT?

            Инструментите ще се ползват за домашно хоби/майстор и ръчкане по колите.

            Дела трябват, а не думи.

            Коментар


            • sparkybg
              sparkybg коментира
              Редактиране на коментар
              Електромобилите минават на 800 волта защото това значи МНОГО мед по-малко и физическа възможност за по-компактни мотори. И минават сега, защото едва напоследък има вменяема електроника, която да се справи с тия напрежения (базирана на силициев карбид и подобни технологии буквално от последните години). Отделно научените вече уроци от експлоатацията.

              При стандартните ръчни батерийни машини електрониката за 40V я има от толкова време, отколкото и тая за 20V, но там далаверата с медта и габаритите до голяма степен отсъства - ако им направят моторчетата още по-малки, ще станат чупливи чисто механично. Безчетковите мотори при тях дадоха точно това - още малко компактност. Няма четки, които да се износват, няма и четкодържател, и колектор, които да заемат място. Всичко е изнесено в статора, а ротора е само желязо върху 2 лагера. Реално са по-компактни с толкова - мястото за четките, държача и колектора. И с толкова по-леки. Други изявени предимства при подобни машини от един производител нямаше. За сметка на това имаше дивашка разлика в цената, често в пъти.

              Сега даже и толкова няма - при еднаква мощност трябва маргинално по-малко мед в намотките (при еднакви други условия значи двойно повече навивки, двойно по-тънки) и...толкоз. Предимство би-имало при доста натоварени машини, но те така или иначе и сега са с по 2 батерии. Евнетуално нещо ще донесе при перфоратори и големи флексове и....толкоз. Така или инае за повече енергия трябват по-големи батерии.

              Та, от повечето ръчни машини, ще спестиш 10-50 грама мед, и толкоз. На цена изобщо несъотносима с тия 10-50 грама мед. Дали си струва да си сменяш машините заради това - според мен не. Не и засега.

              Да не говорим че 18V 5Ah батерия на макита струва доста по-малко от 2.5Ah 40V (70 евро срещу 110 евро).

              ...и те-така. Не казах "това не става", а "не е еднозначно". Дали е правилния път, ще видим. Засега няма "юруш на черешата", но за сметка на това например DeWalt имат 6 батерийни системи, половината от които 18V-20V, което е пълен абсурд и не по-малка педерастия от това, което правят Lidl с батерийте на техните машини.

              Ако ми извадят например с 30% по-лек гайковерт при еднакви нютони, само защото ще е 40V вместо на 20, може и да се позамисля, но такова пълно щастие в момента не виждам. И с батерийните машни скоро ще се случи каквото и със светодиодите - в последните 2-3-4 години няма значимо развитие. Парите са похарчени и каквото е могло е изстискано.
              Последно редактирано от sparkybg; 11-01-23, 15:11.

            • disko04
              disko04 коментира
              Редактиране на коментар
              Електромобилите минават на 800 волта защото това значи МНОГО мед по-малко и физическа възможност за по-компактни мотори. И минават сега, защото едва напоследък има вменяема електроника, която да се справи с тия напрежения (базирана на силициев карбид и подобни технологии буквално от последните години). Отделно научените вече уроци от експлоатацията.

              Това не са основните причини.
              -------------------------
              При стандартните ръчни батерийни машини електрониката за 40V я има от толкова време, отколкото и тая за 20V, но там далаверата с медта и габаритите до голяма степен отсъства

              Не може да не ти е ясно че основно се цели намаляване на токовете, по ред причини, стига с тая мед.
              ------------------------
              Безчетковите мотори при тях дадоха точно това - още малко компактност. Няма четки, които да се износват, няма и четкодържател, и колектор, които да заемат място. Всичко е изнесено в статора, а ротора е само желязо върху 2 лагера. Реално са по-компактни с толкова - мястото за четките, държача и колектора. И с толкова по-леки. Други изявени предимства при подобни машини от един производител нямаше.

              И тук посочваш разбира се не най важните разлики. Най важното е че спрямо размера си можеш да извадиш много по голяма мощност от безчетковият мотор без да дефектира или дори нагрее прекалено. В практиката много слабо място на четковите освен четките и държателя са намотките на ротора които не държат на натоварване и това е основен проблем за изгаряне на ъглошлайфите и много други машини. Дебелите жици в статора на безчетковият е невъзможно да стопиш преди да дефектира електрониката или изгорят всички бушони във веригата. Отделно и не по малко маловажно е прецизният контрол на въртящият момент и оборотите при безчетков което води и до всичко останало. Така че тия приказки за медта са маловажни.
              ----------------------------
              За сметка на това имаше дивашка разлика в цената, често в пъти.

              Не ги знам тия пъти, но дори и да ги е имало е имало защо, хората не са прости чак толкова масово че да си фвърлят парите на вятъра без да мислят.
              ------------------------------
              Сега даже и толкова няма - при еднаква мощност трябва маргинално по-малко мед в намотките (при еднакви други условия значи двойно повече навивки, двойно по-тънки) и...толкоз.

              Пак ли тая мед ти е в главата.
              -----------------------------------
              Да не говорим че 18V 5Ah батерия на макита струва доста по-малко от 2.5Ah 40V (70 евро срещу 110 евро).

              Е и? 18 волта след известно време няма и да ги има в двуредните батерии.
              ---------------------------------
              ..и те-така. Не казах "това не става", а "не е еднозначно". Дали е правилния път, ще видим. Засега няма "юруш на черешата", но за сметка на това например DeWalt имат 6 батерийни системи, половината от които 18V-20V, което е пълен абсурд и не по-малка педерастия от това, което правят Lidl с батерийте на техните машини.

              Не е юрош защото всички ние сме си накупили инструменти и батерии на 18 волта, ще трябва време да ги строшим. Но за тези като питащият тепърва купуващи, там е истината. ДЕВАЛТ съм държал в ръка само в магазините та пак да кажа проблемите им са ми не известни.
              Аз ако сега започвам да купувам бих купил освен Макита, Милуоки.
              ------------------------------------
              Ако ми извадят например с 30% по-лек гайковерт при еднакви нютони, само защото ще е 40V вместо на 20, може и да се позамисля, но такова пълно щастие в момента не виждам. И с батерийните машни скоро ще се случи каквото и със светодиодите - в последните 2-3-4 години няма значимо развитие. Парите са похарчени и каквото е могло е изстискано.

              Писал съм го по надолу:

              Ето, това https://www.makita.ca/index2new.php?event=tool&id=3573 на 40 вотла е с 350н и тежи 1.2кг. Аз имам от няколко години на 18волта това https://www.makita.co.nz/products/model/DTW281X, доволен съм но е 280н при тежест 1.5кг.

              Има разлика и в тегло и в работа.
              -----------------------------------------


              Спарки, бъдещето е в по високите напрежения и има защо. А ти не коментираш по същество според мен.)))
              Последно редактирано от disko04; 11-01-23, 14:42.

            • sparkybg
              sparkybg коментира
              Редактиране на коментар
              Това не са основните причини.
              Ми сподели ги де.

              Не може да не ти е ясно че основно се цели намаляване на токовете, по ред причини, стига с тая мед.
              Намаляване на токовете се цели имено заради по-тънките жици. Това значи компактност и по-малко тегло. И пак, за всяко приложение си има оптимум - при ръчен винтоверт например, както живия живот показва, далаверата е нула, даже минус. Всичко е компромис.

              И тук посочваш разбира се не най важните разлики. Най важното е че спрямо размера си можеш да извадиш много по голяма мощност от безчетковият мотор без да дефектира или дори нагрее прекалено. В практиката много слабо място на четковите освен четките и държателя са намотките на ротора които не държат на натоварване и това е основен проблем за изгаряне на ъглошлайфите и много други машини. Дебелите жици в статора на безчетковият е невъзможно да стопиш преди да дефектира електрониката или изгорят всички бушони във веригата. Отделно и не по малко маловажно е прецизният контрол на въртящият момент и оборотите при безчетков което води и до всичко останало. Така че тия приказки за медта са маловажни.
              Пак, както живия живот показва, разликата между безчетков на 20V и безчетков на 40V във всичко за момента не показва категорично предимство на 40те волта. След някакво време може и да не е така, но за момента не се виждат изявени предимства.

              Колкото до другото - медта в статора е точно толкова дебела, колкото и медта в ротора. Четков мотор се управлява перфектно и като обороти, и като въртящ момент - това от личен опит. Електрониката за това продължава да е по-проста и по-надеждна (регулатор на напрежение и ток + обратна връзка), Само че електрониката отдавна не е проблем за тия машини. Реално безчеткова и четкова машина от една и съща серия и един и същ производител даваха почти едно и също, но безчетковата беше по-компактна и с примерно 10% по-малко загуби заради четките. Че при еднакъв размер безчетковия мотор е и механично и електриочески по-надежден и може да даде повече от четков никога не съм спорил. Но винаги има фактор подобрение спрямо цена. Така се случи че от една и съща марка имах и четков и безчтетков флекс например. Четковия беше по-тих, противно на всякаква логика, при малко или много еднакво други параметри.

              Не ги знам тия пъти, но дори и да ги е имало е имало защо, хората не са прости чак толкова масово че да си фвърлят парите на вятъра без да мислят.
              Не съм видял някой да си хвърля четковите инструменти. В един момент цените станаха вменяеми и разликите в тях вменяеми спрямо разликата в рапаметрите. Тогава и станаха масови. То май от години изобщо няма нопви модели четкови машини. В началото разликите бяха много сериозни и категорично непропроционални на допълнителните ползи. Сега е същото с 40-те волта. Дали това ще се промени - ще видим.

              Пак ли тая мед ти е в главата.
              Ми тя е основното. По-високо напрежение + по-висока честота значи по-малко мед, по-компактни размери и по-малко тегло, затова далекопроводите например са на стотици киловолти - сметката излиза. Огромна енергия тече по смешно тънки жици. Никой не би се разправял с огромни изисквания към изолации, разстояния, и дори звукови смушения, освен радио такива (под далекопровод радио нанай), ако от това нямаше полза. Но всичко си има границите - съшята тая енергия стига до теб под формата на 220V в контакта, а не на киловолти.
              Да, обаче освен чисто електрически параметри, има и механични такива, тоест минатюризацията чисто механично не може да продължи до безкрай - не можеш да направиш миниатрюрно свръх високооборотно моторче и то да работи надеждно в кофти среда, а освен друго нужните след това допълнителни редуктори обезсмислят задачата. Точно затова казвам че всичко е компромис и няма еднозначни ползи, в конкретния случай. Ако имаше, въпросните 40 волта отдавна да са се случили. А в случая има и много маркетинг - хората трябва да продължат да купуват машини.

              Е и? 18 волта след известно време няма и да ги има в двуредните батерии.
              Ми няма е и. Дадох ти конкретен пример с винтоверти из другите коментари. Плащаш едни сериозно повече пари за машина и по-маломощна, и по-голяма и по-тежка. Ако това се промени ще е друго, но в момента си е набутване. А аз залагам че 18/20V батериите ще ги има и в двуредов вариант, доколкото проблема една батерия да може да даде и 18/20 и 36/40 волта е никакъв.

              Не е юрош защото всички ние сме си накупили инструменти и батерии на 18 волта, ще трябва време да ги строшим. Но за тези като питащият тепърва купуващи, там е истината. ДЕВАЛТ съм държал в ръка само в магазините та пак да кажа проблемите им са ми не известни.
              Пак - точно DeWalt доказаха че проблема е никакъв батерия да дава 2 волтажа. И от това не последва революция. Времето ще покаже.

              Аз ако сега започвам да купувам бих купил освен Макита, Милуоки.
              Аз когато започвах сериозно мислих за Makita. Но точно малкото батерийни системи + няколко машини без аналог по онова време ме "наклониха" към Мilwaukee. Сега пък бих се замислил за Makita 40V, но внимателно. Очакват се новоси от Milwaukee, и май ще са точно в посока съвместими батерии с двоен волтаж. Ще видим. Ако успеят да го направят читаво, ще спечелят много именно защото ще има приемственост и при машини и при батерии.


              Писал съм го по надолу:
              Ето, това https://www.makita.ca/index2new.php?event=tool&id=3573 на 40 вотла е с 350н и тежи 1.2кг. Аз имам от няколко години на 18волта това https://www.makita.co.nz/products/model/DTW281X, доволен съм но е 280н при тежест 1.5кг.
              Така де, и аз писах. Има и обратни примери.

              Спарки, бъдещето е в по високите напрежения и има защо. А ти не коментираш по същество според мен.)))
              Пак - не е еднозначно. Всяко приложение си има оптимума като компромиси. Появят ли се машини със значими разлики в качествата заради по-високото напрежение, народа много бързо ще накупи такива. В някой момент може и да се случи достатъчно значим напредък при батериите - ако се наложи пак ще гледаме същия филм.
              До няколко (2-3) години ще се види ще ги бъде ли 40-те волта, ще трябва да съжителстват с 20-те, или ще са глух клон в еволюцията или само за сегнмент на по-натроварени машини. В момента са само свежо изглеждащо предложение с твърдения за светло бъдеще.

              Изобщо аз твърдя че някакви кой-знае какви промени в тоя сегмент където сега са 18-12V машини, няма да има, освен ако не се случи нещо съществено с батериите, доколкото механично и електрически нещата са поизчерпани. Но и при батериите от много години вече чакаме революцията, а се случва само еволюция, при това много по-бавна, отколкото ни се иска.
              Последно редактирано от sparkybg; 12-01-23, 22:44.

          • ----------
            Човек никога не знае: какво печели, когато губи и какво губи , когато печели.

            Коментар


            • Първоначално публикуван от kalin09 Преглед на мнение
              4000 нютона на батерия ще ползваш ,когато ...
              Искаш да кажеш че ти имаш пневнмоинструмент 4000 нютона. По нагоре ги споменах относно Формула 1, не знаех че и ти имаш.
              Последно редактирано от disko04; 11-01-23, 13:04.
              Човек никога не знае: какво печели, когато губи и какво губи , когато печели.

              Коментар


              • Не само че няма абсолютно никакъв проблем да се направи батериен гайковерт на 4000Нм, ами даже име вече направени. И това е на 20V. А Milwaukee, и не само, имат и серия на 80V.


                Натиснете снимката за да я уголемите  Име:400nm_W9491.jpg Прегледи:0 Размер:23.7 КБ ID:6907005
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • sparkybg
                  sparkybg коментира
                  Редактиране на коментар
                  1. Пита ме какво смятам за свързването на батериите - ми не знам какво да смятам. Аз по-скоро бих клонил към последователно свързване, тоест 40V, но на практика никак не е задължително. Например има вариант с успоредни намотки, всеки набор управляван от отделна електроника на 20V - медта и габаритите пак са толкова, но електрониката е 2 пъти по-разтоварена и го няма проблема с последователно свързване и изравняване на заряда - силите от всяка батерия се сумират магнитно през мотора и няма никакъв проблем да работи с една почти умряла и една съвсем нова батерия, без други последствия освен по-малко вътък.

                  1. Каза че не си виждал Makita с 2 батерии - дадох ти линк.

                  Точно в последния ми коментар не виждам нищо, с което да споря с теб. Само те опровергах за липсата на макита с 2 батерии, и то с линк. Ако на това казваш спор - твоя работа.

                  ПП: И да, ако сега си купувам машини от нула, сериозно ще се замисля за 40V, ако марката, която си харесам, има такава серия с потенциал да стане масова и да се поддържа дълго. От друга страна сериозно бих се замислил дали да си купя например DeWalt, които иначе са много добри машини, но като видя колко системи батерии имат, поне на мен силно ми се разваля Фън Шуя. В това отношение например и Makita и MIlwaikee са категорично по-добре. Но по никой начин няма да се откажа и от 12 волтови машинки, заради компактността им. Точно малкото системи (една 12V и една 18V + много ограничена 28V, която изобщо не ме интересуваше) система при Milwaukee е едно от нещата, които наклониха "кантара" натам и едно от нещата, които на практика ме отказаха от DeWalt.

                  ППП: Ето ти пример - Макита TD001GZ изглежда да е чудесна машинка например. Ама машинката е по-малка от батерията и тежи 2 кила с 2.5Ah 40V батерия. Еквивалента, с минимални разлики във всеки показател, е Milwaukee М18 FID2 (имам го) или FID3, тежащо 1.7кг с батерия 18V 5Аh. Тоест, даже и в тая конмфигурация 40те волта в случая не носят нищо, дори Makita-та е с 300гр по-тежка и 7мм по-дълга. Обаче, Мilwaukee-то може да ползва и 5 елементна батерия, която тежи с още 300 грама по-малко, а и на габарити е наполовина. Е, каква ми е далаверата от 40те волта в случая? Още повече, в един и същи български сайт Makita-та е 519лв срещу 369 за Milwaukee-то, батерията 2.5Ah на Makita-та е 330лв и я намирам само на едно място в България, батерията 5Аh на Milwaukee започва от 150лв и я има поне на 5 места.

                  Хайде, цените по някое време ще се поизравнят, да речем, но далавера няма нито в характеритики, нито в размери, нито в тегло (+6Nm, -7mm, -300g в полза на Mnilwaukee-то). Машинката на Milwaukee, преправена с квадрат на 1/2, с оригинална част и малко стругарска намеса, е основния ми гайковерт, по простата причина че се оказа че чупи преходник към 1/2 с поглед. Makita-та също ще го чупи с поглед.

                  Надявам се сега да разбра какво имам предвид под "не е еднозначно", с което
                  Категорично не си съгласен
                  Надявам се да обосновеш несъгласието си също с факти.
                  Последно редактирано от sparkybg; 12-01-23, 21:32.

                • disko04
                  disko04 коментира
                  Редактиране на коментар
                  1. Каза че не си виждал Makita с 2 батерии - дадох ти линк.

                  __-------------------


                  Ти на неразбрал ли се правиш ... или просто си пишеш нещо? Я се върни малко да видиш ТОЧНО какво съм писал. Аз лично съм купил на роднина дърво резачка с две батерии каквато Спарки ти не си виждал. НО машината е 36 волтова.

                  КОЕ ПАК НЕ РАЗБРА???

                  ПП

                  Другите ти писания ще чета утре.

                • sparkybg
                  sparkybg коментира
                  Редактиране на коментар
                  Не съм виждал Макита с две батерии на 18 волта, безсмислено е.
                  Оф, език мой, враг мой....

                  Това какво е? Не си виждал машина на 18V с 2 батерии, или не си виждал машина с две 18 волтови батерии? Като пишеш нещо, мисли че някой друг ще го чете. Сега те разбрах де, само че не съм ти аз виновен че си го написал с мегдан да се чете и по двата начина, все едно си български законотворец.

                  И, казах ти потенциален сценарий - може да се направи и е смислено именно заради факта че няма как да си сигурен че двете сложени батерии ще са еднакво заредени и в еднакво състояние. Изобщо днешната електроника може доста нещица, а въпросния подход (успоредни намотки за разпределяне на натоварването) е изключително широко използван, дори и само заради скйн ефекта (питай гугльо), заради който дебелите намотки така или иначе се разделят на сноп по-тънки, освен че в случая ти осигурява и абсолютно безпроблемно изстискване и на двете батерии спрямо възможностите на всяка поотделно.

                  Много си категоричен за нещо, с което не си се човъркал лично. Аз съм се. Съвсем лично, просто защото по някакво стечение на обстоятелствата ми е хоби откак се помня. И аз съм се изненадвал от технически решения, и аз съм се чудил за нешо уж привидно тъпо, а се оказва че отдолу си стоят съвсем смислени неща.

                  Изобщо в елкектротехниката и електрониката неудачните решения по отношение на работно напрежение ги е изхвърлил живия живот. Перфектен пример са 6 волтовите автомобилни инсталации. Защо колите не минаха на 24 при всичкото време на света, което уж би дало само ползи без отявлени недостатъци - явно има защо, макар че има налични практически всичките автомобилни оборудвания и на 24V.

                  С 40V батерийни системи при тия машинки ще се случи точно същото - ако производителя не успее да намали габарити/тегло, или да увеличи механичните параметри при еднакви габарити/тегло, никой няма да тръгне да си купува 40 волтови машини, само зашото са 40 волтови, а ще си купи тия, които са му по-удобни, по-евтини или по-надеждни, при еднакви други условия. По-малките токове се целят именно заради по-тънките жици, защото резистивните загуби са равни на I*I*R, тоест ако намалим тока 2 пъти, загубите падат 4 пъти, или съответно може да ползваме проводник с 4 пъти по-малко сечение или електронни компоненти с 4 пъти по-малък кристал. И доколкото това последното вече не е баш така, а и разлики в цените на електрониката почти няма, остават просто тривиалните проводници в силовата част.
                  Последно редактирано от sparkybg; 13-01-23, 19:11.

              • Първоначално публикуван от Plamen Alexandrov Преглед на мнение
                Да върнем темата обратно в релсите.

                Сета Makita LXT, който събрах наскоро се превърна в подарък на Баща ми и сега се чудя дали да не си направя нов но този път от XGT серията им.

                По-конкретно говорим за следните модели:
                HP002 (винтоверт)
                TD001 (импакт)
                TW005 (гайковерт)
                Някакъв 125 мм флекс, който не съм избрал

                Въпроса ми е дали имате впечатление от реалните разлики в работата м/у LXT/XGT и като цяло предимствата на XGT пред LXT?

                Инструментите ще се ползват за домашно хоби/майстор и ръчкане по колите.

                За да си в крак с времето вземи 40 волта. Проблем е само за сега че ще трябва време да се увеличи гамата на 40 волтовите-- ЕДНОБАТЕРИИНИ.

                Ето, това https://www.makita.ca/index2new.php?event=tool&id=3573 на 40 вотла е с 350н и тежи 1.2кг. Аз имам от няколко години на 18волта това https://www.makita.co.nz/products/model/DTW281X, доволен съм но е 280н при тежест 1.5кг.
                Последно редактирано от disko04; 11-01-23, 13:15.
                Човек никога не знае: какво печели, когато губи и какво губи , когато печели.

                Коментар


                • В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                  Коментар


                  • sek.1
                    sek.1 коментира
                    Редактиране на коментар
                    Там ограничения във финансирането няма . Спарки моя първия електрически лидълски умря като без да искам леко го намокрих с антифриз . Пневматичния и на двора съм го забравял . Дъжд ; сняг ; бензин ; антифриз грам не го бърка .
                    Последно редактирано от sek.1; 13-01-23, 09:02.

                  • sparkybg
                    sparkybg коментира
                    Редактиране на коментар
                    @motor_men: Именно! В конкретния случай нещото, което дава въздуха е по-важно от това да си безкабелен/без маркуч. В друг случай не е така.

                    Калин генерализира, а това ВИНАГИ е грешно - да отиде да им каже на тия отзад в бокса че са аматьорчета щото там ползват и батерийни. Според мен би-било меко казано нелепо.

                  • motor_men
                    motor_men коментира
                    Редактиране на коментар
                    Е да де , и аз виното си го отварям с батерия , но машините ги чистя с въздух.

                • Гледам че спорите за макита с две 18 волтови батерии.....Имам перфоратор 262 мисля че беше...със две батерии на 36 волта...добра но специфична машина...за по тежко натоварване.Съответно тежка за ползване ...
                  Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                  Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                  Анатолий Пейчинов o8875о9815
                  https://dvrbg.com/

                  Коментар


                  • motor_men
                    motor_men коментира
                    Редактиране на коментар
                    Има ли схема на тези мощните машини с две батерии? Да не се окаже , че мотора се захранва от две места , или , че моторите са два.

                  • disko04
                    disko04 коментира
                    Редактиране на коментар

                    sparkybg коментира
                    Днес, 10:08



                    Айде и ти. Че машината е с 2 батерии разбрахме, ама не разбрахме дали машината е на 36V, или всяка от батериите е на 36V, или всяка от батериите е на 18V.

                    Сега, аз им влязох в сайта и знам какво имаш предвид - LXT 18-36V се брои това чудо, тоест с по две 18V батерии. Дали машината реално работи на 36V и батериите са тъпо вързани последователно, или се работи по описната от мен схема или друга подобна, която решава определени проблеми, няма как да знаем без да се разпръцафръца машината и да се види. Хич да не говорим че при тежки машини има предостатъчно място за електроника, която и от батерия на 3.7 волта да си направи колкото иска. Киловат такова се побира в половин цигарена кутия вече.
                    ------------------------------
                    И това те питах вече ама ти нали не четеш или не ти е изгодно, не знам. Кои е луд да сложи две батерии и да не удвои напрежението, нали това е най-лесния начин да вдигне мощността на машината. DC-DC конвертори ли да сложат, ми не са се сетили . Не ти отива да пишеш глупости защото в повечето теми съм съгласен с теб, ама тук ...

                    __________________________________




                    "Нямам нищо против disko04 да ме обори с факти - да заповяда. Сам обаче не намирам такива. Повишаването на напрежението не е самоцел и никога не е било, защото не е единствения параметър в уравнението."

                    ___________________

                    Sparki ти въртиш една и съща плоча ,каквото си си намислил и това е, не правиш диалог, аз ти пиша нещо конкретно ти си караш на общите фрази, неща вече да те оборвам. И Милуоки (по които явно се водиш, аз ги харесвам) скоро ще удвоят напрежението (бавят се а това не е добре за тях), бас хващам.​

                  • sparkybg
                    sparkybg коментира
                    Редактиране на коментар
                    Добре де - посочи ми произволна машина от въпросната 40V серия на Makita, която да няма 18-20V аналог на друга марка с почти същите механични и габаритни характеристики. Можеш или не? Въпросът е прост като фасул!

                    Milwaukee имат M28 серия, та вече ся али бахура с високите напрежения. Имат тежка сериа машини с огромни батерии, като напрежение включително. И даже и дума не обелват да пипат M18 системата. Това сигурно щото не са се чули с теб да им кажеш колко са зле.

                    Именно заради настоявснето ти разгледах още по-подробно и ти давам съвсем конктретен пример:

                    Makita хвалят нов 125мм ъглошлайф от 40V серията. Бил 40% по-бърз от някой си друг. Откриваме модела (защо ли от рекламния сайт не може да се отиде директно на него, друг въпрос ) - GA013G. Намираме му характеристиките - 8500 оборота на празен ход, тегло 2.9кг с 2.5Ah батерия. Решавам да видя колко е по-добър от моето, което имам от... 2 години вече май, и... съспенсът приключва - той си е на 8500 оборота (не съм знаел че понеже е на 18V трябва да е бавен като съм го купувал, явно и от Milwaukee не са знаели), и на всичкото отгоре... тежи 2.7кг с 5Ah батерия. И е по-евтин с между 30 и 40%.

                    Още по-прост въпрос: Защо да си купя Makita-та?

                    Същото е с гайковертите, бормашините, винтовертите - провери сам, ако не вярваш. Гледай и другио марки ако искаш. Давам пример с Milwaukee, защото им познавам сайта и разглеждам и без друго от време на време. В сайта на DeWalt изобщо не знам какво да ттърся и да гледам, не знам кои са им актуалните фамилии батерии и инструменти и би ми коствало време. Нямам скрупули да сменя марката - вече го правих веднъж.

                    ПП: Ето ти пример и с машинката, дето ти хвалиш:
                    350Nm (750 макс), тежи 1.2кг без батерия, габаритът и е 144мм

                    Еквивалентът на Milwaukee е M18FMTIW2F12:
                    745Nm (881 макс), тежи 1.6кг без батерия, габаритът и е 152мм

                    Друг еквивалент е M18 FIW2F12:
                    339Nm (339 макс), тежи 1.1кг без батерия, габаритът и е 124мм

                    И на двете батериите (2.5Аh 40V и 5Ah 18V) тежат по 700гр.
                    Последно редактирано от sparkybg; 13-01-23, 19:13.

                • Първоначално публикуван от Roninn Преглед на мнение
                  Гледам че спорите за макита с две 18 волтови батерии.....Имам перфоратор 262 мисля че беше...със две батерии на 36 волта...добра но специфична машина...за по тежко натоварване.Съответно тежка за ползване ...
                  Е той един перфоратор за да е пробивен си трябва да е по тежичък, проста физика.

                  Между другото идеята на ДЕВАЛТ да може батерията да се превключва на 20 или 40 волта е хитра, харесва ми.
                  Последно редактирано от disko04; 13-01-23, 14:03.
                  Човек никога не знае: какво печели, когато губи и какво губи , когато печели.

                  Коментар


                  • Първоначално публикуван от disko04 Преглед на мнение

                    Е той един перфоратор за да е пробивен си трябва да е по тежичък, проста физика.

                    Между другото идеята на ДЕВАЛТ да може батерията да се превключва на 20 или 40 волта е хитра, харесва ми.
                    Би ли обяснил , защо един перфоратор трябва да е тежичък за да е пробивен , примерно , при пробиване на отвори в стена и таван?
                    В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                    Коментар


                    • Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение

                      Би ли обяснил , защо един перфоратор трябва да е тежичък за да е пробивен , примерно , при пробиване на отвори в стена и таван?
                      e=mc2

                      Значи ни трябва или маса или скорост, или и двете. И доколкото например едно 30-40 сантиметрово 20-30-40мм свредло за бетон не е като да няма маса, това, което трябва да го ускори, също трябва да има достатъчно маса, иначе ще се ускори не свредлото/шилото, а машината, в обратна посока. Тоест за сериозен инструмент трябва поне сравнима като маса машина, понеже скоростта не е безкрайна величина. Малките машинки обикновено са по-бързи като удари и скорост на "чука" - малка маса може да се ускори повече по-лесно. Тежката машина само я държиш да не изпадне и сама си върши работата, леката я напиняш ти, та белким пробие нещо.
                      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                      Коментар


                      • motor_men
                        motor_men коментира
                        Редактиране на коментар
                        При отвор в тавана , се бориш с тежестта на машината , тя/тежестта/ не ти помага , а ти пречи. За 40мм. и голяма дълбочина , отиваме на пневматика , чудно защо? Но в моята работа , ако ми трябва отвор 20мм. , почвам с 6 , през 10 , 12 , 14 мм. Става сравнително лесно и бързо. За големи отвори , 40 и повече , си има подходящи боркорони , пак е бързо и лесно. Повече от 18 волта не са ми нужни , не съм миньор.

                      • sparkybg
                        sparkybg коментира
                        Редактиране на коментар
                        При отвор в тавана се бориш с теглото. Масата си е все същата и все прави каквото прави - осигурява на машината възможност да ускори свредлото така че да пробива. Дали ти е по-важно да стане бързо или леко - всеки преценява за себе си. Климатикадциите, които дойдоха и вкъщи и в работата, ползваха бургия вероятно около 40мм, и SDS макс машина, кабелна, но пак тежка.

                        Последните ми много дупки с 10-ка пробивах с лек четков перфоратор Einhell, някаква част от тях с драстично по-тежък китайски кабелен перфоратор. Ми това е разликата - едното само го придържаш и то пробива значително по-бързо, другото си иска натискане и се справя по-бавно. Едното беше 1.2J, другото над 3J.То точно заради тоя дупшки започнах с акумулаторните - беше изключителмно смотано дъждовно лято и като опънах и сгънах макарите с кабели 2 пъти на пожар за 2 часа ми кипна достатъчно, за да отида с мръсна газ към най-близкия магазин за батерийни флекс и перфоратор.

                      • motor_men
                        motor_men коментира
                        Редактиране на коментар
                        На този дето по цял ден прави отвори 40мм. си му е нужна тежка машина. За 10-12 мм. отвор , изобщо не е нужна тежка машина , Винаги като търся точност и прецизност , почвам с малка бургия , и преминавам на голяма.

                    Активност за темата

                    Свий

                    Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X