Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Дайте алтернатива.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Дайте алтернатива.

    Привет!
    Както е видно от заглавието, търся алтернатива на Пежо 406 комби ХДИ 109 к.с.
    Бонус е ако е по-нова година, но не е бонус, ако това се отразява на цената на поддръжката, Не искам коли по-умни от мен. Бонус е, и ако не е по-малогабаритно от горепосочения модел. Бонус е също, ако има и толкова безпроблемен мотор. Държа на дизел комънрейл и не ми се спори. Японки, не. Имам си съображения.
    Искам да сменя Ксантията с нещо една идейка по-здраво в интервала 2002-2005година. Здраво имам предвид, материалите да не са на ръбЪ на живота. Салон, ел оборудване, пластмаси и прочее.
    Пежото ми е варианта засега, но е малко тегав избора. Затова търся алтернативи, защото не се сещам вече.
    Благодаря!
    Your conscience is all you can take to your grave.

  • #2
    А кво му е на Берлингото? Нали и без това ги товариш като катъри. Пежо 806/807 , Ситроен Евазион/С8, Фиат Юлис (най-вече)

    П.П. Сега Търтея може да ти намекне за някоя Е-класа
    Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
    Из "Златния телец"

    Коментар


    • TigerHunter
      TigerHunter коментира
      Редактиране на коментар
      Нищо му на Берлингото. Карал съм на един приятел и колега. В Италия го ползвахме и за работна кола. И то ми е в списъка, както и другите изброени от теб.
      Лошото е, че за да е по-нова година, отивам на 16 клапановите, а не искам. Карал съм и 2.0 ХДИ 90 коня и 1.6 ХДИ пак 90 коня. Почти еднакво вървят, с лекинко предимство на по-малкия, но предпочитам осемклапановия. Берлинго, 806 и Евазион с 2.0 ХДИ са ми засега фаворити. Предимсвото на бусчетата е, че ги има и 109
      коньови. Берлингото няма.
      И не ги товаря като катъри. Просто ги ползвам и за работа и за евридей.

    • коко келеша
      коко келеша коментира
      Редактиране на коментар
      И Фиата го има с 2.0 JTD 109 коня. Предполагам, че мотора е същия.

  • #3
    Щях да ти предложа това което и Коко, а ако не искаш да е чак толкова високо, едно 307 комби ше ти е перфектно.

    P.S. Разликата м/у 90 и 109 коньовите 806 и Евазиони е само в интеркулера.
    ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

    Коментар


    • #4
      По-неприятното е, че очевидно 2003-та е последната година на 8-клапановите мотори. След това, най-вероятно заради емисиите, отиват на по-малките кубатури с 16 клапана. Е, има и двулитрови, но пак 16 клапана.
      Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
      Из "Златния телец"

      Коментар


      • #5
        Пасат Б5.5 2001-2005 1.9 помпа дюза 8 клапана 100 или 130 коня има и с 6 скорости чипират се до 170 коня.

        Това откъм надеждност и качество на материалите никоя френска бангия не му стъпва на малкия пръст.

        Бонус може щар по щар ако требе

        В мобилето излизат над 200 броя на цени от 1800 до 5400 левчета
        Последно редактирано от rosen_offroad; 28-12-20, 06:22.
        Land Rover Discovery II, V8 4.0
        VW Golf VI variant
        Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."

        Коментар


        • #6
          Има чудесни Туран 1 от тия години. Имам 2004г от 4г след обслужването не съм пипнал нищо по него. Обем за товар колкото искаш, трите седалки отзад се свалят поединично като куфарче ако ти трябва още обем. Изобщо колата е много добра. Моят е с 1.9 ТДИ мотор 105 коня, върви прилично и харчи около 6л. Може и по малко ако не го настъпваш, но моя е автомат и не го жаля много.

          Коментар


          • #7
            За 807 не си и помисляй даже. Няма по-некадърна кола. Имаме си такъв служебен, няма 170 х.км. а папката с ремонтите е бая дебела. Отделно е супер неудобен, и няма нищо просторно в него. Едно Партнер/Берлинго е в пъти по-добро за работа, имаме си две 1.9 мъртвец. Ако е ХДИ ще му е таман. Слабо място е задния мост, и на 1.9 съединителя и жилото му. Единия на 310 х.км. по предницата има 2 или 3 биалетки сменени и толкова. Частите са без пари.
            Ford Maverick II 2.3 XLT
            Ford Mondeo MK5

            Коментар


            • Джоу (x3mrjoe)
              Джоу (x3mrjoe) коментира
              Редактиране на коментар
              За това му предложих 307 SW, че отзад е на пружини.
              Аз лично харесвам торсионите, но за дърта кола е почти сигурно, че ако все още не са заминали, щото е седяла, като се подкара направо ше пристигнат.

            • Asen Kushlev
              Asen Kushlev коментира
              Редактиране на коментар
              Задния мост уж го правят разни специализатори и не е много скъпо. В Търново правиха нови оси, нещо по 50 лв. бройката беше, сменяхме на една 206-ца. Иначе 307 си е уж корава машина, просто баницата е много по-удобна за работа.. Има Опел Комбо с ЖТД мотори на Фиат, то реално повечето карантия май е на Корса.

            • Джоу (x3mrjoe)
              Джоу (x3mrjoe) коментира
              Редактиране на коментар
              Че баницата е по-удобна за работа е ясно, но останах с впечатлението, че му трябва нещо унисекс, за това търси комби или ванче.
              Относно торсионите, ясно е, че се правят, но е разправия и пари, което за автомобил около 2÷3 е безсмислено, освен по някакви специални причини или ако ти е подарък.

          • #8
            Зора на тия дърти дизели е, че всичкото е с демпферни маховици. А това значи едни 1000лв от воле, без въобще да си побарнал нещо друго - като егр-и, дебитомери, не дай си боже турбо, дюзи...Та, напълно разбирам що бензин/газ е къде, къде по удачен избор.

            Коментар


            • mikivt
              mikivt коментира
              Редактиране на коментар
              Едно газово е, ба ли го, ама къде 5/600 лева. Ядва се криво ляво, а и носи намален разход - от нафта е по изгодно и с времето се "изплаща". Съединител на печка да ти се размине при по дълго ползване - възможно е, ама обратното е по вероятно.
              Сега, то че и с бензин може да се гризне дръвцето, може, ама като се претеглят сухи данни от възможности е по за предпочитане.

            • cecoa1
              cecoa1 коментира
              Редактиране на коментар
              Така с бързо търсене, най-промоционалния газов инжекцион почва от около 700лв с монтаж. Но повечето си гонят хиляда лева, че има и по-скъпи. После икономията спрямо дизела е някаква минимална, а има и други фактори за избор на едното или другото, та си е въпрос на индивидуални приоритети.

            • коко келеша
              коко келеша коментира
              Редактиране на коментар
              Ми то, според приоритетите идват и компромисите .

          • #9
            Брат ми кара Лагуна 2 фаза 2 1.9 dCI 107 к.с. (8 клапана) 6 скорости 2007 г. от 5 години някъде. Супер доволен е. Този мотор е с обикновена турбина. Точно тази не е с променливата, която създава пробреми.

            Смени педала на газта. С маховик, дюзи и турбина - няма грижи за сега.

            Това лято няколко пъти я карах по магистралата по 200 км - ами кеф. На 6-та със 150 тъкмо почва да върви и е на 2700 оборота. Цъкаш автопилота и климатроника и забравяш.

            Иначе в родата сме имали 6-7 Лагуни и лоша дума никой не казва. Жена ми още кара една 1994 г. която аз купих преди 12 г.

            Братовчед ми завчера смени Лагуна 1 фаза2 1.9 dTI за Лагуна 3 фаза1 2.0 бензин 140 коня. Еми тая бензинка е с някакъв Нисански двигател с 2 термостата и с демпферен маховик.
            Nissan Terrano 2,7 TDI

            Коментар


            • #10
              Относно Берлингото и Пежото баничарки, известен ми е казусът с разчекването на задницата и знам, че се прави и части има. Знам и за проблема с жилото на съединителя. От тях ме спира това, че съм зе возил десетки пъти на задната седалка, и въпреки че за по 60-70км макс, си е наказия. НЯМА толкова дървени и неудобни задни седалки с изправени облегалки. Не че и предните са много удобни, де.
              Относно Лагуна 2. Има много комбита съвременни, колкото да се каже, че е комби. Малки и високи пети врати и малък обем за багаж. Гледах и други модели Рено, но за двигателите им знам малко, или нищо. Също и за здравината. Карал съм 11,19, 21 и Канго, но те са друго поколение.

              Относно демпферните маховици, не са всички, но повечето. Особено що се отнася за интервала 2003-2006, който ми е и таргета общо взето. Ксантията ми не е с демпферен, ако и да е 109 коня. На 406 90 коньовия е без кулер и без демпфер. докато 109 е сдемпферен. Същото мисля и при 307. Признавам, 307 комби не съм заглеждал подробно. Хеча е широка и удобна кола.

              Бензин/газ, не ща. Нямам място за бутилки, нямам огромен пробег да го избивам и не ми се занимава с газаджии и две горива. Икономията при еднаква маса кола, еднаква кубатура и еднаква мощност спрямо комънрейл дизел с турбо е мижава. Динамиката, въобще няма да я коментирам.Особено в ниските, където е силата на дизела и еластичността като цяло. Особено градско.
              Карам дизели четвърт милион километра и досега не съм имал никакви драми с турбо или дюзи, а сипвам най-евтиното гориво, на което попадна. ДПФ, ФАП и подобни са абсурд Променлива геометрия също. Желателно е да не е 16 клапана.

              Относно мощността. На 52 съм и отдавна ми мина сърбежа в десния крак. Просто не искам да е хептен умрял кон, тъй като се търси кола с що годе по-голям обем и дължина. Затова 90 коня, въпреки ниския данък, не го заглеждам. Но и не търся над 115-120. Не ми са нужни.

              От досегашните предложения, силно съм заинтригуван от Туран 1. Вижда ми се солидно направена кола със задоволителен обем и комфорт. За разход, не съм гледал.
              Попаднах обаче на една камара мотори 1.9 ТДИ.- 90 коня, 101, 105, 110 такива някакви.
              Кой е знаменития чук АФН ли беше? По-мощните вероятно са помпа-дюза и не ме интересуват.
              Your conscience is all you can take to your grave.

              Коментар


              • TigerHunter
                TigerHunter коментира
                Редактиране на коментар
                Чувал съм и аз, че 2.0 е по-проблемен от 1.9.
                Това, че са с едномасови маховици е голям +.

              • Abraham
                Abraham коментира
                Редактиране на коментар
                110 к.с. е АФН. Имах пасат Б5 такъв, и минах точно 55 хил с него. На километраж 350 хиляди, вероятно още толкова. Харчеше 5.5 /100 на магистрала с 4 човека и скорост около 120 и климатик. Многократно засичано София-Варна. Турбото е с променлива геометрия и се позадръства при градско каране, но аз го карах предимно извънградско и не съм имал грижи. Наливах му и двутактово масло в нафтата да ръмжи по-малко, че на 140 км/час не се чувахме вътре в купето . Палеше на -20 от четвърт оборот. Много здрав двигател, но не бих казал същото за колата като цяло.

              • Juiced
                Juiced коментира
                Редактиране на коментар
                От тук изброените най-безпроблемен е 101 коня. Помпа -дюза е и е кораво добиче. Много икономичен и приятен за каране, в купе на туаран си иска ремап , защото е правен за поло и голф.

            • #11
              ПД е технология, която живя кратко. Не знам доколко е сложна и колко струва поддръжката, но се придържам към обикновения комънрейл, защото с него поне имам някакъв опит, а и дюзите не са вече толкова космически цени, колкото в начлото. И като ремонт и като втора ръка. Иначе като коне, 105 ме устройва всякак. Не е до пинтилък в поддръжката, но да налееш няколко бона в една кола тия години и после да я продадеш с поне 1 бон под цената на придобиване си е мазохизъм. След примерно 5 години ( Господ да даде да сме здрави и живи), я камилата, я камиларя.
              ДСДжи не ми допада, не защото е кой знае колко сложна, но ми наподобява автоматик, а аз си искам ръчка. Независимо дали с 5 или 6 скорости.
              Сподели иначе, генерално как е модела? Като слаби места, като обем, комфорт, разход?
              Your conscience is all you can take to your grave.

              Коментар


              • Kalin Galinov
                Kalin Galinov коментира
                Редактиране на коментар
                Незнам какво точно очакваш от една 15 годишна кола, да не наливаш нищо, и след още 5-10 години да я продадеш за повече, отколкото си я купил? Няма такъв филм в реалността Все пак купуваш една кола за да ти е кеф да я караш, а не да мислиш колко ще изкараш, като я продадеш евентуално....
                ПД е технология на над 60 години...това, че скапаните псевдо "еколози" работят в ущърб на този или онзи, е друг въпрос.
                Генерално модела е ОК. За кола на 14-15 години има всички необходими ми удобства. ДСГ е страхотно удоволствие за каране, но щом те кефят ръчки...ко да се прави
                Слаби места - няма 4Х4 задвижване, инак не бих си купил джипа. На Кадито смених двойномасовия маховик на 190К км, карах го от нов. На Турана, засега е на 320К км, не се обажда, или е сменян в Италия.
                Обем - ОК, седалките падат, махат се, стават на ралзични кофигурации според зависи. Джобове и чекмеджета има достатъчно.
                Разход - ОК е. На дълъг път 5.5-6.5 литра на 100.
                Комфорт- ОК е. Моя е 5 местен, но съм имал Кади 7 местно, купено ново, единствената разлика е, че Кадито вози една идея по-твърдо, заради ресорите отзад. Има си печка, която загрява малкия охлаждащ кръг на двигателя доста бързо, и съответно в купето става толло бързо - десетина минути при мунусови температури.

              • Juiced
                Juiced коментира
                Редактиране на коментар
                ПД технологията живя кратко , защото не покрива евро нормите ,които много набързо минаха от евро 3 до евро 6. Иначе след роторните помпи , това е най-рентабилният вариант.

            • #12
              ПД са добри мотори,които си искат каквито трябва течности. Имам 1,9 -101 5 ск. 1.9 -116-6 ск и 2.0 140-6 ск.
              категорично търси 1.9 мотор. Пасата е с 2.0 и е 4/4 2007. Натъпкано с електроника,която докато работи е голям кеф. После... Иначе е добре,изплюва ти точно какъв е проблема,ама то много датчици,много нещо.
              Комплекти маховици с работата са по 1000 лв. и вероятно веднъж ще смениш. Дали в началото дали по някое време.
              Sent from my Nokia s fenerche

              Коментар


              • #13
                За човек който е виждал ПД мотор и има идея къде са му ръцете не са сложни изобщо за поддръжка.
                Sent from my Nokia s fenerche

                Коментар


                • TigerHunter
                  TigerHunter коментира
                  Редактиране на коментар
                  Радвам се. Ръцете ми излизат от правилното място, колкото да си поддържам колите на елементарно ниво. Ремонт на двигател не мога да правя, но елементарна поддръжка, не ме притеснява.

              • #14
                Не, не са ми такива очакванията. Поддържам си колите. Знам, че няма да я продам за колкото съм я купил. Но поддръжка и непрестанни скъпи ремонти са различни неща. Просто не съм добре запознат с тоя двигател, затова питам. Досега само хубави отзиви, което ме радва. Екологията е я камилата, я камиларя. След пет години, кой знае дали няма да ни принудят да минем изцяло на хибриди и електрички. Аз се надявам поне 5-6 години да ме изкара. После пак ще го мислим. Като цяло Турана ми харесва. Затова и се интересувам. Кадито са ми непосилни за бюджета.
                Your conscience is all you can take to your grave.

                Коментар


                • piron45
                  piron45 коментира
                  Редактиране на коментар
                  Колега, моя като го взех, понеже не вярвам на джамбазин и италианец, си смених всички масла и филтри,ремъци , ангренаж и водна помпа. Имаше за смяна по една биелетка от двете страни, външните карета потропваха та ги смених и тях и маншоните на полуоските. Това нещо излезе към 1300лв. Най скъпо е смяна масло на DSG-то. От тогава вече 4г само наливам от най евтината нафта която намеря и карам. Това ми е 9-та кола за 42г като шофьор и от нея съм най доволен и като комфорт и возия и обем. ДВГ е малко шумен отвън, но всички ПД са така. Вътре изолацията е добра и не се чува шум. Туран 1 нямат ДПФ.Автомата превключва без да се усеща. Ръчка не съм карал. Пробвай някоя и мисля че ще останеш доволен.

              • #15
                Аз като бивш ксантиист те разбирам напълно.
                В сравнение с ксантията пасата вози ужасно дървено. Винаги нещо похлопва из окачването...
                Смяната с хубави амортресьори понамалява сметката за окачване.
                Имам вече около 80 000 с пасата, пондвигателя само обслужване, масла и едно чипосване.
                Б5 ръждясва много повече от фейслистовия ма там пък са помпа-дюза моторите, а аз умишлено не исках такъв.
                Моя двигател е 110AFN с оригинално турбо понапомпен до около 150к.с.
                Брат ми до-скоро караше 90к.с. AHU с хибрид турбо към 170к.с. напомпен.
                Двигателите са МНОГО здрави.
                Разход софийско из центъра (стадиона и бул. България) твърдо от 7 нагоре. Извънградско и русенско 5...

                ​​

                Коментар


                • TigerHunter
                  TigerHunter коментира
                  Редактиране на коментар
                  Иначе, знам че не мога да очаквам от кола с конвенционално окачване, возията на хидропневматик. Особено, ако задния мост е цяла града. Мултилинковете отзад са една идея по-добре. 406-цата е така и има хубава возия. Обслужването разбира се е по-пипкаво. Няма две убави на едно място.

                • TigerHunter
                  TigerHunter коментира
                  Редактиране на коментар
                  В Крайна сметка, има ли Туран с обикновен комън рейл евентуално, колко коня да гледам и как да разбера кода на двигателя?
                  Примерно 110 AFN.

                • krasi-mir
                  krasi-mir коментира
                  Редактиране на коментар
                  " и как да разбера кода на двигателя?"
                  Най-бързо:
                  Бял стикер, залепен на ламарината около резервната гума
                  Последно редактирано от krasi-mir; 28-12-20, 23:24.

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X