Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проект - създаване на СуперУАЗ

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Не се сдържах коментар от факти.бг - ""
    Пишe чe мeжду купувaчитe ca и Държaви кaтo Бeлaруc и Мoнгoлия,тa вeднaгa ми cвeтнa кaк cтaвaт нeщaтa:Звъни тeлeфoнa нa Лукaшeнкo и чувa Тoй "приятeлcки глac" oт Крeмъл- "Пригoтвили cмe ви eднa пaртидa Уaзки,eлaтe дa cи ги пoлучитe нa Грaницaтa"."Aмa чaкaйтe мaлкo,нa нac НE НИ ТРЯБВAТ"?!"Тoвa ca Дocaдни пoдрoбнocти,вaжнoтo e ДA ГИ ПЛAТИТE...зa дa cи ocтaнeм Приятeли"!Cлeд кoeтo рaзгoвoрът приключвa.

    Коментар


    • Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
      Владо, днес се разминах с един амверикански военен камион, а на него-Хъмви.
      Та ми дойде на ум следното:
      Хъмвито е с независимо окачване, с чупещи полуоски с карета. Щом американска машина правена да покрива най-зловещите военни стандарти може да е с независимо окачване-защо не направиш и твоя проект така?
      Би трябвало да е достатъчно яко като концепция, щом се използва за военни цели... Даже тези машини са бронирани отдолу против пехотни мини. Та щом такова окачване устисква на взрива на мина??..

      Та си мислех-предни диференциали(с все корпуса) от паджеро, с полуоските и главините. Там-спирачни апарати, дискове-всичко идва готово измислено и сглобено от японци, не от руснаци.
      Това окачване както знаем дава по-добри ходове от целия мост, като допълнителен плюс е големия клиренс в средата. "Прасето" е качено нависоко, и отдолу е само въздух.
      Ако диференциала и полуоските от паджеро 2 ти се виждат слаби-може направо цялата трансмисия от паджеро 3. Там каретата са с размер на волейболна топка.

      Не знам как стои въпроса с блокажите при тройките, но все трябва да се намери начин. Но то независимото окачване си е доста добре-почти няма ситуация в която да му трябва блокаж. Не случайно при джиповете с независимо предно окачване няма блокаж на предните диференциали. Нито витарите, нито ферозите, нито паджеро, нито терано.Разните там хайлукси и всички видове пикапи-няма нито един с блокаж на предния диференциал.
      Та ако направиш такова окачване-ще спестиш откъм блокажи, а това не е малка сума.
      отделно дето може да се запазят и ресьорите от УАЗката. С независимото окачване трябва по-слаба пружина, заради действието през рамо, така се намалява нужното усилие за удържането на джипа в изправена стойка. Ресьорите са сметнати за цял мост. а с независимото окачване ще са трепач за да поемат по-голямата тежест.
      Мисли, ако решиш-ще сметнем малко усилия и какви носачи трябва да се направят за да стане както трябва.
      https://www.google.com/url?sa=t&rct=...5p8mT06mhx0B70

      Ето тук има много добре развита тема по въпроса за цели и не-цели мостове. Най-сериозни доводи в полза на целия мост има в един коментар относно защитата на полуоските и най-вече маншоните. Тук имаме един нисък храст - наричат го трънкосливка - абсолютен убиец на всичко гумено отдолу под каросерията. Не знам как са го решили този проблем при хамърите. Отделно, че с независимо окачване по-лесно влизаш там, откъдето не можеш да излезеш и ще ти трябва блокировка. Като цяло съм съгласен, че много по-комфортно - не само за асфалт и дори с 20км.ч бърбреците пак са си твои. Но за работа и товари май най-добре е с цял мост - все пак ще правим мини камион, а не мини джип.

      Коментар


      • Кольо
        Кольо коментира
        Редактиране на коментар
        За защита на маншините се слагат разни ламарини да ги защитават, това да е проблема...
        За товароносимостта на независимото окачване вече писах-най-тежките серии трактори на Джон Диър са с независимо отпред. Явно има защо.

      • Владо М
        Владо М коментира
        Редактиране на коментар
        Явно наистина нямате трънкосливки и глог във вашия край...

    • Великолепена машина за пренасяне на дърва, малко за надъхване

      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:3.jpg Прегледи:0 Размер:136.3 КБ ID:6555089Натиснете снимката за да я уголемите  Име:5e_8gxpv2.jpg Прегледи:0 Размер:77.8 КБ ID:6555090

      Коментар


      • Ето снимка на предния мост на голям Джон Диър:

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:john-deere-8370-r,a7ddec56.jpg
Прегледи:326
Размер:126.9 КБ
ID:6555094
        Има ли желание-има и начин!

        Коментар


        • Владо М
          Владо М коментира
          Редактиране на коментар
          Хидравлика и надеждност за мен взаимно се изключват. Още повече западният гений захранва няколко възли с едно също хидравлично масло и при наглед невинен теч, неоткрит на време може да си докараме ремонт зад над 1к - ей така от нищото.

        • Kirilpm
          Kirilpm коментира
          Редактиране на коментар
          Ти такъв трактор виждал ли си освен на картинка?Ремонт за 1к е по-скоро добро пожелание, едно добро обслужване надминава тая сума.За хидравликата ще си замълча, самосвала може да го задействаш с проволки като старите булдозери.

        • Владо М
          Владо М коментира
          Редактиране на коментар
          Не само обикалям работилниците за хидравлични маркучи - ей така хоби ми е -слагам ги в гардероба до вратовръзките...

      • Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
        Момко, обвиняваш дъртите, че мисленето им било обременено, били задръстени и не приемали новите идеи, а ти мислиш по същия начин.
        Викаш-щом машината е за работа може да е гадна, шумна, неудобна, мръсна...
        Това е съветския начин на мислене, който ни е насаден, и явно скоро няма да се отървем от него.
        Работната машина, работните дрехи и обувки, работното помещение трябва да са удобни, даже по-удобни от дома в който живеем. Защото в работните места изкарваме повече време отколкото в дома си. Отделно комфорта при работа спомага за добрите резултати.

        За съветското и "нормалното" мислене-много добре виждам разликата като се качвам в кабините на руския трактор, и на Джон Диъра...
        Идеята на на съветската техника е да е евтина ремонтно пригодна от всеки що годе грамотен човек навсякъде и по всяко време и най важното взаймнозаменяемост на частите. Стартер от Москвич почти става на зил.
        кольо руския и американския трактор набори ли са?
        "Джипът започва да върви, като спре да ти е жал за него"УАЗ 469ТЕРАНО 2,7ТДПЕЖО 307 1,6хди

        Коментар


        • Кольо
          Кольо коментира
          Редактиране на коментар
          Идеята на руснаците е да произвеждат нещо си.
          И го правят. ама с гъзовете си. Нали знаеш поговорката "Хотели сделать лучше, получилось как всегда. Те са си я измислили.
          И въпреки че никак не харесвам руската техника-продължавам да я ползвам, от няма къде. Ако имам възмосжност-няма да припаря до нещо руско никога повече.

          Да, точно набори са и руския трактор и ямериканския комбайн. Разлика-балкан.

      • Първоначално публикуван от kra_kra Преглед на мнение

        Идеята на на съветската техника е да е евтина ремонтно пригодна от всеки що годе грамотен човек навсякъде и по всяко време и най важното взаймнозаменяемост на частите. Стартер от Москвич почти става на зил.
        кольо руския и американския трактор набори ли са?
        Съветската техника НЕ Е ремонтопригодна.
        С отчитане на разходите за резервни части + цената на времето за ремонт НЕ Е евтина.
        Взаимозаменяемост на частите има във цялата автоиндустрия, като съветската е на дъното по този показател
        /една с една част нямат еднакви…, дори и такива от един модел…/ …

        /Това го говоря, след няколко съветски лични автомобила + няколко десетки служебни такива/

        Коментар


        • Първоначално публикуван от BulAf Преглед на мнение

          Съветската техника НЕ Е ремонтопригодна.
          С отчитане на разходите за резервни части + цената на времето за ремонт НЕ Е евтина.
          Взаимозаменяемост на частите има във цялата автоиндустрия, като съветската е на дъното по този показател
          /една с една част нямат еднакви…, дори и такива от един модел…/ …

          /Това го говоря, след няколко съветски лични автомобила + няколко десетки служебни такива/
          Тук говорим за УАЗ, а за леки МПС, за които съм съгласен с изключение донякъде на Лада.

          Коментар


          • BulAf
            BulAf коментира
            Редактиране на коментар
            УАЗ са си баш в графата.
            Бутала като взимам, задължително ги купувам с цилиндъра щото досега не съм уцелил случай да взема отделно такова (уж по размер) и да пасне като хората…. - или ще хлопа или трябва да си ''пусне стружка'' ..
            За ремонт на бензиновата помпа (редовно смазани резби за монтаж) трябва да срежеш подкалника или извадиш мотора …
            Напълно малоумната конструкция на мостовете (включая и редукторните) въобще не е за коментар просто… и пр. и прочие

          • Владо М
            Владо М коментира
            Редактиране на коментар
            Бутала съм сменял само веднъж и не мога да кажа. Но оригиналните мотори са изключително държеливи - вървят дори с горяло масло и носят на прегряване. За бензиновата помпа даже не съм виждал оригинална - масово я тсменя такава от ЗАЗ и тя няма чупене. Мостовете са слаби за претоварване, но не мога някой да ги счупи с каране, ако са правилно монтирани. Така че УАЗ-а си е корава машина, да не кажа най-коравата.

        • Владо от какво е тая раздатка 4:1 ? Нали имаш предвид, че това е редукция само на бавните ? Има раздатки с редукция и на бързите като на ГАЗ 69 например и на някои роувъри ако не се лъжа. Газковата беше 1.2:1 на бързите и 2.8:1 на бавните, но го казвам по спомен, възможно е леко разминаване.

          Коментар


          • Първоначално публикуван от A.pantev Преглед на мнение
            Владо от какво е тая раздатка 4:1 ? Нали имаш предвид, че това е редукция само на бавните ? Има раздатки с редукция и на бързите като на ГАЗ 69 например и на някои роувъри ако не се лъжа. Газковата беше 1.2:1 на бързите и 2.8:1 на бавните, но го казвам по спомен, възможно е леко разминаване.
            Раздатката е заводски тунинг на Иж техно. На бързите защо ми е редукция? Идеята е машината да върви и по асфалта. С едни ръчни хъбове на предния мост ще мога да карам на бавни и по асфалт само със задния мост, когато съм с товар. Празен не ми трябва редукция на бързите, а даже има нужда от пета скорост 24-ката.

            Коментар


            • A.pantev
              A.pantev коментира
              Редактиране на коментар
              Предположих, че за тоя кит говориш. Аз освен патрол имам газ 69 с 24ка и въпреки редукцията и на бързите, хич не го виждам как ще се движи ако тежи 5 тона и кусур.

            • Владо М
              Владо М коментира
              Редактиране на коментар
              Ами то си е математика, ако при РК с ПЧ 1.96 развърта 3,5 т. товар, то при 4.3 това 120% повишение на въртящия момент 5т. не би трябвало да са проблем - даже чисто математически отиваме към 7-8т., ако другите възли издържат. Звучи космическо, ама Нисан Трейд е с размери на Уаз, а носи повече от Молотовка.

          • Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
            Владо, днес се разминах с един амверикански военен камион, а на него-Хъмви.

            Хъмвито е с независимо окачване, с чупещи полуоски с карета. Щом американска машина правена да покрива най-зловещите военни стандарти може да е с независимо окачване-защо не направиш и твоя проект така?
            Това ме подсеща за случка преди повече от 15г . излизайки от София видях военна колона , която отби към подбалканския път, а един "странен" камион спря на отбивката в дясно и от него слязоха двама с униформи и тръгнаха към "капанчето". Визията и просвета на камиона толкова ме впечетлиха (по габарити беше като КАЗа ми),че спрях Мерцедеса който карах (доставях за Софииски търговски обект палети) след него и слязох да разгледам "чудото".- Независимо окачване,бордови редуктори,просвет сигурно над 60 сантиметра,невероятни свесове и трудна за разгадаване марка (Щаер).

            Коментар


            • Владо М
              Владо М коментира
              Редактиране на коментар
              Ех, такова да имаше умалено...

            • petkov_bb
              petkov_bb коментира
              Редактиране на коментар
              За това бях "изненадан" от конструкцията - окачването беше с 4 пружини (по една на колело).
              (А съм управлявал почти всичко високопроходимо от Соц. "изделията")

            • turtey
              turtey коментира
              Редактиране на коментар
              Абе не знам, описваш пинцгауер

          • Или Ошкош.
            "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

            Коментар


            • petkov_bb
              petkov_bb коментира
              Редактиране на коментар
              Погледнах сега да видя как изглеждат и до някаде, беше подобно скосена кабината ,но приликата е само до там. Онова "чудо" го разглежадах 1-2 минути,клекнах да видя, как е отдолу и смаяно побързах да се разкарам от военната машина.

          • Кой камион на ошкош е е независимо??
            И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

            Коментар


            • Натиснете снимката за да я уголемите  Име:image_895039.jpg Прегледи:3 Размер:308.8 КБ ID:6555363https://en.wikipedia.org/wiki/Medium...le_Replacement

              ?
              Всъщност - с колко гуми беше ?
              Последно редактирано от BulAf; 01-02-20, 22:00.

              Коментар


              • https://www.wikiwand.com/ru/Oshkosh
                Кабината изглеждаше подобно на тази в профил,но камиона беше с два моста и разположени близо до в края на шасито .От там бяха и свесовете.
                жалко ,че него време нямахме камери по телефоните да направя снимка. Това "чудо" вероятно военните знаят какво е и къде е отишло по подбалканския път.

                Коментар


                • cecoa1
                  cecoa1 коментира
                  Редактиране на коментар
                  Като "дизайн", има подобен MAN KAT - https://upload.wikimedia.org/wikiped...MAN_5to.gl.jpg

                  Но освен, че е на пружини, друго не се връзва, щото е с цели мостове и редукторите са в главините. Иначе са някъде от 1976г, като впоследствие имат и нови варианти, включително до към наши дни(до преди няколко години със сигурност).
                  Един от доста разпространените камиони из натовските армии. Като конструкция, поне първите не са чист MAN, а са кооперативно производство от части на няколко големи фирми.

                • petkov_bb
                  petkov_bb коментира
                  Редактиране на коментар
                  Ceco, камиона не беше МАН, и си мисля ,че е някаква Австрийска машина на Щаер,но може и да греша. Беше доста отдавна ,а за годината могат да помогнат колегите от София. Трябва да е било в края на лятото или есента . Магазина (подобен на огромните МОЛове )беше поръчал при нас 1000 палета и ги закарах преди откриването му -имаха вътрешни довършителни работи. ДО магазина стигах като от Ботевградският път се прехвърлях на Пловдивския и след това към града ,а на детелината към Младост 2 ,пътувайки на ЮГ, магазина оставаше в Източната страна на пътя (Младост 2 на Запад). Не вярвам да са построили прекалено много подобни големи магазини,а откриването МУ вероятно е било месец след като им оставих палетите. По този ориентир може да се хване годината и месеца и съответно каква е била тази военна колона.
                  (Голяма смешка беше, как шефовете изкарали и строили в линия десетина младежа с електрически палетни колички да помагат за разтоварването......просто си личеше липсата на опит.)

                • cecoa1
                  cecoa1 коментира
                  Редактиране на коментар
                  Ми то същия MAN го има и под австрийската им марка OAF, а и по принцип няма ли му емблемата, трудно може да се предположи каква марка е, ако не е запознат човек.

              • Първоначално публикуван от BulAf Преглед на мнение
                Натиснете снимката за да я уголемите Име:image_895039.jpg Прегледи:3 Размер:308.8 КБ ID:6555363https://en.wikipedia.org/wiki/Medium...le_Replacement

                ?
                Всъщност - с колко гуми беше ?
                Абе, на снимка много велики тези играчки, ама знаете какво става като се заплете някой клон между тези пружини и носачи - питате ли се какво става със спирачните маркучи, гумите и маншоните?

                Коментар


                • BulAf
                  BulAf коментира
                  Редактиране на коментар
                  Знаем - нищо …
                  Или точно същото, като се заврe тоя клон между цял мост и шасито.

                • Владо М
                  Владо М коментира
                  Редактиране на коментар
                  При целия клон има голям шанс да мине отдолу или отгоре, а това нещо е като снегорин. А в коловози с тази конструкция направо ще има ефект на дискова брана

              Активност за темата

              Свий

              Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X