Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проект - създаване на СуперУАЗ

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Първоначално публикуван от Владо М Преглед на мнение

    Концепция. Кабината на УАЗ дава повече място за товар и по добър контрол на пътя в офроуд, режим по-добър център на тежестта и пр.
    Абсолютно не съм сигурен в това. Ама ти си знаеш. Пък и мислиш ли че Патрула без купе и с кабина от УАЗ ще носи 3.5 тона товар?
    П.С. На такъв мазохизъм като кабина на Уаз буханка няма вече никога в живота си да се съглася.
    П.С.П.С. Абе що ли се връзвам?
    Последно редактирано от Skorpion_BG; 30-01-20, 22:15.
    יעבור
    «И това ще мине»

    Коментар


    • Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
      Рамата на японските безспорно е по добра от руските, но като цяло е ташацинарояци
      Теглиш към Г-то, но ги няма още на цената на скрапа шаситата. Иначе от Патрула може да ползвам шасито и мостовете само. Носят на БМВ и МБ двигатели, раздатка може пак от УАЗ - има вече тунинг решение и там напасване на кардани. Все отиграни положения. Притесняваме ме мястото на кабината спрямо двигателя, а може да има други подводни камъни?

      Коментар


      • Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
        Владо, мога да те светна как да си направиш преден мост от заден витарски. Така хем ще имаш японска здравина, хем цената ще е никаква, хем витарските мостове са леки.
        Обаче трябва читав заварчик, има и стругарска работа.


        Относно чупенето на леглото на опорния лагер на УАЗовите мостове-това е пълна талибанщина!!!
        Ако сте чупили там, и то без да джаскате юнашки УАЗката-значи не ви е било регулирано правилно главното предаване. Що мостове сме правили, и ако ни попадне такъв с вече отчупено легло-моста на скрап. И колкото сме направили-след правилно регулиране си вървят въпреки лашкането по състезания и хард разходки.

        Та преди да пишете неверни неща се замислете дали не грешите. Или сте по-умни от американските инжинери в Тимкен?
        Тук подкрепям колегата Кольо, за УАЗ - моста най-важни са настройките като се сглобява. За лагерите - вече има японски индустриални. Относно регулирането знам моя майстор си игра - някакви хартии подлага и мери, за да може да направи т.нар. "луфтове" както трябва. Сега обаче ситуацията се променя. Старите майстори измират, а японските части стават евтини от руските.
        А относно преправянето на витарския заден в преден само веднъж ли се прави - прасето(кожуха) се преправя и после се сменя само "карантията"?

        Коментар


        • Кольо
          Кольо коментира
          Редактиране на коментар
          Става лесно, ако знаеш какво правиш.
          За карантията-има части които остават оригиналните, но има и такива които се правят хибридни.

        • Владо М
          Владо М коментира
          Редактиране на коментар
          Производството на хибридните е голям параметър в уравнението-дали няма да надхвърлят цената на стандартен мост от УАЗ или Патрул?

      • Първоначално публикуван от Skorpion_BG Преглед на мнение

        Абсолютно не съм сигурен в това. Ама ти си знаеш. Пък и мислиш ли че Патрула без купе и с кабина от УАЗ ще носи 3.5 тона товар?
        П.С. На такъв мазохизъм като кабина на Уаз буханка няма вече никога в живота си да се съглася.
        П.С.П.С. Абе що ли се връзвам?
        И аз много съм псувал тази кабина и си прав, че граничи с мазохизъм, но правим работен кон, а не диско тунинг. Ако се конструира достатъчно здраво и дуракоустойчиво, може да преотстъпя тази чест на работниците, а ще си дремя в някое Г с биричка. Ех, мечти, мечти...

        Коментар


        • Момко, обвиняваш дъртите, че мисленето им било обременено, били задръстени и не приемали новите идеи, а ти мислиш по същия начин.
          Викаш-щом машината е за работа може да е гадна, шумна, неудобна, мръсна...
          Това е съветския начин на мислене, който ни е насаден, и явно скоро няма да се отървем от него.
          Работната машина, работните дрехи и обувки, работното помещение трябва да са удобни, даже по-удобни от дома в който живеем. Защото в работните места изкарваме повече време отколкото в дома си. Отделно комфорта при работа спомага за добрите резултати.

          За съветското и "нормалното" мислене-много добре виждам разликата като се качвам в кабините на руския трактор, и на Джон Диъра...
          Има ли желание-има и начин!

          Коментар


          • cecoa1
            cecoa1 коментира
            Редактиране на коментар
            Епа, ... Само туба хидравлично мАсло от официалнО сервиз, а и него искаш да сменИш с по-просто... Тия хора и те трябва хляб да ядат
            А тука му даваш акъл на човека, да не се скъпи за удобства...

          • Владо М
            Владо М коментира
            Редактиране на коментар
            Колега Цецо - къде живеете ? В Бг от няколко десетилетия границата между М10Д и пълната синтетика на Тотал например е много тънка - няколко микрона - долу горе дебелината на един етикет )) Така че и тук заставам зад колегата Кольо

          • Кольо
            Кольо коментира
            Редактиране на коментар
            Цецо, казано по меринджейски-оптимизиране на разходите. Вчера купих 30 литра оригинално хидравлично масло от официалния дилър, щото не знам какво друго. Ако нашето си отговаря на спецификациите-90 лева надолу. Не са за пренебрегване.
            А за комфорта на работното място и в работните дрехи съм напълбо сериозен, това е мое верую от над 20 години като прозрях, че в неудобни гащи не е приатно да се работи...

        • Първоначално публикуван от Владо М Преглед на мнение

          Концепция. Кабината на УАЗ дава повече място за товар и по добър контрол на пътя в офроуд, режим по-добър център на тежестта и пр.
          Нищо подобно не дава! Кабината на 451-2 е най-опасното нещо произвеждано някога. За широко и удобно пък е смешно да се говори.
          "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

          Коментар


          • Изправял съм челно ударена Буханка !Демек сечене и рязане на цялата кабина!Абсолютно тенеке без грам.пасивна защита ,като почнеш от кшнзолата с педалите ,та стигнеш до зоната с каросерията !За горско каране сме правили външно тръби за всеки случай!Джип УаЗ почти същата работа,правил съм няколко като рециклиране от голо шаси,нищо истинско направено като здравина и сигурност!От това нищо не става,виж жт виетнамка нагоре има смисъл ,освен ако не е за пасажери над 1,70!
            Трябваше да почивам вчера! // Мразя сапунени сериали и фейсбук ,не слушам чалга!NO FEAR!

            Коментар


            • Владо М
              Владо М коментира
              Редактиране на коментар
              Съгласен съм, но никъде не съм споменавал безопасност като предимство - не знам от къде ви дойде на ум.

            • Владо М
              Владо М коментира
              Редактиране на коментар
              Съгласен съм, но никъде не съм споменавал безопасност като предимство - не знам от къде ви дойде на ум.

          • Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение

            Относно чупенето на леглото на опорния лагер на УАЗовите мостове-това е пълна талибанщина!!!
            Ако сте чупили там, и то без да джаскате юнашки УАЗката-значи не ви е било регулирано правилно главното предаване.
            Улучихте,
            И ,че е талибанщина и че претоварената УАЗка се "джаса" за да излезе и ,че през годините се е получила хлабина в двата конусни лагера на пиньона( която е предпоставката за чупенето на гривната) -така, че трите твърдения в комплект оформят резултата. Проверен факт е, че след елиминирането на гривната (при запазване на наличните Фактори )не съм имал проблем с диференциала.
            Проблема с аксиалното изместване под товар е намерил различни решения в главното предаване на тежката техника, но УАЗа си е изчислен за определени натоварвания и всяко издевателствуване се заплаща.......
            (Затова още в началото на темата съм споделил,че пределно претоварване (на асфалт) е 1.5т при внимателно управление. и съм споделил как след диференциала по етапно аварират различни възли и на финал даже пада колелото с главината-личен, скъп опит. Все пак тук не става въпрос за празна УАЗка по трасето)

            Коментар


            • Владо М
              Владо М коментира
              Редактиране на коментар
              Нямам компетенция по техническата страна на конкретния казус за опорния лагер, но само за протокола ще спомена, че ако падна под 1.6т. на курс-говоря за ежедневна многогодишна работа на сезон, щях да съм фалирал преди много време...

            • petkov_bb
              petkov_bb коментира
              Редактиране на коментар
              Не знам за споровете, които сте водили за "тунинга" на опорния лагер и до колко е вярна обосновката ВИ за "мисловната им дейност" на опонентите....
              Реално също не бях във възторг от това "решение" и по природа съм "умерен песимист" ,но се оказа ,че след тази интервенция, не опрях до следващо
              "прасе".
              Така ,че в случая не съм се интересувал от разминаването с"теорията" (отделно при тежката техника не съм срещал това конструктивно решение) ,а резултата
              от реалната експлоатация .
              В спор- няма смисъл да се влиза (подобни казуси се решават лесно с опитна постановка от силно заинтересованите),това цялата Темата го доказва. Отделно "Голият" спор генерира конфликти без доказан резултат.

            • Кольо
              Кольо коментира
              Редактиране на коментар
              Аааа, конфликти. Не мисля да влизам изобщо втакива. Поне не с теб. Ако с онова за мисловната дейност съм те засегнал-извинявам се.
              Но пак ти казвам-проблемите с опората на пиньона започват когато другите неща в моста не са наред.
              И понеже УАЗ се кара от "неслучайни" хора в голям процент, та и поддръжката на мостовете е толкова. Резултата-счупена опора.
              Да, тези мостове искат доста по-често сваляне и регулиране от другите, затова и не ги харесваме, но такъв им е модела. И отчитайки това-от Уляновск са дали какво трябва да има вътре като хлабини, и т.н. Ама колко хора свалят мост всяко година за да го проверят колко е луфта?

              И така нататък, то край няма.

          • Ама чакай сега, нали бюджета беше 3-4к? Как стана сега 1500-2000 или това е само за мостове или друг компонент ?

            Коментар


            • Владо М
              Владо М коментира
              Редактиране на коментар
              РК, Мостове и подсилено шаси.

          • Владо, днес се разминах с един амверикански военен камион, а на него-Хъмви.
            Та ми дойде на ум следното:
            Хъмвито е с независимо окачване, с чупещи полуоски с карета. Щом американска машина правена да покрива най-зловещите военни стандарти може да е с независимо окачване-защо не направиш и твоя проект така?
            Би трябвало да е достатъчно яко като концепция, щом се използва за военни цели... Даже тези машини са бронирани отдолу против пехотни мини. Та щом такова окачване устисква на взрива на мина??..

            Та си мислех-предни диференциали(с все корпуса) от паджеро, с полуоските и главините. Там-спирачни апарати, дискове-всичко идва готово измислено и сглобено от японци, не от руснаци.
            Това окачване както знаем дава по-добри ходове от целия мост, като допълнителен плюс е големия клиренс в средата. "Прасето" е качено нависоко, и отдолу е само въздух.
            Ако диференциала и полуоските от паджеро 2 ти се виждат слаби-може направо цялата трансмисия от паджеро 3. Там каретата са с размер на волейболна топка.

            Не знам как стои въпроса с блокажите при тройките, но все трябва да се намери начин. Но то независимото окачване си е доста добре-почти няма ситуация в която да му трябва блокаж. Не случайно при джиповете с независимо предно окачване няма блокаж на предните диференциали. Нито витарите, нито ферозите, нито паджеро, нито терано.Разните там хайлукси и всички видове пикапи-няма нито един с блокаж на предния диференциал.
            Та ако направиш такова окачване-ще спестиш откъм блокажи, а това не е малка сума.
            отделно дето може да се запазят и ресьорите от УАЗката. С независимото окачване трябва по-слаба пружина, заради действието през рамо, така се намалява нужното усилие за удържането на джипа в изправена стойка. Ресьорите са сметнати за цял мост. а с независимото окачване ще са трепач за да поемат по-голямата тежест.
            Мисли, ако решиш-ще сметнем малко усилия и какви носачи трябва да се направят за да стане както трябва.
            Последно редактирано от Кольо; 31-01-20, 19:43.
            Има ли желание-има и начин!

            Коментар


            • Владо М
              Владо М коментира
              Редактиране на коментар
              Колегата Кольо от няколко дена ме впечатлява честно, признавам си, подценявал съм го - краде ми мисли и е напълно прав. С този пост ме вкарва в нок-даун. Ще трябва да изследвам внимателно темата. Единственото, което ми идва на ум, че преди време четох анализи в западни форуми на много възхвалявания Пинц - армията го спира поради няколко причини, една от които - "lack of payload capacity due to independant axles". Темата е много интересна и трябва да се изследва.

            • Кольо
              Кольо коментира
              Редактиране на коментар
              Е, то има машини и машини...
              За сведение-най-големите трактори на Джон Диър са с независимо окачване отпред. Ако там се оплачат от недостатъчна товароносимост... На предницата се закачат тежести за баланс които в някои случаи стигат и до два тона, освен всичкото масивно желязо по предницата на трактора.
              Военните явно са надценили Пинц-а, и искат от него повече от колкото му е дадено.

            • sek.1
              sek.1 коментира
              Редактиране на коментар
              При съвременната бронетехника дори и руската акцента е запазване живота и здравето на тези които се возят вътре . Техниката е лесно заменима . Израелската пустинна котка издържа до 7 килограма експлозив отдолу .

          • Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение

            Нищо подобно не дава! Кабината на 451-2 е най-опасното нещо произвеждано някога. За широко и удобно пък е смешно да се говори.
            За безопасност при ПТП не говоря, но за другите параметри се подписвам и с двете ръце. Те са очевидни Офроудът не е само блата с биволи

            Коментар


            • Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
              Момко, обвиняваш дъртите, че мисленето им било обременено, били задръстени и не приемали новите идеи, а ти мислиш по същия начин.
              Викаш-щом машината е за работа може да е гадна, шумна, неудобна, мръсна...
              Това е съветския начин на мислене, който ни е насаден, и явно скоро няма да се отървем от него.
              Работната машина, работните дрехи и обувки, работното помещение трябва да са удобни, даже по-удобни от дома в който живеем. Защото в работните места изкарваме повече време отколкото в дома си. Отделно комфорта при работа спомага за добрите резултати.

              За съветското и "нормалното" мислене-много добре виждам разликата като се качвам в кабините на руския трактор, и на Джон Диъра...
              Колега Кольо разбирам те от все сърце, но няма да повярваш, колко пъти ми изскубват дръжката на уаз-ката, за миене на ръце да не говорим. Не ви знам при вас с какво работници работите, но тук като ме видят с мокрите кърпички и ордата мангали падат от смях като орките на Саурон при вида на Гандалф. Иначе ако не мислих като теб едва ли щях да инвестирам 3-4к лв. за ъпгрейд. Колкото и на някои хора да им изглеждат джобни - това са си договори за 100 дка поне(надявам се поне ти ще ме разбереш).

              Коментар


              • Пенчо
                Пенчо коментира
                Редактиране на коментар
                Стана ми интересно...

                100 декара ги гътате за 3-4 бона?

                Това с извозването ли?

              • Владо М
                Владо М коментира
                Редактиране на коментар
                Както казах колегата Кольо ще ме разбере...

            • Първоначално публикуван от A.pantev Преглед на мнение
              Ама чакай сега, нали бюджета беше 3-4к? Как стана сега 1500-2000 или това е само за мостове или друг компонент ?
              В процес на проучването открих раздатка с ПЧ 4:1, което към момента стопира ъпгрейда на ДВГ и СК, чета много внимателно дори и между редовете и всяка брънка интелект си я открадвам грижливо.

              Коментар


              • Кольо
                Кольо коментира
                Редактиране на коментар
                Що бе Ванка, като се сложи бавна раздатка нали се увеличава мощността... Така няма да има нужда от бюджет и за двигател.

              • Skorpion_BG
                Skorpion_BG коментира
                Редактиране на коментар
                И как новата раздатка ще ти вдигне товароподемноста?

              • Владо М
                Владо М коментира
                Редактиране на коментар
                Там няма влияние РК. Пружини, амове и ъпгрейд на шасито - те са заложени в този бюджет. Хубавата новина е, че всичко е евтино, лошата - още обаче не знам как ще го направя.

            • Първоначално публикуван от Mais
              С желание ,умения и инструменти работата ще съане !
              "А дано, ама надали"!
              יעבור
              «И това ще мине»

              Коментар


              • Първоначално публикуван от Mais
                Има и още как . Надъхвам колегата един вид! С желание ,умения и инструменти работата ще съане !
                Товарният отсек едва ли ще побере нещо повече от товарачите на въпросните тонове. Нямам нужда от надъхване - аз парите съм ги обрекъл, не го правя от желание за евтина форумна слава (като оня с трабанта), а поради практическа необходимост от МПС с подобни работни параметри като онези в заданието. Така че моля за конкретни идеи като тези на колегата Кольо за независимия преден мост - поне една нощ проучване.

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X