Обява

Свий
Няма добавени обяви.

ТЛК 120 съвети и препоръки за безпроблемна експлоатация.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: ТЛК 120 съвети и препоръки за безпроблемна експлоатация.

    Здравейте, другари. Реших и аз да се включа в тази интересна и полезна тема. Както повечето и аз съм горд и доволен собственик на TLC 120 3.0 D4D от 2005 г. Бих желал да ви питам, какви ремъци и ролки ползвате? Понеже наближи време за смяна, но не ми се дават 250 лв. в ТМ Ауто, тъй като съм сигурен, че за по-малко пари мога да намеря по-хубави. Също така ще взимам и нови зимни гуми, спрял съм се на Bridgestone DM-V1. От Тойота ми дадоха талон за 25% отстъпка за 3 марки, сред които и Bridgestone, та затова. Четох доста за тях и по форуми и по списания само хубави работи. Ако имате въпроси питайте, междувременно ви благодаря предварително за отговор относно ремъците и ролките.

    Коментар


    • От: ТЛК 120 съвети и препоръки за безпроблемна експлоатация.

      Как така си сигурен?
      "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

      Коментар


      • От: ТЛК 120 съвети и препоръки за безпроблемна експлоатация.

        Първоначално публикуван от Braho Преглед на мнение
        Здравейте, другари. Реших и аз да се включа в тази интересна и полезна тема. Както повечето и аз съм горд и доволен собственик на TLC 120 3.0 D4D от 2005 г. Бих желал да ви питам, какви ремъци и ролки ползвате? Понеже наближи време за смяна, но не ми се дават 250 лв. в ТМ Ауто, тъй като съм сигурен, че за по-малко пари мога да намеря по-хубави. Също така ще взимам и нови зимни гуми, спрял съм се на Bridgestone DM-V1. От Тойота ми дадоха талон за 25% отстъпка за 3 марки, сред които и Bridgestone, та затова. Четох доста за тях и по форуми и по списания само хубави работи. Ако имате въпроси питайте, междувременно ви благодаря предварително за отговор относно ремъците и ролките.

        Колега,

        Намерил си от каво да пестиш?!!

        Иди си в тоъота смени си и ремъците и водната помпа, прегледай си и цетката в картера.

        Потдържайте си колите на нивото на което са направени от производителя, за да им се радвате дълго, има колеги с по на 4-500 000 км карат без големи ремонти само защото не експериментират с основната потдръжка на колите си.

        Успех
        Т5
        Crossrunner

        Коментар


        • От: ТЛК 120 съвети и препоръки за безпроблемна експлоатация.

          Колеги да попитам знаещите тук:може ли на ТЛС120/2003г.-163к.с/ да се затвори ЕГР-а,че с нашата нафта в колекторните тръби става голям купон,ще имали някакви последствия/положителни или отрицателни/!
          Колкото е по-добър джипа ти, толкова по-надалеч ще ходиш пеша за ТРАКТОР !!!!!

          Коментар


          • От: ТЛК 120 съвети и препоръки за безпроблемна експлоатация.

            Първоначално публикуван от ivoj_bg Преглед на мнение
            Колеги да попитам знаещите тук:може ли на ТЛС120/2003г.-163к.с/ да се затвори ЕГР-а,че с нашата нафта в колекторните тръби става голям купон,ще имали някакви последствия/положителни или отрицателни/!
            Колега за затваряне незнам, чел съм за това в един австралйски форум и мога да го потърся ако има интерес.

            Добавката за гориво която продават в ТМ Ауто почиства и изходящите колектори и нагара по клапана. Освен това клапана се чисти и механично.

            Ако наистина някой го е затворил/шунтирал нека да обясни..
            Т5
            Crossrunner

            Коментар


            • От: ТЛК 120 съвети и препоръки за безпроблемна експлоатация.

              Някой друг колега нещо по-въпроса!!!
              Колкото е по-добър джипа ти, толкова по-надалеч ще ходиш пеша за ТРАКТОР !!!!!

              Коментар


              • От: ТЛК 120 съвети и препоръки за безпроблемна експлоатация.

                С ЕГРа не става.
                "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

                Коментар


                • От: ТЛК 120 съвети и препоръки за безпроблемна експлоатация.

                  Първоначално публикуван от ivoj_bg Преглед на мнение
                  Някой друг колега нещо по-въпроса!!!
                  Пробвай де!
                  На теория ще падне налягането в смукателния колектор и от там как ще реагира компа е божа работа. Може и да компенсира стойностите и да не усетиш нищо. А може и да се осветка чека.
                  Като стане, или не-стане, обаждаш и получаваш поздравления за откривателството.

                  Коментар


                  • От: ТЛК 120 съвети и препоръки за безпроблемна експлоатация.

                    Първоначално публикуван от Haji Преглед на мнение
                    ...


                    Иди си в тоъота смени си и ремъците и водната помпа...
                    Тая работа със смяната на водната помпа нещо ми обягва. И по пътя на логиката, и в сервизното ръководство.
                    Водна помпа се сменя с агренаж когато е зацепена с него. По презумция, че блокира ли - къса ремък и мотора е тотал щета.
                    Тук водната помпа е периферен възел и се върти от периферен ремък.
                    Това в Тойота ли го казаха?

                    Коментар


                    • От: ТЛК 120 съвети и препоръки за безпроблемна експлоатация.

                      Колеги направих му байпас/двете маркучета който влизат в самия клапан ги съединих / и за момента никаква реакция от компа /тоест да е светнал като коледна елха /така че най вероятно няма да има проблем за напред,говоря за двигател който е 2003 година 163к.с
                      Колкото е по-добър джипа ти, толкова по-надалеч ще ходиш пеша за ТРАКТОР !!!!!

                      Коментар


                      • Re: От: ТЛК 120 съвети и препоръки за безпроблемна експлоатация.

                        Първоначално публикуван от ivoj_bg Преглед на мнение
                        Колеги направих му байпас/двете маркучета който влизат в самия клапан ги съединих / и за момента никаква реакция от компа /тоест да е светнал като коледна елха /така че най вероятно няма да има проблем за напред,говоря за двигател който е 2003 година 163к.с
                        EGR-а има вторична функция (след екологичната) да контролира качеството на процеса по изгаряне, като намаля кислорода => променя енергийността на горивната смес. Това от своя страна намаля температурата => увеличава живота на главата и на турбото и намаля възможността за неправилни експлозии. Друго което прави е да намаля обема на горивната камера, като го пълни с негорим газ -> това пести гориво, защото вече няма нужда да се вкара гориво като за целия обем (защото няма кислород за целият обем)... та всеки си взима сам решението - аз бих го почистил без да го затапвам.

                        Тук трябва да се каже, че EGR-а масово не работи над определен товар на двигателя, не обороти -> товар (количеството натискане за да се постигне същото ускорение) защото двигателя може да е натоварен на 1600 оборота а може и на 3000 все още да не е натоварен стабилно... та всеки си прави избора за себе си

                        *трябва да отбележа, че на 2KD мотора има разновидност без EGR. тя си идва с тапа но идва и без катализатор/филтър за твърди частици или там каквото е първото гърненце на генерацията. Може би същото се затлачва по-лесно ако не рециркулира/може би EGR-а има нужда от него за да създава back-pressure -> отговор аз нямам
                        Една мравка може да носи 10 пъти теглото си.
                        Един велосипед също.

                        Коментар


                        • От: ТЛК 120 съвети и препоръки за безпроблемна експлоатация.

                          Първоначално публикуван от ivoj_bg Преглед на мнение
                          Колеги направих му байпас/двете маркучета който влизат в самия клапан ги съединих ...
                          Не, така не е правилно да го направиш. Този клапан e с датчик за положението на клапана и докладва на компа. Има голяма вероятност в някой от режимите да създаде проблем.
                          Правилно е да се пробва със затапване на тръбата на ЕГР-а.
                          Последно редактирано от Аndro 160; 14-11-12, 20:17.

                          Коментар


                          • От: ТЛК 120 съвети и препоръки за безпроблемна експлоатация.

                            Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                            Тая работа със смяната на водната помпа нещо ми обягва. И по пътя на логиката, и в сервизното ръководство.
                            Водна помпа се сменя с агренаж когато е зацепена с него. По презумция, че блокира ли - къса ремък и мотора е тотал щета.
                            Тук водната помпа е периферен възел и се върти от периферен ремък.
                            Това в Тойота ли го казаха?
                            Принципно си прав, но може би се прави по-скоро за удобство. Все пак ремъка се сменя на 150 000 км и е по-удобно да се сменят заедно за да не се чудиш кое кога и т.н.

                            Към колегата Haji. Не си ме разбрал както трябва. Не гледам да пестя пари, даже обратното - ще я закарам в сервиз, където са мои хора, на които имам пълно доверие, като даже имат техника за диагностика на Тойота. Просто ми беше интересно каква марка ремъци и ролки се ползват, за да имам някаква представа.

                            Междувременно ето ви нещо полезно: http://www.toyota-tech.eu/Maintenanc...c120/Final.pdf

                            Този pdf съдържа най-последните данни за поддръжка и консумативи на нашите LC-и. Тези в книжките за експлоатация са малко остарели. Тъй като темата е за поддръжка, реших, че ще ви е от полза. В началото ще ви затрудни, докато я схванете, но бързо се свиква. Вдясно гледате точките, които отговарят на вашия модел (коя година е), но гледайте отгоре да следите дали става дума за бензинов или дизелов вариант.

                            Коментар


                            • От: ТЛК 120 съвети и препоръки за безпроблемна експлоатация.

                              Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                              Не, така не е правилно да го направиш. Този клапан e с датчик за положението на клапана и докладва на компа. Има голяма вероятност в някой от режимите да създаде проблем.
                              Правилно е да се пробва със затапване на тръбата на ЕГР-а.
                              Колега,този клапан/25800/ поне при мен няма датчик/сигурно /Има вход и изход само,който отиват в едни малки ел.вентилчета!!
                              Прикачени файлове
                              Колкото е по-добър джипа ти, толкова по-надалеч ще ходиш пеша за ТРАКТОР !!!!!

                              Коментар


                              • От: ТЛК 120 съвети и препоръки за безпроблемна експлоатация.

                                Сега погледнах мойто сервизно ръководство - системата за електронно управление на двигателя и самата система на ЕГР-а. Има разминаване - в системата за управление на двигателя въпросния клапан е описан като "датчик" с обратна връзка с компа. В системата на ЕГР-а е само клапан без команди и обратна връзка.
                                Може и да има различни изпълнения системата.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X