Обява

Свий
Няма добавени обяви.

HDJ100 - Baseline и подготовка за пътешествия

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Свалихме помпата и дюзите и ги занесох в Sofia Diesel Center. Единствените в София (май и БГ), които имат стенд, който работи с електрониката на тази иначе механична помпа.
    Помпата е на ред и не тече. Една дюза е била с недозатегнат разпръсквач към тялото и известно зацапване между тях. Беше скъсан и о-пръстена, така че се предполага, че от там е избивала нафтата. Разпръсквачите иначе са си нови и дюзите са били правилно регулирани и за двете налягания. Сега се събира и се надявам с това тази сага да приключи.

    ×



    Коментар


    • BatGeorgeone
      BatGeorgeone коментира
      Редактиране на коментар
      Пожелавам скорошно оздравяване и много хиляди километри с приятни изживявания

  • Изглежда наистина беше дюзата. Врътнах 300км в Родопите и 250км магистрала и изглежда не се е вдигнало нивото ❤️

    Минахме Асеновград - Батак - Белмекен за 4 дни на палатки с една 120ка. С 31ци и посплескани от лебедката пружини отпред мина навсякъде, където и аз само с една лебедка. Помагаше си доста с плочата под мотора и на края крепихме стъпенките с тел и свински опашки.





    Падна голяма сеч. Взех си от lidl.de резачката на 40V с двете батерии. Реже впечатляващо! Може би около 45-60 минути непрекъснато рязане с едно зареждане. Взех и двойното бързо зарядно, което зарежда 2х4Ач батерии за 1 час.



    Пробвах да се постопля с 5кВ китайска печка, която взех на заем.



    Твърде е мощна. От прочетеното в нета в последствие, на минимална степен е около 2кВ. При мен имаше сериозни термални загуби по алуминиевия въздуховод и пак трябваше да отворя и двата прозореца на палатката и да открехна единия вход, за да успее температурата да падне под 20С при 9С навън. Следващия път ще пробвам с 2кВ.
    Около три литра отидоха за 3 вечери и около 15Ач. В началото дърпа 8А 1-2 минути за подгревната свещ, след това по около половин за помпата и вентилатора.


    Нуждата от чекмеджета вече е нетърпима. Още обмислям и как точно да го реализирам така че да мога да си ползвам целия багажник, когато ми трябва, без да е борба слагането и махането. Предполагам, че ще направя 2 чекмеджета, които постоянно да седят на дъното и върху тях да мога да добавям и махам такива за хладилника и кухнята.



    Първо обаче ще сваля предното стъкло в петък, за да оправя мазалото, което са сътворили с уплътненията, че много вода влиза при дъжд.

    ×



    Коментар


    • Не се виждат снимки.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • В нормалния браузър ги виждам, в друг - само имена... Вече не мога да редактирам предния пост, така че на ново със снимките

        Изглежда наистина беше дюзата. Врътнах 300км в Родопите и 250км магистрала и изглежда не се е вдигнало нивото ❤️

        Минахме Асеновград - Батак - Белмекен за 4 дни на палатки с една 120ка. С 31ци и посплескани от лебедката пружини отпред мина навсякъде, където и аз само с една лебедка. Помагаше си доста с плочата под мотора и на края крепихме стъпенките с тел и свински опашки.
        В Асеновград заредих до горе. 170км по-късно само по черно, около 5000м катерене, бавни и драпане заредих пак до горе в Батак. Даде ми 35/10 👀 Останалите 130 бяха по по-лек терен и беше около 22/100.

        Click image for larger version  Name:	image_920023.jpg Views:	0 Size:	296.3 KB ID:	6789694
        Click image for larger version  Name:	image_920022.jpg Views:	0 Size:	305.7 KB ID:	6789695

        Падна голяма сеч. Взех си от lidl.de резачката на 40V с двете батерии. Реже впечатляващо! Може би около 45-60 минути непрекъснато рязане с едно зареждане. Взех и двойното бързо зарядно, което зарежда 2х4Ач батерии за 1 час.

        Click image for larger version  Name:	image_920026.jpg Views:	0 Size:	485.9 KB ID:	6789696

        Пробвах да се постопля с 5кВ китайска печка, която взех на заем.

        Click image for larger version  Name:	image_920024.jpg Views:	0 Size:	379.1 KB ID:	6789697

        Твърде е мощна. От прочетеното в нета в последствие, на минимална степен е около 2кВ. При мен имаше сериозни термални загуби по алуминиевия въздуховод и пак трябваше да отворя и двата прозореца на палатката и да открехна единия вход, за да успее температурата да падне под 20С при 9С навън. Следващия път ще пробвам с 2кВ.
        Около три литра отидоха за 3 вечери и около 15Ач. В началото дърпа 8А 1-2 минути за подгревната свещ, след това по около половин за помпата и вентилатора.

        Click image for larger version  Name:	image_920025.jpg Views:	0 Size:	247.3 KB ID:	6789698

        Нуждата от чекмеджета вече е нетърпима. Още обмислям и как точно да го реализирам така че да мога да си ползвам целия багажник, когато ми трябва, без да е борба слагането и махането. Предполагам, че ще направя 2 чекмеджета, които постоянно да седят на дъното и върху тях да мога да добавям и махам такива за хладилника и кухнята.

        Click image for larger version  Name:	image_920027.jpg Views:	0 Size:	293.4 KB ID:	6789699

        ×



        Коментар


        • Не знам колко са сходни багажниците на 80 и 100. Имам едни нелоши чекмеджета от една 80-тка, която за малко мина през мен. Тази с която Руси ходи по Атакама... Той е и правил тези чекмеджета - водоустойчив шперплат с мокет, не са лошо изработени. Ако ти паснат на багажника ще ти ги подаря за проекта с огромно удоволствие.

          Иначе, така като ти гледам багажника от снимката едни прозрачни кутии от икеа ще те направят много щастлив. Не са хеви дюти, но са много практични и не струват нищо.
          Technical Rescue Direct - life lies in courage
          http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

          Коментар


          • Не знам за кутиите от Икея, но в Метро има много подходящи. Поне в 80 са идеални и идват на едно ниво като бутнеш задните седалки.
            Не мисля, че са удобни колкото чекмеджета, но и се свалят за 1 мин.

            @ icerunner: Иван ако се откаже от чекмеджетата и ти се разделя с тях, драсни един ред.
            Последно редактирано от dancoo; 10-11-21, 18:45.

            Коментар


            • MoridinBG
              MoridinBG коментира
              Редактиране на коментар
              Тия кутии ще вземат да ми свършат супер добра работа за временно! В момента съм с едни от Джъмбо, не се виждат изпод другата лудница в багажника, но са много чупливи.
              Мерси за съвета.

          • Еее страхотен преход. 4 дни из Родопите, а ти пускаш само 4 снимки......
            Отдавна гледам пътеписи и маршрути в Родопите, и се надъхвам, докато чакам моя джип най накрая да бъде готов.

            Коментар


            • MoridinBG
              MoridinBG коментира
              Редактиране на коментар
              Повечко книги има тук - https://www.facebook.com/devrandom/p...27938873925068
              Може би в някой момент ще прехвърля малко в съответния подраздел тука, но си е занимавка с вмъкването на толкова снимки и не ми остава време за сега.

          • Бравос , добро трасе сте избрали
            Що се насочи към ел.резачка ? По-евтина ли е от Щил , или по-безшумна , или...?


            Айсрънер ,ако Иван не ще шкафовете , пусни ги за продажба ,и аз се оглеждам
            TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

            Коментар


            • MoridinBG
              MoridinBG коментира
              Редактиране на коментар
              Щото тежи 3кг, не тече и не смърди и може да се търкаля с главата надолу в багажника. А за тия цели 1 час рязане е предостатъчно..

          • Много станахте за чекмеджетата, но съм обещал на Руси да му ги върна, ако не ги вземе автора на темата.
            Technical Rescue Direct - life lies in courage
            http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

            Коментар


            • MoridinBG
              MoridinBG коментира
              Редактиране на коментар
              По-широка е стотицата отзад, размерите като цяло са малко по-други. Голямо натъманяване ще стане с 80кови чекмеджета. А и съм го измислил по друг начин с халумин.
              Връщай му ги на Руси, той сега си е взел 80ка Лексус (:
              Иначе супер много благодаря за предложението!

            • icerunner
              icerunner коментира
              Редактиране на коментар
              Да, просто не знаех дали по случайност не са решили да запазят някакви габарити Тойота за да пестят от задни седалки

            • rusev
              rusev коментира
              Редактиране на коментар
              Благодаря Сашо! Ще избера на коя от четирите ми 80тки да ги сложа за спомен от детството...
              А на автора на темата препоръчвам да използва топлата вода(АRB, Titan). Но знам , че той винаги си има виждания по въпросите.

          • Шкафовете ще ги нагласиш,но аз ти предлагам и една карго мрежа между дрьжките от зад на тавана - събира 4 спални чувала,2 одеала,2 хавлии и 4 якета,3 хамака с дреболии и плаче за още. Военна някаква ми струва;е 15 долара,има и по-кекави,няма да се завирам да спя на нея,струват по 2-3 кутии цигари
            TOYOTA SEQUOIA ‘11
            W140 S420 '99

            Коментар


            • large
              large коментира
              Редактиране на коментар
              Относно пререгистрацията, ако седалките се свалят без инстримент, а са само на щипки, кукички, закачалки и щракаки- нямаш никакъв проблем.
              Ако обаче се налага да се развиат болтове, може да те питат къде са ти седалките, защото било конструктивно изменение.
              Без да се правя на разбирач, не би трябвало да имаш проблем с багажа ти под формата на чекмеджета, стига да са фиксирани. Гледам в закона има предвидена глоба за "неукрепен" товар.

            • MoridinBG
              MoridinBG коментира
              Редактиране на коментар
              Само на щракалки са. Въпросът е, ако имам платформа и чекмеджета в багажника и никакви видими закрепвания и място за седалки, да не ми се заяждат. Самите чекмеджета също ще ги направя премахваеми, използвайки местата за винтове за скобите на същите най-задни седалки.

            • icerunner
              icerunner коментира
              Редактиране на коментар
              Ако не си качил повече пътници, отколкото са ти наличните седалки И не са повече отколкото са по регистрация е абсурдно да ти се заяждат, освен при регистрация в КАТ, при технотест за нещо или при ГТП, като за последното бих сложил каса бира, че никога няма да се случи.

          • Някой някога е сменял предното стъкло с двата си леви гъза. Стъклото трябва да се сложи на отстояние от рамката, а от двете му страни има две лайсни с уплътнения, които продължават по тавана. Лайсните се захващат с нитове за страничната колонка в предвидени отвори. Доколкото разбирам, конструкцията не е типична и по западните форуми на доста хора им "побългаряват" стъклата при смяна. При мен беше особено зле - лайсните изобщо липсват, отворите за нитове зеят, при дъжд влизаше вода от средата на шофьорската колонка, а над 60 се чуваше вятър.

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_1873.jpeg
Прегледи:992
Размер:471.8 КБ
ID:6791583

            ×





            Стъклото се свали твърде лесно, праймер не беше слаган никъде, на доста места кродата директно си мина през пролуки в полиуретана. Няколко по-големи петна ръжда, за късмет нищо съвсем проядено.

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_1876.jpeg
Прегледи:982
Размер:537.2 КБ
ID:6791584

            Яко стъргане с телена четка на бормашината до гол метал, където може, вюртски ръждопреобразувател, епоксиден грунд Новол и боя за шасита на Мипа. За съжаление се наложи да остържа и намажа разни ръбове, които сега се виждат и е мърляво и грозно, по-натам ще взема шишенце тойотска боя за корекции.

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_1877.jpeg
Прегледи:977
Размер:374.1 КБ
ID:6791585

            За да прилепнат лайсните хубаво трябва стъклото да е на точно отстояние от рамката, което става с едни гуми, които се лепят по периферията на стъклото

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_1879.jpeg
Прегледи:985
Размер:577.7 КБ
ID:6791586

            На всяка колонка има по 4 отвора за нитовете. При по-лош късмет някой някога ще е навил рапидки, вместо да сложи нитове, което скапва отвора. При мен просто не беше сложено нищо, така че отворите бяха запазени.

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_2003.jpeg
Прегледи:978
Размер:541.3 КБ
ID:6791587

            Това са тойотските нитове. 2.4мм с пластмасова шапчица

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_1999.jpeg
Прегледи:989
Размер:325.2 КБ
ID:6791588

            Нитачката трябва да е успоредна на стъклото и да влезе в канала на лайсната. Взех втората най-евтина нитачка от HomeMax (16лв) и ѝ изпилих човката с флекса докато не се показа самия механизъм.

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_1996.jpeg
Прегледи:983
Размер:291.8 КБ
ID:6791589

            Тясно е, трудно е за стискане с това стъкло отдолу, а трябва и да се пази от драскане

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_1995.jpeg
Прегледи:977
Размер:587.5 КБ
ID:6791591

            Така изглежда заниетно

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_2001.jpeg
Прегледи:986
Размер:417.4 КБ
ID:6791592

            Има още една гумена лайсна, която влиза в канала и скрива нитовете

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_2002.jpeg
Прегледи:985
Размер:428.9 КБ
ID:6791593

            За съжаление това не разреши напълно проблема с шум от вятър при мен. Следваща сприка - уплътнението на люка, което поне не тече.

            Прикачени файлове

            Коментар


            • BatGeorgeone
              BatGeorgeone коментира
              Редактиране на коментар
              Браво Иване, отново прецизна, обмислена и добре изпипана работа!

          • Браво!

            Коментар


            • Шума беше от люка. С гафера за първи път чух тишината, заради която изолирах колата.

              Click image for larger version  Name:	IMG_2134.jpeg Views:	0 Size:	200.4 KB ID:	6800569

              Релсите имат няколко канала, един от тях се беше затлачил с боклук и недозатваряше люка с 5-10мм от едната страна.
              Сега имам напълно работещо плъзгане (Slide) напред и назад от край до край и с пълно затваряне и запечатване.
              Една миниатюрна синхронизираща пластмаска се е счупила от зора. В резултат при tilt режима - когато се надига само задната част - трябва да се дозатвори с ръка отвън.
              Пластмасата се продава само като част от абсолютно цялата система релси, въжета и задвижвания за $1800, а Tilt не съм използвал почти никога - само влиза шум, а пък не подобрява съществено циркулацията.

              Стана МНОГО тихо. Звука от 45/60 на мултимедията, сега го държа на около 40/60.
              Остана ми едно чисто ново уплътнение, което бях взел, когато още си мислех, че проблемът е в уплътнението на самия люк. На пролет сигурно ще го сложа, така и така вече го имам.
              Имаше и доста иглички в отводнителите - всичките са от 300 километровото прекосяване на Родопите.

              Click image for larger version  Name:	258891758_595268551702125_4223960160049018183_n.jpg Views:	0 Size:	118.4 KB ID:	6800570

              Направих си Печка в Кутия 2.0

              Click image for larger version  Name:	IMG_2336.jpeg Views:	0 Size:	315.0 KB ID:	6800571

              Airtronic S2 са с brushless мотор и могат да си регулират мощността плавно 850-2200W и да изключва напълно и след това да се включва отново, за да поддържа температура. Това трябва да ми реши проблема с 20+ градуса в палатката с всичко отворено, които имах с 5kW китаеца.
              При 1.5С входящ въздух, непосредствено на изхода на печката е >70С, на колкото ми свършва термосондата. На края на 3.5м алуминиево-PVC въздуховод е 50С.


              Click image for larger version  Name:	IMG_2314.jpeg Views:	0 Size:	268.6 KB ID:	6800572
              Интегрирах си помпата с туба за нафта. Стана доста компактно. 2х3.5М въздуховод се сгъва до около 50см, които мисля да държа в тубус от резната PVC тръба.

              Click image for larger version  Name:	IMG_2313.jpeg Views:	0 Size:	335.7 KB ID:	6800573

              Взех си още един комплект 16" джанти с 30.5" зимни гуменки. Това мисля е най-малкият размер, който влиза безпроблемно.
              Много ме натовари колко по-малко почна да върви джипа с 33" МТ-тата. До около 80 в града не е особен проблем, но от 100 нагоре по магистралата става мъка. Държи по-високи обороти, сваля предавки. На места по магистрала Струма при стръмните изкачвания не може да задържи 120 на темпомата, а от 120 нагоре като цяло ускорява бавно и с много нафта. Генерално ми вдигнаха и разхода. На сняг се справят прилично, по-добре от Maxxis-ите, но все пак като МТ гума.

              Click image for larger version  Name:	IMG_2170.jpeg Views:	0 Size:	463.0 KB ID:	6800574

              Друго е. Не бих казал, че при нормално каране ускорява много по-различно. 0-100 и с големите, и с малките гуми ми е ~13.5. За сметка на това мога да държа и 140 на темпомат по Струма. Ускорява и доста по-леко на високите скорости. Разходът падна с 1-2 литра.

              Click image for larger version  Name:	IMG_2173.jpeg Views:	0 Size:	348.7 KB ID:	6800575

              За десерт смених помпата на хидравликата на волана. Това е единственият път, когато Factory Service Manual-ът ме подведе, откакто разглобявам тази кола. Пише, че помпата се достъпва отдолу, което е физически невъзможно, освен ако не експлоатирам 8 годишни японки с малки ръчички, но пък те няма да има сила да развиват болтовете. Достъпва се лесно от горе с махане на кожуха на помпата.
              Страхотен ъпгрейд към нормалното състояние на нещата Старата свиреше много, на едно място, особено на по-неравен терен, воланът можеше да се върти само с 2 ръце. Сега мога да въртя на едно място само с показалец 😎
              Тази ми е втора нова помпа (870лв). Първата дълго я отлагах, защото не ми се даваха толкова пари, на края я взех и ми я задигнаха със стари железа от заключено помещение 🤯 Та я купувах и чаках втори път.

              Click image for larger version  Name:	IMG_2414.jpeg Views:	0 Size:	373.5 KB ID:	6800576

              Много искам да си оправя ударения десен калник. Съвет къде да отида в София за това? Няма да е съвсем paintless.

              Коментар


              • BENZBOSS
                BENZBOSS коментира
                Редактиране на коментар
                Тия малки аспиринчета му стоят като подарени,карай си правилния размер гуми за тая кола.

                Баси мерака дето го имаш

              • icerunner
                icerunner коментира
                Редактиране на коментар
                Сподели малко повече за печката. Нова ли я купи или я намери от нещо? Какво управление има?

              • MoridinBG
                MoridinBG коментира
                Редактиране на коментар
                Печката нова от Германия. Дойде с EasyStart Pro (https://www.heatso.com/espar-eberspa...troller-timer/) има управление по температура, по таймер, само да върти въздуха и диагностика.

                Аспиринчетата са чудесни за това, за което ми трябват - да жуля магистрални километри. Динамиката и разхода са коренно различни от "правилните" гуми. Тях ги слагам за трийсетина минути, като ходя да блатствам.

            • Ни съм умрела.

              Направих стойка за резервната гума. 33ка не влиза отдолу, заради гредата на теглича, а и искам да сложа резервоари за вода и нафта там. Тема с повече подробности - https://offroad-bulgaria.com/forum/о...на-гума
              Остана ми да монтирам заключвалката и да подрежа щатната броня. Номерът ще дойде някъде на жълтото.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_3960.jpeg
Прегледи:542
Размер:583.4 КБ
ID:6844918

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_3959.jpeg
Прегледи:516
Размер:600.6 КБ
ID:6844919

              Направих си багажник за покрива от екструдиран алуминии. Цялото нещо стана около 15кг. Ползвах 30мм, но 35 или 40 щеше да е по-добър избор, поне за късите напречни греди, особено предната, която е по-далече от куличката към купето и се огъва при по-голям напън върху края на платнището. Трябва да я прихвана с един Г-образен винкел по този повод.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_4127.jpeg
Прегледи:519
Размер:394.8 КБ
ID:6844920

              Иначе си държи

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_4139.jpeg
Прегледи:510
Размер:465.4 КБ
ID:6844921

              Цялата тази работа беше, за да мога да си закача платнището, което е голямо - 12 квадрата - https://www.thebushcompany.com.au/pr...xt-max-awning/

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_4142.jpeg
Прегледи:517
Размер:512.7 КБ
ID:6844922

              Абе направо си е ОГРОМНО. Напълно свободно стоящо, крака дори не се предлагат. Само въжета да се привържат ъглите при по-силен вятър.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_4156.jpeg
Прегледи:520
Размер:507.2 КБ
ID:6844923

              С все по-усилени темпове се стягам за път. Средата на лятото сменям континента и не, няма да е Африка. До началото на Юни ми остава да направя резервоарите, да монтирам електрическата инсталация (литиева батерия, инвертор, DCDC зарядно, солар и контролер) и да построя шкафовете в багажника.

              Коментар


              • Плесни му на предния капак едни соларни панели,3-4 ампера ток кой ти ги дава,подържа хладилника поне спокойно
                Последно редактирано от BENZBOSS; 10-04-22, 23:14.
                TOYOTA SEQUOIA ‘11
                W140 S420 '99

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X