Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ос за стойка за резервна гума?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ос за стойка за резервна гума?

    Почнал съм да правя стойка за резервната гума върху щатната задна броня.
    Някакъв такъв дизайн ще е:

    Click image for larger version  Name:	A54C212D-2BF7-4329-8489-3B27F220DE8F.jpeg Views:	0 Size:	402.9 KB ID:	6813360

    По самата конструкция неясноти няма - шината, която ще се хване към рога на шасито вече съм я измерил и изчертал, тия дни ще ми я отреже лазера. Рамото ще е 40х80 профил S355, тръбната извивка от 42мм S355 безшевна.

    Чуденката е от какво да направя пантата, около която да се върти. Иска ми се да избегна да си правя аз ос, кожух и т.н. По широкия свят продават много готини и твърде скъпи китове, като този - https://www.4xinnovations.com/Swing-...bly_p_109.html

    Казаха ми главина от ремарке. Каква главина от какво ремарке? Мястото е относително ограничено, заради бронята. Нещо такова май ще ми свърши добра работа. Има сравнително компактен фланец, който ще намаля на струг, ако трябва. Естествено, не е налична.

    Click image for larger version  Name:	res_0acfc2ea89c97768c914337ebf3a190e.jpg Views:	0 Size:	9.3 KB ID:	6813361

    Това май ще свърши работа - https://remkar-dobrich.com/index.php...product_id=397 - но дали ще е здраво? Дават му 675кг товароносимост, а 33ка на 18ка джанта е около 50-55г и ще пада размятане.

  • #2
    Опел астра или Голф3 задна главина. Оста е захваната на 4 болта към моста . Взимаш и спирачния барабана който изрязваш и престъргваш на струг за да се оформи външното лагерно тяло.
    Toyota Land Cruiser RJ77 , Nissan Patrol TD42, Suzuki Samurai ,Yamaha WR 450F
    New hope garage о886/44-36-5о , о898/48-11-46

    Коментар


    • #3
      Човек, шапка ти свалям.
      И само питам-на задницата винаги ще е криво, и ще пречи.
      Имаш масивен и здрав багажник на тавана.
      Не е ли по-лесно да си направиш някаква конзолка и да си носиш резервната странично, както викингите си носят щитовете по корабите?
      Ако ме разбра, де....
      То, сигурно бъркам някъде, ма поне кажете къде!
      Младежи, уважавайте старостта - тя е вашето бъдеще...
      0887/осемпет 66 4осем

      Коментар


      • MoridinBG
        MoridinBG коментира
        Редактиране на коментар
        Отзад има да се пречка, да, особено при често отваряне на задния капак. С 50 кила гума последното, което искам е да я качвам и свалям от високо, а и ще стърчи много отстрани. На самия покрив няма място от палатката.
        Отдолу, където е в момента, искам да слагам резервоар за вода и още нафта, може би там ще скрия и бутилка за битова газ.

      • s_s1
        s_s1 коментира
        Редактиране на коментар
        Скоро не съм виждал викинг със щит. ...И кораб не съм виждал...

    • #4
      Качването ти на високо ще е рядко, обикновено.
      Иначе съм виждал баш за тоя жиб, поне няколко читави държачи за гуми и туби.
      Е, бронята беше друга, ама ти знаеш.
      Успех с начинанието!
      Младежи, уважавайте старостта - тя е вашето бъдеще...
      0887/осемпет 66 4осем

      Коментар


      • #5
        Нафта има под път и над път за една туба с вода да се хвърляш в целия този цирк. Сигурно си млад.

        Иначе иди в някои авточасти и поискай да ти покажат галавини за различни малки коли ,повечето предни главини са със отвор и шлици и не са големи доста са компактни.
        Като си харесаш главина иди в няколко сервиза и попитай дали са сменяли такива и си готов с точната главина за без пари.
        после вземи от същата кола и външното каре за да го ползваш за ос на импровизираната панта на вратата , хем ще е с резба и гайка фабрично.
        Всичко което човек иска и търси през целия си живот е :
        Място и хора към които да принадлежи ...

        Коментар


        • MoridinBG
          MoridinBG коментира
          Редактиране на коментар
          Не го правя за България или за Европа

      • #6
        По елементарно е както го посъветва колегата със задна главина с оста.

        Коментар


        • Николай Колев
          Николай Колев коментира
          Редактиране на коментар
          Това обяснява някои неща. 😊

      • #7
        Направил съм доста като съм ползвал главини от астра и голф. Тази е на старият ми Патрол и е от голф.
        Прикачени файлове
        Toyota Land Cruiser RJ77 , Nissan Patrol TD42, Suzuki Samurai ,Yamaha WR 450F
        New hope garage о886/44-36-5о , о898/48-11-46

        Коментар


        • #8
          Поразгледах вариантите с главини, от Голф наистина изглежда доста подходящо. Да ми падне карантината и ще се разходя до един познат със сервиз да видя какви парчета от трупове има.

          На първо време довършвам основната конзола, която ще влезне под пластмасовата броня, продължавам да черпя идеи от проекта от първата снимка. Малко по-различно ще е, защото американските и европейските тегличи са доста различни като захващане. Европейските са си броня сами по себе си и са хванати много по-яко.
          Доста ме ограничават съществуващите отвори със заварени гайки в шасито

          Click image for larger version  Name:	clipboard_image_1e8ec6f58fd.jpg Views:	0 Size:	215.7 KB ID:	6813720

          Заиграх се все пак с идеята за готов кит, докато чакам да мога да излизам. Добре че точно преди заразата свалих бронята и измерих доста и направих картонен макет, който да мога да пречертая.

          Click image for larger version  Name:	clipboard_image_1eb49526ddb.jpg Views:	0 Size:	86.7 KB ID:	6813721

          Казах, че не ми се занимава да произвеждам и това, но всъщност май няма да е толкова сложно, а и отдавна се каня да се науча малко на струга.

          Click image for larger version  Name:	IMG_9225_1800x1800.jpg Views:	0 Size:	151.9 KB ID:	6813722

          Коментар


          • #9
            Простете лсишкия юи въпрос, ама защо трябва да е ос? На една ламарина с дупки, резната на лазер, какъв и е проблема?
            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

            Коментар


            • MoridinBG
              MoridinBG коментира
              Редактиране на коментар
              Разжлембване

          • #10
            Говоря за нещо такова:


            Как по-точно това ще се разжлемби? Всичките заводски стойки са на тоя принцип.

            Съвсем сериозно, моля обяснете ми за какво ви е цяла главина с лагери там. Нужно ви е гумата да се върти? Ако да, защо?
            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

            Коментар


            • Чавдар (V93)
              Чавдар (V93) коментира
              Редактиране на коментар
              Търси се вариант за въртене на цялата стойка с гумата. За да може да се ползва багажника.

            • MoridinBG
              MoridinBG коментира
              Редактиране на коментар
              Именно

            • sparkybg
              sparkybg коментира
              Редактиране на коментар
              Ок, вдянах.

          • #11
            Taя 50кг гума , плюс лостовата система , дето се получава , да подскача на шиш/ос... Пратих ти моето виждане , не знам как да го копирам и тук . Поне на две точки : и отдолу , и отгоре ,да се държеше тая ос ...
            TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

            Коментар


            • sparkybg
              sparkybg коментира
              Редактиране на коментар
              Важно е освен колко са точките, и на какво разстояние са. Това от линка го брой една точка.

              Помисли как "заключващата" точка да е и носеща - общо взето това са ти опциите. Точка по-нагоре няма как да сложиш, защото купето мърда спрямо шасито. Можеш да го направиш евентуално да се обляга на вратата през нещо меко (кече, микропореста гума) за да гаси вибрациите, но това обикновено е придружено и с шумове.
              Последно редактирано от sparkybg; 02-02-22, 14:37.

            • didooo
              didooo коментира
              Редактиране на коментар
              Да , кита кефи . Ако съчиниш още по-дълга ос , от тая в кита , още по-добре .
              Не ми излизат тия твоите 50кг от главата , премери плз , туй е мнооого . Не само за тая стойка , по принцип . Преди години мерих и бях на 35 ,пак ми се видя страшно мн .

            • MoridinBG
              MoridinBG коментира
              Редактиране на коментар
              Така, порових за хора, които са претегляли. 18" алуминиевите ми джанти са около 13кг. Тойото точно 275/70/18 не намирам някой да го е теглил, дават го 29кг, а за други размери даденото тегло е доста близко до измереното. Ей ги 42кг.

          • #12
            В крайна сметка ще си направя и оста. Струг има, мерак има, кой да предаде малко знания - също. Само подходяща стомана ще трябва да взема.

            Доизкопирах американския дизайн.



            После получих малко съвети и напътствия, с което стана по-лек (16кг срещу 22), по-прост за заваряване и с една подсилка между хоризонталните тръби - вероятно и по-здрав. За сметка на това почна да прилича на водопровод...

            Коментар


            • #13
              Втория дизайн категорично не е по-лесен за заваряване, нито за изработване. Най-малкото като ще олекотяваш, за какво са ти 2 Г-образни тръби - давай директно от пантата към стойката. Така ще е и най-леко и най-здраво.

              Изработката на лагерни тела не е съвсем тривиална задача, имай предвид. Гонят се стотни, а за стотни трябва опит, трябва и да си познаваш машината и инструмента и трябва самата машина да е в достатъчно добро състояние. Иначе е мъка и става от амнайстия опит, ако въобще.

              Стоманата няма какво да я мислиш - S355 е достатъчна за всичко.
              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

              Коментар


              • #14
                Ей като объркам радиус и диаметър, а после ми свърши времето за редакция на мнение във форума...



                По-лесен ще ми е на мене вторият начин. Най-малкото ще ми отпаднат два профила за купуване. Само листов материал и 42х3 тръби. S355 за оста дали ще е ок? За другото е ясно.
                И на мен би ми се искало само с 1 тръба, но нямало да е достатъчно кораво, с тази тежка гума и голямо рамо, което става. А трябва да е Г, защото заобикалям мигачи, стопове и т.н., които изтумбват навън.
                Стругът е прясно реставриран от край до край. Почти колкото аз реставрирах тойотата.

                Коментар


                • #15
                  https://icon4x4.com/uploads/default/...Fold_Doors.jpg

                  Това виждал ли си го
                  И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                  Коментар


                  • MoridinBG
                    MoridinBG коментира
                    Редактиране на коментар
                    Виждал съм сигурно 80 такива последните 10 дена, какво за него?

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X