Обява

Свий
Няма добавени обяви.

HDJ100 - Baseline и подготовка за пътешествия

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Напреднах със стъпенките.

    Горе-долу усвоих нова (за мен) машина. С нея тръбните сглобки стават невероятно лесно.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_3907.jpeg
Прегледи:1209
Размер:207.4 КБ
ID:6598841

    Готови са за боя

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_4043.jpeg
Прегледи:1213
Размер:187.1 КБ
ID:6598834

    Оставих по малко отстояние от ръба на прага, ако нещо тръгне да сгъва.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_4045.jpeg
Прегледи:1193
Размер:186.5 КБ
ID:6598835

    За стъпките върху шасито ползвах дебелостенен безшевен квадратен профил. Планките хванах с поцинковани 10.9 болтове.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_4046.jpeg
Прегледи:1203
Размер:179.7 КБ
ID:6598836

    Завършено с подсилки. В задния край и на двете се бутам с хидравличните линии на окачването и не остава много място за подсилката.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_4051.jpeg
Прегледи:1203
Размер:203.1 КБ
ID:6598837

    Последните ми заварку вече почнаха доста повече да приличат на нещо, но още движа доста неравномерно...

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_3913.jpeg
Прегледи:1228
Размер:170.9 КБ
ID:6598838

    Междувременно мина една баба да пробва една нова муцуна и се поснимахме

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_3910 2.jpeg
Прегледи:1203
Размер:208.2 КБ
ID:6598839
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_3957.jpeg
Прегледи:1195
Размер:261.7 КБ
ID:6598840



    Коментар


    • Сълзеше ми картера. Затягам пробката с динамометричен ключ на 35нМ (при спецификация 34.2) и ми беше много чудно и тъпо как съм я пренатегнал. Ами не съм - някой ме е изпреварил и след това е набил втулка, която се беше разшлякала...

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_4055.jpeg
Прегледи:1211
Размер:181.9 КБ
ID:6598844

      Вече съм с 14мм... Навивах с доста гресиран метчик, после обрах с една гресирана тел и накрая налях към литър от маслото и изочих, да отмие каквито стружки може да съм натрупал.
      Картерът се сваля доволно трудно, заради гредата под него, та трябваше на място

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_4074.jpeg
Прегледи:1219
Размер:160.9 КБ
ID:6598845

      Почнах да си правя подкоремните тенекии. За под двигателя ще ползвам щатната метална. Ако ѝ видя сметката ще си нарежа друга. Предвиждам предимно тралене на кал, не лазене по скали.

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_4096.jpeg
Прегледи:1202
Размер:176.8 КБ
ID:6598846

      Крада дизайн на Rival 4x4 по снимки

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_4098.jpeg
Прегледи:1206
Размер:118.2 КБ
ID:6598847

      Поне има с какво да си правя прототипи

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_4109.jpeg
Прегледи:1204
Размер:219.8 КБ
ID:6598848

      2мм ламарина за проба. Зачудих се дали да не остана направо с нея, но като се нарежат отворите за оттичане, капаче за смяна на масло и ще стане съвсем хилаво...

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_4116.jpeg
Прегледи:1198
Размер:174.5 КБ
ID:6598849

      Усвоих и абканта

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_4126.jpeg
Прегледи:1207
Размер:155.8 КБ
ID:6598850

      Идеята е да покрия картера, скоростната кутия и раздатката. Стабилизиращата щанга идва по-ниско от напречната греда при максимално сгъване на окачването отпред и се налага малко скосяване надолу, което яде от клиренса

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_4149.jpeg
Прегледи:1200
Размер:159.7 КБ
ID:6598852

      На 25% готово. Остава прототип на плочата на раздатката и после рязане на финалните версии с отвори за олекотяване/оттичане/охлаждане.

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_4154.jpeg
Прегледи:1206
Размер:200.1 КБ
ID:6598851

      Коментар


      • Това в хубава кал много хубаво залепва за нея като легнеш по корем някъде.
        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • Самодържец
          Самодържец коментира
          Редактиране на коментар
          Ако е оребрено, с дълбоки ребра, дали ще има осезаема разлика?

      • Не виждам до къде стига, но на моя рънър имаше тава до след скоростната кутия. В топлите дни скоростният лост не можеше да се държи. Оставих си само подкартерната и всичко беше точно.

        Коментар


        • Tази плоча e пробна, дори отвори за болтовете няма. Мукавата се шляпа и провисва навсякъде, резнах я от изрезка метал, за да видя как ще пасне по-прецизно, да видя правилно ли съм измерил къде и колко да са сгъвките и да се упражня на абканта и плазмата. Като изрежа функционалната, ще си я разпробия, хем да се охлажда, хем да се оттича вода и кал.

          Това е първообразът:

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Landcruiser100Series-2016-03-07-16.jpg
Прегледи:1175
Размер:55.3 КБ
ID:6598936

          Подсилващите пресовани вдлъбнатини нямам къде да ги направя, така че ще е без тях. Евентуално се чудя дали да не заваря 1-2 ребра по дължина отгоре. Чудя се малко за вирнатите "крилца" - от една страна ще пазят малко от влизане на кал и боклуци, от друга страна ще пречат супер много на миенето...

          Коментар


          • MoridinBG
            MoridinBG коментира
            Редактиране на коментар
            Да да, всичко което сменям и добавям е с неръждаеми или 10.9 поцинковани, според приложението.

          • trapper
            trapper коментира
            Редактиране на коментар
            Имам въпрос: като направите ламарината за защита на колата отдолу - къде са гайките на шасито, необходими за монтажните болтове?

          • MoridinBG
            MoridinBG коментира
            Редактиране на коментар
            Ползвам до колкото може наличните отвори. За двата щита ползвам 6 съществуващи и се налага да пробия 2 нови на задната напречна греда. Съдейки по богатия опит на австралийците и американците - добавените отвори са ок.

        • Аз ако съм на твое място ще го направя това яко,като за камъни,така и така го правя,поне да живея с идеята,че имам защита.

          RCI купих на комбито,с крик се монтира от сам човек,камьните само го дерът,имаха и алумин модел.
          TOYOTA SEQUOIA ‘11
          W140 S420 '99

          Коментар


          • MoridinBG
            MoridinBG коментира
            Редактиране на коментар
            Босе, за тегло също трябва да мисля. От тука съм само нагоре. Баланс някакъв се търси между защита и 100 килограма плочи.

          • sparkybg
            sparkybg коментира
            Редактиране на коментар
            Значи, прави го от читава ламарина. 6мм S355 е равна на 9мм стомана 3, грубо. Взимаш 3 или 4мм S355 и си ти. Или дурал, ма гроздето започва да накиселява там.

            Има и по-корави, обаче не знам дали някой ще ти продаде на парче, пък и е проблематично огъването, а при някои и пробиването. HARDOX например.

          • BENZBOSS
            BENZBOSS коментира
            Редактиране на коментар
            Знам,разбирам за теглото,и аз така и не сложих слайдьри ми само защита под мотора,че и да ми избие някой камък стъпенките ще сложа други истински,но мотор не ми се прави и не ми се остава в пустинята на някой камък.

            Комбито празно е 3 тона и малко,като го спретна само за дълги пътувания и пустиня те тогава и слайдьри и броня и лебедка и брони под картера и резервоара ще му сложа,още 4-500 кила няма да го убият,койловете са му в нас,чакат нещо да клекне само.

            Оставам на мнение обаче,че тая тенекийка никаква няма да я свърши при нужда,дано не ти се налага да я ползваш

        • Стъпенките най-после се натовариха за боядисване, докарах финален дизайн на корите отдолу - видях оригиналът на Rival 4x4. Ами доста съм близко (: Тия дни ще ги резна от 3мм стомана.
          Почна се адекватна тава за лебедката от 5мм S355, има прототип, утре се надявам да я довършим.

          Днес обаче беше ден посветен на климатичните промени (:

          От месец и нещо, след някое от блатстванията доста ми свиреше някоя от ролките отпред. С едно удължение за гедоре за стетоскоп го изолирах до обтяжната ролка на ремъка на климатика.
          Г-н Тойота е направил много неща обслужваеми, но мине не мине и избухва с някоя необслужваема глупост - сменях вече "несменяемите" тампони на кормилната щанга, лагерът на ролката е подобен случай. Нова ролка е $90 в амаямата, значи около 200лв при Люцкан. Моята е в иначе перфектно състояние (на снимките има козметични драскотинки, не са цепки ). Нов лагер NSK, какъвто се ползва и оригинално е 8.00лв. Австралийците, при които гледам повечето DIY решения, го сменят редовно и без проблеми.

          В ролката лагерът е покрит с метална пластина, която се задържа от 4 палчета отцепени от самата ролка. Освен това цялото е притиснато от шайба хваната с гайка, което фиксира и ролката.

          Click image for larger version  Name:	IMG_4227.jpeg Views:	0 Size:	479.9 KB ID:	6602536

          По принцип се твърди, че тия палци може да се изрежат/избият/изпилят и шайбата и гайката држат достатъчно без притеснения, аз си поиграх доста да ги спася, доколкото мога

          Click image for larger version  Name:	IMG_4228.jpeg Views:	0 Size:	797.6 KB ID:	6602537

          За ваденето си направих подръчен екстрактор

          Click image for larger version  Name:	IMG_4230.jpeg Views:	0 Size:	360.9 KB ID:	6602538

          Ей, премахването на стържещия металически звук, пряко свързан с оборотите, беше най-голямото облекчение, което работата по този джип ми е доставяла до момента...
          Имам и лагера за шайбата на компресора, но за там чакам вдъхновение, че е малко повече работа.

          Смених и радиаторът на климатика, който бях сплескал в калта от каране без кори. Добре скрит е зад интеркулера, кулера на скоростите и клаксона...

          Click image for larger version  Name:	IMG_4233 2.jpeg Views:	0 Size:	384.1 KB ID:	6602540

          2 часа дисекция по-късно

          Click image for larger version  Name:	IMG_4237.jpeg Views:	0 Size:	614.7 KB ID:	6602541

          След всичкото пържене в този аквариум последните дни, това е направо ебаааси кефът...

          Click image for larger version  Name:	IMG_4239.jpeg Views:	0 Size:	460.5 KB ID:	6602542
          Прикачени файлове

          Коментар


          • BatGeorgeone
            BatGeorgeone коментира
            Редактиране на коментар
            Новите ролки принципно идват с нова шайба, поне при Джийп.

        • MoridinBG, zdrasti!Напоследък рядко влизам във форума, но сега зачетох за корите които правиш.Тези ''вирнати нагоре крилца'' всъщност дават основната структурна здравина на тази кора срещу сгъване нагоре.Така че ако ги премахнеш, не очаквай голяма издръжливост когато се подпреш на камък.
          Като цяло, поздравления за мерака и последователното ти действие по всички забелязани проблеми и подобрения на колата.
          Със здраве и успех и занапред!
          Мето
          1999 4Runner 3RZ/ 4Runner 1KZT/ 4Runner 5VZ

          Коментар


          • BENZBOSS
            BENZBOSS коментира
            Редактиране на коментар
            Абсолютно съгласен,тая Тойота случи на собственик

            Следя с интерес

          • MoridinBG
            MoridinBG коментира
            Редактиране на коментар
            Мерси, Мето!
            Да, много хора се включиха по един или друг канал и ме поучиха за корите. Добавих крилата в чертежа, финалните ще ги режа с тях.
            За това са и тия репортажи в темата, да се поправят грешки, като с гредата на лебедката (:

        • Колега MoridinBG поздравления за ентусиазма и прецизността, с която правиш всичко по колата.
          Следя темата с интерес. Искам да питам защо реши да си правиш сам подкартерните щитове. Разбирам, че щом имаш възможност да ползваш така добре оборудвана работилница трудно човек ще се сдържи да не започне да твори, но няма ли добри готови?
          Аз също търся за Мицубиши L200 и се чудя дали готовите вършат работа /3мм ламарина/.
          Аз също не смятам да се хвърлям в сериозен офроуд.

          Коментар


          • MoridinBG
            MoridinBG коментира
            Редактиране на коментар
            Ами интересно ми е да си чопля. Освен това се подготвям да мога да се справя с почти всеки възникнал проблем насред джунглата сам. До миналата година бях поддържал само колело (:
            Освен това, до момента стъпенките, тавата и корите с прототипната 2мм ламарина ми излезнаха 236лв за материали. Още 30-40лв ще отидат за финалния вариант на корите от 3мм ламарина. Аналогични кори само са 500-800-1200лв, според зависи маркови ли, гаражни ли и т.н.. Тава за лебедка ~200лв, стъпенките и те още 300-500-800лв. Тия пари сега ще отидат за други доработки.

        • Сложих степенките. Боядисаха ги на катафорезата в Радомир. Стана супер. Мокри не са хлъзгави изобщо.
          Квадратните профили идват малко по-близо до ръба на купето (pinch weld-а), отколкото ми се искаше, следващия път ще меря по-добре... Ще покарам малко, ще ги поблъскам и ще видя дали опират и правят проблем и ако трябва ще ги отрежа от планките и ще ги заваря на ново малко по-надолу.

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_4336.jpeg
Прегледи:939
Размер:694.7 КБ
ID:6605921

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_4335.jpeg
Прегледи:935
Размер:730.5 КБ
ID:6605922

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_4329.jpeg
Прегледи:922
Размер:588.6 КБ
ID:6605923

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_4330.jpeg
Прегледи:919
Размер:574.7 КБ
ID:6605924

          Имам тапи за тръбите, за боядисването обаче трябваше да разпробия технологични отвори. С какво да ги запуша и да ги запушвам ли изобщо? Обработени и боядисани са и от вътре, така че не би трябвало водата да е проблем, но за какво да се пълнят... Май най-добре ще е с течен метал?

          Коментар


          • Самодържец
            Самодържец коментира
            Редактиране на коментар
            Някакъв праймер, все едно лепи автостъкло.

          • MoridinBG
            MoridinBG коментира
            Редактиране на коментар
            Ако ги изсуша първо добре да кажем на слънце и после ги херметизирам ще има ли от къде да влиза вода за конденз? През заварките? Иначе при положение, че са боядисвани във вана, би трябвало вътре да има същото покритие нанесено.

          • I.Stoyanov
            I.Stoyanov коментира
            Редактиране на коментар
            Конденза се чолучава от влагата в самия въздух. Не ги запечатвай херметично. Остави малки отворчета да се отича каквото влезне и залепи тапите да не влиза много боклук. Ще изкарат някоя друга година. Тамън до тогава ще си ги поочукал и ще направиш нови

        • Нааай-после направих тава за лебедката. Честно казано, 2 пъти, в случаи на крайна беда я ползвах и с гредата с челен монтаж - издържа.
          Плоча 5мм S355 с по 5 болта на страна към съществуващи дупки в рогата на шасито

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_4342.jpeg
Прегледи:784
Размер:660.7 КБ
ID:6614664

          Ще ми трябва само един съвсем малък щит, за да си скрия новия радиатор на климатика и да не се смачка, като стария

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_4345.jpeg
Прегледи:797
Размер:374.4 КБ
ID:6614665

          Отрязах си и една скоба, с която ключа маса стои много удобно и прибрано между радиатора и решетката, но явно не съм я снимал.

          Подсилих я малко отдолу

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_4409.jpeg
Прегледи:772
Размер:606.3 КБ
ID:6614666

          На първо четене - работи!

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_4384.jpeg
Прегледи:781
Размер:661.3 КБ
ID:6614668Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_4479.jpeg
Прегледи:785
Размер:1.14 МБ
ID:6614669



          Прикачени файлове

          Коментар


          • Приключих и с щитовете. 3мм S355. ~21кг, според SolidWorks, още не съм мерил финалния продукт

            Click image for larger version  Name:	Screenshot 2020-06-02 at 22.01.51.png Views:	0 Size:	260.6 KB ID:	6614681Click image for larger version  Name:	Screenshot 2020-06-02 at 22.50.21.png Views:	0 Size:	226.2 KB ID:	6614682

            SolidWorks + плазма е велико!

            Click image for larger version  Name:	IMG_4521.jpeg Views:	0 Size:	588.8 KB ID:	6614683

            Стана много добре. Големият щит можеше да е десетина сантиметра по-тесен в най-широката си част, но от една страна се стараех да се придържам сравнително близко до оригинала на Rival4x4, от друга, ако беше по-тесен щеше да има проблеми със захващането по гредата. Покрива изцяло скоростната кутия със сравнително издадения ѝ картер, както и раздатката, която виси директно зад гредата.
            Мислех да сложа и "вратичка" за смяна на маслото, за това има толкова останало плътно отрпед, но честно казано плочата се сваля и слага толкова лесно на 4 болта, че не ми се занимаваше да я правя.

            Click image for larger version  Name:	IMG_4528.jpeg Views:	0 Size:	735.8 KB ID:	6614684

            Сгъвките ги направих прорязани, за да мога по-лесно да наглася ъглите, а и абкантът е малък и се затруднява без тях. Пълних ги със заварка. Доста се изметнаха от заваряването.
            Точковах всеки прорез през 10-15см и след това пълних. Доста шевове са и доста се поупражнявах. От близо, от далече, повече тел, по-малко, СС движение, <> движение. Стана много грозно, но няма кой да го види

            Click image for larger version  Name:	IMG_4523.jpeg Views:	0 Size:	707.5 KB ID:	6614685

            В Радомир ги бластираха, заедно с тавата на лебедката, на катафореза минах големият щит и тавата, върху катафорезата прахово.
            Малкият щит го взех бластиран и след 2 часа - епоксиден грунд + Раптор. Целта на упражнението е да видя кое ще се справи по-добре във времето и камъните.

            Click image for larger version  Name:	IMG_4649.jpeg Views:	0 Size:	825.0 KB ID:	6614686

            Посвикнах с електрожена, Solid-a и плазмата, време е за първо хващане и на бояджийски пистолет

            Click image for larger version  Name:	IMG_4650.jpeg Views:	0 Size:	923.1 KB ID:	6614687

            С епоксидния грунд имах стичания, но самият раптор се пръска изключително лесно и доста прощава грешките. Ползвах регулируемия пистолет на Upol, това е на 4 оборота на дюзата от най-затвореното и е доста едричко с 3.5 бара. Пръснах от едната страна и на 2 оборота отворена дюча, не е особено по-ситно. Тия дни ще пробвам с HVLP пистолета и различни налягания.

            Click image for larger version  Name:	IMG_4660.jpeg Views:	0 Size:	860.3 KB ID:	6614688
            Последно редактирано от MoridinBG; 17-06-20, 12:34.

            Коментар


            • Следваща спирка - сваляне на купето, оголване на шасито, бластиране на шаси, мостове, окачване. Дъното на купето - също.
              Все още се колебая с какво да ги обработя след това - много искам горещо да поцинковам шасито, но ме е страх от усукване. Другият вариант - епоксиден грунд и полиуретанова боя. Малко се колебая дали рапторът ще е удачен за шасито. Пуснах тема в бояджиския раздел.

              Също така, смяната на радиатора на климатика беше недостатъчна Установи се сериозен теч в тръбите на задния климатик (2 са), та като вдигам купето ще ги сменям и тях, че са завряни на....

              Коментар


              • Първоначално публикуван от MoridinBG Преглед на мнение
                Следваща спирка - сваляне на купето, оголване на шасито, бластиране на шаси, мостове, окачване. Дъното на купето - също.
                Все още се колебая с какво да ги обработя след това - много искам горещо да поцинковам шасито, но ме е страх от усукване. Другият вариант - епоксиден грунд и полиуретанова боя. Малко се колебая дали рапторът ще е удачен за шасито. Пуснах тема в бояджиския раздел.

                Също така, смяната на радиатора на климатика беше недостатъчна Установи се сериозен теч в тръбите на задния климатик (2 са), та като вдигам купето ще ги сменям и тях, че са завряни на....
                Браво

                За шасито - ако стигнеш до сваляне на шаси и оголване изцяло - НИКОГА и за НИЩО на света не бих си причинил друго освен горещо поцинковане . Нищо няма да му стане, няма да е ни първото ни последното горещо поцинковано шаси. Единственият недостатък на това упражнение е, че ще трябва да пренарежеш ВСИЧКИ отвори с резби по шасито. но пък при вече съществуващите такива, макар и позапълнени с цинк, с едно яко винтовертче и джоб пълен с метчици ще си реди под половин ден

                Коментар


                • bullet_pk
                  bullet_pk коментира
                  Редактиране на коментар
                  Ако се навие по един болт в тези отвори, няма ли да се запазят резбите?

              • Moridin_BG, здрасти!Не бях влизал във форума известно време и съм пропуснал последните новости в темата ти.Поздравления за напредъка!
                След като разгледах снимките на стъпенките ти, мисля, че имаш няколко неща да коригираш.Най важното е, че вътрешната тръба трябва да е под долния ръб на прага(pinch-weld) на около 4-5мм отстояние от него, но не повече.Идеята е, че при натиск отдолу нагоре по стъпенката(подпиране на камък/вдигане с крик) тази тръба да опре в този ръб и така да разпредели усилието върху голяма повърхност, разпределяйки товара върху рама и купе.Освен това, разположението ѝ там, под ръба на прага предпазва прищипнатата заварка от бомбардиране с камъчета, песъчинки, сол, кал и силна водна/солева струя при движение, като по този начин удължава живота на самия праг.
                В момента както си и гледайки снимките, виждам само две напречки към рамата.Значи при по-рязко подпиране на степенка, или квадратните напречки ще потънат в прага или задния край на степенката ще се огъне нагоре, повреждайки праг и даже врата, предвид дължината оставена без опора и в зависимост от къде си подпрял стъппенката на камък, пън, скат или дърво.
                Ти беше споменал по-рано, че си нямал квадратна тръба и затова си сложил кръгла.Макар, че кръглата работи, искайки просто по-прецизно прицелване чрез дължината на напречките към рамата, квадратната тръба е за тази позиция.
                Отделно, относно затварянето на тръбите.Ако бъдат заварени тапи от сертифициран за съдове под налягане заварчик, конденз и разрушаване отвътре навън няма да има.
                Може да се помисли и за колко навън и на какъв наклон нагоре да бъде външната тръба, но това са твои лични предпочитания.Аз бих ги пуснал 15-20мм по навън и малко по нагоре.
                Със здраве и успех с подобренията!
                Мето
                П.С. Сетих се да добавя, пусни снимка на едната стъпенка отдолу нагоре и отзад напред, така, че да се вижда добре положението ѝ спрямо ръба на прага, а също и опорите към рамата.
                Мисля, че ти писах преди да ги правиш, да се свържеш със сина ми и да видиш неговите как са направени.
                Последно редактирано от metotem; 17-06-20, 15:48.
                1999 4Runner 3RZ/ 4Runner 1KZT/ 4Runner 5VZ

                Коментар


                • MoridinBG
                  MoridinBG коментира
                  Редактиране на коментар
                  Здрасти Мето.
                  Чудех се къде да разположа тръбата. Главното ми съображение беше да не отнемам вертикално пространство под праговете, както и подцених колко ще се огъват квадратните профили, който свързват стъпенките с планките на шасито.
                  В момента квадратните профили минават на няколко милиметра по-ниско от ръба на прага (pinch-a) и това е определено недостатъчно - вече леко са подбили ръба.
                  Също така, шасито не е съвършен правоъгълник. Отгоре има ръб и болтовете минават под ъгъл, външната планка трябва да е няколко милиметра по-дълга от вътрешната, а моите са еднакви.
                  Още един проблем е, че двете предни планки от вътрешната страна са изключително близко до една част от купето и трябваше да изпиля вътрешните планки максимално, за да не тропат.

                  Общо взето виждам какво ще подобря във V2, дори съм го отразил вече в чертежите, но на първо време ще очукам тези, понеже вложих не малко пари, усилия и лежане (:
                  Не съм засичал, но ми отнеха може би около десет дни работа. Отидоха 4 безшевни дебелостенни тръби по 3 метра - към 240лв.

                • metotem
                  metotem коментира
                  Редактиране на коментар
                  Добре, само ще добавя, не се увличай в дебелината на тръбата.Все пак е по-добре при страничен удар върху степенката, тя да се деформира първа, иначе ще търсиш рама, на която ще си прехвърляш здравите стъпенки.Обикновенно се прави външната тръба безшевна, 3-4мм стена, и вътрешната да е квадрат 4-5мм, с заваръчния му шев към външната и към разпънките в стъпенката.Също трябва да се съобразиш с мястото на вътрешните разпънки в стъпенката към мястото на напречките към рамата главно с цел деформация при страничен удар, така че по рамата да има по-малко повреди.Мисля, че на ЛК100 дебелината на ламарината на рамата е 3мм, но е специална стомана(кортенова) с повишена корозоустойчивост.А добавянето на триъгълни усилвания между напречките и планките до рамата също е задължително, според мен.
                  Като допълнителна информация, почти всичкото желязо което се продава в България е ниско качествено и не може да се сравнява с такова произведено преди 30 и повече години, даже и от Кремиковци.Така е в почти цял свят, само няколко компании произвеждащи коли на рами, все още използват кортенова стомана за целта.Като пример, това е причината за големия recall от Тойота преди 10-15г на Такомите произведени в САЩ, с рами изработени от DANA Corp с евтина ламарина, водеща до изключително бързо изгниване от ръжда, стигащо до пречупване на рамата на пикапа зад кабината.
                  Последно редактирано от metotem; 18-06-20, 16:21.

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X