Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Какво направих днес за любимата "Витара"

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Какво направих днес за любимата "Витара"

    Пробвал съм, но пак си дрънчеше. Или аз не мога да нацеля точно, или.. Така или иначе сега стана по този начин и съм доволен !
    Николай
    VITARA 1.6, 93 къса кабр
    КИА СПОРТИДЖ 2.0 бен, 2002

    Коментар


    • От: Какво направих днес за любимата "Витара"

      Свалих всмукателни колектора, псувах, разпробих го за газови дюзи, качих го обратно пак псувайки. Баси голфа е 10 пъти по-ремонтопригоден. Добавих рецирколационна помпа за антифриза за да може да пали на газ до някъде като е по-студена. Според разни хора до -10 няма да има проблем. За под -10 или ще има някакъв подгрев или ще се вземат изпарена газ директно от резервоара.

      След седмица мега и само газ. Бензина отпада . Тук е момента да попитам - някой има ли схема за свързване на нивомера на витарата? Или поне какви омове е? Че ми се ще да вържа нивомера на газовата към стрелката в таблото . Та с тези данни да го помисля преди да съм го разкачил.
      Последно редактирано от brum; 02-04-12, 07:31.

      Коментар


      • От: Какво направих днес за любимата "Витара"

        Аз съм го правил този номер с нивомера. На холандска бутилка. Мерих съпротивлението на оригиналния нивомер, но вече не го помня. После пренаредих нови резистори по плочката на холандския нивомер. Но не се получи много удачно. Понеже газовата бутилка е обла в горния и долниа си край, много рязко се променят показанията в началото и края. Трябва да се съобрази прогресията на намаляване на резисторите. Не е линейна. Превключването на двата нивомера, го направих с реле, което се командва от тока на електромагнитния клапан на бутилката. Холандските са така.

        Коментар


        • От: Какво направих днес за любимата "Витара"

          До тези резистори има ли достъп след като веднъже е монтирана и напълнена бутилката? Малко повече информация относно тази плочка - какво представлява, къде се намира и дали може да се отдели от бутилката за последваща корекция?

          Поразгледах малко и до колкото разбрах вътре в бутилката има магнитче, отвън на бутилката - друго. Външното е закачено като за потенциометър и се движи заедно с вътрешното. И още пишат, че евро нивомерите (с ел. клапан) често заради магнитното поле на клапана лъжели нивомера. Така ли е?
          Последно редактирано от brum; 02-04-12, 10:25.

          Коментар


          • От: Какво направих днес за любимата "Витара"

            Ако си виждал Холандска бутилка, нивомера е в една алуминиева кутия, заедно с клапана и пълначката и предпазния вентил.
            Нивомера на холандските е или стрелкови ли на негово място се слагаа нещо във формата на слушалка. Вътре има печатна платка и плъзгач по нея. На печатната платка са запоени резистори, в зависимост за каква кола е. Това е в общи линии, но само за холандските. За други може да е по-различно. Аз съм я монтирал под колата , та достъпа ми е труден и ме мързи да направя корекцията. Но ако имаш лесен достъп до бутилката, няма проблем да си нагодиш нещата докато станат както трябва. По спомен съпротивлените не е голямо.

            Коментар


            • От: Какво направих днес за любимата "Витара"

              Мда, и ти си прав . Иначе посмятах малко за да видя на какви проценти гориво ще отговаря позицията на нивомера ако бутилката е цилиндрична (като почти всички газови бутилки). Пренебрегнах разликата от страничните капаци и смятах за нормален плосък цилиндър. Едната колона е ако бутилката се пълнеше до 100%, но тъй като се пълни на 80% със тия евро сонди и екстри има и колона за 80% пълна бутилка. Та може да се използва като ориентир при смятане на резисторите .

              Nor - LPG (100%) - LPG (80%)
              0 - 0 - 0
              10 - 4.96 - 6.2
              20 - 13.86 - 17.3
              30 - 24.75 - 30.9
              40 - 43 - 53.8
              50 - 50 - 62.5
              60 - 57 - 71.3
              70 - 75.25 - 94
              80 - 86.14 - 107.7
              90 - 95.04 - 118.8
              100 - 100 - 125

              Коментар


              • От: Какво направих днес за любимата "Витара"

                Тъй, малко по малко разкарах стария газов изпарител и закачих новият. Разкарах и резервоара за бензинови пари - и без т'ва скоро колата ще е само на газ, а пък заемаше критично място - пречеше на новия испарител.

                При премахването на старата газова обаче възникна въпросче. Осъзнах, че са ползвали някакви тънки маркучи за изпарителя и са с малък дебит. Но се чудя как да ги разкарам тези маркучи сега и да възстановя оригиналните връзки. Взели са топла вода от един щуцер точно под термостата (витарата е 1.6 моно) и са върнали топлата вода на същия по размер малък щуцер падащ се най-близо до помпата и стърчащ нагоре. Чудя се ако тази връзка е на "късо" какъв е смисъла от нея? Защо топлата вода циркулира директно от под термостата до зад помпата без да минава през нито един радиатор?

                Коментар


                • От: Какво направих днес за любимата "Витара"

                  Ако не си сигурен в тази връзка, разкарай я.
                  Въпроса е после как да го включиш. Те начините са ясни, или успоредно или последователно на радиаторчето на парното.
                  Мисля, че по-удачно за коли без кранче за топлата вода, е да се монтира последователно на радиаторчето, след него. По този начин парното ще е една идея по-силно, защото няма да е байпаснато с изпарителя. Но може да има и други мнения...
                  По принцип съм с класическото свързване, успоредно на радиаторчето, но не мога да се похваля с кой знае колко силно парно.

                  Коментар


                  • От: Какво направих днес за любимата "Витара"

                    Успуредно е вързан. С дипълнителна циркулационна помпа. По-важно ми е да има изпарител отколкото да има парно, щото бензин няма да има. Ако пък е толкова фатално положението - 2м маркуч, малко преправяне и работата ще е готова.

                    Тоя малкия маркуч за който говоря не мога съвсем да го разкарма. Заводски е имало нещо там. Като гледам по разни схеми го дават като байпас някакъв. Има си заводски щуцер точно зад помпата (гледа нагоре) и един точно под термостата (гледа на долу). Май 2та трябва да са на късо (байпас), ама идея си нямам защо. Най-малкото трябва да запуша тези отвори с нещо.

                    Коментар


                    • От: Какво направих днес за любимата "Витара"

                      Щом са фабрични, придържай се към оригиналния вид. Не съм гледал там.
                      Колкото до циркулацията в изпарителя, не се притеснвай. Като се върже към парното, има достъчна за температура за нормалната му работа. И ако се замислиш, дебита през изпарителя при успоредното свързване е 1/2 от общия дебит през тази система. Докато при последоватеното е 100%, като единствено като утежняващ фактор могат да се прибавят хидравличните загуби от преминаването през изпарителя и лекия спад на темпертурата при преминаване през радиаторчето. Според мен, допълнителна циркулационна помпа е вече прекалено. Практиката показва, че Витарите се справят чудесно и без такава.

                      Коментар


                      • От: Какво направих днес за любимата "Витара"

                        Не прави глупост като тази да свързваш изпарителя успоредно на радиатора на парното. Така те се конкурират, и намалява силата на парното. Правилния начин за свързване е последователно. Няма значение кое ще е по-напред, така направената система си работи перфектно.

                        А на изпарителя му трябва много малко топлина, даже 10% от всичкия антифриз да минава през него-пак ще има предостатъчно топлина за да се изпарява газта.

                        Абе вързвай последователно, и всичко ще е наред.
                        Има ли желание-има и начин!

                        Коментар


                        • От: Какво направих днес за любимата "Витара"

                          Аз си убух нови гуми Yokohama geolander M/T 30/9.5/15 Само с лифт на окачването съм без боди лифт и не упират никаде...Джанти ет-0
                          Давам и снимка заедно с гумите които ще си карам догодина пак зимата грабер АТ2 и едни дето карах в началото...
                          Прикачени файлове
                          Стандартна Витара c20ne с уазов мост...Изпълнение за България

                          Коментар


                          • От: Какво направих днес за любимата "Витара"

                            Първоначално публикуван от brum Преглед на мнение

                            Тоя малкия маркуч за който говоря не мога съвсем да го разкарма. Заводски е имало нещо там. Като гледам по разни схеми го дават като байпас някакъв. Има си заводски щуцер точно зад помпата (гледа нагоре) и един точно под термостата (гледа на долу). Май 2та трябва да са на късо (байпас), ама идея си нямам защо. Най-малкото трябва да запуша тези отвори с нещо.
                            Точно байпас е( и аз незнам защо).Аз също съм си вързал там изпарителя-за по лесно.Никога не съм имал проблем и винаги е стоплял бързо и си става горещ, за сега все още съм без резервоар и на -20С паля и карам само на газ без да се дави
                            898450701

                            Коментар


                            • От: Какво направих днес за любимата "Витара"

                              Здравейте колеги имам едно питане, искам да направа шоита витара малко по пъргава,сега е 1.6 8 в, мога ли да сложа 2.0 в6 въпроса ми е ще отговори ли ха скоростите дифовете и т.н само двигатела ли ще трябва да сменя или и други неща?? Благодаря предварително. И да споделите мнение за този мотор зддавина разход

                              Коментар


                              • От: Какво направих днес за любимата "Витара"

                                На тази въпрос не му е тук мястото!!!
                                Отговора - дифовете не са еднакви. Покрай двигателя ще трябва и всичко друго да смениш... За мен по лесно и евтино е да смениш колата.
                                Ако все още не ти е ясно нещо - започва да четеш раздела.
                                о 88 з 417 оо 4 - Стоян

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X