Обява

Свий
Няма добавени обяви.

И аз с Витара

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: И аз с Витара

    За дърпане с лебедката става и е много важно да го има, мен два пъти ме спасява едно парче 20м .
    0 8 9 8 4 8 1 3 3 0

    Коментар


    • От: И аз с Витара

      Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
      Пак ти казвам-10 мм са прекалено много, не си заслужава. Слагай осмица, така ще можеш да събереш повече въже. Щом си имал 35 метра от 10 милиметровото, от по-тънкото ще събереш 45. Заслужава си. И няма да се скъса, достатъчно здраво е.
      Не си ме разбрал.. Това, което имах беше 8мм и беше дълго 35 метра.. Искам 30 метра ама да е по-здраво, щот явно 8мм малко идат..

      Коментар


      • От: И аз с Витара

        Напротив, разбрах те. И затова ти казвам, че 8 мм си е напълно достатъчно като здравина. На моята лебедка при по-сериозни натоварвания мотора спира, но въжето си държи. Ако и да е с доста накъсани жички, та почти винаги се бода когато се налага да го разпъвам.
        Това което ти казвам е да си сложиш пак 8 мм, като събереш възможно най-голяма дължина на барабана.

        WARN, Mile Marker и други сериозни марки използват 8 мм въже за лебедки от този вид, а те не правят компромиси. Мислиш ли, че не са пробвали с различни диаметри, при това са тествани дори по най-брутален наин. Т.е. до скъсване. И са се спряли именно на този диаметър. Инане навик да преоразмеряваме всичко за да сме сигурни, че в критична ситуация няма да се издъним, но и производителите на лебедки са се преосигурили. Няма смисъл от двойно преосигуряване. По тази логика може да сложим и 20 мм въже за да сме абсолютно сигурни, че даже и затънал танк да теглим-няма да се скъса.
        Ама ти си решаваш де.
        Има ли желание-има и начин!

        Коментар


        • От: И аз с Витара

          Кольо, реших, пак 8мм ще сложа, че имам притеснения относно навиването на въжето на барабана, а именно, че ще стои под още по-голямо напрежение 10 милиметровото.. Каквото такова, ако се къса, ще сменям..

          Коментар


          • От: И аз с Витара

            нЕма се скъса бе, нали ти хортувам-колкото и зор да вижда-не се къса. Преоразмерено е още в завода. То и двойно по-тежки джипове се вадят с такова въже, какво остава за наш'те въшки.
            Има ли желание-има и начин!

            Коментар


            • От: И аз с Витара

              Ей голямо обикаляне днеска.. Цял Ямбол обиколих, всичките възможни магазини и не мога да намеря въже 8 или 8.3мм.. Накрая поръчах и се надявам до петък да пристигне, че другата седмица имам малко повече време и евентуално ако се организира разходка с ямболската група, да се включа..

              Коментар


              • От: И аз с Витара

                То Ямбол град ли било...

                Да ти купя оттук, и да ти го пратя...(ако не те е срам.)
                Има ли желание-има и начин!

                Коментар


                • От: И аз с Витара

                  Хахаха.. Ей сега ще пратя линк в "Разходки около Ямбол" и там ще ти кажат град ли е, село ли е, мегаполис ли е..
                  А сега сериозно..
                  Въжето, което се намираше масово беше 5мм и някакво по-малко, гумирано - за простор.. Имаше и много по-дебели..
                  Ходих в специален магазин за крепежни елементи, дето има квот ти дойде на акъла, ама човека ми каза - "закъсали сме я от към въжета"..
                  Явно този размер трудно се намира..
                  Радвам се, че поне поръчах точно размера, който са сложили Т-макс - 8.3мм, ама ще го скъсам и него..

                  Коментар


                  • От: И аз с Витара

                    Първоначално публикуван от Десислав Добрев Преглед на мнение
                    ...8.3мм, ама ще го скъсам и него..
                    Ще го скъсаш разбира се. Особено ако не го пазиш и не го експоатираш правилно.
                    Текелажа трябва да се пази!!
                    о 88 з 417 оо 4 - Стоян

                    Коментар


                    • От: И аз с Витара

                      Първоначално публикуван от stojan_defender-a Преглед на мнение
                      Ще го скъсаш разбира се. Особено ако не го пазиш и не го експоатираш правилно.
                      Текелажа трябва да се пази!!
                      Ясно, но като трябва една лебедка да тегли два закъсали джипа и това е единствения вариант, друга опция няма.. Не знам колко тежи фронтерата, но 6000лб лебедка изтегли тегли витарата и фронтерата на веднъж около 2 километра ако не се лъжа.. Проблема беше, че участъка е с много завой и въжето се навива на едно и също място, започва да опира тук там, спука радиатора и така..
                      Пък и витарата не е взета да се пази.. Кефа цена няма, не жаля нищо!

                      Коментар


                      • От: И аз с Витара

                        Е, то всяко нещо може да се строши ако се постараеш. Въпроса е да не се стараеш, а да предвиждаш какво ще се случи ако...
                        Има ли желание-има и начин!

                        Коментар


                        • От: И аз с Витара

                          Взех въжето и ми стана много интересно едно нещо.. Лепне все едно е намазано с лепило.. Някакви идеи какво е и защо е върху въжето?
                          Един друг пък ми каза, че задължително трябва да го омасля?

                          Коментар


                          • От: И аз с Витара

                            Най вероятно е консервационна смазка. Гадно лепне, за да лепне Демек-да полепне здраво, и да не пада лесно.
                            Натопи го в топла нафта, би трябвало да се разтвори. Ако не-в бензин. Ако не-коресилин. И така докато се изчисти. Механичното почистване(с парцал) ще улесни и ускори почистването. Може да го обработваш и с четка докато е потопено, също помага.

                            За омасляването-важи за кранове и други съоръжения при които въжето не се пипа с ръце. Я се опитай да дърпаш мазно въже по баир(обикновено доста стръмен, щом се е стигнало до лебедка), като освен, че се хлъзгаш в калта, и въжето се пързаля в ръцете ти... Въжето в сърцевината си има текстилни влакна, които като се напоят с масло му дават някакво мазане, а то не се нуждае от кой знае колко.
                            Ако въжето за офроуд лебедки трябваше да е мазно-новите лебедки щяха да идват с намаслени въжета. Единственото което върши работа е поцинковането, или някакво друго покритие което пази от ръжда, ама и да няма-все ще изкара няколко години преди да започне да се рапундва, а и след като започне до скъсването има още доста време. Много преди да ръждяса до степен да се къса-ще го преебеш от неправилно намотаване и други такива гадости.
                            Та измий го от лепкавото, и го слагай на лебедката.
                            Знаеш ли как се прави края с ухото за куката? Най-добре е чрез сплитане, но става и с кербоване, с две втулки, задължително на кербовъчна машина. ТАм където изработват маркучи за хидравлика(държат по 120 атмосфери) ще ти го направят. И все пак със заплитане е най-добре.
                            Има ли желание-има и начин!

                            Коментар


                            • От: И аз с Витара

                              Кольо, за заплитането ми беше следващия въпрос! За кербоването знам..
                              Прочетох защо НЕ трябва да е мазно въжето, би трябвало сам да се досетя, ма на.. Всеки дава акъли от всякъде и реших да си питам..
                              Намерих човек в едно село до Стралджа, правил ги, дори видях негово произведение.. Около 40 сантиметра беше вплетено и намотката изглеждаше все едно излиза от завода.. Перфектно, но се чудя, на края на заплетеното дали да не сложа една-две скоби за всеки случай?

                              Коментар


                              • От: И аз с Витара

                                Не,при опъване се самозатяга.
                                Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X