От: Отново в Нисан форума - Nissan Terrano 2.7 TDI
И аз си мисля че разлепянето на слоевете на таблото не може да се чува толкова отчетливо.По скоро разширението на пластмасата при различни температури....
От: Отново в Нисан форума - Nissan Terrano 2.7 TDI
Днес мушнах един нож между таблото и пласмасата на дясната колона на джипа (под винетката където се лепи) и същото направих пак на същото място но между таблото и предното стъкло. Това тропане го нямаше, дали е случайност или просто времето е по-топло незнам, но мисля да подпъхна ако има начин нещо там пък дано от това да е досадното тропкане.
Другото което искам да попитам е за лагерите на предните главини. Тъй като до сега не съм свалял/сменявал искам да пробвам да ги натегна и да им сложа нова грес, но незнам как се стига до там. Сваля се гумата и после 6-7 болта които са с 13/14 размер ключ ли? Като се махнат болтовете там има ли някаква гарнитура която задължително трябва да се смени ако се отвият болтовете или си ги завивам без притеснение?
Nissan Terrano 2.7 TDi
----------------------------
Нещо което работи - не се пипа!
От: Отново в Нисан форума - Nissan Terrano 2.7 TDI
като свалиш тези 6 болта,трябва да видиш зегерка,гаика сьс контра,сваляш ги.трябва да свалиш и супрото сьс накладките.тогава сваляш диска сьс главината.почистваш старата и слагаш нова грес.няма гарнитури.стегаш докраи и врьщаш четвьрт оборот назад.контрата,зегерка,супрото, 6 болта на хьба,гумата и газ до дупка.
Другото което искам да попитам е за лагерите на предните главини. Тъй като до сега не съм свалял/сменявал искам да пробвам да ги натегна и да им сложа нова грес, но незнам как се стига до там. Сваля се гумата и после 6-7 болта които са с 13/14 размер ключ ли? Като се махнат болтовете там има ли някаква гарнитура която задължително трябва да се смени ако се отвият болтовете или си ги завивам без притеснение?
За да стигнеш до лагерите трябва да развиеш хъба/капачката - държат 6 болта, шестоГрамни. После сваляш гумата. Взимаш голяма плоска отвертка, завираш я някъде м/у накладката (металната и част) и диска - целта е да събереш буталото на спирачния апарат, абе все едно ще мениш накладки. След това сваляш целия супорт - разделяш спирачния апарат от главината - мисля, че беяха 2x 17mm болта. Сваления спирачен апарат връзваш с тел или свинска опашка някъде за горния носач, като внимаваш да не кършиш много спирачния маркуч. Насочваш погледа си към карето, което се подава от главината - там има една зегерка - вадиш я. После следва законтрящата шайба - има 2 кръстати винта. След като ги развиеш се показва "гайката" с която се регулира натегнатостта на лагера. (Попринцип се върти със специален инструмент, виш в ръководството има номер - просто да добиеш представа как изглежда. Може и с отвертка чук и малко изобретателност, но тъй като не съм фен на тея неща, като съвет - взимаш тръба, по възможност дебелостенна ~58mm в диаметър, не повече от 20-30см дълга.. Правиш си два срещуположни белега с широчина 6мм и дълбочина 7-8мм. Остатъка изразваш с флекса или на шмиргел. В отсрещния край на тръбата правиш два пак срещуположни отвора с идеята да вкараш инструмент от сорта на отвертка за да въртиш по-лесно.)Сега вече диска е свободен и можеш да го разделиш от главината. Лагерите са 2 - по-малък отпред и по-голям отзад. Има общо 3 семеринги - един О-пръстен на хъба/капачката, един семеринг в/у големия лагер и един на самата главина зад карето (той в момента не те интересува особено, тъй като е недостъпен). Огледай как е греста, как са семерингите. Прегледай и гривните дали нямат някакви наранявания ии преди да започнеш всичко, ако имаш голям луфт и сега го обереш + нова грес = готви се в скоро време да ги сменяш
А за самото натягане на лагерите, ще си позволя да цитирам Спарки: - Махаш спирачния апарат. - Стягаш до толкова, че да започне да се върти тегаво. - Правиш няколко оборота напред-назад - слагаш килограмов чук на едната шпилка, като я подравняваш да е водоравно спрамо центъра на главината - Започваш да отхлабваш докато главината превърти и чука падне (пазиш си палците или други телесни части при което). - Достягаш до 30 градуса (не отхлабваш, достягаш), с цел дупките за законтряшите болтчета да съвпаднат с някои от дупките на законтрящата шайба. - законтряш, затваряш. Ако пак има луфт, опитваш процедурата пак след 1000 километра, и ако и тогава има луфт след стягането, значи лагерите ти са за смяна. - ако в следващите 4-5000км пак се появи луфт, пак стягаш по горната процедура, и ако след още 4-5000км пак има луфт, лагерите са за смяна.
При смяната на новите лагери, процедурата е същата, само дето трябва да стегнеш малко по-яко докато обере луфта, праЙш едно кръгче и по горния сценарии Ако съм пропуснал нещо, то е от късния час ...
Последно редактирано от I.Stoyanov; 14-04-15, 22:32.
Днес мушнах един нож между таблото и пласмасата на дясната колона на джипа (под винетката където се лепи) и същото направих пак на същото място но между таблото и предното стъкло. Това тропане го нямаше, дали е случайност или просто времето е по-топло незнам, но мисля да подпъхна ако има начин нещо там пък дано от това да е досадното тропкане.
Точно там съм пъхнал една салфетка ( първата ) и спря да трака , но пък се разтрака сенника който е върху уредите ( километраж , оборотомера и т.н. ) и ще махна уредите да напъхам малко вата между тях и пластмасата на таблото.
Точно там съм пъхнал една салфетка ( първата ) и спря да трака , но пък се разтрака сенника който е върху уредите ( километраж , оборотомера и т.н. ) и ще махна уредите да напъхам малко вата между тях и пластмасата на таблото.
Махни цялото табло и си оправи захватите. Вероятно са счупени. При счупени захвати точно там дрънка.
Като махнеш сенника и уредите, там също има болтче и захват. Възможно е и то да е счупено. При мен беше.
Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
От: Отново в Нисан форума - Nissan Terrano 2.7 TDI
Тия вече са с друг цокъл и пак ги има по тераното. Аз обаче плафоните които са в багажника и централния съм ги преправил с дидна лента. В централния съм сложил 4 х 3 диода, а на този в багажника 2 х 3 диода. Свети доста по-силно от обикновенните крушки, харчи по малко, а пък е и бяла светлина
Nissan Terrano 2.7 TDi
----------------------------
Нещо което работи - не се пипа!
Коментар