Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Какво направих по ЛАНД РОВЪРА днес.

Свий
Това е залепена тема.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Какво направих по ЛАНД РОВЪРА днес.

    Да,точно само те смених ма не си спомням май от падока ги поръчах стават,дясната врата не се затваряше през зимата поради някаква причина и пак си е така,то само тези на праговете бяха накъсани,ама винаги като го закарам на мивка и вътре все едно някои си вземал душ добре че имам парцал да подсуша седалките ,и благодаря

    Коментар


    • От: Какво направих по ЛАНД РОВЪРА днес.

      Днес се сборих с великото изобретение, наречено "горивна помпа" на ТД5. Покрай дертовете със скоростите бях позабравил временно за нея, но след поредния 2-3 дневен престой на студено, Диското реши (отново) че не иска да пали, а помпата издаваше неравномерно виеене, типично за силно затормозена работа. Първоначалната ми мисъл беше, че има нещо гнило в нафтата, но при изваждането на помпата в резервоара нямаше никакви признаци на желиране, с изключение на едно-две плуващи отгоре кристалчета (при външна температура -4 градуса, колкото беше и предишния ден, когато отказа да запали). Започна да ме гнети мисълта за 190 паунда + доставка...
      Прерових всички известни ми източници в мрежата, но не открих друго документирано решение на проблема, освен нова помпа. Нито пък документирани опити за разглобяване.
      И така, все пак помпата се озова на "масата за дисекции" днес:
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0924.jpg
Прегледи:2
Размер:73.0 КБ
ID:5257596
      За начало се отървах от уплътнението, после и от поплавъка, който пречи за по-нататъшното разглобяване.
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0925.jpg
Прегледи:2
Размер:168.7 КБ
ID:5257587
      Пластмасовият корпус е от 4 части - горна, подвижна на пружини, средна, долна и дъно. Реших, че за моите цели разглобяването на долната част ще е достатъчно и... познах. След откопчаването на 3 клипса започнаха "находките":
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0926.jpg
Прегледи:2
Размер:73.0 КБ
ID:5257585
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0927.jpg
Прегледи:2
Размер:80.0 КБ
ID:5257588
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0930.jpg
Прегледи:2
Размер:61.8 КБ
ID:5257595
      И още:
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0928.jpg
Прегледи:2
Размер:95.5 КБ
ID:5257584
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0933.jpg
Прегледи:2
Размер:88.5 КБ
ID:5257589
      Вътрешността на помпата изглежда чиста
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0929.jpg
Прегледи:2
Размер:77.9 КБ
ID:5257590
      и реших да не я тормозя с продухване, още повече, че е известна с непоносимостта си към работа на сухо.
      Резултатът от първоначалното остъргване на гадостта:
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0931.jpg
Прегледи:2
Размер:112.0 КБ
ID:5257586
      И още, след обилна обработка с обезмаслител и силна струя гореща вода:
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0934.jpg
Прегледи:2
Размер:78.9 КБ
ID:5257592
      И вида на вече почистения филтър:
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0935.jpg
Прегледи:2
Размер:63.9 КБ
ID:5257594
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0936.jpg
Прегледи:2
Размер:66.1 КБ
ID:5257593
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0937.jpg
Прегледи:2
Размер:58.5 КБ
ID:5257591
      Момчетата от LR са се постарали идеалното почистване да е невъзможно с този дизайн на елемента, но все пак мисля, че се справих добре.
      Е, имаше и жертви,
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0938.jpg
Прегледи:2
Размер:57.8 КБ
ID:5257583
      но те се оказаха лесно поправими с помощта на поялник.

      Утре ще направя повторен оглед на резервоара, но съм почти сигурен, че вътре няма повече от откритата по филтъра гадост, което оставя произхода и забулен в мистерия...
      Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

      Коментар


      • От: Какво направих по ЛАНД РОВЪРА днес.

        Здравейте!
        Днес ми поправиха стартера, но се оказа, че някъде отгоре капе дизел и той влиза в стартера. Търся сервиз или компетентен майстор за да ми оправи теча. Спешно е, защото често пътувам.

        0878 119 804 Момчил
        УАЗ 469Б & LR DISCOVERY II

        Коментар


        • От: Какво направих по ЛАНД РОВЪРА днес.

          Първоначално публикуван от janissary Преглед на мнение
          Здравейте!
          Днес ми поправиха стартера, но се оказа, че някъде отгоре капе дизел и той влиза в стартера. Търся сервиз или компетентен майстор за да ми оправи теча. Спешно е, защото често пътувам.

          0878 119 804 Момчил
          Виж в Общи приказки -Искам да похваля колегата dignatov
          Последно редактирано от Tedo56; 10-03-11, 21:03.

          Коментар


          • От: Какво направих по ЛАНД РОВЪРА днес.

            Първоначално публикуван от janissary Преглед на мнение
            Здравейте!
            Днес ми поправиха стартера, но се оказа, че някъде отгоре капе дизел и той влиза в стартера. Търся сервиз или компетентен майстор за да ми оправи теча. Спешно е, защото често пътувам.

            0878 119 804 Момчил
            "Някъде отгоре", ама на каква машина/двигател? Ако е ТД5, отгоре е FPR-a (Fuel pressure regulator), който има едни проблемни О-пръстени. Не се предлагат май като резервна част, а пък няма никакъв смисъл да сменяш цялата плочка (~300 лв.) заради тях.
            Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

            Коментар


            • От: Какво направих по ЛАНД РОВЪРА днес.

              Днес най-после времето ми позволи да продължа с "профилактиката". Дневният ред включваше сваляне на входния колектор и FPR-a. Първия по няколко причини - първо за почистване и за да реша окончателно какво ще правя с ЕГР клапана, и второ - защото отсъствието на колектора значително улеснява демонтажа на FPR-a. Самият FPR пък стоеше леко омазнен от гориво от долната страна и реших, че е по-добре да изпреваря събитията вместо да трябва да го оправям някъде в полеви условия. Находките се оказаха, както и очаквах, доста интересни и това още веднъж ме убеди, че колата е поддържана изключително неграмотно, за времето, което е прекарала в България. Снимки ще правя малко по-късно, сега отивам за О-пръстени и нова гарнитура за колектора.
              Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

              Коментар


              • От: Какво направих по ЛАНД РОВЪРА днес.

                Първоначално публикуван от stargazer Преглед на мнение
                Днес най-после времето ми позволи да продължа с "профилактиката". Дневният ред включваше сваляне на входния колектор и FPR-a. Първия по няколко причини - първо за почистване и за да реша окончателно какво ще правя с ЕГР клапана, и второ - защото отсъствието на колектора значително улеснява демонтажа на FPR-a. Самият FPR пък стоеше леко омазнен от гориво от долната страна и реших, че е по-добре да изпреваря събитията вместо да трябва да го оправям някъде в полеви условия. Находките се оказаха, както и очаквах, доста интересни и това още веднъж ме убеди, че колата е поддържана изключително неграмотно, за времето, което е прекарала в България. Снимки ще правя малко по-късно, сега отивам за О-пръстени и нова гарнитура за колектора.
                Два дни по-късно вече съм готов за монтаж. Не, че работата отнема толкова време, но трябваше да я сместя м/у прахосмукачката, детски РД и други домашни заигравки. Резултатът е следния:
                Входният колектор беше хванал равномерна "кора" с дебелина около 2мм, което е направо нищо, в сравнение с това, което очаквах и, което съм откривал в колекторите на други коли снабдени с ЕГР и турбо. Почистването му обаче отне доста време, поради кривия дизайн.
                Що се отнася до FPR-a, нещата, които открих леко ме озадачиха.
                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0948.JPG
Прегледи:2
Размер:75.9 КБ
ID:5259444
                При демонтажа открих, че гарнитурата е странно прегъната
                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0947.JPG
Прегледи:2
Размер:60.8 КБ
ID:5259446
                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0955.JPG
Прегледи:2
Размер:41.8 КБ
ID:5259450
                и старателно намазана с някакъв силикон и от двете страни.
                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0954.JPG
Прегледи:2
Размер:63.5 КБ
ID:5259448
                В последствие разбрах, че този силикон се разтваря от нафта, което тотално обезмисля употребата му.
                И все пак, основният виновник за лекото просълзяване се оказа друг:
                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0953.JPG
Прегледи:2
Размер:63.4 КБ
ID:5259447
                уплътнителната шайба на температурния датчик за входящата нафта (на снимката се вижда номера на резервната част).
                Уплътненията на самия клапан не бяха изпуснали, но вече бяха доста втвърдени, така че подмених и тях - обикновено течът се дължи именно на тяхното стареене.
                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0950.JPG
Прегледи:2
Размер:48.9 КБ
ID:5259449
                LR и алтернативните доставчици Britpart и Allmakes не ги предлагат като резервна част, но благодарение на някои "братски" форуми успях предварително да установя размерите им: 0,174"х0,103" за малкия пръстен и 0,799"х0,103" за големия . Най-близките размери налични тук се оказаха 4,5х2,5мм и 20х2.5мм, което леко ме притесняваше, поради факта, че са с идея по-тънки от приведената инчова стойност (2,62мм). По тази причина проведох тест под налягане:
                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0957.JPG
Прегледи:2
Размер:42.4 КБ
ID:5259445
                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0956.JPG
Прегледи:2
Размер:53.9 КБ
ID:5259451
                Q.C. Passed
                Остава да почистя повърхността на главата от остатъците силикон и да върна елементите по местата им. С изключение на EGR-a - макар, че не беше предизвикал тотална гмеж в колектора, все пак не ми хараесва цялата му концепция и понеже (за щастие!) ECU-то не го следи, ще си ходи. Как - ще покажа по-нататък.
                Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                Коментар


                • От: Какво направих по ЛАНД РОВЪРА днес.

                  Полезно четиво, да попитам - О-пръстенчетата от какъв материал ги избра (Нитрил, Витон, нещо 3-то)?
                  LR Disco II, Td5

                  Коментар


                  • От: Какво направих по ЛАНД РОВЪРА днес.

                    Първоначално публикуван от damyan_rm Преглед на мнение
                    Полезно четиво, да попитам - О-пръстенчетата от какъв материал ги избра (Нитрил, Витон, нещо 3-то)?
                    Нитрил. След консултацията със споменатите горе "братски" форуми прецених, че предимствата на Витона са единствено в това, че издържа по-дълго на високи температури, което е конкретния случай не е от особено значение. За сметка на това, Витона има лек проблем с опънните усилия, което носи известни рискове при самото поставяне на пръстените.
                    Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                    Коментар


                    • От: Какво направих по ЛАНД РОВЪРА днес.

                      След дълго умуване..АТ или МТ...и след едно закъсване в лепкава кал - реших да 'рискувам' и да сложа МТ за цяла пролет, лято и есен по планини, язовири и разходки оф-роуд. Зимата със зимни. Та Мъд Терен са една идея по-шумнички, до 100-110 карам по принцип, има едва доловими вибрации при леко спиране, което се дължи на меките блокчета гума. Много добра гума и добър компромис и за асфалт. Ако се влоши ситуацията с километрите - ще взема и БФГ АТ.


                      цитат от старши участник:
                      'Друг път не си ли карал Ланд Ровър. Колата си върви, ама постоянно някакви дребни неща.
                      Просто свикни. Това е част от кефа при тая марка'.

                      Коментар


                      • От: Какво направих по ЛАНД РОВЪРА днес.

                        Супер изглеждат мислех че грайфера не е толкова голям А какъв е размера им колега,ниски ми изглеждат за 205/80/16?

                        Коментар


                        • От: Какво направих по ЛАНД РОВЪРА днес.

                          Първоначално публикуван от vmv_bmw Преглед на мнение
                          Супер изглеждат мислех че грайфера не е толкова голям А какъв е размера им колега,ниски ми изглеждат за 205/80/16?
                          Това е 235/70/16..не съм правил лифтове и рязал брони за по-големи и затова оставих стандартния размер.
                          цитат от старши участник:
                          'Друг път не си ли карал Ланд Ровър. Колата си върви, ама постоянно някакви дребни неща.
                          Просто свикни. Това е част от кефа при тая марка'.

                          Коментар


                          • От: Какво направих по ЛАНД РОВЪРА днес.

                            Защита за раздатката...и не само.Натиснете снимката за да я уголемите

Име:06042011393.jpg
Прегледи:1
Размер:158.7 КБ
ID:5266490
                            Discovery I, 300 TDI

                            Коментар


                            • От: Какво направих по ЛАНД РОВЪРА днес.

                              Смених му маслото - и лежейки си отдолу открих теч от хидравликата на волана ...
                              Dacia Duster 1.5 dci 4х4 (екзотичен автомобил)

                              Коментар


                              • От: Какво направих по ЛАНД РОВЪРА днес.

                                Аз пък направих тотална промивка на казана за водата на чистачките, че ми писна на всеки втори ден да се запушват клапаните... и докато разглобявах, открих липсващата щипка от кутията на въздушния филтър
                                Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X