Обява

Свий
Няма добавени обяви.

"Новото" Grand Cherokee WK на sparkybg

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ооо, Febest вече поръчах. На прекрасна цена.

    На тукашните им нямам вяра, след слуховете за печатане на етикети Mopar в тукашна печатница. Ако Febest-а не издържи, ще поръчам оригинални.

    То аз оригиналните ги свалих не защото хлопаха, а защото бяха одъртяли и скърцаха при минаване през легнал полицай например.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

    Коментар


    • Сложих Febest. Това возило НИКОГА не е било по-тихо. Явно всичките ми хлопаници отпред, които не можех да преборя, са били заради тия полиуретанови недоразумения.

      Знам че са куче марка, но изглеждат добре направени, с някаква тъкан отвътре, против скърцане. Остава милиметър-два разстояние където са резнати. Ще ги видим колко стават или не стават. От скромния ми опит външния вид на неоригиналните много често е по-добър от на оригиналните, но не могат да докарат самия материал като трайност (или пък не искат).

      Ще видим. Засега съм доволен - най-накрая по тая кола нищо не хлопа.

      ПП: Оригиналните също имат тъканта вътре:
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:tamponstabi.jpg
Прегледи:833
Размер:112.4 КБ
ID:6947425

      febest-а е така:
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:febest.jpg
Прегледи:792
Размер:51.9 КБ
ID:6947426
      Последно редактирано от sparkybg; 14-12-23, 10:57.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • BatGeorgeone
        BatGeorgeone коментира
        Редактиране на коментар
        Резнати са и за лесен монтаж, а и защото ВтрДиам и ВншнДиам се променят в някакви малки граници, износени щанги, употреба за няколко различни модела/марки с различни размери на щангите и т.н.

      • imarh
        imarh коментира
        Редактиране на коментар
        По мое скромно мнение полиуретанови тампони има смисъл да се слагат на щанги при които няма големи усуквания/ходове. Например всичкото пръти(rod/bar), но не по носачи и биалетки при Grand Cherokee.

      • sparkybg
        sparkybg коментира
        Редактиране на коментар
        По мое още по-скромно мнение, базирано на скромния ми опит, полиуретан върху нормална кола е нонсенс, по много причини, не само защото се разхлопва/разскърцва бързо. Например при щатни ударни натоварвания гумения ще поеме удара и няма да има последствия. Окачването на същата кола с полиуретан може и да се кривне. Това съм го гледал на живо, на тераното, точно заради полиуретан, монтран на шиша на единия долен носач. Това освен че скърцаха. След което пълен комплект полиуретан на SuperPro за предницата на терано, беше демонтиран и отиде в коша. Заменен с оригинални тампони навсякъде издаяни още 80000км и така продадох колата.

        Като поръчвах за гранда, поръчвах гумено-изглеждащи тампони на MEVOTECH. Явно са ги нямали налични, и ми пратиха въпросните полиуретанови MOOG, които по него време бяха и по-скъпи. На всичкото отгоре са ми пратили и 2 комплекта, на всичкото отгоре и за отзад. Естествено никога няма да бъдат сложени.

    • Не че нещо, ама толкова капацитети да се възхищавате на някакви тампончета за 5лв изглежда шеговито. За справка алфа ромео 147 така чука от същите тампони че алфистите режат щангата и карат без нея, А относно плата на тампоните го има още от мерцедес в123 80-те години.

      Коментар


      • Не са за 5лв, а за 25. Но не това е важното.

        Масово се продават такива без плат, които цвилят покъртително на всеки легнал полицай и изкарват по-малко от тропащите полиуретанови, които махнах. То аз ги сложих именно защото купих джипката с цвилещи гумени noname на незнайна възраст и километри. С прилежащия им луфт. Видимо нито един от 10-ината варианта в RockAuto не се вижда да има плат, което също казва едно-друго.

        Въпросните тампони за по 25лв ми костваха 2 горнии 2 долни шарнира за по 40 долара в щатите, след чиято смяна промяната беше нула. Тогава не хлопаха чак толкова, а луфта е бил миниатюрен и не се и виждаше, освен че бяха сменени заедно с първия комплект шарнири. И понеже съм го играл с неоригинални шарнири, дето хлопат още на излизане от сервиза...
        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • sers
          sers коментира
          Редактиране на коментар
          Точно това не им харесвам на тия марки коли, че все има някъде компромис и трябва да си блъскаш главата докато го решиш. Добре че сам си си майстор и ти прави кеф да я правиш

        • sparkybg
          sparkybg коментира
          Редактиране на коментар
          Че то марка коли без компромис няма. А това е и американско семейно комби с офроуд претенции (основателни - концептиално най-добрата 4х4 система изобщо правена някога), тоест ширпотреба.

          При Тойоти, Нисани, Лексуси и каквото още се сетиш има не по-малко комптомиси, разликата е че са и по-скъпи, понякога драстично.

      • Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение

        После ще ми стане скучен.
        ако ти се занимава с един фиат браво да му "пипнеш" картата за студен старт, пиши. Нещо подобно е. На бензин след престой до охлаждане до околната температура, не може да се запали. Иска повече гориво. Извинявам се за спама

        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:bravo custom fuel map.jpg Прегледи:0 Размер:153.2 КБ ID:6948048

        Коментар


        • 1. Надали проблема ти е в картата, освен ако някой "тунер" не се е изсрал, което точно на масовка Bravo не виждам защо някой ще тръгне да прави.
          2. Нямам софтуер за това.
          3. Нямам и оригинални флашове за това. Само за 500, Spyder и Freemont.

          Накратко - не съм аз човека.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • neumoren
            neumoren коментира
            Редактиране на коментар
            разбирам, благодаря за отговора

        • Още малко и ще стигна дъното...

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:pcmprog.jpg
Прегледи:591
Размер:317.2 КБ
ID:6948815

          Не че много ми се занимаваше, но някак успях да кача достатъчно неправилен фирмуер за да започне компютъра да се мръщи че не е програмиран.

          Това чудо се отваря доволно трудно.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • trapper
            trapper коментира
            Редактиране на коментар
            "немала си баба работа ... "
            Ама иначе е интересно какви ги вършиш!

          • sparkybg
            sparkybg коментира
            Редактиране на коментар
            Ааа, аз си имам 2 компютъра. Тоя ми е за игра вкъщи. Джипката си върви с другия.

            Не бих посмял да правя това ако нямах резерва.

            В случая се опитвам да налея фирмуер от 2007-ма на компютър от 2009-та. Не ми се получава засега.

        • Нещо, което отдавна направих, но така и не моге да намеря темята, в която съм го документирал, а именно - смяна на крушките на панела на климатика с диоди.

          Оригинално подсветката е заелена. Аз я направих бяла (между неутрално и топло бяло) и никак не съжалявам, дори според мен е по-добре. Използвах изключително ефективни диоди, и тока към тях (съответно и греенето) е толкова малък (3mA) че ще живеят дълго и щастливо до края на живота на джипката.

          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20211030_233957.jpg Прегледи:2 Размер:249.3 КБ ID:6950516

          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20211030_234035.jpg Прегледи:2 Размер:238.6 КБ ID:6950517

          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20211030_234049.jpg Прегледи:2 Размер:249.6 КБ ID:6950518

          И резултата. Пасва си по яркост с останалото, успешно се и димира с всичко останало, не пречи, и е равномерно:

          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20211030_233908.jpg Прегледи:2 Размер:87.8 КБ ID:6950519
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • sparkybg
            sparkybg коментира
            Редактиране на коментар
            Както казах, това е отдавна. Още не беше дошла джипката. На тераното ги правих по същия начин преди това. По интериора всичко е LED, 3000k, CRI90. ,Много приятно се получи и лато сила, и като цвят. Но товя го има и назад в темата.

          • niggaz_nature
            niggaz_nature коментира
            Редактиране на коментар
            От къде може да се намерят насипно само такива диоди . Хареса ми как е станало . Резисторите какви са по характеристики ?

          • sparkybg
            sparkybg коментира
            Редактиране на коментар
            Диодите са 2835, 3030 или 5630 на Edison Opto от Комет. Не помня точно кои от всичките бяха, но всичките стават. Мисля че са 6 волтови. Между тях като в сандвич има и резистор 1206, за да ги крепи по-здраво(крехки са), примерно 10 килоома и нагоре. резисторите са 0.125W, и килоом - това се вижда и от снимките.

            Ако нямаш опит със запояване на дреболийки и съответния поляник, ще ти е трудно. Първо се прави сандвича от 2 диода и резистора между тях, после се запояват видимите на снимката резисторите към него.

            Ако ще го правиш на същото возило, имам направен панел. Пращаш твоя модул, и си го получаваш обратно с моите диодни вътрешности срещи примерно 60лв.

        • Не ми харесва монтажа на светодиодите. Някак не изглежда "аутомотивно" така да висят на изводите на резисторите.
          Требе укрепване...
          Не чета коментари и не отговарям на такива.

          И коментаторите...

          Коментар


          • Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
            Не ми харесва монтажа на светодиодите. Някак не изглежда "аутомотивно" така да висят на изводите на резисторите.
            Требе укрепване...
            Баш добре си седят - кривиш и наместваш докато засветят така, щото всичко да свети равномерно. И е тествано през годините.
            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

            Коментар


            • От доста време бях вдигнал мерника на хидравличното масло. Бях сипал такова на Ravenol, уж покриващо стандарта, но подозирах че в него има нещо спестено. При първо палене след престой почти винаги помпата изцвилваше за кратко или веднага или в рамките на няколко десети от секундата, все едно някъде в системата оставаше въздух. С оригинално масло не помня да имаше това явление. Явно или поемаше някакво количество въздух, който при престой отделяще някъде в системата, или се разпенваще някъде вътрешно със същия краен ефект.

              Отдавна бях купил Febi/SWAG и реших че е крайно време да го употребя.

              С вакуум помпа от казанчето може да се източи около литър, включително с вдигане на крик и лашкане на гумите в двете крайни положения. С откачане на маркуча откъм охладителя и вакуумиране на самия охладител + отново лашкане до двете крайни положения - още половин литър. После сипах половин литър от новото в резервоара и отново източих с лашкане и вакуумиране на охладителя. Излезе си със същия бледо зелен цвят, тоест в системата не беше останало значимо количество. Останалия литър и половина стигнаха точно за напълване на системата до максимум след отново лашкане, а в последващо палене и въртене много пъти на волана от край до край. Още в тоя процес всичко утихна и маслото се избистри (първоначално направи пяна заради въздуха в системата).

              Шум и цвилене при старт повече не се появи. След 30ина километра каране маслото беше спаднало с около 2-3мм, и това беше.

              Или накратко - Ravenol-ът не става, Febi/SWAG става, при това е 3 пъти по-евтино от оригинала, който продават на безсрамната цена от 80лв литъра.

              Има слухове че и ATF+4 става. Това излиза и ако отидете при дилър. Сервизния бюлетин уж бил отменен. Но оригинално масло съгласно тоя бюлетин си се продава. Аз съм пас обаче. Не и при тая цена.

              ПП: Рейка разглобявах, допълнително гледах и още една - не виждам как ще протече от ATF, нито от друго хидравлично масло. Тая рейка се скапва най-вече от корозия. в частите, които се намират под маншоните. И двете, които гледах, имаха язви там. Срамота е - ако бяха хромирани нямаше да сдадат никога. Още повече - би-било разбираемо ако се прдаваха нови, но такива не се продават. Само рециклирани.

              Някаква друга простотия са свършили през годините, за да настояват че не трябва да се ползва ATF. Но по въпроса има само спекулации и градски легенди - нищо конкретно.
              Последно редактирано от sparkybg; 13-03-24, 15:20.
              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

              Коментар


              • sparkybg
                sparkybg коментира
                Редактиране на коментар
                Да, само че със SWAG 99 90 6161, което е същото като Febi 06161. В моя случай беше и с някой и друг лев по-евтино от Febi, ако помня добре.

                Ravonol-ът по спецификации е по-близък до оригинала (като вискозитети например), на живо също изглежда по-гъст от Febi/SWAG. Но просто не става - според мен има спестени противопенни съставки или нещо такова.

                Имам чувството и че сега хидравличния вентилатор на мотора върти по-пъргаво, като го включа през диагностиката. В което има логика, ако старото масло постоянно е било поразбълбукано с въздух.

              • r34c7
                r34c7 коментира
                Редактиране на коментар
                Разликата между двете течности е много голяма, чак са като от различни стандарти. 06161 е с два пъти по-ниски вискозитети от Равенола, изобщо не ме изненадва, че си намерил голяма разлика.

                Загледай се да не вземе да протече рейката заради тънкото масло, въпреки че не вярвам.

              • sparkybg
                sparkybg коментира
                Редактиране на коментар
                На студено (40 градуса - да, но при 100 градуса са 7.2 срещу 6.2.

                Постнал съм таблица тук:
                https://offroad-bulgaria.com/forum/%...27#post6917475

                Вискозитетния индекс на Febi-то е 2 пъти по-голм от тоя на Ravenl-а (и на оригиналното), което с друми прости зачи че много по-малко си мени качествата заради температурата.

                И... имам резервна заводски рециклирана рейка, дето си стои кротко в опаковката и ме чака да я сменя, ако оригиналната сдаде. Затова и си позволявам такива волности. Но съм абсолюно категоричен че 80лв за литър оеигинално масло няма да дам. Yacco ATF X също покрива стандарта и е с вискозитет близък до оригинала.

            • Фебито от зелените шишета ли наля?
              Де си го ползват по дифолт ваг групата?
              Сините силиконови маркучи дето ги продават по туних магазините (защото ги има във всякакви форми и огъвки, а на моята кола са спрени от производство и ще се наложи да се правят) дали ще даянят за захранка на хидравлична помпа?
              Последно редактирано от Никола; 12-03-24, 22:43. Причина: Правопис.....

              Коментар


              • В зелени бутилки е, да. Отговаря на стандарт MS-10838 и това е единствения критерий по който го търсих тогава. Ravenol-a също.

                Нямам никаква идея за маркучите.
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • Никола
                  Никола коментира
                  Редактиране на коментар
                  Благодаря, Спарки.

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X