Обява

Свий
Няма добавени обяви.

"Новото" Grand Cherokee WK на sparkybg

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Още малко rезу(И)лтати:

    1. Версията от 2010-та година не е ОК. Трупа грешки за ниско налягане на маслото (а няма такова) и обучава аномално нисък CVI на 4-ти съединител. Вероятно трябва да се ъпдейтне и EEPROM-а, което в момента все още не мога, но скоро ще мога.
    2. Версията за по-късните от 2009-та (EZH мотор) е ОК и на моя компютър, и на другия (който си дойде с нея). Усеща се доста по-агресивно включване на MDS-а, но не мога да кажа че това води до някаква осезаема икономия. Само на отворен прозорец се чува как работи като ГАЗ-ка. и вибрациите от мотора са малко по-големи.
    3. Ъпдейтнах моя си компютър до последна версия. По отношение на MDS-а си се държи като преди (доста по-ненатрапчиво задействане), няма грешки, няма го дефекта, CVI-то на 4-ти е нормално, и имам чувството и че е с една идея по-икономичен. Оставам на нея засега.
    4. Намалих и малко оборотите при стартиране на двигател с температура над нулата. Оригинално са повишени дори и при чисто загрял двигател - целта е да стоплят по-бързо катализаторите, ама кое е по-екологично, дали стоплени по-бързо катализатори или избълваните заради това допълнително количество газове, за мен е доста спорно, та заложих на това кое е по-полезно за джобът ми. Увеличих и малко времето за включване на първите ламбда сонди (с 2 секунди), и вторите ламбда сонди (с повече секунди - идеята е да се включат като стоплят катализаторите).
    5. Очовечих малко превключването от втора на първа. При баир и нужда от рязко изпреварване трябваше доста да се понамачка педала за да свали - ще видя дали съм го нацелил. Във всичко останало е тестван и вече нямам дразнители по отношение на скоростите.

    До тук - 31 итерации. Вероятно щяха да са доста по-малко, ако се бях разровил за сервизни бюлетини и си бях ъпдейтнал компютъра предварително, а не следварително. Оня ден - смесен разход магистрала-извъградско-планинсо, включително 2 прохода и доволно количество път, по който рядко вдигаш повече от 30 и често си виждаш задния номер по завоите - 15.9/100.

    Предстои смяна на дюзи с такива с 6 отвора, от 2020-та. До преди това са като моите с 4 отвора. Със съответните за тях корекции в таблиците. Кога - ще видим. Дали ще има полза по отношение на икономия - също ще видим. И да има, не вярвам да е съществена, но пък са нови, оригинални, и евтини (двойно по-евтини от тия с 4 отвора, в един и същи магазин), та и дюзи няма да мисля поне в следващите 150-200 000км.
    Последно редактирано от sparkybg; 03-11-23, 12:41.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • Доста добре се забавляваш с играчката. И с Тераното опита, та даже и второ взе, но с Jeep-a явно има още много какво да се пробва
      Нула 8 Седем 8 500 225 Ogi Lazarov
      Nissan Terrano II 2.7TDi '01 (дълга база)
      Opel Campo 3,1 TD '99
      Надпис в каменоломна: "Повече камъни за народа"

      Коментар


      • Първоначално публикуван от ogimaster Преглед на мнение
        Доста добре се забавляваш с играчката. И с Тераното опита, та даже и второ взе, но с Jeep-a явно има още много какво да се пробва
        Тераното беше ръчка и компютъра се тунинговаше с физическа смяна на чипове. Там си позволих само 5-6 итерации. Това мога да си го програмирам всеки ден преди работа, както направих днес например.

        И не Jeep-а му се вижда края вече. После ще ми стане скучен.

        Копам в посока да изтърбуша софтуера на таблото с уредите. Но бавно и полека, че със свободното време никак не ми се получава. Вероятността да стане е малка, но все пак ще проверя тия възможности. Нямам проблем да налея мой софтуер в процесора - тънкостта е да сваля и декомпилирам оригиналния, щото от таблото текат един куп комуникации до къде ли не.

        Някои софтуерни решения, като например да заемеш всичкия графичен дисплей с темепратура и географска посока с огромни букви/цифри, но да не показваш на коя скорост е в момента (физически, не на коя позиция е лоста), нищо че данните си текат по шините, нещо не ме кефи никак. Както и че на всички модели БЕЗ 2009-та не показва кога е включен MDS-а.
        Последно редактирано от sparkybg; 03-11-23, 15:17.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
          ..................
          И не Jeep-а му се вижда края вече. После ще ми стане скучен. ...
          Дааавай в тая посока. Може по-скоро да дойде ред на Р.Ровър.
          ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

          Коментар


          • trapper
            trapper коментира
            Редактиране на коментар
            Проблемът е да запиша съвременни карти на навигатора.

          • sparkybg
            sparkybg коментира
            Редактиране на коментар
            Проблемът се решава чудесно с китаец с Андроид. Едно че Google Maps практически винаги са актуални, и второ че я има и картата на Събин.

            Фирмените навигации са хубаво нещо, докато моделът се продава в магазина, и не изтече гаранцията на последния продаден, ама след това хавата е тотален шит.

          • trapper
            trapper коментира
            Редактиране на коментар
            За колко кинта ще качиш "чудесно" нови карти на вградения ми навигатор (на снимката отдолу)

        • Деди уби коня с лопатата....
          Относно рейнджовете или добро или....
          Имам един спорт 2023 пред очите дето не се кара много...току няма и се осветка...антифриза му намалява незнайно...колата е под 20К км....и струва добра чанта пари...айде няма нужда...
          Няма страшно в умирачката...
          Страшното е да си жив!...

          Коментар


          • trapper
            trapper коментира
            Редактиране на коментар
            Май некой ти е метнал кълначката

        • Първоначално публикуван от slatanic Преглед на мнение
          ...току няма и се осветка...
          Аз очаквах повече грижи с такива неща, предвид "славата" на WJ с жиците и количеството модули, но изключая лигавенето на ABS модула (който е Bosch като на един куп други возила), проблеми практически не е имало, освен когато аз съм разбъзикал нещо. А и модулите са на прилични места чисто физически. Няма компютри по подкалниците, под акумулатора (като на трилитровото дизелово WK) и прочие силно "подходящи" места, което е масово явление. И жиците са по-малко и културно направени - просто всичко е по CAN/LIN шини, и до много модули върви едно захранване, 2 жици на шината, и толкоз. Чиповете на модулите към шината също са читави.

          Нещо повече - при всичките осветквания возилото продължаваше да си върви нормално, а не да забива муцуна и да ми изписва телефона на най-близкия сервиз. Което си е важна характеристика.
          Последно редактирано от sparkybg; 03-11-23, 17:36.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • KingofROAD
            KingofROAD коментира
            Редактиране на коментар
            Авариен режим няма ли? Като му умре някой датчик, да баца по предварително зададени таблици, но с мааалко по-спънати параметри.

          • sparkybg
            sparkybg коментира
            Редактиране на коментар
            Вероятно има, но до момента не е изпадал в такова. Осветкал се е няколко пъти по различни причини - в най-лошия случай се беше сбъгал компютъра заради единия вариант за туниХ на Diablo, друг път заради изключен датчик за температура на входящ въздух, въпросното ниско налягане на маслото, ABS/ARS...блабла - ходих на море със светещи, нито вървеше по-малко, нито харчеше повече.

            В авариен режим изпадаше заради скорости, като го купих. Ама пак не мотора, а скоростите.

            То и 380 коня "с малко по-спънати параметри" не е съвсем тривиално да се усети.

        • За колко кинта ще качиш "чудесно" нови карти на вградения ми навигатор (на снимката отдолу)

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:табло.jpg
Прегледи:777
Размер:104.9 КБ
ID:6942256
          ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

          Коментар


          • Първоначално публикуван от trapper Преглед на мнение
            За колко кинта ще качиш "чудесно" нови карти на вградения ми навигатор (на снимката отдолу)

            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:табло.jpg Прегледи:0 Размер:104.9 КБ ID:6942256
            За николко. Не мога.

            И... ъъъ... горовиш за рейнджове, после ми показваш дисплей на Диско 4. Последно?

            Ето ти решение:
            https://www.carsoundsecurity.com/Wir...-LR4-2009-2012

            ПП: Ето ти и китаец с Андроид:
            Последно редактирано от sparkybg; 04-11-23, 19:11.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • trapper
              trapper коментира
              Редактиране на коментар
              R.Rover sport TdV6, 2008
              а £574.99 цена за карти - никога

            • sparkybg
              sparkybg коментира
              Редактиране на коментар
              Има и за такова (горната снимка обаче си е от LR4 - подвеждаш )

          • И става почти като най-новият....дето 5 минути му търсих от де се гаси тъпият старт стоп първият път....
            Няма страшно в умирачката...
            Страшното е да си жив!...

            Коментар


            • Няма лъжа, няма измама - ето го:

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:RR-1.JPG
Прегледи:759
Размер:1.50 МБ
ID:6942266
              ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

              Коментар


              • И... неусетно мина една година от регистрацията, навъртял съм 19000км откак се търкаля. Безгрижен първи преглед и еко категория 4. Доволен съм като слон.

                На валци се минава безгрижно с гуми, въртящи се в различни посоки, без да се налага да включвам раздатката на неутрал. Вътре се осветква - сервизаджията ме пита как така има подгрев като е бензин , а то циферблата е от дизел и на мястото на TOW/HAUL е реотанчето за подгрева.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • дядо владо
                  дядо владо коментира
                  Редактиране на коментар
                  Ми идвай да черпя ☕

              • Малко развитие:

                1. Биалетката, която модифицирах с тампон вместо шарнирче, изкара 2 месеца и започна да скърца. Явно рамото на щангата е прекалено късо, което заедно с приличния ход на задното окачване води до твърде много въртене.

                2. Напоследък предницата постепенно се разхлопа до степен да започне да ме е шубе да карам. Със съдействие на Дядо Владо, за кой ли път, огледахме и се оказаха тампоните между предната стабилизираща щанга и купето. Mevotech MS25871, според поръчката, които поръчах с надеждата да са гумени. Обаче имам някакъв спомен че слагах тъмно сини полиуретанови на MOOG. Възможно е да са ми заменени ако е нямало MEVOTECH. Та имат нещо като милиметър луфт и понеже са и твърди като камък предницата хлопа все едно всеки момент някое колело ще придобие добствено мнение и ще тръгне на някъде. Временно ще сложа Febest, щото са налични, след което ще търся начин да си набавя оригинални, защото предполагам че Febest-а няма да изкара дълго. Поне се установи че не е нищо опасно и мога да си карам колата спокойно.

                Дано с останалите тампони по предницата не гризна същото дърво. Поне са гумени. Правилото от експлоатацията на Тераното че има само 2 вида тампони - оригинални и всички останали, вероятно ще се потвърди и тук.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • Опита със ZJ показа същото.Афтермаркета се разтопи от разплетената генерация Дъг Торлей.После нови оригинални носачи с гумени тампопони и докато бе в мен проблеми йок.
                  Поли тампона се бе разтекъл от голямата жега под капака на 5.9ката.
                  Та...за съм за орГиналното.
                  От опит.
                  Няма страшно в умирачката...
                  Страшното е да си жив!...

                  Коментар


                  • Да де, ма в Rockauto има само един брой.

                    Ще търся начин... Но другите варианти са или тромави, или скъпи, или и двете.

                    При мен около окачването няма толкоз жежки неща. А и всичко останало е гумено. Само тампончето на задната биалетка, която смених днес при Деди, май е полиуретаново, но беше по-меко. Въпросните тампони на стаби щангата при сегашните температури са си дрЪво.


                    Полиуретанът си не е за случаи, в които чакаш дълготрайност. За смяна през 1-2 състезания става, но всичкия ми досег с такива елементи по окачването еднозначно говорят в тази посока - или скърца, или прави луфтове, или най-често и двете., без да споменаваме увеличени вибрации, шумове (гумен тампон дори с луфт не е в състояние да хлопа така), и намалено плавно поемане на шокови натоварвания. Кривил съм елементи по шасито на едното терано заради такива неща, при ситуации, при които с гумен тамон не се случва нищо драматично. Деформира се, един вид тече, и не си възстсновява формата после.
                    Последно редактирано от sparkybg; 11-12-23, 09:25.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • Търси и тук.На мен тогава ми ги намери майстора на много прилични пари от някой от големите вносители на авточасти при това в наличност и на прекрасна цена.
                      Вярно веднъж ми се е случвало...ама ей го стана...
                      Няма страшно в умирачката...
                      Страшното е да си жив!...

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X