Още малко rезу(И)лтати:
1. Версията от 2010-та година не е ОК. Трупа грешки за ниско налягане на маслото (а няма такова) и обучава аномално нисък CVI на 4-ти съединител. Вероятно трябва да се ъпдейтне и EEPROM-а, което в момента все още не мога, но скоро ще мога.
2. Версията за по-късните от 2009-та (EZH мотор) е ОК и на моя компютър, и на другия (който си дойде с нея). Усеща се доста по-агресивно включване на MDS-а, но не мога да кажа че това води до някаква осезаема икономия. Само на отворен прозорец се чува как работи като ГАЗ-ка.
и вибрациите от мотора са малко по-големи.
3. Ъпдейтнах моя си компютър до последна версия. По отношение на MDS-а си се държи като преди (доста по-ненатрапчиво задействане), няма грешки, няма го дефекта, CVI-то на 4-ти е нормално, и имам чувството и че е с една идея по-икономичен. Оставам на нея засега.
4. Намалих и малко оборотите при стартиране на двигател с температура над нулата. Оригинално са повишени дори и при чисто загрял двигател - целта е да стоплят по-бързо катализаторите, ама кое е по-екологично, дали стоплени по-бързо катализатори или избълваните заради това допълнително количество газове, за мен е доста спорно, та заложих на това кое е по-полезно за джобът ми.
Увеличих и малко времето за включване на първите ламбда сонди (с 2 секунди), и вторите ламбда сонди (с повече секунди - идеята е да се включат като стоплят катализаторите).
5. Очовечих малко превключването от втора на първа. При баир и нужда от рязко изпреварване трябваше доста да се понамачка педала за да свали - ще видя дали съм го нацелил. Във всичко останало е тестван и вече нямам дразнители по отношение на скоростите.
До тук - 31 итерации.
Вероятно щяха да са доста по-малко, ако се бях разровил за сервизни бюлетини и си бях ъпдейтнал компютъра предварително, а не следварително.
Оня ден - смесен разход магистрала-извъградско-планинсо, включително 2 прохода и доволно количество път, по който рядко вдигаш повече от 30 и често си виждаш задния номер по завоите - 15.9/100.
Предстои смяна на дюзи с такива с 6 отвора, от 2020-та. До преди това са като моите с 4 отвора. Със съответните за тях корекции в таблиците. Кога - ще видим. Дали ще има полза по отношение на икономия - също ще видим. И да има, не вярвам да е съществена, но пък са нови, оригинални, и евтини (двойно по-евтини от тия с 4 отвора, в един и същи магазин), та и дюзи няма да мисля поне в следващите 150-200 000км.
1. Версията от 2010-та година не е ОК. Трупа грешки за ниско налягане на маслото (а няма такова) и обучава аномално нисък CVI на 4-ти съединител. Вероятно трябва да се ъпдейтне и EEPROM-а, което в момента все още не мога, но скоро ще мога.
2. Версията за по-късните от 2009-та (EZH мотор) е ОК и на моя компютър, и на другия (който си дойде с нея). Усеща се доста по-агресивно включване на MDS-а, но не мога да кажа че това води до някаква осезаема икономия. Само на отворен прозорец се чува как работи като ГАЗ-ка.

3. Ъпдейтнах моя си компютър до последна версия. По отношение на MDS-а си се държи като преди (доста по-ненатрапчиво задействане), няма грешки, няма го дефекта, CVI-то на 4-ти е нормално, и имам чувството и че е с една идея по-икономичен. Оставам на нея засега.
4. Намалих и малко оборотите при стартиране на двигател с температура над нулата. Оригинално са повишени дори и при чисто загрял двигател - целта е да стоплят по-бързо катализаторите, ама кое е по-екологично, дали стоплени по-бързо катализатори или избълваните заради това допълнително количество газове, за мен е доста спорно, та заложих на това кое е по-полезно за джобът ми.

5. Очовечих малко превключването от втора на първа. При баир и нужда от рязко изпреварване трябваше доста да се понамачка педала за да свали - ще видя дали съм го нацелил. Във всичко останало е тестван и вече нямам дразнители по отношение на скоростите.
До тук - 31 итерации.


Предстои смяна на дюзи с такива с 6 отвора, от 2020-та. До преди това са като моите с 4 отвора. Със съответните за тях корекции в таблиците. Кога - ще видим. Дали ще има полза по отношение на икономия - също ще видим. И да има, не вярвам да е съществена, но пък са нови, оригинални, и евтини (двойно по-евтини от тия с 4 отвора, в един и същи магазин), та и дюзи няма да мисля поне в следващите 150-200 000км.
Коментар