Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Wrangler YJ проект 40"

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Предвиди си по-дебелички тампони за бъмпстопове, че май ще трябват. : ))
    Колеята с фланци ли ше я оправяш?

    Коментар


    • Прасчо качи още някой друг колограм и е готов за разкрасяване със черен мат. Още няколко пъти трябва да го опръскам и след това ще върна капака от неръждавейка. Сега за бояджийските истории е с оригиналния ламаринен капак.

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20210616_173224.jpg
Прегледи:711
Размер:841.7 КБ
ID:6748925Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20210616_173207.jpg
Прегледи:710
Размер:727.1 КБ
ID:6748926Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20210616_172810.jpg
Прегледи:704
Размер:593.6 КБ
ID:6748927Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20210616_153044.jpg
Прегледи:710
Размер:821.8 КБ
ID:6748928

      Следва да скалъпя по рамата планките. После щанги. После койлоувъри.

      И рамата пак ми се пречка.
      Defender 110
      Wrangler YJ на трупчета

      Коментар


      • Кольо
        Кольо коментира
        Редактиране на коментар
        Дебелината няма значение в случая. Има де, но само от 10 м планка не може да се получи устойчивост в напречно положение. А този възел работи доста в напречно положение-от там идва това, че моста не се клати наляво-надясно спрямо рамата. Само на заварките няма да издържи дълго, вярвай ми.
        Ако беше някаква строителна конструкция-щяха да се слагат диагонали, но за толкова малко място няма как, та една цяла планка е идеална.

      • diduan
        diduan коментира
        Редактиране на коментар
        Ще сложа отзад планка👍

      • Кольо
        Кольо коментира
        Редактиране на коментар
        Провери да не опира джойнта в планката, после да не режеш и всичко отначало.

    • Това с опирането го съобразих. Резнах една шина 50х5 и я огънах на две места на абканта. Стана много добре, но не съм правил снимки днес.
      Defender 110
      Wrangler YJ на трупчета

      Коментар


      • Реших да направя нов капак и така си отиде уикенда в рязане и заваряване. Както и да е, тази седмица трябва да позиционирам моста с полипропиленови тръби.

        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:20210621_172840.jpg Прегледи:0 Размер:808.4 КБ ID:6750449
        Defender 110
        Wrangler YJ на трупчета

        Коментар


        • BatGeorgeone
          BatGeorgeone коментира
          Редактиране на коментар
          Важното е да ти носи радост постигнатото, а какво точно и колко точно работа е свършена, няма значение

      • Счупи ми се се едната жигулска стойка и мостът падна. Като гледам какъв тънък алуминий са използвали, направо ме хвана страх и набързо скалъпих две нови стойки от каквито останали боклуци намерих.

        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:20210623_111721.jpg Прегледи:0 Размер:672.3 КБ ID:6751407

        Така, мостът вече е позициониран с пластмасови тръби.

        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:20210625_155648.jpg Прегледи:0 Размер:721.7 КБ ID:6751408

        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:20210625_160412.jpg Прегледи:0 Размер:727.5 КБ ID:6751409

        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:20210625_155503.jpg Прегледи:0 Размер:602.5 КБ ID:6751410

        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:20210625_155542.jpg Прегледи:0 Размер:643.5 КБ ID:6751411
        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:20210625_155737.jpg Прегледи:0 Размер:528.8 КБ ID:6751412

        Трябва да вкоравя планките на доста места и ще гледам общо ако нещо не ми хареса да го оправя, докато е време.

        Само дето се оказа, че няма да ми стигне тръбата за щангите и вероятно през уикенда няма да свърша много работа.


        Defender 110
        Wrangler YJ на трупчета

        Коментар


        • Задният мост вече си е на мястото и окончателно ще изглежда така:

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20210630_162452.jpg
Прегледи:475
Размер:571.4 КБ
ID:6752549

          Вероятно ще зе наложи кулите да влязат в рамата. Още умувам, ама място твърде няма.


          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20210630_162614.jpg
Прегледи:463
Размер:762.5 КБ
ID:6752550

          Тук още няколко снимки без коментар.

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20210630_140226_926.jpg
Прегледи:470
Размер:74.7 КБ
ID:6752551Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20210630_140227_031.jpg
Прегледи:481
Размер:89.2 КБ
ID:6752552Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20210630_123714.jpg
Прегледи:474
Размер:685.5 КБ
ID:6752553Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20210630_110835.jpg
Прегледи:474
Размер:580.9 КБ
ID:6752554
          При всички положения койлоувърите ще влязатв купето. Пак ме чака рязане.
          Defender 110
          Wrangler YJ на трупчета

          Коментар


          • При мен нещата със задния мост ще са много на кантар.
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20210701_162610.jpg
Прегледи:446
Размер:544.9 КБ
ID:6752771 Днес направих набързо две планчици за моста. Вътрешния край на джантата ще стигне до дисковете. От там имам място, колкото гумата да не удря в пружините. При пълен флекс обаче (по груби сметки) гумата ще дойде 10 см навътре. Рамата си заминава. Трябва да вкарам целия койлоувър в нея. После ще мисля как да компенсирам от задната страна. Не ми е жал за рамата, истинската драма е, че ако се наложи да вкарам койлоувърите много навътре в купето, може да пречат на задната седалка. А задната седалка е важна. Ако утре като раздвижа моста се окаже, че седалката може да пострада, местя койлоувърите назад, макар, че не ми се ще, а и ми грознее.

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20210701_182926.jpg
Прегледи:451
Размер:769.4 КБ
ID:6752772
            Defender 110
            Wrangler YJ на трупчета

            Коментар


            • Кольо
              Кольо коментира
              Редактиране на коментар
              За грозното не знам, то си е въпрос на вкус, обаче това, че щели да работят под ъгъл да не те спира. Колкото е по-голям ъгъла-толкова по-мека става пружината, но нали койловърите си имат гайки за натягане на пружините-ще си ги регулираш от там.

            • BatGeorgeone
              BatGeorgeone коментира
              Редактиране на коментар
              Ако сложиш стабилизиращи щанги няма да има (толкова силен) флекс навътре в посока рамата, а целия мост ще се движи.

              Нали знаеш, че ако имаш блокажи, големи флексове не ти трябват

            • diduan
              diduan коментира
              Редактиране на коментар
              Бат Жоре, тук не разбрах какво имаш предвид😀

          • На теория съм съвсем на косъм.

            https://youtube.com/shorts/J3Ago2L2Nqw?feature=share

            На практика не мога да разположа планките на моста достатъчно навън. Но пък гумата не е правоъгъкник, и джантите ще имат около 10мм изнасяне навън. Опитвам се да предвидя каквото мога, за да не режа после, ама накрая ще лъсне истината.

            Така, започнах с кулите. Оказа се, че ако килна койлоувъра назад трябва да отида на поне 20 градуса, за да избягам от седалката. Така, че отпада като вариант. Реших да ги сложа наклонени напред, сега съм на 12 градуса, което ме устройва.

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20210702_155429.jpg
Прегледи:420
Размер:877.9 КБ
ID:6753023

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20210702_155101.jpg
Прегледи:416
Размер:537.3 КБ
ID:6753024Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20210702_155457.jpg
Прегледи:420
Размер:827.2 КБ
ID:6753025


            Defender 110
            Wrangler YJ на трупчета

            Коментар


            • BatGeorgeone
              BatGeorgeone коментира
              Редактиране на коментар
              Супер става, браво!

          • Стабилизиращите щанги принуждават моста да се движи предимно вертикално, ако са откачени всяко колело може да движи моста в по-голяма степен около въображаемата ос/центъра на моста, при това движение колелото и гумата се върти и приближава повече навътре към калника/рамата. Представи си когато вдигаш с крик само едното колело, как моста се завърта по въбражаема ос в радиално движение.

            Ето нагледно с две снимки, където стабилизиращите щанги принуждават повече аксиално движение а ако са откачени има повече радиално, което за теб е проблем както визираш по-горе.

            Следва предимно радиално движение + в зависимост от коя страна ти е напречната щанга, при всяко движение на моста на горе едното колело бива изместено в ляво или дясно, което още повече приближава едното колело до рамата от едната страна, виж движението "l" най-долу, не съм инженер да го обясня с правилните термини съжалявам .

            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:dasdsadsadsa.jpg Прегледи:0 Размер:29.1 КБ ID:6753194

            Описания на двата вида движение на колелата и моста.

            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:BALL+JOINTS+DIAGNOSIS+AND+INSPECTION.jpg Прегледи:0 Размер:75.4 КБ ID:6753195


            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:3-s2.0-B9780750651318500117-f10-19-9780750651318.gif Прегледи:0 Размер:6.4 КБ ID:6753196
            Последно редактирано от BatGeorgeone; 03-07-21, 13:10.
            Бъдете живи и здрави!

            Коментар


            • Моето мнение е, че производителите използват стабилизиращите щанги, за да компенсират за мизерната геометрия на окачванията си и смотаните амортисьори, които използват. Причините за това са разбираеми - пари, използваемост на пространството, пари, казах ли пари?

              Моята цел не е да ограничавам флекса на колата, а да използвам пълния му потенциал. Няма смисъл да слагам амортисьор с ход 14", ако още на 10тия примерно опирам някъде и не мога да го използвам.

              Щеше да е хубаво, ако беше тръбна конструкция, ама не е. Трябва да се съобразявам с много неща и да правя компромиси.
              Defender 110
              Wrangler YJ на трупчета

              Коментар


              • BatGeorgeone
                BatGeorgeone коментира
                Редактиране на коментар
                Аз те разбирам напълно какво казваш, и в момента съм махнал и двете щанги и отпред и отзад и на двата си джипа и на Вранглера и на Черока, НО хора , които в Америка карат много и правят много неща от нулата от известно време са започнали да разсъждават как "суей бар'овете" помагат в повечето НЕекстремни случаи, теорията и детайли не съм запомнил но съм гледал видеота по тия теми.

                Каквото и да си мислиш, след като покараш джипа така или иначе ще донастройваш, тогава ще видиш конкретни неща, защото на теория и на сухо мерене - това е само едната страна на монетата, след каране се вижда истината

            • След теорията идват сухите тестове.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20210703_164325.jpg
Прегледи:385
Размер:834.8 КБ
ID:6753222
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20210703_164210.jpg
Прегледи:375
Размер:929.9 КБ
ID:6753223
              Вероятно ще изместя някак захващането на койлоувъра още малко навън по моста, но иначе изглежда ок. Без вграждане на кулата в рамата нямаше да стане обаче.
              Defender 110
              Wrangler YJ на трупчета

              Коментар


              • BatGeorgeone
                BatGeorgeone коментира
                Редактиране на коментар
                Не се притеснявай, това не можеш да го постигнеш, сложи карданите и ще имаш истинска, почти реална представа за ходовете.

                От твърда тел или някое друго дъсченце си спретни "гуми в реален размер" и тествай отново и ще видиш, че не е толкова зле, такива ходове са непостижими в твоя случай, трябва да видиш реално как стоят нещата.

              • diduan
                diduan коментира
                Редактиране на коментар
                Ще направя каквото трябва тези ходове да са постижими и в реални условия с 40 инчови гуми. Е, малко ще трябва да резна тук таме.😉

              • BatGeorgeone
                BatGeorgeone коментира
                Редактиране на коментар
                Живот и здраве другата седмица трябва да пристигна в родината, драсни на лично къде се намираш, ще мина да пием по бира и да видя на живо звера

            • Браво чудесно е ! Ако завъртиш кулата по часовника да скриеш бъбрека на рамата от ляво , долният линк да е около 90 градуса или по малко спрямо койловъра. Площадката за бъмп стопа трябва да е горе долу където е сега амортисьора , а и без колани няма да се мине . Адмирации за положеният труд !

              Коментар


              • diduan
                diduan коментира
                Редактиране на коментар
                Нямам опит с офроуд окачвания, затова си набавих няколко учебника и по спомен задните амортисьорите трябваше да са наклонени напред и навътре за стабилност. Предните -назад и навътре. Ъгли от 10тина до 15тина градуса са ок. Аз затова монтирах кулите така, че при нормално положение койлоувъра да стои на 12 градуса наклонен напред.

                Страпове, бъмп стопове накрая.

            • Предполагам си се нагледал на видеа и картинки за 4 линковото окачване , Предният долен линк трябва да заключва около 90 градуса ъгъл с койловъра , а самият амортисьор трябва да е максимално вертикален спрямо горното захващане в кулата ( почти на границата с калника ) и ухото на моста Този калкулатор върши работа https://www.crawlpedia.com/4_link_suspension.htm , екселска таблица е . Предполагам , заради максималните ходове си прибрал горният край амортисьора навътре . Играчка е да настроиш линковете да върви без танци на шосе , но пък е забавно извън него .

              Коментар


              • diduan
                diduan коментира
                Редактиране на коментар
                Crawlpedia със сигурност е добра отправна точка, но ако човек искада разбере материята, трябва повече четене. Същото е с всички видеа и подобни, които цитират едни и същи "правила", за да може човек поне горе долу да уцели дизайна.

                Така или иначе няма правилна геометрия, номерът е да работи на моята кола и на мен да ми харесва. Предполагам, че имам някакво мое си влечение към ultra4 колите и трофи камионите (Baja1000). Затова и отправната ми точка е леко наклонени амортисьори - отпред около 8 градуса, отзад 11 градуса. Има доста примери на шампионски коли с по-сериозно наклонени амортисьори, но аз не гоня по-голям ход от 14те инча на амортисьора.

                Благодаря за съветите👍

            • Дано да са били полезни съветите . Не знаех , че идеята е ULTRA 4 клас бъгитата . . Важното е , че имаш желанието да научиш нещо ново . След третата , четвърта еволюция ще е много по добре от началото ! Успех с проекта и не се отказвай , а го завърши !

              Коментар


              • diduan
                diduan коментира
                Редактиране на коментар
                Ако някога имам пари и намеря 3-4 малоумници като мен да се включат бих се хванал да направим една ultra4 кола от нулата. Но пак ще сме далече от шедьоврите, които карат в щатите.

                Вранглера си е преразказ с елементи на разсъждение, демек дискотекаджийка.😁

            • Наложи се да изрежа и гредата, за която беше закачен резервоара, а на нея лежат два тампона за купето. Като гледам на какво прилича, няма да плача за нея.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20210706_102642.jpg
Прегледи:294
Размер:996.7 КБ
ID:6753807
              Кулите са заварени и от двете страни. Остава ми да ги укрепя от вътрешната страна и да направя нещо ново, което да замени изрязания гнилоч.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20210706_102245.jpg
Прегледи:286
Размер:663.6 КБ
ID:6753808
              Така изглржда отвътре.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20210706_102220.jpg
Прегледи:272
Размер:640.2 КБ
ID:6753809 Така изглежда втората страна.

              Днес товаря дефендъра с резачки и косачки, + 700кг камъни и пътувам за Самоков, където ще се отдавам на селска работа през следващите седмица-две.
              Defender 110
              Wrangler YJ на трупчета

              Коментар


              • BatGeorgeone
                BatGeorgeone коментира
                Редактиране на коментар
                Евала, лек път и пусни снимки ако се занимаваш с каменоделство и каменозидарство, това ми е другата слабост на мен

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X