Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Wrangler YJ проект 40"

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    Кольооо, пак разбърка всичко. На него Врангел само му смених кутията с AX-15, че старата умре скоропостижно.. Той си беше тотално грешен от към окачване и управление. Не знам кой го беше правил. На Рейнфорест единия джойнт се откъсна от носача. Оригиналния американски супер дупер с скина от заварката. Половината джонита бяха казанлъжки и нямаше ядове с тях. А зегерката падна преди старта на Нова черна и останахме без предно на старта с гърците. Ама пак ги бихме де.

    По темата. Преди да го пусна този проект по улиците, аз бих направил поне предния мост на пружини. Успех с проекта. Интересно е.
    За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

    Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

    Коментар


    • #47
      Голямата драма с болтовете 1/2-20 х 2 1/4 най-накрая е под контрол и сглобих кингпиновете на шенкела (knuckle), които между другото изглеждат като на джон диъра на комшията😉
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20210217_144552.jpg
Прегледи:911
Размер:579.1 КБ
ID:6710823
      Продължавам да вадя лагерите на главината и шпиндела. Положението е трагично.

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20210217_144530.jpg
Прегледи:887
Размер:393.7 КБ
ID:6710824 Това вляво е лагер, същият като десния. Малко се е поизтъркал😁

      Поръчах си нови лагери и уплътнения за почти 1000 лева. Това включва и нови гайки за шпиндела, само че вместо от форд от шевролет. Просто заключването на форд е монго скапано. Добре, че продадох старите гуми.


      Defender 110
      Wrangler YJ на трупчета

      Коментар


      • diduan
        diduan коментира
        Редактиране на коментар
        Мостът е 79та година, а аз го купих от морга в Берлин. Доволен съм, че поне важните части са ок.

      • BatGeorgeone
        BatGeorgeone коментира
        Редактиране на коментар
        Ясно, добре, стискам палци, и пускай по-често и повече снимки, че ни е много интересно.

      • diduan
        diduan коментира
        Редактиране на коментар
        Този проект ще продължава да се движи бавно ,защото за всичко трябва да чакам. За да затворя предния мост ми трябват лагерите и дискове за спирачките. Шарнирни накрайници съм поръчал вече от Щатите, но не знам кога ще дойдат. Секторната кутия също пътува от Щатите, но и нея я няма още.

    • #48
      Днес свърших малко подготвителна работа - попреместих радиатора нагоре, че ми се пречкаше, за да монтирам секторната кутия. Горе долу вече е ясно къде ще лежи предния мост - на линията на лазера. Грубо е на около 26-27 см пред оригиналната си позиция, но ми се иска да постигна 23-25 см. Ще се опитам да го прибера още малко назад, но за целта ще трябва малко гимнастика...мисля, че някъде бях чел за хебел от гранд чероки, ама ще трябва да се поровя. Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20210226_172210.jpg
Прегледи:809
Размер:350.2 КБ
ID:6713826
      Defender 110
      Wrangler YJ на трупчета

      Коментар


      • Кольо
        Кольо коментира
        Редактиране на коментар
        Не виждам защо са ти още 20 см напред.И при това положение ще е супер.

      • NovemberCharlie
        NovemberCharlie коментира
        Редактиране на коментар
        Шасито може и да не устиска мост толкова напред.

      • diduan
        diduan коментира
        Редактиране на коментар
        Искам моста да отиде 3-5 см зад лазера. Общо да е на 23-25см пред оригиналната позиция. Петък - ден на майстора, всички размери в сантими🍺

    • #49
      Точно на лазера му е мястото, иначе с тези гуми ще стане като Бобкат .
      Toyota Land Cruiser RJ77 , Nissan Patrol TD42, Suzuki Samurai ,Yamaha WR 450F
      New hope garage о886/44-36-5о , о898/48-11-46

      Коментар


      • BatGeorgeone
        BatGeorgeone коментира
        Редактиране на коментар
        @NovemberCharlie

        Добре се притесняваш но не си много уверен къде точно ще са напреженията върху рамата с преместен мост, тежеста върху рамата идва от двигателя и от моста когато дърпа надолу, назад и напред рамата има здравина в излишък, в страни същото, остава на усукване, там рамите се гънат по дизайн, тоест, ако не сложи мостове от виатнамка с гуми 55" няма ядове, или ако има ще са по принципно други причини.

      • NovemberCharlie
        NovemberCharlie коментира
        Редактиране на коментар
        Bat Georgeone, ТМ и Съпромат съм си ги взел с 5 и 6. И по принцип избягвам да казвам, че нещо ще държи само като го гледам. Щото иначе може да се случи това https://www.google.com/search?q=niss...-rev1&prmd=ivn

      • ikristiqn
        ikristiqn коментира
        Редактиране на коментар
        Е това е Wrangler.. не е Nissan.

    • #50
      Днес времето беше идеално да се завра под джипа и да режа по рамата. Лошото е, че има и за утре, а днес изядох бая прахоляк. Предполагам се досещате, защо мъжете живеят по-кратко от жените.

      Иска ми се да не си мерим механиките с тази рама, защото не помня моята механика колко беше, а ако помоля жена ми да ми търси дипломата, защото въс форума си ги мерим, няма да събера много бонус точки. В защита на рамата ще кажа, че със жена ми минаваме на диета, за да нямаме главоболия.

      Освен това е безсмислено да оплакваме рамата, без въобще да знаем къде са точките на закрепване. А и да не забравяме, че милата ми рама 30 години е била окачена на ресори с разстояние между ушите от около метър. При окачване с линкове това разстояние ще е много по-малко, така че може пък и да размисля и да отложа диетата?
      Defender 110
      Wrangler YJ на трупчета

      Коментар


      • Кольо
        Кольо коментира
        Редактиране на коментар
        Споко бе, рамата ще устиска и при новото окачване, тя да не е от пластмаса... Стига да не е някой гнилоч де.
        А окачването с линкове е по-зло за рамата от ресьорното, помисли си защо.

    • #51
      За сега няма да режа рамата повече, предната част е готова. Изглежда, че ще имам сериозни проблеми с предния мост. Трябва да се качи още 130мм нагоре, но нямам място. Ето малко снимки.

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20210228_160137.jpg
Прегледи:738
Размер:459.6 КБ
ID:6714564
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20210228_160205.jpg
Прегледи:730
Размер:350.2 КБ
ID:6714565
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20210228_160255.jpg
Прегледи:719
Размер:367.8 КБ
ID:6714566
      Не, че няма варианти, ама всичките са тегави. Мисля си за няколко неща:

      1. Мостът отива назад 70-80мм
      + лесно
      - в сегашното положение, мостът се пада точно в дупката между радиатора и мотора, което е супер. Ще ми е лесно да прекарам стабилизиращата щанга и има място за ход нагоре. Ако го изместя назад, нещата сериозно започват да куцат.

      2. Всъщност при движение нагоре, проблемът е, че свързващата колелата щанга ще опре в хебела. Мога да я огъна, така че да заобиколи хебела и да имам въпросните 100мм.
      + лесно
      - грозно, отслабвам щангата

      3. Махам боди лифта от 50мм
      + досадно, но лесно
      - остават още 80мм, които трябва да се спечелят по друг начин

      4. Местя секторната кутия нагоре.
      +Ще стане добре, хебелът ще е по-прибран
      - Горе долу имам някакво място, но ще е мъка покрай радиатора. Може да се наложи пак да го местя на някъде.Не е сигурно колко ще спечеля, може би някъде между 50 и 100мм. За сметка на това ще трябва да срежа най-предната напречна тръба на рамата и да я презаваря някъде другаде.

      Преди да взема решение ще си помисля хубаво. Ако някой се сеща нещо друго, може и да имам допълнителна опция.

      Defender 110
      Wrangler YJ на трупчета

      Коментар


      • BatGeorgeone
        BatGeorgeone коментира
        Редактиране на коментар
        Аз бих предпочел опция четири, това по снимките

    • #52
      Пак се наложи да местя радиатора, този път назад. Поокастрих предната решетка и с 300 зора ще мога да разположа там секторната кутия. Ще стане добре, доста нагоре ще мога да я кача и ще се скрие точно зад предната тръба на рамата, без да я режа. Лошото е, че не е само това, а трябва да разположа още куп щанги.

      Засега оставям нещата така и до края на седмицата няма да мога да работя по джипа. Другата седмица трябва да имам шарнирните накрайници и ще мога да преценя по-добре кое от къде ще минава.
      Defender 110
      Wrangler YJ на трупчета

      Коментар


      • Кольо
        Кольо коментира
        Редактиране на коментар
        Ти хубаво качваш кормилната кутия нагоре, но нали знаеш правилото, че кормилната щанга и панхарда трябва да са колкото може по-хоризонтални. И успоредни една на друга.

      • diduan
        diduan коментира
        Редактиране на коментар
        Да, знам...ще видим другата седмица как ще ги наглася. На снимките се вижда колко ниско стои хебела при стандартна позиция на кутията. Аз вдигам кутията, но ще използвам планките, които си направих, за да намаля ъгъла на щангата. От всичко най ми се пречка рамата.

      • Кольо
        Кольо коментира
        Редактиране на коментар
        Отрежи я бе, мамка и тенекия

    • #53
      Те затва сувовете нямат рама, щот се пречка.😂
      Defender 110
      Wrangler YJ на трупчета

      Коментар


      • #54
        Шарнирните накрайници за кормилните щанги са при мен. Използвам 3/4" болт (19мм) и съм готов. Само трябваше да разпробия фабричния конус с 19мм.

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20210310_122221.jpg
Прегледи:520
Размер:434.9 КБ
ID:6719356
        Тук обаче нещата се оплескаха сериозно. Пробивах на бавна скорост с минимално подаване, използвах охладителна течност, първо с 18.5мм, после 19мм и въпреки всичко отворът не беше нито цилиндричен, нито беше 19мм. За капак след като извадих микрометъра се оказа, че хубавият ми 3/4" болт е 1 десета под 19мм. Резултатът беше зловещо хлопане.

        Така от нищо си отворих сума ти работа. Райберовах отвора на 20мм, след това си купих едно парче стомана 40х и си струговах болт с 20мм диаметър за моста и 19мм за шарнирния накрайник. От двете му страни нарязах резба 18х1.5. Плюсът на цялата операция е, че предвидих пресова сглобка там където беше конуса, сега нещата са много много плътни. На 19те мм за шарнира оставих 19мм + няколко стотни, за да е стегнато, но да не се пъна като сменям шарнири. И всичко това за двете страни.

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20210312_155924.jpg
Прегледи:520
Размер:391.9 КБ
ID:6719357

        На мястото си изглежда така

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20210311_182732.jpg
Прегледи:504
Размер:299.0 КБ
ID:6719358
        Утре трябва да наместя моста обратно под джипа и продължавам да умувам от къде да минат всички щанги.
        Defender 110
        Wrangler YJ на трупчета

        Коментар


        • #55
          Наистина ли са много яки тези железа, или снимката лъже?
          Колко милиметра е резбата?
          Има ли желание-има и начин!

          Коментар


          • Кольо
            Кольо коментира
            Редактиране на коментар
            Точно за тази резба питах, ама адаша ме обърка.
            Да, снимката пак лъже, но вече по-малко
            22 мм звучи по-добре от 18, долу-горе би трябвало да е здраво.
            Там материала знае ли се какъв е?

          • diduan
            diduan коментира
            Редактиране на коментар
            4130 хром молибденова стомана.

          • Кольо
            Кольо коментира
            Редактиране на коментар
            Уха...
            десет символа.

        • #56
          Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
          Наистина ли са много яки тези железа, или снимката лъже?
          Колко милиметра е резбата?
          Той си го е написал 18х1,5. Ама има и по-дебели железа. На Тойотата ми резбата на кормилния накрайник е 24мм.
          "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

          Коментар


          • Кольо
            Кольо коментира
            Редактиране на коментар
            Не съм го прочел, моя грешка.
            Явно снимката лъже, на мен ми изглежда поне като 30 мм.
            24 мм наистина е правилен размер като за джип предвиден като за сериозни терени. Тези 18 ми слабеят малко, дано да устискат.

          • Kirilpm
            Kirilpm коментира
            Редактиране на коментар
            По принцип кормилните накрайници и щангио се ползват като бушон при страничен удар.

          • Кольо
            Кольо коментира
            Редактиране на коментар
            Спрете се вече с тези бушони.
            Където има нужда от такова-слага се механизъм който може да си възстанови работоспособността бързо и лесно. Или да приплъзне нещо, да прещрака(има и такива механизми), в краен случай да се скъса калиброван на усилие щифт.

            Обаче основен елемент в кормилната система да се къса заради бушонност-няма такова животно.

        • #57
          Кормилните щанги вероятно ще изглеждат горе-долу така. В момента това е пълна компресия на окачването.

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20210314_122653.jpg
Прегледи:457
Размер:460.5 КБ
ID:6720036
          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20210314_122821.jpg
Прегледи:447
Размер:389.1 КБ
ID:6720037
          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20210314_122713.jpg
Прегледи:466
Размер:481.3 КБ
ID:6720038

          Кормилната кутия е толкова високо вече, че се наложи да поокастря радиаторната решетка.

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20210314_130052_156.jpg
Прегледи:452
Размер:125.4 КБ
ID:6720039
          Defender 110
          Wrangler YJ на трупчета

          Коментар


          • #58
            Не ми харесва щангата дето опира в рамата. Уж пълно свиване, ама ако се джаснеш някъде по-яко-със сигурност ще отдаде още малко, и ще имаш крива щанга.
            Не е голяма трагедия де, и така сме карали, ехееей колко километра, но не е правилно.
            Има ли желание-има и начин!

            Коментар


            • diduan
              diduan коментира
              Редактиране на коментар
              Няма да я оставя да опира. Тук всичко е с пластмасови тръби за парно😁. Мога да огранича движението на щангите за да не опират, ама съм й насъбрал на рамата и май ще изрежа едно джобче да се прибере щангата хубаво. Същото джобче ми се ще да направя и за панхарда. Ще вкоравя рамата от горната страна, за да компенсирам.

            • kalin09
              kalin09 коментира
              Редактиране на коментар
              Мен не ми харесва ,че щангите са хоризонтални чак при пълна компресия на окачването. Би трябвало да е при нормално положение,

            • Кольо
              Кольо коментира
              Редактиране на коментар
              По-добре я вкорави отстрани. От двете страни-с по една планка 3-5 мм, изрязана в подходяща форма и добре заварена.

              В напречна посока на метална конструкция не се заварява, нали знаеш?

          • #59
            Ще измисля нещо за рамата, но общо взето това е положението. Може би имам едни 3-4 см нагоре и вече гумата ще опира в калника, който вече е изрязан на макс. Още може само ако режа и капака, но засега няма. Ъгълът на кормилната щанга и така не е зле. Колата вероятно ще има 10-12 см ход нагоре, останалият ход ще е надолу. При това положение кормилната щанга ще е 5-6 градуса. Ако ползвам хебел от чероки, мога да намаля ъгъла, но това са дреболии. Голямата задача е да прекарам панхарда добре, а място нямам. Работя при пълно компресирано окачване, но като поизмисля нещата ще направя пълно раздвижване.

            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:20210314_123047.jpg Прегледи:0 Размер:452.5 КБ ID:6720145
            Ето го криво ляво панхарда. И радиатора пак ще се мести, накрая ще го сложа в краката на пътника.😁
            Defender 110
            Wrangler YJ на трупчета

            Коментар


            • #60
              От опита ми с мостове от УАЗ-кривата щанга която свързва двата шенкела не дава никакви ядове. Въпреки, че на теория би трябвало да се огъне през вече огънатото място. На практика си работи безгрижно. Вярно, че тръбата е дебелостенна де.

              Та ако това ти свърши работа...
              Има ли желание-има и начин!

              Коментар


              • Кольо
                Кольо коментира
                Редактиране на коментар
                Пак да дам акъл който може би знаеш, ама да си кажа.

                Когато правиш "кулите" за захващане на панхарда, или кормилната кутия-гледай да са колкото може по-къси. Ако са дълги-рамото става голямо и се откъсват лесно.

              • diduan
                diduan коментира
                Редактиране на коментар
                Винаги има нещо, което не знам. Благодаря за коментарите. Дори когато не се съобразявам с нещо, все пак ми минава през главата и претеглям плюсове и минуси.

              • Кольо
                Кольо коментира
                Редактиране на коментар
                Като го сглобиш-ще дадеш едно две кръгчета.
                Може и кълбета

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X