Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Wrangler YJ проект 40"

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    За сега задният мост е готов, така че лесната част мина.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20201204_110523.jpg
Прегледи:1141
Размер:566.5 КБ
ID:6679762
    Днес направих едно интересно замерване. Ето резултата.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20201204_114503.jpg
Прегледи:1124
Размер:279.8 КБ
ID:6679763 Dana 35 фабричния мост на всички вранглери от тази генерация - височина на диференциала около 9,5 см.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20201204_114845.jpg
Прегледи:1113
Размер:250.8 КБ
ID:6679764 GM диференциала - 12,5 см

    Разлика около 3см (1,15"). Аз мислех, че ще е повече. Все пак Dana 35 във фабричен вид може да носи до 31" гуми, докато GM във фабричен вид е ок до 44" гуми (по данни на офроуд библията на Jim Allen).

    Defender 110
    Wrangler YJ на трупчета

    Коментар


    • #32
      Както каза колегата, този форум има отчайваща нужда от такива проекти. Само така, давай и с повече снимки.
      Кара Suzuki Vitara 1,6 8v,а според жената Витарник!

      Коментар


      • #33
        На ресори ли мислиш да остава или ще го преправяш на пружини?Като купих моя XJ,първото което направих е отзад да го направя на пружини.Какъв ти е замисъла в тази насока?
        Yamaha Yz450F
        Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
        Всичко с ''рошави''гуми!

        Коментар


        • diduan
          diduan коментира
          Редактиране на коментар
          Може би клоня към пружини, но все още не съм решил.

      • #34
        Започнах да разглабям предния мост, за да видя какво трябва да се поръчва. Около горния кингпин на късата страна липсва капачката и други дреболии - все пак мостът е от автоморга.

        След като свалих хъба се оказа, че трябва да си направя инструмент, за да развия гайката на шпиндела.

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20201205_140446.jpg
Прегледи:1075
Размер:356.9 КБ
ID:6680025

        С малко блъскане, всичко е разглобено. Утре - другата страна.

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20201205_143707.jpg
Прегледи:1067
Размер:410.4 КБ
ID:6680026
        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20201205_143955.jpg
Прегледи:1082
Размер:539.6 КБ
ID:6680027
        Defender 110
        Wrangler YJ на трупчета

        Коментар


        • #35
          Още като купувах предния мост видях, че ги няма пластмасовите врътки на хъбовете. Оказа се обаче, че тези капачки са спрени от производство и ги няма никъде. От друга страна, мостът е на 42 години, така че това не ме учудва. Има афтърмаркет капачки обаче от алуминий, но са ми прекалено скъпи. Затова реших на този етап да елиминирам отключващата функция на хъба и да го оставя перманентно включен.

          За целта направих нова капачка от 10мм неръждавейка. Тя има необходимата дебелина да държи зъбчатките винаги включени.

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20201207_170512.jpg
Прегледи:1009
Размер:277.0 КБ
ID:6680792
          Defender 110
          Wrangler YJ на трупчета

          Коментар


          • #36
            Днес издялках и другата капачка и за сега нямам повече какво да правя, докато не пристигнат лагери, втулки и уплътнения. Вероятно ще продължа след нова година.
            Defender 110
            Wrangler YJ на трупчета

            Коментар


            • #37
              Колега, адмирации за проекта. Малко късно видях темата, та писах коментари в неадекватно време, ама.....

              Не каза каква е целта на проекта. Ако е самоп да имаш занимавка-може да се получи една купчина с готино направени и добре работещи сами по себе си железа, които обаче в съвкупност не са нищо особено.
              Такъв проект се започва най напред с ясна мисъл какво трябва да се получи в готов вид. Като гледам колебанията ти за окачването-сам не си наясно какво искаш като краен резултат.
              Няма нищо лошо да си играеш и да правиш добри ремонти, но все пак е важно какво се получава накрая, нали...


              Ааа, и имай едно наум-мой познат казва за вранглерите, че на това естественото му състояние е "счупено"
              Има ли желание-има и начин!

              Коментар


              • diduan
                diduan коментира
                Редактиране на коментар
                Целта на проекта е проста - трябва да сложа мостовете под джипа и да го подкарам. Не съм състезател, така че не правя трайъл машина. Просто се забавлявам и си следвам плана в главата. Ходовете ще са максималното, което геометрията ми позволява, но не екстремни. Койлоувъри едва ли ще сложа, тъй като са супер скъпи, но знае ли човек. Дяволът е в детайлите, затова се концентрирам върху дребните неща. С работа ще се нареди и голямата картина. Радвам се, че има колеги, които знаят повече от мен, защото може да забуксувам някъде.😉

              • diduan
                diduan коментира
                Редактиране на коментар
                Само веднъж съм ходил на траял и кебапчетата с бира много ми харесаха. Винаги ми е правило впечатление, че в България джиповете имат много лепенки, значи са много подготвени.😀

              • Кольо
                Кольо коментира
                Редактиране на коментар
                Абе има логика.
                Щом има много лепенки-значи е бил на много състезания.
                А ако не е добре подготвен-няма място там.

            • #38
              Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
              ..... "счупено":
              Колко е видял? Колко е поправил? По мои наблюдения (от къде 12 годи`н) правилното е "счупиХ го"
              0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

              Коментар


              • Кольо
                Кольо коментира
                Редактиране на коментар
                Виждаме ги по състезанията. Там е сериозен тест за издържливостта на машините.
                Последно на Русе имаше един вранглер, доста направен, с бая пари наляти в него.
                Ами първата вечер го натовариха на платформата и си ходиха до Разград за да го ремонтират, на втория ден се върнаха от трасето за да търсят сервиз за да му оправят кормуването(там си е доработка де, излизаше цилиндъра на фул хидрото), и после гръмнаха двигател, та на втория ден го качиха на платформата.

                Не, че и на други джипове не се случва(особено при мен), но така и така няма много вранглери по състезанията.
                На RFC balkans 2015 един много направен вранглер(Таргата го прави) изкара до втората зона. По думите на Таргата-заради някаква скапана зегерка която струва няколко цента. Не я били сложили нещо, оригинално...

              • BatGeorgeone
                BatGeorgeone коментира
                Редактиране на коментар
                На Колето приятеля е прав, чупливи са Вранглерите, така ги правят от завода, и Бугатитата са така, и Макларъна.

                Понеже не ги карат много много и не се мяркат често по улицитте както ВАГ групата и АЗЛКто, явно са много чупливи.

                А който не е имал Вранглер, само той ... си купува други коли.*



                *Руси е изключение, той е заразен с Тойошимото вирус )

            • #39
              Има и такива, които знаят много по-малко от теб и въпреки това тихоо се възхищават от това, което правиш и събират смелост да тръгнат по твоите стъпки.
              Следя с интерес и събирам смелост...
              +1 фен

              Коментар


              • #40
                Понеже нямам какво да човъркам в момента, реших да правя измервания и да си планирам нататък работата. Още не знам колко ход ще ми позволи геометрията, но на добра цена мога да си намеря амортисьори с ход до 14". Вероятно това ще ми е лимита. Някой може ли да сподели какви са ходовете на траял машините примерно за референция?
                Defender 110
                Wrangler YJ на трупчета

                Коментар


              • #41
                Днес цял ден се трепя с тежки железа. Двата моста, ресори и амортисьори заминават другата седмица за Германия, а аз имам неочаквано добър бюджет за моя проект.

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20210115_170232.jpg
Прегледи:881
Размер:296.2 КБ
ID:6695652

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20210115_170209.jpg
Прегледи:870
Размер:319.0 КБ
ID:6695653
                Следваща стъпка да сваля резервоара. Чудя се има ли нещо, което трябва да направя, за да не се запаля като режа и заварявам по рамата?


                Defender 110
                Wrangler YJ на трупчета

                Коментар


                • #42
                  Първоначално публикуван от diduan Преглед на мнение
                  Чудя се има ли нещо, което трябва да направя, за да не се запаля като режа и заварявам по рамата?
                  Да спреш да мислиш за това, и просто да си вършиш работата.
                  Ако те е страх толкова-един пожарогасител наблизо е сигурна застраховка.
                  Има ли желание-има и начин!

                  Коментар


                  • diduan
                    diduan коментира
                    Редактиране на коментар
                    Ок, действам😀

                • #43
                  Окончателно съм готов с бояджийските работи (за сега) и чакам една седмица да съхнат.

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20210122_171220.jpg
Прегледи:772
Размер:314.0 КБ
ID:6698726 Всички лагери, втулки и други дреболии пристигнаха и мога да започна да сглобявам скоро.

                  Днес свалих старите кинг пинове, като за целта си купих 2м шестостен 24мм, фрезовах го до 7/8" и го огънах на 90 градуса (почти).

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20210122_160925.jpg
Прегледи:770
Размер:407.8 КБ
ID:6698727

                  Едната страна се разви с не много дърпане. Другата обаче - не.

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20210122_161337.jpg
Прегледи:770
Размер:304.9 КБ
ID:6698728

                  Използвах целия си запас от неприлични думи, за да разхлабя резбата😀, после всичко се нареди.

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20210122_165317.jpg
Прегледи:768
Размер:199.1 КБ
ID:6698729

                  Събота и неделя - патешки лов.
                  Defender 110
                  Wrangler YJ на трупчета

                  Коментар


                  • BatGeorgeone
                    BatGeorgeone коментира
                    Редактиране на коментар
                    Браво колега, тия наще американски Уазки не им ли покажеш електрожений не вдяват от дума, и аз така ги лекувам.

                    Супер действаш, само така и пускай по-често повечко снимки да ни мотивираш.

                • #44
                  Направих си една планка, за да изнеса кормилните щанги (ако това им е името) нагоре. Там където ще лежат шарнирните накрайници е фрезовано на 8 градуса, за да лежат хоризонрално. Трябва да направя и за другата страна.

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20210208_175746.jpg
Прегледи:637
Размер:323.2 КБ
ID:6706265

                  За сега не мога да правя друго, защото чакам "новата" ми секторна кутия. Без нея не мога да позиционирам предния мост.

                  Парите ми от продажбата на мостове и ресори вече са достъпни и това накланя проекта към:
                  1. Окачване с линкове - ресори вече нямам
                  2. Койлоувъри

                  Всичко с времето си. За сега - толкова.
                  Defender 110
                  Wrangler YJ на трупчета

                  Коментар


                  • #45
                    Планките не са перфектни, но са готови. За съжаление заради 8 болта, които още не са дошли, не мога да продължа.

                    Долна страна.
                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20210211_162125.jpg
Прегледи:538
Размер:280.4 КБ
ID:6707720
                    Горна страна.
                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20210211_164646.jpg
Прегледи:558
Размер:330.5 КБ
ID:6707721


                    Defender 110
                    Wrangler YJ на трупчета

                    Коментар


                    • BatGeorgeone
                      BatGeorgeone коментира
                      Редактиране на коментар
                      Браво, само така.

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X