Обява

Свий
Няма добавени обяви.

НОВ Jeep Grand Cherokee 3.0L Diesel 184 KW (250 PS) 2017г.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: НОВ Jeep Grand Cherokee 3.0L Diesel 184 KW (250 PS) 2017г.

    Кинекс, другия път като ходиш на Северния полюс ме вземи и мен!
    Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

    Коментар


    • #47
      От: НОВ Jeep Grand Cherokee 3.0L Diesel 184 KW (250 PS) 2017г.

      На минус 27 в Хърватска Вебастото ми запали без проблеми,камиона!Отделен е въпроса че успя да загрее горната полвина на кабината,па аз легнАх в долната част та оставих и маторя да работи и вътрешната циркулация та успях да си направя 11 часовата почивка...
      Jeep Grand Cherokee 4.7 WJ V8
      0888854582
      Дизел втора употреба за лична - НЕ!!!!
      Китайска поговорка "Не ти пожелавам да живееш в интересни времена" басси!!!

      Коментар


      • #48
        От: НОВ Jeep Grand Cherokee 3.0L Diesel 184 KW (250 PS) 2017г.

        Първоначално публикуван от rusev Преглед на мнение
        Кинекс, другия път като ходиш на Северния полюс ме вземи и мен!
        Ще.... ! Ти от кога стана куфар?

        Коментар


        • #49
          От: НОВ Jeep Grand Cherokee 3.0L Diesel 184 KW (250 PS) 2017г.

          Хм... Северни полюси и т.н... Добре, ама тук сме България...
          Относно студа доста сме коментирали с Иван, и съм му споделял следният личен опит с конкретната машинка:
          Палил съм я на около -18-20С и по нищо не усетих, че е толкова студено (освен по закъсалите автомобили по пътя към София)... Щатното масло - мерцедески стандарт 5W30 (не 40, поне за моят модел, но за Иван пуснаха TSB да е 5W40)... Карал съм я до около -24С - безпроблемно и без по нещо да се усети температурата (бях с обикновена нафта в случая)...
          Купето загрява много бързо - 1кВт електрически нагревател към въздуха, отопляемите седалки и волан създават поносим комфорт почти веднага (неговата като че ли подгрява седалките по-бавно, поне по обясненията)...
          Двигателя на празен ход и включен климатроник от около -10С загрява с темпо около 1С/7сек... Кутията загрява почти със същото темпо..
          Общо взето - не съм имал абсолютно никакви драми със студа... Машинката има и ел-подгрев на филтрите.. И ел-подкачване на нафтата...
          Зареждам зимата понякога Алпин дизел при очакване на много ниски температури, но общо взето карам предимно с обикновена нафта от големи бензиностанции (гледам руснаците при -25С са имали проблеми с по-странен шум при стартиране на дизелака, че и понякога чек-енджин, но общо взето - пали от раз дори и при такива условия.
          Посипвам си главата с пепел, че въпреки ОГРОМНОТО съдействие от страна на колега от форума, все още не съм отишъл да ми препрограмират компа за да се активира щатното дистанционно стартиране на автомобила - това също би спомогнало за комфорта...
          Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
          Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

          Коментар


          • #50
            От: НОВ Jeep Grand Cherokee 3.0L Diesel 184 KW (250 PS) 2017г.

            Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
            Ще.... ! Ти от кога стана куфар?
            Ще дойда с някоя Тойота за да не съм ви в тежест.
            Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

            Коментар


            • #51
              От: НОВ Jeep Grand Cherokee 3.0L Diesel 184 KW (250 PS) 2017г.

              Колеги, аз също съм се замислял за печка, но: 1. Само Вебасто предлагат такава, 2. Еберспехер не предлагат, защото моделът на автомобила ми е нов и все още не са разработили точно за него подходяща такава. Обаждах се в централата им в Ерланген и говорих с един технически грамотен човек и той ми каза, точно това, засега ще трябва да почакам. Относно ВЕБАСТО - цената му е между 2.400 и 3.000 Евро с монтажа, което за мен е абсурд. Като добавим,че трябва да карам после колата поне толкова време,колкото предварително е ползвана печката като време и предвид това,което Жоро ми е разказал (седалките ми ги оправиха, след като ходих специално за това в представителството до фирмата ни), хич не смятам да влагам такива пари. Вариантът с елемента, ако беше инсталиран предварително, със закупуването на кабела ми за 40 Евро и един траф 2КВт от 220 на 110 В за 60 Евро (който успях слава Богу да върна и да си взема парите) щеяе да ми излезе 100 Евро. Говорих с един електричар специалист само по колите,който е в сайта на ЕБЕРСПЕХЕР с адрес до нас и той предложи още един вариант: продават се в ебей специални комплекти електрически с нагревател и помпа на 220В, отрязва се парче от тръбата на големия кръг и се снажда, дори и гаранцията ми не пада. Цената му е към 250 Евро и още 80 евро за монтаж, но засега реших че съм пас. Понеже тук зимата е много мека ще си карам без това решение и ще му мисля, като се преселя в БГ.
              Жоро, що се отнася до това със смяната на ключа, аз намерих в youtube едно клипче, на което едни пичове в Австралия с ключове (поне привидно като нашите) монтират една електроника към запалването, препрограмират ключа и колата пали дистанционно с 3 поредни натискания на бутона за отваряне на колата. В Aвстралия комплетктчето струваше май към 300 долара (трябва да се провери на сайта им,който го има в клипа). Ето линк към видеото: https://youtu.be/gnOxffR5EXg . Дано съм бил полезен.
              Последно редактирано от ivaningbg; 27-07-18, 09:36.
              JEEP Grand Cherokee WK2; 184kW (250 PS), 2017 г.
              Тел: +359 887 847261

              Коментар


              • #52
                От: НОВ Jeep Grand Cherokee 3.0L Diesel 184 KW (250 PS) 2017г.

                Все пак, колата ти е доста нова и скъпа, на тоя фон цената на Вебасто не е висока(а и спрямо стандарта, без да искам ти правя сметка на доходите, мисля че едва ли ще ти е проблем).
                Отделно, инвестицията си остава и при продажба на вторичния пазар, тая екстра често се изплаща поне наполовина.
                От друга страна, може да провериш и в България колко ще ти струва монтаж на същата печка, от официален представител на Вебасто. Все пак у нас труда е доста по-евтин, та може и да има сериозна разлика в общата цена с монтажа, а гаранцията си е същата.
                Остава и въпроса, защо в кола от такъв клас, печката не е в серииното оборудване, поне като доотоплител, ако не за самостоятелен предварителен подгрев. Ясно, че го компенсират с електрическо отопление на салона, но като че ли това решение е по-скоро за спестяване на себестойност. Още повече пък, и при липсващия нагревател в двигателя, хептен излагация.

                Въпреки всичко, ако колата си пали(с читава нафта) до минус 30, и имаш и дистанционно палене, плюс ел. подгряване на всичко, и ел. доотоплител на въздуха за купето, едва ли ще ти липсва печка на територията на България, та било то и в планината(рекорда е минус 38, преди 70 години в Трън).
                Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                Коментар


                • #53
                  От: НОВ Jeep Grand Cherokee 3.0L Diesel 184 KW (250 PS) 2017г.

                  В моторният отсек няма достатъчно удобно място за печка... Единственото място, на което съм виждал да слагат е пред двигателя над електрическата помпа на хидроусилвателя - място, което поне на мен не ми хареса Но дори и руснаците не са впечатлени от предимството на печката - предпочитат дистанционното палене (става чрез софтуерна модификация, и нови 'пълни' дистанционни, ако не ти се пипа сегашното дистанционно - то няма запоено микропревключвателче на дадения бутон)... Имай предвид, че например щатските комплекти, дето ги продават за тази работа не са съвместими с нашите (различна честота)... А и разликата между 'ОЕМ' и домашното решение е малко увеличеният обсег на ОЕМ (блокът има изкарана допълнителна антенка)...
                  За електрическа печка в МАЛКИЯТ (а не големият) кръг - става... Предполагам ще излезе за смешни пари ако го направиш с един байпас/помпичка за печка и някакво мизерно нагревателче...

                  Но както говорихме - първо пробвай дали ще ти е комфортно в щатното положение... Защото и аз се бях засилил към печки и т.н. зимата, обаче като видях колко бързо загрява машинката - и се отказах от модификации..

                  Цецо, няма доотоплител защото наистина загрява доста бързо (учуди ме - все пак е голяма маса желязо с доста течности и то дизел).. Явно като го натовари нагревателя и 'меленето' на маслото в кутията - загрява бързо (май ми показва разход около 5л/час на празен ход като е студена).
                  За минута ти е размразило стъклото дори и при -10С, и температурата вътре в купето вече е над 0С.... Ако тръгнеш в него момент - за около 3-4 минути е ДВГ достигнал нормална температура, парното 'бичи' на макс и вече ти е направило комфортен въздух, а не само контактните повърхности - седалка и волан...
                  Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                  Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                  Коментар


                  • #54
                    От: НОВ Jeep Grand Cherokee 3.0L Diesel 184 KW (250 PS) 2017г.

                    Цецо, разбирам ти мисълта, но да ги давам тия пари за нещо, за което като ефект мога да похарча 100 Ешро само си е чиста загуба, и то при положение,че съм се вслушал в опита на Жоро преди това. Инъче действително, като бчх при ВЕБАСТО Хамбург ми казаха, че е скъпичко (не само заради труда) заради допълнителни тръби и маркучи за да се монтира зад предния шофьорски фар в калника, защото само там имало място. Аз звънях и в София на представители на ЕБЕРСПЕХЕР (преди да разбера,че не е възможно да има решение за моя модел), обаче от там един баща и син ми казаха,че ще струва към 1500 лева само и че нямало проблеми. Явно тия двамата в София нищо не разбират и само гледат да вземат някой лев.
                    Затова реших да не бързам, ако почне да ми замръжва задникът в Родопите ще му търся решението, но и аз лично съм сякаш повече като че ли фен на дистанционното палене. Надщвам се да сте видели клпчето,което сложих и сякаш не е голяма философията, стига тия момчета от Австралия да могат да доставят до Европа. Въпрос на пратка за 20-30 долара и 19% ДДС.
                    JEEP Grand Cherokee WK2; 184kW (250 PS), 2017 г.
                    Тел: +359 887 847261

                    Коментар


                    • #55
                      От: НОВ Jeep Grand Cherokee 3.0L Diesel 184 KW (250 PS) 2017г.

                      Правилно си решил да не бързаш според мен.

                      Но само принципно още няколко неща...
                      Не се обзалагай, че тия в България нищо не разбират, може просто да имат предвид някакъв начин на монтаж и свързване, все пак щом в Германия от Ебершпахер не предлагат въобще нищо за твоя модел. В смисъл, не е невъзможно, "топлата вода" за твоя модел за фирмата Ебершпахер, да я открият в България(имам някои конкретни примери, но в друга област - монтажа на хладилни компресори за хладилни надстройки в товарни автомобили).
                      Отделно, имаш и представител на Вебасто, Рея МП, които също може да питаш информативно.

                      Съвсем друг въпрос е, че дистанционното палене, и печката, макар и до някакви студове да не се различават като комфорт за теб, имат различни предимства и недостатъци за самия двигател(предвид, че колата е нова, и студовете у нас не са чести, на практика не е от значение, но поне теоретично).
                      Все пак, едно е да пали, дори и дистанционно, на минус 25 без печка, и друго при същата околна температура, печката да го е загряла до 20-30 градуса над нулата. В единия случай, малко нещо нафтата да е с по-ниско цетаново число, да е изгоряла някоя свещ, и/или акумулатора да е на края на живота си, и паленето ще е доста под въпрос. Докато при загрят антифриз, тия неща ще повлияят доста по-малко.
                      От друга страна, печката си е още един възел(и не евтин) с потенциални неизправности, а и необходимостта от нея не е изяснена още от опит. Затова мисля, че си прав първо да минеш и без нея, пък ако е толкова зор, винаги може да се монтира.
                      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                      Коментар


                      • #56
                        От: НОВ Jeep Grand Cherokee 3.0L Diesel 184 KW (250 PS) 2017г.

                        Лично за мен по-правилното решение е да се използва щатната система за дистанционно палене... Практически джипа си я има, като само е деактивирана софтуерно...
                        За съжаление поради сегашната ситуация не мога да довърша процедурата за да съм 100% сигурен в пътя (трябва да платя на Балканстар да се включи машината към дилърски WiTech, с което ще се качат промените в отговарящ за тази цел модул, направени на щатския сървър от способен колега)...
                        И разбира се - да запоя бутонче на платката на ключа, което е елементарна процедура (кутията позволява без никакви модификации само с монтажа на правилното бутонче да се оперира с него)...
                        С това би трябвало оригиналното дистанционно да е активирано...
                        Преимуществата на оригиналното са :
                        1. Следи акумулатор и ниво на гориво - не позволява опити за дистанционен старт ако нещо не е ОК.
                        2. Автоматично изключва автомобила след 20 минути и не позволява повече от два старта
                        3. Запазва цялата функционалност на алармената система, осигурявайки сигурност. При австралийците имам известни съмнения относно този аспект...

                        Относно студеният старт - разбира се Цецо е прав - паленето на топъл двигател винаги е по-добре от паленето на студен такъв... Обаче поне според екстремните руски тестващи - има и страничен ефект. Например двигателя си мисли, че около него е +20-30С, обаче като му влезе въздух -30С и се шашка и не може да запали, защото е подготвил смес за топъл въздух и трупа грешки и т.н,...
                        Относно монтажа на печка в София - печката не е никаква философия. Мисля, че са ти дали достоверна информация - ако се наведеш над двигателя виждаш единственото по-свободно място в моторния отсек - точно там където ти казвах - пред двигателя долу над хидропомпата от шофьорската страна... Ама там минават и едни дебели шлангове за хидравликата и едни по-дебели кабели за помпата... А топло, огън, масло и по-силови тоци на едно място не са ми любимата комбинация
                        Последно редактирано от slowtraveler; 27-07-18, 14:28.
                        Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                        Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                        Коментар


                        • #57
                          От: НОВ Jeep Grand Cherokee 3.0L Diesel 184 KW (250 PS) 2017г.

                          Не искам да влизам в спорове с Жоро, но съм чел, че за първи тестови автомобили Волво ХЦ 90Д5 експлоатирани със и без печка, която се задейства при завеждане на двигателя експлоатирани в едни и същи метео условия и начин на експлоатация екземплярите с печка за процеса от старта на до пълно загряване на двг харчели с 25% по-малко гориво и като ги разглобили имали по-малко износване.
                          А още повече би помогнал дизелов подгревател, който се пали 5-10 мин преди двигателя.
                          Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                          "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                          Коментар


                          • #58
                            От: НОВ Jeep Grand Cherokee 3.0L Diesel 184 KW (250 PS) 2017г.

                            Моето скромно мнение е че печката и допълнителните подгреви са за хора без гараж
                            Гаража е Но 1 преди всичко останало.


                            Land Rover Discovery II, V8 4.0
                            VW Golf VI variant
                            Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."

                            Коментар


                            • #59
                              От: НОВ Jeep Grand Cherokee 3.0L Diesel 184 KW (250 PS) 2017г.

                              Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
                              Относно студеният старт - разбира се Цецо е прав - паленето на топъл двигател винаги е по-добре от паленето на студен такъв... Обаче поне според екстремните руски тестващи - има и страничен ефект. Например двигателя си мисли, че около него е +20-30С, обаче като му влезе въздух -30С и се шашка и не може да запали, защото е подготвил смес за топъл въздух и трупа грешки и т.н,...
                              Тука малко фолклор ми се виждат тия твърдения. Все пак двигателя си мери и температура на въздуха, освен на охлаждащата течност.
                              Освен това, няма голяма разлика, дали печка е подгряла антифриза до 20-30 градуса над нулата, или двигателят е изстинал до същата температура, след като е работил при някаква по-висока.
                              Да, по-старите няма да си пуснат подгревните свещи, вероятно и доста от новите, но това не пречи. Въздуха е малко по-плътен при ниски температури, респективно налягането при сгъстяване малко се увеличава, заради което и температурите в края на такта "сгъстяване", не са съществено по-ниски заради по-студеният с 30 градуса всмукван въздух. Когато обаче и целият двигател е с температура минус 30 градуса, топлообменът през стените на горивната камера съществено намалява температурата в края на такта сгъстяване, и условията са много по-неблагоприятни за самозапалване на впръскваното гориво.
                              Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                              Коментар


                              • #60
                                От: НОВ Jeep Grand Cherokee 3.0L Diesel 184 KW (250 PS) 2017г.

                                И да си имаш гараж пак е хубаво да има печка . В гаража може да е плюс 30 ама излезеш ли навън зимата си все минус. Тези съвременни дизели с високо КПД много по бавно влизат в топлинен режим, когато ги връткаш в града на ниски обороти. Имаш печка и паднат температурите под 5 градуса автоматиката сработва пали си печката и на двигателя му е добре и на шофьора му е кеф хем вътре топло , хем двигателя пъргав , разхода на гориво и масло в нормите. Изпитано на собствен гръб.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X