Обява

Свий
Няма добавени обяви.

НОВ Jeep Grand Cherokee 3.0L Diesel 184 KW (250 PS) 2017г.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Здравейте отново,колеги.Бих искал да внеса малко свежа (за някои може би ненужна) информация относно отворената от мен преди 8 години тема тук. Вече съм с навъртяни 174.000 км и за тези,които твърдят,че двигателят ми бил ненадежден,искам да дам следните пояснения: Двигателят ми е в перфектно състояние!!! Много хора ми се обаждат по телефона и искат разяснение относно слуховете,които някои бензинджии разпространяват, на които бих искал да дам малко информация и успокоение. Всичко зависи от това,как се поддържа техниката и дали тя се поддържа спрямо документацията на производителя. Нека обърна внимание основно на маслата,които ползвам. То е само едно: АМСОЙЛ с визкозитет 5В-40 и спецификация по Крайслер: MS-10902.Допълнително винаги слагам в горивото добавката на Бардаал в отношение 1:1000. На прима виста доколкото се сещам към момента трима производители предлагат точно това масло: Амсойл,Селения и Равенол.Много е вероятно и други производители да го предлагат,не оспорвам този факт.Аз лично избягвам европейските производители,защото зелените фашисти ги задължават да използват в готовите си продукти до 30% стари масла смесени с добавки. Американските производители нямат такова условие,затова съм се насочил към Амсойл. Селения доколкото знам е дъщерна фирма на Петронас Малайзия. Защо слагам масло в вискозитет 5В-40?Защото през 2015г. от производителя излезе сървисен бюлетин (модификация),която задължаваше всички дилърства по света да преминат при обслужването на автомобилите от 5В-30 на 5В-40 (малко по-гъсто масло). Аз към този момент бях все още в гаранция и при облужването ми залепиха на капачката на маслото в дилърството една овална лепенка с написан новия визкозитет.Ако някой от вас изявява желание да види снимана тази лепенка,нека се обърне към мен и ще му пратя снимка.
    Другото,което правя по отношение на маслото е,че го сменям на 7500,а не на 20.000 км. Тези които масово се оплакват (не казвам всички) от нашия двигател в по-големия процент от случаите са попаднали на "италианка",на която не се знае,кога и колко често са сменяни маслата.Разбира се,има и развалени двигатели в Германия и съм виждал такива.Не правя реклама на двигателя,нито искам да убеждавам някого да се ориентира към него,само искам да внеса пояснения. На всеки от вас ще обръщам достатъчно внимание по телефона,след като ме контактира с максимална точност на фактологията,с която разполагам към момента. Желая на всеки безаварийни километри независимо от това,какъв двигател има и накъде е тръгнал.
    JEEP Grand Cherokee WK2; 184kW (250 PS), 2017 г.
    Тел: +359 887 847261

    Коментар


    • td120
      td120 коментира
      Редактиране на коментар
      А за Gen3 Ecodiesel (2020г.-) сега препоръчват ...SAE 5w-40 по MS-12991 -това за оборудвани с DPF двигатели (което изуми много хора,защото това са си mid/full-SAPS "евро" масла.Абе странни хора тия от крайслер) :

      https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/20...18515-9999.pdf

      Самият бюлетин хвърля в потрес всеки по-грамотен собственик.

      Хубавото е,че са се отказали изобщо да пробутват нещо по-рядко от 40-ка. Той и моторът бил доста преработен от италианците,де.

      Те ся наскоро от GM и един осмак се опитваха да "лекуват" с по-гъсто масло ,че нещо не им са се получили нещата с изработката(уж там само в определен период били пострадавшите,ама знае ли се...) ,а нисковискозните масла,предписвани от GM, съвсем били дооцапали работата.Та потребителят "скочи" от 0w-20 на 0w-40 (шок,шатание и велика драма ! ).

  • Заинтригува ме с това "зелените фашисти ги задължават да използват в готовите си продукти до 30% стари масла смесени с добавки. "И понеже карам МЛа си с ТИТАН 5W30,а Петронас са спонсор ма Мерцедес а и казват ,че в тубите с масло марка Мерцедес,пълнежа е Петронас(някой казват,че еТитан)се замислям да не го карам с Петронас,но трябва да намеря официален дилър ,за да е възможно по "оригинално" и истинско.
    ML W 164cdi

    Коментар


    • td120
      td120 коментира
      Редактиране на коментар
      Petronas имат или ползват 11 блендиращи предприятия по света, 4 от тях са в Аврупската кошара (Белгия,Испания и две -в Италия) . Няма никакво значение каква производа ползва в двигателя си потребителят,стига продуктът да отговаря на предписания стандарт.

      Тъй например MB (и който и да е,де) могат да имат един доставчик за завода...друг - за слепродажбена и сервизна употреба...съвсем различни доставчици по разните континенти и пр. За тежкотоварната гама-пак други...и пр. Някога можеше да се види кой е доставчикът и кой точно аджеба е широкодостъпният иначе продукт,който дилърът се опитва да пробута на ненавистни цени,но вече е все по-трудно.

  • Колега просто по бар кода се ориентирай,къде е производството. Петронас са принципно Малайзийска фирма и бибтрябвало да не се подчиняват на зелените в Европа,тъй като не го и произвеждат в Европа.
    JEEP Grand Cherokee WK2; 184kW (250 PS), 2017 г.
    Тел: +359 887 847261

    Коментар


    • Относно последния коментар на колегата td120: не съм казал нищо по отношение,кой производител,каква политика на дистрибуция има. Казах само,че произведениете масла в Европа трябва да съдържат задължително 30% старо и присадки.Такова задължение извън Европа няма! Това е причината,поради която аз лично съм се ориентирал към американските масла. А какво е станало с третата генерация на Еко дизела от 2020г мен не ме интересува,тъй като не експлоатирам такъв автомобил и това не е моя тема тук.
      JEEP Grand Cherokee WK2; 184kW (250 PS), 2017 г.
      Тел: +359 887 847261

      Коментар


      • td120(пък и който е наясно) - Една и съща марка предлага масла с визкозитет 5W30 по стандарти C1, C2, C3, C4 както и с нарпис "RC", като само последното изрично отговаря на MS-6395, което е "интересното" за моя двигател (а вероятно и за тези от настоящата тема, поне до някъде).

        За C-тата, поне доколкото разборам, при наличие на класически обикновен катализатор, могат да се ползват всичките, като общо взето цифрата указва минималния вискозитет при екстрамни условия (150 градуса, 1000000s-1). В тоя смисъл, ако изключим че C3 е "mid-SAPS", a C4 е "low-SAPS", a HTHS вискозитета им е еднакъв, има ли някакъв смисъл да се ползва C4 спрямо C3?

        Понеже е малко двуяко - C4 няма минимална норма на фосфор, тоест могат да се слагат повече форфор-съдържащи добавки, от друга страна се предполага че в C3 може да има повече сяра, което не знам добре ли е или зле.

        RC доколкото разбирам клони като нещо като C1 - с по-нисък HTHS вискозитет е, което иде да рече че от тая гледна точка е по-добре да се ползва C3 вместо RC. Някакви съображения за това?
        Последно редактирано от sparkybg; 11-08-25, 11:50.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • sparkybg
          sparkybg коментира
          Редактиране на коментар
          По спецификация съм с 5W20 MS-6395. И да, знам че тоя стандарт не е нищо особено, но само "RC" версията на въпросното масло го покрива изрично, което е и API SN RC.

          Отдавна си карам возилото с AMSOIL Signature 0W30, което не е за Европа и т.н. Катализатора е "простейший", доколкото ми е известно, колата е бензинка EURO 4, но и във версията и за EURO 5 че предполагам и EURO 6, катализаторите са същите - то не е с диртектно впръскване, та извращения като бензинов DPF и разни химии няма. С въпросното колата не мрънка за грешно масло и т.н, брои се навсякъде за изключително читаво масло и т.н.

          Въпросния AMSOIL обаче е с HTHS 3.07, по стандарт ASTM D5481, а например Motul 8100 X-CLEAN+ EFE е с HTHS 3.5, но по стандарт ASTM D4741. AMSOIL-а е с вискозитете индекс 173, MOTUL-а със 190. И започвам да се чудя, нали..... Въпросния MOTUL покрива MS11106, за което данни не намирам с какво точно е в повече от МС6395.

          и те-така...

        • td120
          td120 коментира
          Редактиране на коментар
          AZO код?
          https://amsoilcontent.com/ams/lit/da...tins/g2880.pdf

          При HT/HS и кин.вискозитет няма разлика при резултата при разните тестови процедури (евро CEC--,щатската ASTM Dxx и пр. Фирмените спецификации допускат употребата и на двата-или повече- и "очакват" един и същи резултат).
          При други показатели обаче (TBN или TAN например) между процедурите има различни резултати .
          Демек,Amsoil AZO и след D4741 пак би показал същото.

          Няма такова нещо като API Sx "RC" (ред.-"имало"!) .Ако става въпрос за маслото на Бардал или Амсойл,това е "художествено творчество" от тяхна страна ("resource conserving") . Както и фирмените одобрения за Bardahl 5w30 RC са фантазни ,но те са си го казали честно и почтено "This product offers the following performance level" (а не че ги има официално).

          https://english.bardahl.fr/getmedia/...021_en_tds.pdf


          Signature series имат ,доколкото си спомням, по-добри бази от другите серии и мин% подобрители на вискозитета, с този "стартов" показател 3.09 и след предълъг интервал AZO ще бъде много над изисквания за xw-20 (2.6cP min.)...едва ли ще падне под 2.9cP даже. Те поне могат си позволят да не подновяват/търсят официални фирмени одобрения-живият живот ги е доказал.
          Сега готвели нова рецептура за SS, сигурно до края на годината ще е по дилърите.

          Забележи,че и двете линии (SS на Амсойл и XTEC на Бардал) нямат официална сертификация на API . Бардал нямат даже подходящата класификация по SAE (затуй и "5w30" слято на етикета,както се и очаква...и без "SAE"). Това е нормално (допустимо е)-има там разни други странности по програмите за лицензиране .

          https://engineoil.api.org/Directory/EolcsSearch


          P.S Имало официална API Sx "RC". Блажено съм ги проспал ...

          https://www.infineuminsight.com/medi...ne_5-28-24.pdf
          Последно редактирано от td120; 12-08-25, 02:05.

        • sparkybg
          sparkybg коментира
          Редактиране на коментар
          Да, AZO код.

          Художественото творчество с "RC" не е само при Bardahl - и при няколко други марки се мъдри.

          И пак гледах МС6395 - него поне го има из мрежата. Сравнително скромно и вече дърто, тоест спира да ми е ориентир. C3/C4 май са по-добри по всичко.

          Човърка ме да пробвам 0W40 (AZF), обаче предполагам че компютъра ще се размрънка. А таблиците/параметрите за това ги няма никъде мапнати. Мога да го излъжа през таблицата за четене на датчика че налягането е по-ниско, ама не е ОК това.
          Последно редактирано от sparkybg; 12-08-25, 11:45.

      • Може би няма да се размрънка,ако пробваш с такова с близка реология.

        AZO -SS 0w-30
        EOT и AEL - "euro"
        ALM - SS - 5w-20
        AZF -SS 0w-40

        https://amsoilcontent.com/ams/lit/da...tins/g2880.pdf

        https://amsoilcontent.com/ams/lit/da...tins/g3395.pdf







        Toй при какви параметри почваше да се "тревожи" ? Май някъде в твоята тема беше споменато. AZO (0w-30) e баш по средата м/у ALM (5w-20) и AEL (5w-30) в целия диапазон от 50 до 100гр...ама пък може и да е достатъчно да се "размрънка". С 0w-40 работата съвсем тегава изглежда...кой знае...

        MS-6395 = ILSAC GF-5 + полеви тест с таксиджийска банда по улиците на Вегас ...пияни моми и прочее.
        "Chrysler vehicles for 100000 miles in taxicabs in Las Vagas over two summers and one winter" . Разглабят замерват там ,какво има да замерват...

        ms-11106 e ~ MB 229.51/.52 ACEA C3 ...много приблизително.



        Виж прикачените за повече информация по разните спецификации и пр. Най-новият наръчник е от 2020г. за съжаление.



        Прикачени файлове

        Коментар


        • sparkybg
          sparkybg коментира
          Редактиране на коментар
          Аз съм с помпа от Hellcat, която е с по-голям дебит. С нея почти натрупва "неправилно масло". Следи налягането при различни температури и обороти и нещо смята там с разни статистики. "Почти натрупването" се свежда до факта че като четеш грешки я дава тая с "test not complete", и то само от време на време, но никога не се стига до test complete, съответно никога няма светещи лампи и мрънкания. Сега понеже съм сменил и основни и биелни лагери и налягането се вдигна още малко, може и да се размрънка по-чевръсто, ама аз съм изключил точно тая проверка.

          Оставени са проверките за VVT и MDS системите - там си е отделна губерния и там никога не е мрънкало, но и не съм сипвал нищо по-гъсто от 30.

          Никои от тия таблици не са мапнати от никой и няма как да направя сравнение например с 6.4, който си е с 0W40/5W40 по заводски спецификации, а MDS-а (цялата система соленоиди-повдигачи-кобилици-клапани) и VVT-то (то е едно колело с радиално бутало вътре, упавлявано с пропорционален соленоид) е еднаква, даже като парт номера.

      • Първоначално публикуван от ivaningbg Преглед на мнение
        Здравейте отново,колеги.Бих искал да внеса малко свежа (за някои може би ненужна) информация относно отворената от мен преди 8 години тема тук. Вече съм с навъртяни 174.000 км и за тези,които твърдят,че двигателят ми бил ненадежден,искам да дам следните пояснения: Двигателят ми е в перфектно състояние!!! Много хора ми се обаждат по телефона и искат разяснение относно слуховете,които някои бензинджии разпространяват, на които бих искал да дам малко информация и успокоение. Всичко зависи от това,как се поддържа техниката и дали тя се поддържа спрямо документацията на производителя. Нека обърна внимание основно на маслата,които ползвам. То е само едно: АМСОЙЛ с визкозитет 5В-40 и спецификация по Крайслер: MS-10902.Допълнително винаги слагам в горивото добавката на Бардаал в отношение 1:1000. На прима виста доколкото се сещам към момента трима производители предлагат точно това масло: Амсойл,Селения и Равенол.Много е вероятно и други производители да го предлагат,не оспорвам този факт.Аз лично избягвам европейските производители,защото зелените фашисти ги задължават да използват в готовите си продукти до 30% стари масла смесени с добавки. Американските производители нямат такова условие,затова съм се насочил към Амсойл. Селения доколкото знам е дъщерна фирма на Петронас Малайзия. Защо слагам масло в вискозитет 5В-40?Защото през 2015г. от производителя излезе сървисен бюлетин (модификация),която задължаваше всички дилърства по света да преминат при обслужването на автомобилите от 5В-30 на 5В-40 (малко по-гъсто масло). Аз към този момент бях все още в гаранция и при облужването ми залепиха на капачката на маслото в дилърството една овална лепенка с написан новия визкозитет.Ако някой от вас изявява желание да види снимана тази лепенка,нека се обърне към мен и ще му пратя снимка.
        Другото,което правя по отношение на маслото е,че го сменям на 7500,а не на 20.000 км. Тези които масово се оплакват (не казвам всички) от нашия двигател в по-големия процент от случаите са попаднали на "италианка",на която не се знае,кога и колко често са сменяни маслата.Разбира се,има и развалени двигатели в Германия и съм виждал такива.Не правя реклама на двигателя,нито искам да убеждавам някого да се ориентира към него,само искам да внеса пояснения. На всеки от вас ще обръщам достатъчно внимание по телефона,след като ме контактира с максимална точност на фактологията,с която разполагам към момента. Желая на всеки безаварийни километри независимо от това,какъв двигател има и накъде е тръгнал.
        Един от най-добрите ми приятели има Дизел вече 6та година, поддържа го адекватно смени на масла до 7000км. или 12месеца, и до ден днешен няма никакви проблеми,все още работи както като го взе на под 50 000км., вярно взе го на много малко километри, но пък има умрели дизели и на под 50 000км., което според мен значи че отново опира до поддръжката и маслото... За справка в Бургас преди 6години не знаеха къде са му филтрите на дизела... )))
        Mercedes-Benz - M-class (W164) - ML 550 (388 Hp) 2008
        Mercedes-Benz - Е-class (W211) - 4matic (224 Hp) 2008

        Коментар


        • Първоначално публикуван от CITIZEN Преглед на мнение

          Един от най-добрите ми приятели има Дизел вече 6та година, поддържа го адекватно смени на масла до 7000км. или 12месеца, и до ден днешен няма никакви проблеми,все още работи както като го взе на под 50 000км., вярно взе го на много малко километри, но пък има умрели дизели и на под 50 000км., което според мен значи че отново опира до поддръжката и маслото... За справка в Бургас преди 6години не знаеха къде са му филтрите на дизела... )))
          Когато някой е мундарин (писюрин по родопски) към автомобиа си,може и 20.000км да не изкара (преувеличавам). Аз моите горивни филтри ги сменям на 30.000км и двата едновременно и досега не съм имал проблеми.Зареждам вече над 100.000 км само на една и съща бензиностанция (основно там),за която знам,че слагат добавките на Бардаал в горивото и не съм се притеснявал никога. Нещо повече-управителят на бензиностанцията си купи същия автомобил като моя, двигателят му беше заминал (дошъл от Италия) и го оправи. Сега се радва много на колата си и го поддържа,както аз моя.Забелязвам последно време,че масово се махат ДПФ филтрите и се шунтират ЕГР-ите на колите,което неминуемо води до по-малък разход на гориво,но ако на ниво правителство или транспортно министерство или това на Околната среда се вземе решение да не се замерва повече димността,а азотните окиси, тогава освен скъпо ще стане мазало,тъй като махайки ДПФ-а се налага и препрограмиране на софтуера на ЕКУ-то. И ако не е запаметена някъде предварително старата карта преди инсталирането на новата....оле мале. Аз моя ДПФ не съм го пипал,за 174.000 км никога не ми се е налагало да правя регенрация ня място и да не гася мотора. Средно регенерациите ми са на по 500км,а когато ходя до Германия на средно 900км.С Ад Блу системата си засега също нямам проблеми,знам само ,че ако не се кара дълго колата и започва да се появява проблем с тази система. Оказва се,че от кристализирането на тая химия по върха на дюзичката системата пищи,че няма течност за работата на мотора и лекът е много прост:Сваля се дюзичката и се държи в гореща вода докато кристалите се разтворят.Мой приятел докато се оправи и разбере,какво става маса пари хвърли, даже в Силвърстар Варна не могли да му помогнат.
          JEEP Grand Cherokee WK2; 184kW (250 PS), 2017 г.
          Тел: +359 887 847261

          Коментар

          Активност за темата

          Свий

          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

          Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

          Зареждам...
          X