Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Стягане на Фероза

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    До: Стягане на Фероза

    Погледнах в книжката. Не се застопорява. Докарваш само до белезите. Явно така са изчислени че да не мърда. Като сложиш новия, пак гледаш за съвпадение на белезите, както са по книга.

    Като сложиш новия, стегни и навърти няколко оборота на коляновия вал, за да се намести. После достегни. След 1000км можеш да го провериш дали не се поразхлабил, и го достегни ако е нужно. Ама мисля че няма да е нужно.

    Не знам защо, ама имах някакъв спомен че моя го застопорявах, ама явно се бъркам сякой друг сменен от мен ремък.

    Обикновено ако има нещо за застопоряване, на ролката и на блока/главата има нужните дупки. Аз обикновено използвам бургия с подходящ размер. Обаче в книжката не виждам да се застопорява. Извинявай че съм те подвел.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • #47
      До: Стягане на Фероза

      Разгледах процедурата в книжката. Не изглежда сложно, дадени са всички белези и усилия. Какъв е принципът на работа на обтегача? До колкото видях има пружинка. Сам ли натяга ремъка, колкото е необходимо? След като ремъка е опънат и се стегне гайката на обтегача това застопорява ли го?

      sparkybg много ти благодаря за информацията, бързите и точни отговори
      Аз не вярвам в чудеса!
      Разчитам на тях!

      Коментар


      • #48
        До: Стягане на Фероза

        Аз си го понапънах. Пружинката според мен не е достатъчна. В книжката е описано колко луфт при натискане трябва да има.

        Аз понапънах толката с някаква щангичка, без да прекалявам, и я стегнах. После превъртях 4 оборота на коляновия вал, отвих, пак напънах леко, и пак стегнах. От тогава не съм я пипал, и проблеми няма.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • #49
          До: Стягане на Фероза

          Добре ми говореше брат ми да докарам мотора в мазето, ама на, кой да слуша В събота ще мога да започна са събирам нещата. Ще разгледам добре как с сглобен в момента, мисля, че ролката е натегната повече от предвиденото с пружината. За това и повдигнах този въпрос.
          Аз не вярвам в чудеса!
          Разчитам на тях!

          Коментар


          • #50
            До: Стягане на Фероза

            Спарки, аз съм решил да сменям ремъка и дори съм го купил заедно с ролката, ама ми се струва, че много неща трябва да се свалят, за да стигнеш до капака му. Ти имаш ли на волана хидравлика и ако имаш налага ли се сваляне и на шайбата за хидравликата?

            Коментар


            • #51
              До: Стягане на Фероза

              Имам хидравлика, ама не помня какво точно свалях. Свалят се всички ремъци, и мисля че се сваляше шайбата на коляновия вал - тая за другите ремъци. За ангренажния си седи. Те май бяха хваната една към друга с няколко болта.

              Не мога да кажа дали се сваляше тая на хидравличната помпа, но мисля че по-скоро не. Тя е далече и встрани, така че е по-малко вероятно да пречи на нещо.

              Иначе аз свалих и радиатора, и перката с виското. Да ми е по-лесно. Като се свали радиатора отпред всичко се вижда екстра.

              Общо взето свалих всичко, което ми пречеше да виждам, да отворя капака на ангренажния ремък, и да махна и сложа новия. Като махнеш радиатора, сам ще прецениш кое трябва да махнеш. Обаче за да махнеш радиатора безгрижно, грябва да отвиеш виско муфата от водната помпа. Мисля че бяха 4 болта 6-ица, с глава 10-ка.

              Абе сравнително лесна е цялата процедура. Не се изисква някакви по-специални умения и инструменти. То аз и нямам кой-знае какви инструменти. Едно прилично гедоре върши идеална работа.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • #52
                До: Стягане на Фероза

                Днез започнах да събирам колата. Повозихме се малко на мотокар за да види мотора дневна светлина и борбата започна.
                Успешно подмених ангренажният ремък. Всичко стана точно както пише по книгата. Ремъкът легна като у дома си. Повъртях на ръка мотора, спи.

                След това се заех да извадя счупеният лагер от коляновия вал. Завахих внимателно за черупката на лагера парче от траба. След това за трабава заварих гайка. Навивайки болт в гайката лагера излезе. Започнах да меря новия.От страната на коляновият вал всичко изглежда добре, но опашката на скоростите не влиза... Мерих краят на опашката - 15мм е, а отвора на лагерчето е 12. Прерових ръководството, не намерих описани размерите на опашката.

                Моля ако някой има разглобена Фероза в момента да премери колко е диаметъра на опашката на скоростите преди шлиците.

                Има нещо гнило в цялата рабора с това лагерче. Успях да намеря парчетата от предишното дълбоко заровени в мизерията в камбаната на скоростната кутия. Премерих ги, размерът е бил същият. Вероятно това е причината да е счупено, незнам.

                Малко снимки.
                Прикачени файлове
                Аз не вярвам в чудеса!
                Разчитам на тях!

                Коментар


                • #53
                  До: Стягане на Фероза

                  При мен имаше някаква пластмасова втулка там. Мисля че между вътрешната черупка на лагера, и опашката на скоростите. Даже мислех че е само тя, пък то се оказва че и лагер има.
                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • #54
                    До: Стягане на Фероза

                    Днес като гледах цялостната картинка видях следното:
                    - входният вал "стърчи" с около 13мм извън камбаната на скоростите, няма къде да ходи освен да влезе в коляновият вал
                    - диаметъра на входният вал е с около 3 мм повече от диаметъра на отвора в лагера

                    Не видях да има и следа от пластмасова втулка. Какво представлява като форма?
                    Аз не вярвам в чудеса!
                    Разчитам на тях!

                    Коментар


                    • #55
                      До: Стягане на Фероза

                      Втулка. Обикновена. Пласмасова ли, найлонова ли, де да знам. Мойта беше в прилично състование.

                      Обаче не помня размера. Изобщо не и обърнах внимание, понеже разглобих скоростите, и се разхвърчаха разни джунджурии, и бързах всичко да сглобя, че баща ми оставаше без МПС.

                      А сега трябва пак да я свалям. Шуми мамка и. Има гнусен лагер някъде. Даже вече свири лекичко. Подозирам нещо от раздатката тоя път, защото свири на всикчки скорости, свири и с отпуснат съединител, и с натиснат, и на неутрална. Още не е страшно, ама ми е неприятно. А като отварях скоростната кутия, всичко изглеждаше в перфектно състояние. Обаче заради бързането така и не отварях раздатка, а май е баш там. И сигурно е шибания изходен лагер към задния кардан.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • #56
                        До: Стягане на Фероза

                        До колкото гледах и мерих днес то за тази втулка не вижда мдруго място освен да се пъха в коляновият вал зад лагерчето. Там ли седи?
                        Аз не вярвам в чудеса!
                        Разчитам на тях!

                        Коментар


                        • #57
                          До: Стягане на Фероза

                          Премерих вала - 29 мм е дължината на, частта след шлиците, диаметър 15 мм. Около 13 мм излизат извън камбаната на скоростната кутия.
                          Аз не вярвам в чудеса!
                          Разчитам на тях!

                          Коментар


                          • #58
                            До: Стягане на Фероза

                            Днес питах и баща ми за всеки скучай. Пластмасовата втулка е в дупката на маховика, в която влиза опашката на скоростите. Какво обаче има зад нея - не знам. Явно лагер. Може би са я сложили, за да задържа смазката там. Знам ли?
                            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                            Коментар


                            • #59
                              До: Стягане на Фероза

                              Моята до скоро беше разглобена там но преди седмица я сглобих. Лаера го записах обаче. Модела му е 6002. Пасваше идеално. То и на стария си личи същата маркировка /стария не беше разбит но реших да го сменя/. Не помня колко е като вътрешен диаметър но по номера може да се ориентираш. Стария е в гаража, мога да го погледна.

                              http://www.dobikar.com/index.php?pag...id=26&vmcchk=1
                              Последно редактирано от Deian_g; 30-06-08, 09:45.

                              Коментар


                              • #60
                                До: Стягане на Фероза

                                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                                Днес питах и баща ми за всеки скучай. Пластмасовата втулка е в дупката на маховика, в която влиза опашката на скоростите. Какво обаче има зад нея - не знам. Явно лагер. Може би са я сложили, за да задържа смазката там. Знам ли?
                                С това уби всичко детско в мен... Няма и следа от втулка. Дали има някой колега с разглобена фероза в момента? Най-лестно ще е ако мога да погледна и на друга за да търся 10-те разлики.

                                Вчера минавах по бул. Хр. Ботев. Мернах магазин на части втора ръка, "директен внос от Япония". Решетките са сини. Не съобразих да погледна телефона и адреса. Знаете ли нещо за този магазин?
                                Аз не вярвам в чудеса!
                                Разчитам на тях!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X