Обява

Свий
Няма добавени обяви.

как да повдигна чероки

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Здравейте, колеги.
    За сега не намирам по-подходяща тема за това и пиша в тази.
    Интересува ме какво ще ми коства повдигането на Grand Cherokee 1997 посредством така наречения "сиромашки лифт" - подложки 5 см. на амортисьорите. Ще е проблем ли за окачването и съответно дали ще е необходимо в такъв случай да се преправя нещо там ?
    Освен това ще е необходимо ли удължаване на самите амортисьори, както и необходима ли е някаква интервенция по бъмп-стопове. /Четох някъде мнение за това, че е необходимо - на колегата "Kinex" /
    Джипа е ежедневен автомобил и няма да се използва за офроуд, а най-много за леки разходки.
    Не съм компетентен технически и бих се радвал на съвет от съфорумници и съмишленици.
    Идеята ми като цяло е Jeep- а леко да се повдигне и да бъдат поставени фланци около 40 мм.
    Поздрави!

    Коментар


    • Първоначално публикуван от И. Бочев Преглед на мнение
      ...
      Джипа е ежедневен автомобил и няма да се използва за офроуд, а най-много за леки разходки.
      ...
      Идеята ми като цяло е Jeep- а леко да се повдигне и да бъдат поставени фланци около 40 мм.
      !
      E като няма да се ползва за офроуд за чий ще го правиш този лифт?!?

      Единственият смисъл от лифта е да се вкарат по-големи гуми. Такова предвижда ли се?

      П.П. Подложки се слагат не на амортисьорите, а на пружините
      Ние не сме неутрални!

      Коментар


      • Впрочем да, моя грешка! Имах предвид на пружините.
        Исках да сложа фланци, за да подобря визията му и да повиша стабилността му при наклон. Което пък от своя страна помислих, че предполага и подложки на пружините, за да не смачкам някой калник при евентуална артикулация.
        Няма да се ползва за сериозен офроуд. Въпреки това съм от планински регион и по черните пътища за разходка винаги може да изникне нещо непредвидено, а и зимата често си натрупва значителна покривка.
        За момента не се предвиждат по-големи гуми, но това остава опция за в бъдеще с размер 31-ци.

        Коментар


        • Без по-голям размер гуми, лифтът е тотална безсмислица от гледна точка на проходимост. Най-ниската точка са ти диференциалите и те си остават там, където са сега.

          Единствено можеш да придадеш някаква илюзия за "тунингован" джип като "за пред кафето", макар че и това ме съмнява да постигнеш.

          Безсмислено упражнение, влошаващо пътното поведение на колата.
          Ние не сме неутрални!

          Коментар


          • Добре, а в случай, че все пак реша да го направя,
            какви са допълнителните процедури освен поставянето на самите подложки ?

            Коментар


            • Първоначално публикуван от И. Бочев Преглед на мнение
              Впрочем да, моя грешка! Имах предвид на пружините.
              Исках да сложа фланци, за да подобря визията му и да повиша стабилността му при наклон. Което пък от своя страна помислих, че предполага и подложки на пружините, за да не смачкам някой калник при евентуална артикулация.
              Няма да се ползва за сериозен офроуд. Въпреки това съм от планински регион и по черните пътища за разходка винаги може да изникне нещо непредвидено, а и зимата често си натрупва значителна покривка.
              За момента не се предвиждат по-големи гуми, но това остава опция за в бъдеще с размер 31-ци.
              визията след 2,5" лифт и 29" гуми ще е като моя - смех

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:image_41561.jpg
Прегледи:156
Размер:96.3 КБ
ID:6825258


              ето ти цялата тема, ако ти се чете
              ________________________________________________
              Subaru OUTBACK 2,5
              Hyundai TUCSON 2.0

              Коментар


              • Благодаря, колега, изчетох темата.
                В крайна сметка не беше ли доволен от резултата ? Струва ми се, че добре се е получило. Все пак не се е гонил някакъв зверски тунинг и лифт.
                П.С. Някой може ли да ми поясни, че съм малко тъп каква е точно ролята на бъмпстоповете, и с какви трябва да се подменят при лифт 2.5 инча ?

                Коментар


                • IvanIvanovi
                  IvanIvanovi коментира
                  Редактиране на коментар
                  доволен бях, но ако сега трябва да го правя, щях да сложа подложки, а не да давам маса пари за марково окачване.
                  освен пружини и амове, нищо друго не съм сменял, а - сложих фланци

              • Да, това е и моята идея. Подложки + фланци.
                Но разбрах, че освен подложки трябва да се удължат амовете и бъмстоповете.
                Опитвам се да намеря някъде такива готови планки за удължаване, но не намирам...

                Коментар


                • Тук може да видиш какво съм правил сиромашки преди години -> https://offroad-bulgaria.com/forum/%...B7%D0%B0%D0%B4

                  Тва по-горе е за да видиш, че може и с боя от пръдня, и нито ми пречеше на асвалта нито в гората, дори напротив.

                  Т.н. лифт ако е 3-4 до към 5 см е полезен и безвреден, но си има изискване за нови компоненти или сръчни ръце и телоподаващо, на първо четене:

                  Ще ти омалеят биелетките и на предната и на задната стабилизираща щанга, или нови или малко ТНТМ е изискването.
                  Ще ти окъсеят амортесьорите, тук малко повече ТНТМ се изисква или алтернативни други амортесьори.
                  Спирачни маркучета отзад, а може би и отпред, трудно се лекува с ТНТМ, изисква си нови удължени маркучи за да няма неприятни изненади след някое разкрачване на мостовете.
                  Т.н. бъмп стопове, и с ТНТМ става но и нови да вземеш не са скъпи нито редки. Ако не сложиш коригирани бъмп стопове рискуваш да строшиш амортесьор и/или пружина ако си каскадьор
                  Подложки под пружините или други пружини по-твърди и/или по-дълги.
                  Ще се наложи малко да пипнеш/регулираш кормилната уредба защото ще ти се кривне волана след лифта, безплатно е, изисква две дъски, ролетка и малко канап
                  Ако прекалиш с лифта, ще се наложи да пипаш и напречните щанги, това не е много лесно и евтино, иска си специлни планки или сръчни ръце и инструменти.

                  Над 2,5 инча лифта е нещо много различно и там с пръдница не става, защото се променят почти всички компоненти от окачването + много по-големи гуми изискват промяна в предавателните числа на дифовете, не, че няма сиромаси дето карат с оригиналните дифове но...

                  Аз какво бих направил, вземам едни подложки от гума или полиуретан има готови десетки видове на пазара, бих взел нещо като 1-1.5 инча отпред и около 1.5 инча от зад, аз карам от години без стабилизиращи шанги но е опасно ако си каскадьор, аз съм свикнал щото карам така от близо 15 години на всичките си джипове. Едни подложки от магазина при мен са под 100-200 кинта. И за час два работа имаш лифтнат джип и може да сложиш малко по-големи гуми.
                  Бъдете живи и здрави!

                  Коментар


                  • Първоначално публикуван от BatGeorgeone Преглед на мнение
                    Тук може да видиш какво съм правил сиромашки преди години -> https://offroad-bulgaria.com/forum/%...B7%D0%B0%D0%B4

                    Тва по-горе е за да видиш, че може и с боя от пръдня, и нито ми пречеше на асвалта нито в гората, дори напротив.

                    Т.н. лифт ако е 3-4 до към 5 см е полезен и безвреден, но си има изискване за нови компоненти или сръчни ръце и телоподаващо, на първо четене:

                    Ще ти омалеят биелетките и на предната и на задната стабилизираща щанга, или нови или малко ТНТМ е изискването.
                    Ще ти окъсеят амортесьорите, тук малко повече ТНТМ се изисква или алтернативни други амортесьори.
                    Спирачни маркучета отзад, а може би и отпред, трудно се лекува с ТНТМ, изисква си нови удължени маркучи за да няма неприятни изненади след някое разкрачване на мостовете.
                    Т.н. бъмп стопове, и с ТНТМ става но и нови да вземеш не са скъпи нито редки. Ако не сложиш коригирани бъмп стопове рискуваш да строшиш амортесьор и/или пружина ако си каскадьор
                    Подложки под пружините или други пружини по-твърди и/или по-дълги.
                    Ще се наложи малко да пипнеш/регулираш кормилната уредба защото ще ти се кривне волана след лифта, безплатно е, изисква две дъски, ролетка и малко канап
                    Ако прекалиш с лифта, ще се наложи да пипаш и напречните щанги, това не е много лесно и евтино, иска си специлни планки или сръчни ръце и инструменти.

                    Над 2,5 инча лифта е нещо много различно и там с пръдница не става, защото се променят почти всички компоненти от окачването + много по-големи гуми изискват промяна в предавателните числа на дифовете, не, че няма сиромаси дето карат с оригиналните дифове но...

                    Аз какво бих направил, вземам едни подложки от гума или полиуретан има готови десетки видове на пазара, бих взел нещо като 1-1.5 инча отпред и около 1.5 инча от зад, аз карам от години без стабилизиращи шанги но е опасно ако си каскадьор, аз съм свикнал щото карам така от близо 15 години на всичките си джипове. Едни подложки от магазина при мен са под 100-200 кинта. И за час два работа имаш лифтнат джип и може да сложиш малко по-големи гуми.
                    Благодаря за полезните съвети и темата.
                    Наистина идеята ми е да го повдигна съвсем в рамките на разумното (с 5 см - 2 инча) с минимални преправяния.
                    За щастие вече всичко се предлага на пазара и мисля да се възползвам от комплект полиуретанови подложки и комплект фланци. Освен това ще търся някой за изработка на планки за удължаване на амовете и бъмповете.
                    Не съм каскадьор, а и както казах по-рано джипа ще се използва за леки разходки. 50 % от мотивацията ми за този т.н. евтин лифт е подобряване на визията, а останалите 50 % да способстват макар и по-малко проходимостта (с оглед и по-големи гуми в бъдеще).
                    В тази връзка и не считам, че ще се влошат толкова пътните показатели тъй като освен повдигнат ще му бъдат поставени и фланци задължително.
                    Не считам уменията си за достатъчни за това ще се обърна към човек със сервиз.

                    Коментар


                    • Чавдар (V93)
                      Чавдар (V93) коментира
                      Редактиране на коментар
                      Всеки е свободен да си харчи парите, както намери за добре. Също и "подобряване на визията" е въпрос на вкус. Лично за мен малки гумета с празни арки изглеждат отвратително, но хора всякакви. Някой може пък това да харесва

                  • Не мисля че 5 см са кой знае колко, а и предвид факта, че пружините са слегнали с годините по-скоро ще го доближа до заводския му вид.

                    Коментар


                    • Първоначално публикуван от И. Бочев Преглед на мнение
                      Не мисля че 5 см са кой знае колко, а и предвид факта, че пружините са слегнали с годините по-скоро ще го доближа до заводския му вид.
                      Много ми е интересно защо на някои хора не им пука, че умрелите от старост оригинални пружини на 20+ годишен дръгел влошават поведението на колата, а се грижат само за външния вид ???

                      На моя, като смених оригиналните предни пружини с нови, предницата се вдигна с 2 см. Джипът стои по-добре на пътя и не блъска на бъмп стопове при всяка по-голяма неравност.
                      С подложки се постига само първото ...
                      Ние не сме неутрални!

                      Коментар


                      • BatGeorgeone
                        BatGeorgeone коментира
                        Редактиране на коментар
                        100% си прав, освен това има риска да се строшат, аз имам зад гърба си 3 пъти счупени пружини и 2 пъти ресори, от корозия и умора, и понякога претоварване.

                    • До сега никога не ми е блъскало на бъмпстопове. Не са ми чак толкова уморени пружините за това и не мисля за подмяна с нови към момента.
                      Ще видим какво ще се получи. Ако стои грозно, ще го върна в изходно положение.

                      Коментар


                      • Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                        На моя, като смених оригиналните предни пружини с нови, предницата се вдигна с 2 см. Джипът стои по-добре на пътя и не блъска на бъмп стопове при всяка по-голяма неравност.
                        Извинявай, но подскажи пружини от кой производител да търся? Моят е леко увиснал наляво и искам да ги сменя.
                        "Смъртта е по-лека от перо, Дългът е тежък като планина" - Мейджи, император на Япония

                        2007' Jeep Cherokee KJ 2,8 CRD

                        Коментар


                        • Чавдар (V93)
                          Чавдар (V93) коментира
                          Редактиране на коментар
                          Аз сложих Lesjofors. Има вариант и за Каяба. Гладиатор предлагат и ОМЕ с 3 см лифт, ама са по 250 лв /бройката

                          Ако не си сменял амортисьорите, сега е момента и тях да смениш, защото така или иначе се разчаства всичко и не си струва да се плаща 2 пъти за труд

                      • Благодаря. Май ще заложа на амортисьори и пружини Каяба.
                        "Смъртта е по-лека от перо, Дългът е тежък като планина" - Мейджи, император на Япония

                        2007' Jeep Cherokee KJ 2,8 CRD

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X