Обява

Свий
Няма добавени обяви.

как да повдигна чероки

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: как да повдигна чероки

    А сега кажете как се увеличават ходове..?!

    Коментар


    • От: как да повдигна чероки

      Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
      ...
      Човека не искаше ли или наистина не помнеше, но отказа да отговори...
      Всичко което си казал по долу като принцип на работа е така. Изпускаш обаче, една съществена подробност - това е силата, която е необходима за да се свие пружината и колелото да влезе още в калника, разбирай да се сгъне още амортисьора. В случая при артикулациата на предния мост на рампата, силата която се оказва на колелото не е достатъчна да свие повече пружината и амортисьора не може да се сгъне докрай. Тоест, пружината ограничава хода на колелото нагоре.
      Надолу пък, както вече казахме хода се ограничава от фабричните носачи.
      Това е основното, което съм установил с не-много обстойни наблюдения, защото тая кола няма смисъл от задълбаване. Даденостите са и такива - няма двигател, няма силово предаване. За да се прави трябва да се почне от нулата. Като отчетохме тези факти и бюджета, който също беше скромен, колата се направи във вида в който е сега.
      П.П.
      За всеки случай да допълня:
      Казаното по горе е както казах - без обстойни наблюдения. За да се правят категорични заключения кое и колко ограничава хода на окачването трябват заигравки. Симулации без кардани, щанги, пружини и амортисьори за да видим с носачите какво става. После с щангите, пружините, амовете, карданите. Накрая ще са по ясни нещата. Който му се занимава базата ми е на негово разположение.
      Последно редактирано от Аndro 160; 12-10-11, 08:35.

      Коментар


      • От: как да повдигна чероки

        Значи какво излиза от всичко казано до тук..?!! Че това което съм предложил в началото е най-евтиния вариант за "повдигане" на XJ така, че да имаме работещо окачване на края - т.е. да има смисъл от цялата работа и колата да не загуби проходимост, въпреки повдигането! Е що ги ручахме жабетата през останалото време...?!!!

        Коментар


        • От: как да повдигна чероки

          Ходовете на окачването при XJ се ограничават от панхарда.Когато се смени с друг кормилната щанга ги ограничава,ско се смени и тя предния кардан спира да работи в границите на нормалното.
          Всичко това важи когато амортесьорите са сменени с Fox-10''-2.5 и не са закрепени на оригиналните точки на захват.
          Горните и долните линкове работят перфектно в оргиналната си дължина.
          Ако и задното окачване е направено както трябва колата се кара с 200км/ч толкова добре колкото и на траял.
          Ако някой има интерес мога да пусна и снимки.

          Коментар


          • От: как да повдигна чероки

            Първоначално публикуван от IVAYLO BLIZNAKA Преглед на мнение
            Ходовете на окачването при XJ се ограничават от панхарда.Когато се смени с друг кормилната щанга ги ограничава,ско се смени и тя предния кардан спира да работи в границите на нормалното.
            Всичко това важи когато амортесьорите са сменени с Fox-10''-2.5 и не са закрепени на оригиналните точки на захват.
            Горните и долните линкове работят перфектно в оргиналната си дължина.
            Ако някой има интерес мога да пусна и снимки.
            Иво, няма какво да питаш! Направо пускай! И без това рядко пишеш/пускаш на последък!
            Поздрави!
            edoors.bg- Джаджи за врати и врати

            Коментар


            • От: как да повдигна чероки

              Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение
              Е що ги ручахме жабетата през останалото време...?!!!
              Ручането в тази тема не само бе неизбежно, а и съвсем не е приключило. Започна с желанието на автора на темата да подготви машина за "изнасилване" и все още не е приключило. Струва ми се, че тази тема въпреки перипетиите има реален шанс да се превърне в една от най-полезните в този форум. Дано да съм прав.

              Ето и няколко неща във връзка с първия ти пост, които са меко казано спорни:

              1. Необходимо ли е при поставена цел повдигане да се използват по-дълги амортесьори? Отговора е "не". Ти твърдиш, че е задължително.
              -аргументите са следните: По-дългия амортесьор е произведен за да има по-голям ход и понеже целта не е увеличаване на хода то употребата на по-дълъг е излишна. Достатъчно е да бъде свалена точката на монтаж на оригиналния амортесьор
              2. Необходимо ли е при повдигане да се ползват "усилени" пружини? Отговорът е не.
              -аргументите са следните: "Усилената" (спрямо оригиналната) пружина е с по-голяма твърдост. Твърдостта се измерва в разстояние/тегло. Твърдостта на оригиналната пружина е изчислена спрямо теглото върху нея. Доколкото целта е не да бъде компенсирано някакво увеличено тегло отгоре не се налага използване на пружина с по-голяма твърдост. По-удачно е да се използва по-дълга пружина със същата твърдост, макар и това да е абсолютно излишно. Достатъчно е да се подложи необходимото над съществуващите пружини. Това е и единствения начин да бъде запазена стойността на оригиналния drop percentage и амортесьора да работи правилно. Сиреч да няма неизползван ход нагоре на амортесьора.
              3. Налага ли се употребата на дисконект при повдигане. Отговорът е не. Ти твърдиш, че щангата ограничава хода и препоръчваш дисконект.
              - аргументите са: дължината на рамената на стабилизиращата щанга са съобразени с оригиналните ходове. При повдигане сектора в който работят рамената на щангата се измества извън работния обхват. Този проблем се решава със сваляне на монтажната ос на щангата надолу. Рамената отнова работят под правилния ъгъл и не ограничават ходовете. В твоя случай дисконектите се използват по причина, която е различна от основното им предназначение. Проблема се решава по друг и то прост начин и използването на дисконекти е излишно. Не че не са полезни, но предназначението им е друго.
              4. Допустимо ли е да се използват 38 мм фланци без да изместиш навън точката на упора към моста. Отговорът е малко по различен от досегашните. Не просто "не" ами е недопустимо! Ти го препоръчваш.
              - по този въпрос няма изядено нито едно жабе. Ха да видим дали директно ще се съгласиш или ще хапнем някоя и друга бройка. Хайде и един жокер: Дана 30/35, 2.50'' x 0.25'' и споменаваните вече от теб лостове от първи и втори род. Да ме извинят всички които ползват такива фланци по същия начин и "нямат никакъв проблем"
              Последно редактирано от elbgt; 12-10-11, 14:46.
              My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

              Коментар


              • От: как да повдигна чероки

                Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
                Ручането в тази тема не само бе неизбежно, а и съвсем не е приключило. Започна с желанието на автора на темата да подготви машина за "изнасилване" и все още не е приключило. Струва ми се, че тази тема въпреки перипетиите има реален шанс да се превърне в една от най-полезните в този форум. Дано да съм прав.

                Ето и няколко неща във връзка с първия ти пост, които са меко казано спорни:

                1. Необходимо ли е при поставена цел повдигане да се използват по-дълги амортесьори? Отговора е "не". Ти твърдиш, че е задължително.
                -аргументите са следните: По-дългия амортесьор е произведен за да има по-голям ход и понеже целта не е увеличаване на хода то употребата на по-дълъг е излишна. Достатъчно е да бъде свалена точката на монтаж на оригиналния амортесьор
                2. Необходимо ли е при повдигане да се ползват "усилени" пружини? Отговорът е не.
                -аргументите са следните: "Усилената" (спрямо оригиналната) пружина е с по-голяма твърдост. Твърдостта се измерва в разстояние/тегло. Твърдостта на оригиналната пружина е изчислена спрямо теглото върху нея. Доколкото целта е не да бъде компенсирано някакво увеличено тегло отгоре не се налага използване на пружина с по-голяма твърдост. По-удачно е да се използва по-дълга пружина със същата твърдост, макар и това да е абсолютно излишно. Достатъчно е да се подложи необходимото над съществуващите пружини. Това е и единствения начин да бъде запазена стойността на оригиналния drop percentage и амортесьора да работи правилно. Сиреч да няма неизползван ход нагоре на амортесьора.
                3. Налага ли се употребата на дисконект при повдигане. Отговорът е не. Ти твърдиш, че щангата ограничава хода и препоръчваш дисконект.
                - аргументите са: дължината на рамената на стабилизиращата щанга са съобразени с оригиналните ходове. При повдигане сектора в който работят рамената на щангата се измества извън работния обхват. Този проблем се решава със сваляне на монтажната ос на щангата надолу. Рамената отнова работят под правилния ъгъл и не ограничават ходовете. В твоя случай дисконектите се използват по причина, която е различна от основното им предназначение. Проблема се решава по друг и то прост начин и използването на дисконекти е излишно. Не че не са полезни, но предназначението им е друго.
                4. Допустимо ли е да се използват 38 мм фланци без да изместиш навън точката на упора към моста. Отговорът е малко по различен от досегашните. Не просто "не" ами е недопустимо! Ти го препоръчваш.
                - по този въпрос няма изядено нито едно жабе. Ха да видим дали директно ще се съгласиш или ще хапнем някоя и друга бройка. Хайде и един жокер: Дана 30/35, 2.50'' x 0.25'' и споменаваните вече от теб лостове от първи и втори род. Да ме извинят всички които ползват такива фланци по същия начин и "нямат никакъв проблем"
                За сефте в тази тема не мога и не искам да ти кажа и "копче"..!!! Ей туй вече е конкретика та дрънка...

                Поздрави

                Коментар


                • От: как да повдигна чероки

                  Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
                  ... 1. Необходимо ли е при поставена цел повдигане да се използват по-дълги амортесьори? Отговора е "не". Ти твърдиш, че е задължително.
                  -аргументите са следните: По-дългия амортесьор е произведен за да има по-голям ход и понеже целта не е увеличаване на хода то употребата на по-дълъг е излишна. Достатъчно е да бъде свалена точката на монтаж на оригиналния амортесьор
                  2. ... По-удачно е да се използва по-дълга пружина със същата твърдост, макар и това да е абсолютно излишно. Достатъчно е да се подложи необходимото над съществуващите пружини. ...
                  Като говорим за "повдигане", хайде да не изпускаме от внимание и една дребна подробност. Доста често подлежащата на повдигане кола е на немалка възраст и изминат пробег, поради което стандартното окачване е силно амортизирано. Да слагаш подложки на смачканите от възрастта пружини е умряла работа! По тази причина съвсем реално е някакво повдигане да бъде постигнато дори само с подмяната на пружини (ресьори) с нови със сток дължина. Т.е. така или иначе подмяната на пружините с нови е най-често задължителна. А, ако така или иначе ще купуваш нови пружини, защо те просто да не са по-дълги, за да не си играеш допълнително с подложки?

                  Що се отнася до амортисьорите, то най-често и там е същата картина. Т.е. вероятно така или иначе са за смяна, а една смяна поставя под въпрос заниманието със сваляне на точките за монтаж.
                  Ако лифтът ще е по-скромен, то наистина може да няма нужда от по-дълги, защото според някои производители амовете могат да "поемат" до 2" лифт. Ако пък е повече не виждам какъв ще е толкова проблемът, че може да остане неизползвани 2 см ход. По-добре да артиса, отколкото да не стига. Като така или иначе ще сменяш амортисьори - взимаш такива, които са с подходящата дължина и не се занимаваш с ТНТМ.

                  Между другото, един европейски производител на елементи на окачване май го подкара по твоята схема със сваляне на точката за монтаж като взе да пуска амортисьорите с еднаква дължина, но с удължени според необходимото захвати. Случайно или не, но точно с тази серия имаше някой и друг случай на скършени (изскубнати) шпилки ...
                  Ние не сме неутрални!

                  Коментар


                  • От: как да повдигна чероки

                    С всичко съм съгласен, само не че това е "моята схема". Не еднократно съм заявявал, че "повдигането" е само и единствено вредно, но е неизбежно в над 90% от случаите когато се цели увеличение на ходовете. Повдигане само и единствено заради самото повдигане е пълна глупост и мене ме няма у тая схема. Когато обаче по една или друга причина някой е решил да я извърши това е схемата. Пак да напомня - не е моя! Няма какво да се задълбаваме в частни случаи при които един или повече детайли така или иначе трябва да се сменят, защото са приключили курса. Говорим по принцип, а не в такъв или в онакъв случай.

                    За разведряване на обстановката ще се заиграя и с частните случаи

                    Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                    А, ако така или иначе ще купуваш нови пружини, защо те просто да не са по-дълги, за да не си играеш допълнително с подложки?
                    Сценарий 1 (ненаучна фантастика):

                    Отвиваш в автоморгата с омекналата ти вече пружина. Посреща те спретнат младеж с очила, бяла риза и черни панталони и леко зацапани ръкавици. От погледа му струи интелект и добронамереност:
                    - Добър ден, младежо.
                    Казваш ти.
                    - Добър ден. С какво мога да бъда полезен?
                    Отговаря усмихнат младежа. Ти вече си премерил омекналата ти пружина, сметнал си новата дължина и отговаряш без да се замисляш:
                    - Моля, да ми увиете една пружина с диаметър 130 мм, дължина 390 мм и твърдост (правилно "коравост" бел.авт.) 25 кг/см (стойностите са примерни)
                    Младежа влиза във вратата зад него и след малко излиза с увитата пружина.
                    - А може ли да ми увиете още една същата?
                    - Разбира се.
                    Отговаря младежа и след малко я носи.

                    Сценарий 2 (проза):

                    -Добър ден
                    Казваш ти.
                    - Ъ!
                    Отговаря омазан до ушите тъпак.
                    - Имате ли по-дълга пружина от тази?
                    - От кво е тая?
                    - От чероки еди коя си година.
                    - А ти от кво искаш?
                    - Ами не знам, по-дълга просто.
                    - Ми май неаме, ама са ей там. Оди си рови.
                    Нататък вариантите за развитие са много и все дървени.

                    Сценарий 3 (магазинска проза):

                    - Добър ден
                    - Добър ден. С какво мога да бъда полезна?
                    Отговаря каката
                    - Моля, да ми увиете една пружина с диаметър 130 мм, дължина 390 мм и твърдост (правилно "коравост" бел.авт.) 25 кг/см (стойностите са примерни)
                    - Ъ? За ква кола тва?
                    - Ми за Чероки 1985 г.
                    - Може ли една рама?
                    - Може, заповядайте.
                    - Ами имаме оригинални китайски и оригинални американски. Американските са по-скъпи и са със срок на доставка докато си жив. А пък китайските са с поръчка за утре следобяд. Каква искате?
                    - Ама по-дълги ли са? С колко?
                    - Ми не знам. До сега сме продали много и никой не е имал проблем.
                    - Ама аз искам по-дълга от оригиналните.
                    - Ми тук не ми пише. Само едно номерче. А вие за каква кола ви трябват?
                    - За Чероки, ма! Ама по-дълга.
                    - Ами ние не ги мериме тука.
                    И тук вариантите нататък са много и все дървени.

                    Вариант 4 (вероятно работещ)

                    Състои се в ровене по моргите въоръжен с ролетка, монтиране, мерене и демонтиране на преполагаемо само по-дълги, но със същия спринг рейт пружини. И така докато ти писне и си внушиш, че тия дето миналия четвъртък си пробвал са май най-добре.

                    А не ли по-лесно две подложки и дори да се е наложило да смениш пружините с нови и оригинални? Поне гарантирано спринг рейта ще е верния. И защо по-дяволите да се мяташ в някой от първите три сценария за по-дълга пружина, чийто работен ход няма да използваш по предназначение?
                    Последно редактирано от elbgt; 12-10-11, 17:32.
                    My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                    Коментар


                    • От: как да повдигна чероки

                      Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
                      ...
                      За разведряване на обстановката ще се заиграя и с частните случаи:



                      Сценарий...

                      За да разведря и аз обстановката ще припомня по памет, че предложих в темата за Черокито на Марто, да измерим ходовете на стандартно Чероки и да видим с тези нови части по окачването подобрили ли сме ходовете. Интереса към предложението беше нулев. Това е показателно и какъв е интереса въобще към лифтоването на Чероки.
                      А иначе темата е полезна ... преди всичко да забавляваме скучаещите Съфорумци.

                      Коментар


                      • От: как да повдигна чероки

                        Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
                        Няма какво да се задълбаваме в частни случаи при които един или повече детайли така или иначе трябва да се сменят, защото са приключили курса. Говорим по принцип, а не в такъв или в онакъв случай.

                        За разведряване на обстановката ще се заиграя и с частните случаи
                        ...
                        Изпуснал си вариант 5. Вадим дебелата пачка, поръчваме два контейнера с части от братските САЩ, накичваме чарколяка по джипката и тичаме да се похвалим във форума как сме си направили нещо, което няма начин да не е добро, щото е за много парички.

                        Ако искаш да се полигавиш още, да взема да метна темата в Спама?
                        Ние не сме неутрални!

                        Коментар


                        • От: как да повдигна чероки

                          Радваш ме Ти си ми любимия модератор Желая ти още повече успехи в личен и служебен план
                          My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                          Коментар


                          • От: как да повдигна чероки

                            Момци ? За какво беше темата че не разбрах ?
                            Лудак

                            Коментар


                            • От: как да повдигна чероки

                              Първоначално публикуван от demo_1 Преглед на мнение
                              Момци ? За какво беше темата че не разбрах ?
                              Аз да обяснявам ли ...
                              Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

                              Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

                              Коментар


                              • От: как да повдигна чероки

                                Колеги, искам да споделя, че всъщност се е получила наистина много добра тема. Въпреки "меренето на кардани" и на моменти доста заядлив тон, в същност се е потвърдило правилото, че в спора се ражда истината. Истински ценно е да четеш подобен спор между грамотни и вещи по темата хора, защото тук е събрана есенцията от много опит и теория. На мен ми беше адски полезно да науча за ефекта "death wobble", защото тъкмо бях набрал на един приятел гумаджия да му вдигам скандали, че въпреки убежденията му за перфектен баланс, като му хрумне на Бертонето предния мост изпада в някакъв своеобразен резонанс и направо ще ми откачи ръцете. Вече е в бокса за подмяна на всички тампони.
                                А за повдигането на, който и да е джип е ясно, че евтиното е просто компромис, който рано или късно ще ти напоми за себе си и ще си вземе своето.
                                BMW Е39 525 TDS; Bertone Freeclimber 2,4TD
                                HONDA XR 600
                                +359888311113; +359882208033
                                0+

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X